معرفی کتاب در رشته عمران ۲۰۲۳

۱.

عنوان کتاب:Laboratory Tests for Unsaturated Soils

نویسنده:Eng Choon Leong

ناشر:Taylor & Francis Group

زمان انتشار:۱-۱-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۴۳۶

آزمایش خاکهای غیر اشباع نیاز به دقت و تلاش بیشتری نسبت به خاکهای اشباع دارد. اگرچه مکانیک خاک غیراشباع توسط مهندسی ژئوتکنیک پذیرفته شده است، اما روش‌های مهندسی هنوز فراگیر نشده است، زیرا شناسایی خاک‌های غیر اشباع دشوار و زمان بر است و به دلیل فقدان استانداردها سخت‌تر شده است. آزمایش خاک‌های غیراشباع، روش‌های آزمایش را برای مشخص کردن خاک‌های غیراشباع نشان می‌کند. این پیشینه، تئوری، روش‌های آزمون، و تفسیر نتایج آزمون را توضیح می‌دهد. هر روش تست به مراحل ساده تقسیم شده و به تفصیل شرح داده شده است.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۲.

عنوان کتاب:Electrical Phenomena During Freezing of Water and Soils

نویسنده:V. R. Parameswaran

ناشر:American Society of Civil Engineers

زمان انتشار:۸-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۱۵۹

کتاب حاضر مشاهدات اولیه تولید بارها و پتانسیل‌های الکتریکی ایجاد شده در هنگام انجماد آب، محلول‌های آبی رقیق و خاک‌های مرطوب را بررسی می‌کند. این کتاب با توصیف مشاهدات اولیه پدیده‌های طبیعی، مانند رعد و برق و اثرات آنها بر روی هواپیماهایی که از میان ابرهای رعد و برق پرواز می‌کنند، شروع می‌شود، این کتاب اندازه‌گیری‌های اولیه آزمایشگاهی انجام شده برای درک فرآیندهای فیزیکی پشت جداسازی بار و تولید امواج بالا را تشریح می‌کند. ولتاژ در رابط انجماد این بررسی با نمونه‌هایی از مطالعات میدانی به پایان می‌رسد و لزوم ادامه مطالعات برای استفاده از روش به عنوان یک ابزار ژئوفیزیکی برای مطالعه یخ زدگی زمین در مناطق سردسیر را پیشنهاد می‌کند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۳.

عنوان کتاب:Frontiers of Civil Engineering and Disaster Prevention and Control Volume 2

نویسنده:Yang Yang

ناشر:Taylor & Francis Group

زمان انتشار:۱۶-۱-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۴۹۱

این کتاب راجع به  تحقیقات معماری و پیشگیری از بلایا در مهندسی عمران است. این اقدامات دارای پیشرفته‌ترین جهت گیری‌ها و دستاوردهای تحقیقاتی مربوط به فناوری ساخت و ساز و پیشگیری و کنترل فاجعه است. موضوعات در این دادرسی عبارتند از: لرزه خیزی فناوری ساخت و ساز در ساختمان‌های بلندمرتبه مهندسی عمران آمادگی ساخت و ساز در بلایا و کاهش خطر نجات هوشمند پس از فاجعه این اقدامات توسعه مهندسی عمران و کاهش خطر، اشتراک منابع، انعطاف پذیری و کارایی بالا را ارتقا می‌دهد. علاوه بر این، تبادل اطلاعات علمی بین دانشمندان دانشگاه‌های برتر، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های با فناوری پیشرفته در سراسر جهان را ترویج می‌دهد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۴.

عنوان کتاب:Post-Tensioning in Building Construction

نویسنده:Bijan O. Aalami

ناشر:Taylor & Francis Group

زمان انتشار:۱-۵-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۶۴

در حالی که این کتاب اصول و مفاهیم پس کشش را به زبانی ساده و واضح پوشش می‌دهد، علاوه بر آن  بر روی کاربرد و طراحی دقیق از طریق مثال‌های دنیای واقعی تمرکز دارد. موضوعات کتاب شامل کدهای ساختمانی اروپایی و آمریکایی برای طراحی پس کششی است. کدها در نمونه‌های کتاب مانند کف‌های ستون دار و قاب تیرها به تفصیل آمده است. این کتاب اهمیت کوتاه کردن خاص اجزای پس تنیده و جزئیات ساخت و ساز را برای عملکرد قابل استفاده و ایمن توضیح می‌دهد و برجسته می‌کند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۵.

