معرفی کتاب در رشته فلسفه ۲۰۲۳

۱.

عنوان کتاب:On Imposture

نویسنده:Serge Margel

ناشر:Indiana University Press

زمان انتشار:۷-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۸۸

خیانت، سوء استفاده از قدرت است. این عمل دروغ گفتن به نفع خود، پنهان کردن حقیقت برای گمراه کردن دیگران است. اما برای ژان ژاک روسو، خیانت پیش از هر چیز خود قدرت است. فیلسوف فرانسوی سرژ مارگل در کتاب «درباره خیانت»، خیانت را در گفتارها، اعترافات و امیل روسو بررسی می‌کند. برای روسو، گرفتن قدرت، استفاده از آن یا سوء استفاده از آن در نهایت یک عمل است. هنگامی که قدرت وجود دارد، و کسی به خود ابزار، حق و اقتدار اعطا می‌کند تا باورها یا اعمال دیگری را مجبور کند، خیانت به وجود می‌آید. به گفته روسو، خیانت را می‌توان در تاریخ، جامعه و فرهنگ بشری یافت. نویسنده با استفاده از روش ساختارشکنی به شیوه کلاسیک دریدا، در مورد خیانت اندیشه روسو در مورد خیانت را بررسی می‌کند و تحلیلی منحصر به فرد از پیامدهای آن برای سیاست، جامعه مدنی، ادبیات و اندیشه اگزیستانسیالیستی ارائه می‌دهد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۲.

عنوان کتاب:Approaches to Death and Dying

نویسنده:Jan Piasecki

ناشر:Jagiellonian University Press

زمان انتشار:۳-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۱۷

کتاب رویکردهایی به مرگ و مردن: دیدگاه‌های اخلاق زیستی و فرهنگی، ویرایش شده توسط مارتا سابات و یان پیاسکی، بخشی از فهرست بسیار محدودی از آثار است که به موضوعات پایان زندگی اختصاص دارد. این جلد شامل یازده مقاله است که در چهار بخش تنظیم شده‌اند که با طیف وسیعی از موضوعات مطابقت دارد: حقوق، اخلاق، فلسفه و مطالعات فرهنگی. بنابراین ترتیب کتاب حول دیدگاه‌های مختلفی ساخته شده است که هر تأملی در مورد مرگ و مردن باید بر اساس آن باشد. این شاید نشان دهنده دشواری اتخاذ یک نگرش بدون ابهام نسبت به مرگ باشد – مدرنیته، که تعداد زیادی از انتخاب‌ها و تصمیمات ممکن را در مورد بدن خود ما معرفی می‌کند، فردگرایی را تقویت کرده است اما در عین حال نظم ارائه شده توسط آداب و رسوم قدیمی را از بین برده است.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۳.

عنوان کتاب:Pragmatism and Idealism

نویسنده:Robert B. Brandom

ناشر:Oxford University Press, Incorporated

زمان انتشار:۱۷-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۸۲

رابرت بی براندوم در این کتاب کوتاه که بر اساس سخنرانی‌های اسپینوزا در دانشگاه آمستردام است، با تکیه بر ریچارد رورتی و هگل، رویکردی عمل‌گرایانه به بازنمایی و واقعیت ارائه می‌کند. رورتی در دهه آخر زندگی‌اش بر ضد استبداد تاکید کرد. او عمل گرایی را به عنوان ایمان مبارز مرحله دوم روشنگری دید. مرحله اول، همانطور که رورتی آن را تعبیر کرد، مربوط به رهایی ما از اقتدار غیرانسانی در مسائل عملی بود: مسائلی که باید انجام دهیم و کارها چگونه باید باشند. مرحله دوم پیش بینی شده بیشتر به رهایی ما از اقتدار غیرانسانی در موضوعات نظری می‌پردازد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۴.

عنوان کتاب:The Rationality of Love

نویسنده:Hichem Naar

ناشر:Oxford University Press, Incorporated

زمان انتشار:۱-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۱۸۳

عشق موضوع تخیلات زیادی بوده است. عشق در واقع یکی از چیزهایی است که از بسیاری جهات از ما گریزان است. اختلاف طولانی مدت بر سر ماهیت عشق جای تعجب ندارد. با توجه به این موضوع، رویکردی جزئی به عشق ضروری است. به جای اینکه بپرسیم عشق چیست، شاید لازم باشد ویژگی‌های مختلف آن و ارتباط آن با چیزهای دیگر را بررسی کنیم. عقلانیت عشق به این پرسش می‌پردازد که آیا عشق که به اندازه کافی متناقض نیز هست، به قلمرو عقل تعلق دارد، آیا عشق متعلق به طبقه پاسخ‌هایی مانند باور و عمل است که هنجارهای توجیه و عقلانیت را می‌پذیرند؟

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۵.

