معرفی کتاب در رشته کشاورزی و صنایع غذایی ۲۰۲۳

۱.

عنوان کتاب:The Story of Flowers

نویسنده:Noel Kingsbury

ناشر:Laurence King Publishing

زمان انتشار:۷-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۱۳

در طول تاریخ، گلها بخشی جدایی ناپذیر از بقا و فرهنگ بشر بوده اند – به عنوان غذا، دارو، برای بیان احساسات، به عنوان نماد، برای بزرگداشت و جشن، و برای تزئین. شکل، رنگ، رایحه و بافت آنها همیشه ما را به خود جذب کرده است، همانطور که حیوانات و حشرات را جذب می کنند. گل ها به عنوان ادویه های لوکس (زعفران) و به عنوان رنگ و طعم دهنده استفاده می شوند – گل همیشه بهار که به جوجه ها داده می شود تخم مرغ ها را زردتر می کند و اسطوخودوس طعم مورد علاقه مربای الیزابت اول بود. گلها مملو از معنای نمادین هستند: بنفشه نشان دهنده فروتنی، گل میز خلوص و گل نرگس عشق نافرجام است. و همواره از طریق اسطوره ها و افسانه ها، ادبیات و هنرهای تزئینی نقش مهمی در فرهنگ داشته اند. این کتاب جدید لذت بخش ۱۰۰ گل جهان را گرد هم می آورد تا داستان های قابل توجه آنها را بیان کند. هر گل با رنگ‌های غنی و با حقایقی در مورد هر گونه و نقش آن در فرهنگ و تاریخ ما همراه است.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۲.

عنوان کتاب:Soil Fertility and Nutrient Management

نویسنده:Sharanappa

ناشر:Taylor & Francis Group

زمان انتشار:۱۳-۱-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۱۶۶

درک پویایی عناصر غذایی گیاه در خاک، مبنای علمی را برای مدیریت کارآمد مواد مغذی فراهم می‌کند. مواد آلی خاک نه تنها مواد مغذی مورد نیاز محصول را تأمین می‌کند، بلکه خواص بیولوژیکی و فیزیکی خاک را نیز بهبود می‌بخشد. این کتاب اطلاعاتی در مورد تولید و مدیریت کودهای آلی، کودهای زیستی، مدیریت یکپارچه مواد مغذی در سیستم‌های زراعی و مدیریت مواد مغذی در خاک‌های مشکل‌زا گردآوری و بحث می‌کند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۳.

عنوان کتاب:The Vegetable Garden Problem Solver Handbook

نویسنده:Susan Mulvihill

ناشر:Quarto Publishing Group USA

زمان انتشار:۷-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۳۹۲

اگر از مبارزه با سوختگی گوجه‌فرنگی‌هایتان، از دست دادن ریحان‌تان در اثر کپک کرکی، و تماشای یورش آهوها به باغ سبزی‌تان خسته شده‌اید، تمام پاسخ‌های مورد نیاز خود را همین‌جا خواهید یافت. در کتاب راهنمای حل مشکلات باغ سبزیجات، نویسنده و استاد پرورش سبزیجات سوزان مولویهیل از Susan’s in the Garden از YouTube آماده است تا شما را برای موفقیت طولانی مدت در باغ سبزیجات آماده کند. در این صفحات، سوزان تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار می‌دهد تا در برابر بیماری‌های گیاهی، ویروس‌ها، اختلالات، عوامل استرس زا و حتی آفات حیوانی محکم بایستید و این کار را بدون نیاز به روی آوردن به محصولات شیمیایی مصنوعی خشن انجام دهید.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۴.

عنوان کتاب:Development and Commercialization of Biopesticides

نویسنده:Opender Koul

ناشر:Elsevier Science & Technology

زمان انتشار:۲۲-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۴۷۰

توسعه و تجاری‌سازی آفت‌کش‌های زیستی: هزینه‌ها و مزایا، دید جامع و منحصر به فردی از تولید تجاری آفت‌کش‌های زیستی، از تحقیق تا کاربرد، ارائه می‌دهد که شامل مطالعات موردی در کشورهای مختلف توسعه‌یافته و در حال توسعه جهان است. این کتاب راهنمایی کامل برای استراتژی‌های آینده به محققان، همراه با ملاحظات مربوط به نگرانی‌های اقتصادی صنعت، یعنی هزینه‌ها و منافع در مقایسه با آفت‌کش‌های معمولی، چشم‌اندازهای آینده برای استراتژی‌های کاربرد، دسترسی زیستی و ایمنی زیست‌محیطی، و تأثیرات بر مسائل مالکیت معنوی در طول تجاری‌سازی را ارائه می‌دهد. در نهایت، کتاب به این موضوع می‌پردازد که چرا توسعه این صنعت باید استراتژیک، جامع و آینده‌نگر باشد تا بتواند مورد قبول، ایمن و پایدار باشد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۵.

