معرفی کتاب در رشته نفت، گاز و پتروشیمی ۲۰۲۳

۱.

عنوان کتاب:Oil & Gas Design Engineering Guide Book

نویسنده:M. Aslam Imadi

ناشر:Austin Macauley

زمان انتشار:۳-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۳۲

کتاب حاضر شامل یادداشت‌های راهنما برای تأسیسات مختلف نفت و گاز، مانند خطوط لوله، لوله‌کشی، مخازن، مخازن تحت فشار، تجهیزات دوار، بخاری‌ها، مبدل‌های حرارتی، سیستم‌های تصفیه آب پساب و فلرها می‌باشد. خاطرنشان می‌شود که اسناد و مقالات موجود در این کتاب مطمئناً برای خوانندگان و به طور خاص برای مهندسان حوزه نفت و گاز مفید و ارزشمند خواهد بود.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۲.

عنوان کتاب:Tight Oil Reservoirs

نویسنده:Dr. Hadi A. Belhaj

ناشر:Gulf Professional Publishing

زمان انتشار:۲۱-۱-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۳۲۷

مخازن نفت فشرده: مشخصه‌سازی، مدل‌سازی و توسعه میدان، آخرین نسخه از سری مهندسی مخازن غیر متعارف، طیف کاملی از دستورالعمل‌های مهندسی مخزن را ارائه می‌دهد تا مهندس بتواند بر روی هر مرحله از توسعه ویژه نفت فشرده تمرکز کند. با پوشش مشخصات، مدل‌سازی در مقیاس میکرو و نانو، حفاری افقی، تکمیل شکستگی هیدرولیکی و توسعه میدانی، هر بخش شامل مطالعات موردی، تمرین‌ها و مراجع آینده برای درک عمیق‌تر است. این کتاب با پوشش اقتصادی میدانی و چالش‌های باقی مانده، کنترل را در دستان مهندس قرار می‌دهد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۳.

عنوان کتاب:Applications of Ionic Liquids in the Oil Industry

نویسنده:Rafael Palou

ناشر:Bentham Science Publishers

زمان انتشار:۲-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:‎ ۳۰۱

این کتاب راهنمای کاربرد مایعات یونی (IL) در صنعت نفت است. این کتاب شامل ده فصل است که موضوعات پایه و پیشرفته را بررسی می کند. کتاب حاضر با مقدمه ای کلی بر ساختار و خواص IL شروع می شود، این کتاب به طور جامع استفاده از IL ها را در فرآیندهای کلیدی استخراج نفت مانند حذف آلاینده ها، دمولسیفیکاسیون، حمل و نقل نفت خام و بازیافت نفت توضیح می دهد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۴.

عنوان کتاب:Shale Oil and Gas Reservoirs

نویسنده:Steven W. Hennings

ناشر:PennWell Books, LLC

زمان انتشار:۱-۱-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۳۱

بهبود آموزش مخازن شیل به عنوان یک نیاز حیاتی برای تامین نیازهای نفت و گاز آینده اعلام شده است. اطلاعات ارائه شده مختصر، کاربردی و در درجه اول برای کسانی است که مستقیماً در رتبه بندی، ارزش گذاری یا بهینه سازی فرصت های توسعه شیل درگیر هستند. این کتاب موضوعات کلیدی را که نویسنده در دوره‌های آموزشی شیل پوشش می‌دهد، بررسی کرده و گسترش می‌دهد، که در ده‌ها کشور مختلف برای صدها متخصص صنعت انجام شده است.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۵.

عنوان کتاب:Fluid-Solid Interactions in Upstream Oil and Gas Applications

نویسنده:Ibnelwaleed A. Hussein

ناشر:Elsevier

زمان انتشار:۱۸-۱-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۳۷۸

فعل و انفعالات سیال- جامد در کاربردهای نفت و گاز بالادست، جلد ۷۸ درک جامعی از برهمکنش های سیال- سنگ در مخازن نفت و گاز و تأثیر آنها بر حفاری، تولید و مدیریت هیدروکربن مخزن ارائه می دهد. این کتاب بر اساس فواصل فرآیند تولید نفت و گاز تنظیم شده است و اصول اولیه سیالات مخزن و خواص آنها را همراه با رفتار رئولوژیکی سیستم های جامد سیال در تمام مراحل مخزن از جمله فرآیندهای حفاری، اسیدی شدن و شکستگی معرفی می کند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۶.