عنوان کتاب:Fundamental Things

نویسنده:Louis deRosset

ناشر:Oxford University Press, Incorporated

زمان انتشار:۱-۷-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۳۴۳

موفقیت‌های علمی ۴۰۰ سال گذشته به شدت دیدگاهی را پیشنهاد می‌کند که بر اساس آن اشیا در لایه‌ها سازماندهی می‌شوند و پدیده‌هایی در لایه‌های بالاتر به آنچه در زیر می‌گذرد وابسته و تعیین می‌شوند. فیلسوفان اخیراً این ایده را بررسی کرده‌اند که ما می‌توانیم این دیدگاه را با توسل به رابطه‌ای به نام زمینه سازی معنا کنیم. نویسنده در این کتاب چیزهای بنیادی و مبانی نظریه زمینه سازی را توسعه می‌دهد و آن نظریه را در مورد سؤالات مربوط به محتوای لایه‌ها و لایه‌ها به کار می‌برد. روابط بین آنها این نظریه مشخص می‌کند که پایه چیست و چگونه با اشکال مرتبط توضیح مرتبط است. این کتاب به استدلال‌های شک و تردید در مورد زمینه‌سازی می‌پردازد و نقاط تضاد بین رویکرد مبانی محوری به بنیادگرایی نسبی و سایر رویکردها را ترسیم می‌کند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۶.

عنوان کتاب:Key Concepts in World Philosophies

نویسنده:Sarah Flavel

ناشر:Bloomsbury Publishing Plc

زمان انتشار:۹-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۴۸۱

مفاهیم کلیدی در فلسفه‌های جهانی با عبور از قاره‌ها و طی قرن‌ها، ۴۵ ایده اصلی مرتبط با فیلسوفان اصلی هندی، چینی، ژاپنی، اسلامی، آفریقایی، یونان باستان، بومی و فیلسوفان مدرن اروپایی را گرد هم می‌آورد. مضمون جهانی تزکیه و دگرگونی هر مفهوم را به هم متصل می‌کند. هر یک به دنبال تغییر درک ما از جهان یا زندگی است.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۷.

عنوان کتاب:Humanly Possible

نویسنده:Sarah Bakewell

ناشر:Penguin Publishing Group

زمان انتشار:۲۸-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۴۸۳

نویسنده پرفروش نیویورک تایمز در کتاب هفتصد سال نویسندگان، متفکران، دانشمندان و هنرمندان را بررسی می‌کند و تلاش می‌کند تا بفهمد واقعاً انسان بودن به چه معناست. اومانیسم سنت فکری گسترده‌ای است که به ما این  مکان را می‌دهد. انسانیت مشترک، نشاط فرهنگی و مسئولیت اخلاقی در مرکز زندگی ما قرار دارد. جهان بینی انسان گرایانه – به همان اندازه که روشنگر است به شدت مبهم نیز هست – برای قرن‌ها مردم را برانگیخته است تا انتخاب‌های خود را با اصول آزاداندیشی، تحقیق فکری، احساس همدلی و خوش بینی انجام دهند. در این تاریخ گسترده جدید، سارا بیکول، که خود یک انسان‌گرای متعصب است، موضوع بسیار شخصی، فردی و، خوب انسان‌گرایی را روشن می‌کند و خوانندگان را به یک ماجراجویی فکری بزرگ می‌برد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۸.

عنوان کتاب:Human Dignity and Social Justice

نویسنده:Pablo Gilabert

ناشر:Oxford University Press, Incorporated

زمان انتشار:۹-۵-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۳۳۴

این کتاب رویکرد ارزش‌گرایانه را به ادعاهای جاه‌طلبانه‌تر در مورد کرامت حداکثری از نوع رمزگذاری شده در مفاهیم سوسیالیستی دموکراتیک از عدالت اجتماعی بسط می‌دهد. به علاوه این کتاب بر سازماندهی عادلانه شیوه‌های کاری تمرکز دارد. این کتاب نقد جامعه سرمایه داری را که شامل استثمار، بیگانگی، و سلطه بر کارگران می‌شود، در قالبی ارزشی بازنویسی می‌کند و یک اصل سوسیالیستی نادیده گرفته شده اما الهام بخش را بازسازی می‌کند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۹.