عنوان کتاب:Nanobiotechnology for the Livestock Industry

نویسنده:Ravindra Pratap Singh

ناشر:Elsevier

زمان انتشار:۲۳-۱-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۵۳۲

نانوبیوتکنولوژی برای صنعت دام: بهداشت و تغذیه حیوانات مرجع چند رشته‌ای از کاربردهای نانوبیوتکنولوژی در بخش‌های مختلف، از جمله شیوه‌های کشاورزی، مراقبت‌های بهداشتی و شیوه‌های اصلاح نژاد، تحلیل/مزایای بازار و اقتصادی، ایمنی زیستی، مقررات و موارد دیگر ارائه می‌کند. این کتاب به بررسی نقش نانوبیوتکنولوژی در حمل و نقل دام، از جمله نگهداری بهداشت و تحویل خوراک/مواد مغذی می‌پردازد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۶.

عنوان کتاب:A Closer Look at Silkworms

نویسنده:Pratheep Thangaraj

ناشر:Nova Science Publishers, Incorporated

زمان انتشار:۲۸-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۱۳۲

بخش اول این کتاب تحولات تحقیقاتی اخیر در مورد کرم ابریشم B. mori را پوشش می‌دهد. فصل اول پیشرفت‌های اخیر در استفاده، تنوع محصول و ارزش افزوده منابع کشاورزی برای پایداری کشاورزان را شرح می‌دهد. فصل دوم کارایی تولید ابریشم و چگونگی دستیابی به آن از طریق رشد و توسعه کرم‌های ابریشم مکمل با آنتی‌اکسیدان‌ها و در معرض تابش با دوز کم از منبع گاما را مقایسه می‌کند. بیماری ویروسی موری و تغییرات ترکیبی لیپیدها در مرحله ریسندگی در دو فصل بعدی مورد توجه قرار گرفته است…

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۷.

عنوان کتاب:Noxious Range Weeds

نویسنده:Lynn F. James

ناشر:Taylor & Francis Group

زمان انتشار:۱۳-۶-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۴۸۳

این کتاب مرجع طبقه بندی، توزیع، اکولوژی و کنترل گونه‌های گیاهی سمی و مهاجم در مراتع است. گیاهانی که تحت پوشش آن قرار می‌گیرند عبارتند از: خرچنگ برگی، علف مار، خار و خار، گونه‌های چوبی مانند ارس، خرگوش، بلوط، کهور و نمک و سایر علف‌های هرز مضر مانند رنگرز و علف‌های هرز.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۸.

عنوان کتاب:Microbiomics and Sustainable Crop Production

نویسنده:Mohammad Yaseen Mir

ناشر:John Wiley & Sons, Incorporated

زمان انتشار:۲۰-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۳۳۹

میکروبیومیکس و تولید محصول پایدار میکروبیومیکس و تولید محصول پایدار مروری بر وضعیت فعلی در تحقیقات میکروبیومی ارائه می‌کند و بسیاری از فن‌آوری‌ها و رویکردهای جدید را به منظور پر کردن شکاف‌های دانش بین سیستم‌های آزمایشی مزرعه و آزمایشگاهی مورد بحث قرار می‌دهد. استراتژی‌های جدید و نوظهور برای بهبود بقا و فعالیت تلقیح‌های میکروبی شامل استفاده از میکروب‌های بومی منتخب، بهینه‌سازی روش‌های انتقال میکروبی، و بهره‌گیری از ابزارهای ویرایش ژن مدرن برای مهندسی تلقیح‌های میکروبی پوشش داده شده‌اند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۹.