عنوان کتاب:Sustainability Management in the Oil and Gas Industry

نویسنده:Joshua Yindenaba Abor

ناشر:Taylor & Francis Group

زمان انتشار:۱-۶-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۳۲۱

صنعت نفت و گاز بخش پیچیده‌ای است که از نظر تأمین انرژی مورد نیاز اقتصاد جهانی و پیامدهای امنیتی، زیست‌محیطی و توسعه‌ای ناشی از آن دست‌یافت قابل توجهی دارد. این بخش برای رشد اقتصادی بازارهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه بسیار مهم است. علاوه بر این، طول عمر منابع نفت و گاز محدود است، با خطرات بهداشتی و ایمنی بالا و هزینه های زیست محیطی قابل توجهی که نیازمند مدیریت دقیق و شیوه های پایداری برای اطمینان از استخراج و استفاده بهینه از این منابع است.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۷.

عنوان کتاب:The Economics of the Oil and Gas Industry

نویسنده:Joshua Yindenaba Abor

ناشر:Taylor & Francis Group

زمان انتشار:۱-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۳۳۸

انرژی یک منبع کلیدی برای توسعه تحول آفرین در سطح جهان است. نفت و گاز بدون توجه به انتقال تدریجی به سمت انرژی های تجدیدپذیر همچنان نقش کلیدی را در این بخش ایفا می کنند و در آینده نزدیک در اکثر اقتصادهای در حال توسعه و نوظهور این نقش را ادامه خواهند داد. این صنعت پیچیده و بسیار سرمایه بر است نه تنها با ریسک قابل توجه، بلکه با مزایای قابل توجهی  همراه است. چنین بخش پیچیده اما مهمی عموماً در محافل علمی و سیاسی به خوبی درک نشده است. این کتاب با ارائه یک مرجع جامع به بخش نفت و گاز، با تمرکز بر بازارهای نوظهور و اقتصادهای در حال توسعه (EMDE) این خلأ را پر می کند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۸.

عنوان کتاب:Challenges and Recent Advances in Sustainable Oil and Gas Recovery and Transportation

نویسنده:Sanket Joshi

ناشر:Elsevier Science & Technology

زمان انتشار:۱۵-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۳۸۲

چالش‌ها و پیشرفت‌های اخیر در بازیابی و حمل و نقل پایدار نفت و گاز، ابزاری حیاتی را برای مهندسان نفت و مخزن امروزی ارائه می‌کند تا آخرین تحقیقات در EOR و راه‌حل‌هایی را به سمت شیوه‌های پشتیبانی شده با SDG بیشتر بیاموزند. مملو از روش ها و مطالعات موردی، مرجع با آخرین پیشرفت ها مانند EOR با پلیمرها و EOR با CCS شروع می شود. پیشرفت‌ها در بازیافت شیل و تولید متان نیز قبل از لایه‌بندی روش‌های پایداری در موضوعات حیاتی مانند آب تولید شده در میدان نفتی پوشش داده شده است.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۹.