عنوان کتاب:The Revolt Against Humanity

نویسنده:Adam Kirsch

ناشر:Columbia Global Reports

زمان انتشار:۱۰-۱-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۵۷

آیا باید از پایان بشریت استقبال کنیم؟ در این کتاب مهیج درباره تاریخ یک ایده، یکی از منتقدان برجسته ما از دامنه خیره کننده خود استفاده می‌کند و توجه ما را به موضوعی به ظاهر غیرقابل تصور که به طور جدی مورد بحث قرار می‌گیرد جلب می‌کند: اینکه پایان سلطنت بشریت بر روی زمین نزدیک است، و اینکه ما باید از آن استقبال کنیم. کیرش در ادبیات، فلسفه، علم و فرهنگ عامه سفر می‌کند تا دو رشته تفکر را شناسایی کند: ضد انسان‌گرایی و انسان‌دوستانه.برخی می‌گویند که نابودی آب و هوا بشریت را محکوم کرده است و ما باید از انقراض خود استقبال کنیم، در حالی که فراانسانیزم معتقد است که مهندسی ژنتیک و هوش مصنوعی منجر به چیزهای جدیدی از جمله اشکال زندگی برتر از انسان خواهد شد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۰.

عنوان کتاب:Later Platonists and Their Heirs among Christians, Jews, and Muslims

نویسنده:Eva Anagnostou

ناشر:BRILL

زمان انتشار:۵-۱-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۵۶۸

افلاطونیان متأخر و وارثان آنها در میان مسیحیان، یهودیان و مسلمانان، کاوشی قابل تأمل در مورد پذیرش افلاطونیسم در میان جوامع مذهبی از مسیحیت اولیه تا قرن شانزدهم، از شرق بیزانس تا غرب لاتین ارائه می‌دهد. تأکید نادری بر اهمیت اندیشه افلاطونی و اشاعه آن در سوریه، ارمنستان و گرجستان قرون وسطی پسین و همچنین در میان روشنفکران عرب و یهودی از قرن هفتم به بعد صورت می‌گیرد. به این ترتیب، این جلد بیانیه‌ای را علیه جدایی فلسفه نوافلاطونی از مسیحیت و سایر ادیان ابراهیمی بیان می‌کند، زیرا هر چهار سنت علیرغم اینکه تحت حمایت‌های مختلف الهی عمل می‌کردند، زندگی پر فضیلت و خوبی را ترویج می‌کردند. این جلد به دنبال ایجاد مسیرهای انتقال و شیوه‌های سازگاری در زمان‌ها و مکان‌هاست.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۱.

عنوان کتاب:Movements of the Mind

نویسنده:Wayne Wu

ناشر:Oxford University Press, Incorporated

زمان انتشار:۱-۹-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۶۴

کتاب حاضر درباره این است که عامل بودن چیست. با تمرکز بر عاملیت ذهنی، رویکردهای متعددی از تحلیل فلسفی متافیزیک عاملیت گرفته تا فعالیت نورون‌ها در مغز را در بر می‌گیرد. کارهای فلسفی و تجربی برای ایجاد توضیحاتی ملموس از ویژگی‌های کلیدی ذهن ترکیب می‌شوند. این کتاب باید برای فیلسوفان و دانشمندان علاقه‌مند به ذهن و عامل مرتبط و قابل دسترس باشد. واستدلال می‌کند که کنش‌ها دارای ساختار روان‌شناختی هسته‌ای هستند که در آن توجه نقش ضروری را در هدایت واکنش عامل ایفا می‌کند و نیات به عنوان حافظه برای کار عمل می‌کنند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۲.

عنوان کتاب:Idealism and the Harmony of Thought and Reality

نویسنده:Thomas Hofweber

ناشر:Oxford University Press, Incorporated

زمان انتشار:۲۳-۵-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۵۳

آیا انسان در واقعیت جایگاه ویژه و ممتازی دارد؟ توماس هافوبر در ایده آلیسم و ​​هماهنگی اندیشه و واقعیت ادعا می‌کند که بله انسان جایگاه خاصی دارد. ما خاص هستیم زیرا بین ذهن انسان ما و خود واقعیت ارتباط نزدیکی وجود دارد. این کتاب از نوعی ایده آلیسم دفاع می‌کند که معتقد است ذهن انسان واقعیت را به عنوان کلیت واقعیت‌ها محدود می‌کند، اما نمی‌سازد. بنابراین واقعیت به مثابه کلیت حقایق مستقل از ذهن ما نیست و ذهن ما از نظر متافیزیکی نقش ویژه‌ای در تمام واقعیت بازی می‌کند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

دانلود رایگان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.