عنوان کتاب:Moving the Construction Safety Climate Forward in Developing Countries

نویسنده:Tchad Sharon Jatau

ناشر:CRC Press LLC

زمان انتشار:۲۸-۴-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۱۲۴

صنعت ساخت و ساز در اقتصادهای در حال توسعه مسئولیت ایجاد محصولات قابل تحویل مانند زیرساخت‌ها و مسکن را بر عهده دارد و در عین حال وسیله‌ای برای امرار معاش برای تعداد فزاینده‌ای از مدیران و کارکنان خط مقدم فراهم می‌کند. با این حال، در بسیاری از نقاط جهان، جراحات و تلفات همچنان به وجهه صنعت آسیب وارد کرده است. این کتاب در نظر دارد نیازهای بسیاری از مدیران ساخت و ساز را برآورده کند که اگرچه از نظر فنی مطلع هستند، اما با مدیریت کارگران خط مقدم، به ویژه در مورد ایجاد انگیزه برای نتایج مثبت ایمنی، دست و پنجه نرم می‌کنند. در این کتاب چالش‌های تجربه شده در صنعت و نحوه مدیریت سایت برای بهبود عملکرد ایمنی در محل کار مورد بحث قرار می‌گیرد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۶.

عنوان کتاب:Artificial Intelligence-Based Design of Reinforced Concrete Structures

نویسنده:Won-Kee Hong

ناشر:Elsevier Science & Technology

زمان انتشار:۱-۵-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۵۱۰

طراحی سازه‌های بتنی تقویت شده مبتنی بر هوش مصنوعی: شبکه‌های عصبی مصنوعی برای کاربردهای مهندسی یک منبع مرجع ضروری برای خوانندگانی است که می‌خواهند یاد بگیرند که چگونه طراحی سازه مبتنی بر هوش مصنوعی را انجام دهند. این کتاب به تفصیل مفاهیم اصلی شبکه‌های عصبی مصنوعی و کاربرد و کاربرد آنها در مهندسی عمران و معماری را تشریح می‌کند. این کتاب نشان می‌دهد که چگونه می‌توان شبکه‌های عصبی را بسته به ماهیت طیف گسترده‌ای از مشکلات مهندسی ایجاد و پیاده سازی کرد. نمونه‌های طراحی شامل راه حل‌های مهندسی عمران و معماری، هم برای مهندسی سازه و هم برای سازه‌های بتنی است.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۷.

عنوان کتاب:Applied Geotechnics for Construction Projects, Volume 2

نویسنده:Ammar Dhouib

ناشر:John Wiley & Sons, Incorporated

زمان انتشار:۲۵-۱-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۳۴۱

مهندسی ژئوتکنیک در حال حاضر جزء اساسی پروژه‌های ساختمانی است. جلد دوم این کتاب به اصول بنیادی مکانیک خاک و نقش آب در پروژه‌ها و ارزیابی‌های ژئوتکنیکی می‌پردازد. ژئوتکنیک کاربردی برای پروژه‌های ساختمانی ۲ خصوصیات هیدرولیکی خاک و مفاهیم اساسی آب در خاک را تشریح می‌کند، اصول آزمایش‌های اندازه‌گیری نفوذپذیری را به تفصیل بیان می‌کند و موارد آزمایش بتن را ارائه می‌دهد، و سپس به تشریح مفاهیم اساسی مکانیک خاک که در ژئوتکنیک به کار می‌رود، از تحکیم تا مفاهیم کوتاه مدت و بلند مدت از طریق پدیده تورم خاکهای رسی، مقاومت برشی خاک و پایداری شیب می‌پردازد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۸.

عنوان کتاب:Innovation in TBM Traffic Tunnels

نویسنده:Silvino Pompeu-Santos

ناشر:Taylor & Francis Group

زمان انتشار:۱۰-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۰۱

تونل‌های ساخته شده با ماشین حفاری تونل (TBM) گسترده هستند و می‌توانند مزایای زیست محیطی و هزینه‌ای قابل توجهی را به همراه داشته باشند. با این حال، همانطور که در نمونه‌های قابل توجه تونل‌های ترافیکی TBM ارائه شده در این کتاب اشاره شد، هنوز چالش‌های مهمی در ارتباط با آنها وجود دارد که به ویژه با ایمنی سازه در صورت وقوع زلزله، و همچنین هزینه و مسائل ایمنی در حین بهره برداری مرتبط است. برای رویارویی با این چالش‌ها، نوآوری در تونل‌های ترافیکی TBM سه مفهوم نوآورانه در زمینه ساخت تونل‌های ریلی و جاده‌ای TBM ارائه می‌دهد: مفهوم TISB که ایمنی سازه‌هایی را که بر روی خاک نرم در مناطق لرزه خیز ساخته شده‌اند و مفاهیم TMG و TMF، بهبود می‌بخشد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۹.