عنوان کتاب:Oil & Gas Design Engineering Guide Book

نویسنده:M. Aslam Imadi

ناشر:Austin Macauley Publishers

زمان انتشار:۳-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۲۸

کتاب راهنمای مهندسی طراحی نفت و گاز شامل مجموعه ای از اقدامات ارزشمند قابل اجرا برای خدمات مهندسی طراحی است، مانند: الزامات خانه طراحی مهندسی پروژه ها، دستورالعمل ها برای نگارش بسته فنی، سیستم مدیریت تضمین کیفیت، مجموعه معمولی از تحویل طراحی پروژه و برخی از طراحی های رایج نرم افزار مهندسی. همچنین شامل یادداشت‌های راهنما برای تأسیسات مختلف نفت و گاز، مانند خطوط لوله، لوله‌کشی، مخازن، مخازن تحت فشار، تجهیزات دوار، بخاری‌ها، مبدل‌های حرارتی، سیستم‌های تصفیه آب پساب و فلرها می‌باشد. خاطرنشان می شود که اسناد و مقالات موجود در این کتاب مطمئناً برای خوانندگان و به طور خاص برای مهندسان حوزه نفت و گاز مفید و ارزشمند خواهد بود.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۰.

عنوان کتاب:Advanced Technologies for Solid, Liquid, and Gas Waste Treatment

نویسنده:Saleh Al Arni

ناشر:Taylor & Francis Group

زمان انتشار:۵-۴-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۳۲۸

فن آوری های پیشرفته برای تصفیه زباله های جامد، مایع و گاز پتانسیل استفاده از فناوری های پیشرفته و نوظهور را برای درمان موثر زباله ها ارائه می دهد. این کتاب به طور منحصر به فردی به تکنیک های تصفیه زباله در هر سه فاز جامد، مایع و گاز با هدف کاهش اثرات منفی زباله و تولید محصولات با ارزش افزوده مانند بیوگاز و کود و همچنین استفاده از هوش مصنوعی می پردازد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۱.

عنوان کتاب:Sustainable in-Situ Heavy Oil and Bitumen Recovery

نویسنده:Mohammadali Ahmadi

ناشر:Elsevier Science & Technology

زمان انتشار:۲۷-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۵۱۲

این کتاب مرجع مهمی برای مهندسان انرژی امروزی است که می خواهند درک دقیقی از انتشار گازهای گلخانه ای پیش بینی شده در بازیافت نفت سنگین به دست آورند این مرجع به مهندسان نگاهی به آخرین رویکردهای هیبریدی مورد نیاز برای مقابله با بازیافت نفت سنگین در حین محاسبه ردپای کربن می‌دهد. این کتاب با شروع از تعاریف اولیه و تکمیل چالش‌های آینده، به مهندسان انرژی کمک می‌کند تا به طور جمعی بازیافت نفت سنگین را با در نظر گرفتن کاربردهای پایداری توسعه دهند. ملاحظات ردپای محیطی را در هر روش بازیابی توضیح می دهد که شامل آخرین روش های ترکیبی مانند ترکیبی از هوا-CO2N2 و پل های تحریک بخار چرخه ای (CSS) دانش عملی از طریق مطالعات موردی، خلاصه ها و چالش های فنی باقی مانده است.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۲.

عنوان کتاب:Thermal Methods

نویسنده:Abdolhossein Hemmati-Sarapardeh

ناشر:Elsevier Science & Technology

زمان انتشار:۲۸-۴-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۴۶۲

کتاب حاضر آخرین نسخه از سری بازیافت روغن پیشرفته، به مهندسان کمک می‌کند تا بر آخرین پیشرفت‌ها در این منطقه با رشد سریع تمرکز کنند. در این کتاب، تکنیک‌های مختلف علاوه بر آخرین فناوری‌ها در داده کاوی و فرآیندهای ترکیبی شرح داده شده است. مطالعات موردی میدانی پشتیبانی شده برای نشان دادن پلی بین تحقیقات و کاربردهای عملی گنجانده شده است، و آن را هم برای دانشگاهیان و هم برای مهندسان شاغل مفید می‌سازد. ویراستاران برای شروع با مفاهیم حرارتی و سیل بخار کتاب را آغاز می‌کنند، سپس به محتوای پیچیده‌تر می‌روند و مهندسان را به حوزه‌هایی مانند روش‌های حرارتی ترکیبی و فن‌آوری‌های پیشرفته‌تر که انرژی خورشیدی و هسته‌ای است می‌برند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

دانلود رایگان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.