عنوان کتاب:Groundcover Revolution

نویسنده:Kathy Jentz

ناشر:Quarto Publishing Group USA

زمان انتشار:۷-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۸۲

آیا از گذراندن تعطیلات آخر هفته خود به چمن زنی، هرس کردن و غرس کردن خسته شده‌اید؟ پس وقت آن است که با چمن استاندارد خود خداحافظی کنید و به انقلاب زمینی بپیوندید! معلوم شد که شما تنها نیستید که می‌خواهید چمن‌زار را رها کنید و آن را با چیزی زیباتر، متنوع‌تر، نگهداری کمتر، استقبال از گرده‌افشان‌ها و برای سلامت آب و هوای زمین جایگزین کنید. کاهش سطح چمن یکی از بزرگترین روندها در مالکیت خانه است، با جریان بی پایانی از مالکان خانه که به دنبال جایگزینی سازگار با محیط زیست برای چمن سنتی چمنزار هستند. تنها در چند سال گذشته، بیش از ۲۳ میلیون بزرگسال آمریکایی بخشی از چمن خود را به یک چشم انداز طبیعی تبدیل کردند و اکنون به دنبال انجام کارهای بیشتری هستند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۰.

عنوان کتاب:Soil Constraints and Productivity

نویسنده:Nanthi Bolan

ناشر:Taylor & Francis Group

زمان انتشار:۱-۵-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۶۳۵

شناسایی، تفسیر و مدیریت محدودیت‌های خاک چالش‌های عمده‌ای است، به‌ویژه زمانی که محدودیت‌های متعدد در یک خاک در مناطق مختلف عمق رخ می‌دهد. اگرچه ابزارها و استراتژی‌های بهبود برای مدیریت برخی از این محدودیت‌ها در دسترس هستند، پذیرش میدانی این فناوری‌ها یک چالش بزرگ برای جامعه کشاورز است. محدودیت‌ها و بهره‌وری خاک به شناسایی و درک محدودیت‌های خاک، تمرکز بر شیوه‌های مدیریتی برای کاهش مشکلات مرتبط با این محدودیت‌ها و تأثیرات آنها بر بهره‌وری محصول کمک می‌کند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۱.

عنوان کتاب:Biocontrol of Arthropods Affecting Livestock and Poultry

نویسنده:Donald A. Rutz

ناشر:Taylor & Francis Group

زمان انتشار:۱۳-۶-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۳۲۷

اثرات نامطلوب آفت‌کش‌ها و سایر عوامل بازدارنده سمی بر محیط‌زیست و سلامت انسان، محققان را بر آن داشته تا روش‌های بیولوژیکی را برای کنترل بندپایان – مگس‌ها و کنه‌ها – که بر دام‌ها و طیور تأثیر منفی می‌گذارند، بررسی کنند. در این کتاب، دانشمندان ده کشور جهان استفاده از شکارچیان، رقبا و عوامل بیماری زا را به عنوان عوامل کنترل بیولوژیکی برای این آفات بررسی می‌کنند. طیف وسیعی از موضوعات مورد بحث شامل کنترل زیستی به عنوان جزئی از سیستم‌های مدیریت یکپارچه آفات در پروارها، مراتع و مسکن حیوانات محدود، و همچنین تعاملات آفت کش ها و عوامل کنترل زیستی، مدل سازی جمعیت و پتانسیل برای کنترل زیستی در مدیریت آفات دام و طیور است. این کتاب برای محققان، سیاستگذاران و متخصصان شاغل در دامپزشکی و حشره شناسی پزشکی، کنترل بیولوژیکی و مدیریت تلفیقی آفات در نظر گرفته شده است.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۲.

عنوان کتاب:Next Generation Nanochitosan

نویسنده:Charles Oluwaseun Adetunji

ناشر:Elsevier Science & Technology

زمان انتشار:۲۱-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۵۹۶

نسل بعدی نانوکیتوسان: کاربردها در دامپروری، آبزی پروری و حفاظت از مواد غذایی اطلاعات جامع و پیشرفته‌ای را در مورد کاربرد نانوکیتوسان برای بهبود محصولات، به ویژه برای ارزیابی مولکول‌های فعال بیولوژیکی، درمان بیماری، وسیله نانتقال DNA ،دارورسانی هدفمند، ژن درمانی، توسعه هوشمند و با کارایی بالای ماهی، نگهداری از غذاها، مهندسی بافت و بهبود طعم غذای آبزیان و حیوانات به عنوان محرک رشد ماهی را  ارائه می‌کند.این کتاب به ویژه برای شیلات صنعتی که با ماهیگیری صید وحشی و پرورش آبزیان سر و کار دارند و دانشمندان و مهندسانی که در مراحل پردازش پس از صید کار می‌کنند مفید خواهد بود.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

دانلود رایگان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.