عنوان کتاب:Establishing a Performance Index for Construction Project Managers

نویسنده:Virendra Kumar Paul

ناشر:CRC Press LLC

زمان انتشار:۳-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۰۹

در این کتاب ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای برای مدیران پروژه و معیار موفقیت پروژه در ادبیات تحقیق و مدیریت پروژه حرفه‌ای به خوبی مورد بررسی قرار گرفته است. در حالی که استانداردها و گواهینامه‌هایی مانند PMBOK و خط پایه شایستگی IPMA به عنوان راهنمایی برای توسعه شایستگی مدیران پروژه ایجاد شده است، تجلی این شایستگی‌ها در عملکرد خوب نه تضمین شده است و نه همیشه به راحتی قابل تشخیص است. این کتاب یک ابزار کمی کاملاً جدید، جامع و قابل اعتماد برای ارزیابی عملکرد یک مدیر پروژه ساخت و ساز ارائه می‌دهد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۰.

عنوان کتاب:Concrete-Filled Double-Skin Steel Tubular Columns

نویسنده:Mostafa Fahmi Hassanein

ناشر:Elsevier

زمان انتشار:۲۲-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۳۶۰

ستون‌های لوله‌ای فولادی دو پوسته پرشده با بتن: رفتار و طراحی بررسی کاملی از پیشرفت‌های اخیر در مورد رفتار و طراحی ستون‌های لوله‌ای فولادی دو پوسته پرشده با بتن (CFDST) ارائه می‌کند. نویسندگان با تکیه بر دانش و تحقیقات گسترده خود، موضوعاتی مانند ستون‌های مختلف CFDST تحت فشار محوری، تکنیک‌های نوآورانه از جمله استفاده از بتن لاستیکی، ستون‌هایی با مقاطع مختلف، پوشش‌های مواد فولادی و حالت‌های شکست را پوشش می‌دهند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۱.

عنوان کتاب:Damage and Cracking of Concrete Structures

نویسنده:Stephane Grange

ناشر:John Wiley & Sons, Incorporated

زمان انتشار:۱۲-۱-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۹۹

درک و مدیریت آسیب و ترک در بتن برای اطمینان از یکپارچگی و دوام سازه‌های مهندسی عمران ضروری است. این کتاب هم به صورت نظری و هم عملی، رویکردی جامع به این مشکلات با پیشنهاد مدل‌ها و استراتژی‌های مدل‌سازی عددی ارائه می‌کند که به روشی ساده و کارآمد درمان می‌شوند. این برنامه طیف گسترده‌ای از کاربردها را پیشنهاد می‌کند که از برنامه‌های تحقیقاتی و موارد مهندسی مشتق شده‌اند. این کتاب همچنین به بسیاری از موقعیت‌ها، مانند رفتار یکنواخت یا چرخه‌ای، پاسخ‌های لرزه‌ای، توصیف موقعیت‌های دینامیکی سریع و اثرات ناشی از بلوغ بتن در سنین پایین در سازه‌های عظیم می‌پردازد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۲.

عنوان کتاب:Integrated Drainage Systems Planning and Design for Municipal Engineers

نویسنده:Patrick Ssempeera

ناشر:Taylor & Francis Group

زمان انتشار:۱-۴-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۴۹۹

مدیریت آب شهری باید رویکردی یکپارچه را اتخاذ کند که سیستم‌های زهکشی پایدار (SuDS) را بر زیرساخت‌های خاکستری اولویت می‌دهد. این کتاب در مورد برنامه‌ریزی و ارزیابی سیستم‌های زهکشی لوله‌کشی با تمرکز بر محدودیت‌های امروزی است و تلاش می‌کند  تا راه‌حلی ارائه کند که به نفع پایداری به عنوان هدف کلی باشد. این کتاب شامل بخش فنی طراحی زیرساخت‌های خاکستری و سبز با در نظر گرفتن کل هزینه‌های چرخه عمر سیستم‌های زهکشی است. تکنیک‌های شبیه سازی کامپیوتری پیشرفته پس از پوشش اشتقاق معادلات استاندارد و تجربی برای هیدرولوژی و هیدرولیک مناسب مورد بحث قرار می‌گیرند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

دانلود رایگان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.