معرفی کتاب در رشته علوم سیاسی ۲۰۲۳

۱.

عنوان کتاب:The Suffragist Peace

نویسنده:Robert F. Trager

ناشر:Oxford University Press

زمان انتشار:۱-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۷۲

بررسی عمیق و تاریخی در مورد اینکه چگونه نفوذ سیاسی زنان در صندوق‌های رأی، روند جنگ و صلح را شکل داده است. در عصر مدرن، برخی از نقاط جهان صلح طولانی را تجربه می‌کنند. سلاح‌های هسته‌ای، سرمایه‌داری و پذیرش گسترده نهادهای دموکراتیک به تقویت این دوره نسبتاً صلح‌آمیز نسبت داده شده‌اند. با این حال، این گزارش‌ها یکی از شگرف‌ترین دگرگونی‌های قرن بیستم را نادیده می‌گیرند: توزیع مجدد گسترده قدرت سیاسی در حالی که میلیون‌ها زن در سراسر جهان حق رأی به دست آوردند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۲.

عنوان کتاب:Sovereignty Across Generations

نویسنده:Alessandro Ferrara

ناشر:Oxford University Press

زمان انتشار:۵-۴-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۳۳۷

هر گروهی از رأی دهندگان ممکن است رویای «مردمی» بودن را در زیر سیطره بینش‌های زنجیره‌ای حاکمیت داشته باشند. یا با متواضع‌تر، خود را به عنوان نویسنده مشترک یک پروژه قانون اساسی در یک توالی بین نسلی که ریشه در گذشته دارد و به آینده گسترش می‌دهد، درک کند. حاکمیت در میان نسل‌ها نظریه‌ای درباره حاکمیت دموکراتیک و قدرت سازنده مبتنی بر لیبرالیسم سیاسی جان رالز ارائه می‌کند. این کتاب نه تفسیری و نه تحلیلی انتزاعی، فرض می‌کند که «لیبرالیسم سیاسی» گسترده‌تر از لیبرالیسم سیاسی است.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۳.

عنوان کتاب:Routes to Reform

نویسنده:David Kuehn

ناشر:Oxford University Press

زمان انتشار:۳۰-۶-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۶۵

این کتاب به بررسی شرایطی می‌پردازد که تحت آن دموکراسی‌های جدید در برقراری کنترل غیرنظامی مستحکم و پایدار بر ارتش موفق می‌شوند یا شکست می‌خورند. David Kuehn و Aurel Croissant یک چارچوب مفهومی چند بعدی را برای ارزیابی میزان کنترل غیرنظامی در دموکراسی‌های جدید و ردیابی تحولات در طول زمان معرفی می‌کنند. تئوری کنترل غیرنظامی در دموکراسی‌های جدید که آنها پیشنهاد می‌کنند، استدلال‌های عقل‌گرا، ساختارگرا، و نهادگرا را در مدلی منسجم ادغام می‌کند تا توضیح دهد که دموکراسی‌های جدید چه زمانی، چگونه و از طریق کدام مکانیسم علی در ایجاد و حفظ کنترل غیرنظامی بر ارتش موفق می‌شوند یا شکست می‌خورند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۴.

عنوان کتاب:The Paradox of Parliament

نویسنده:Jonathan Malloy

ناشر:University of Toronto Press

زمان انتشار:۲-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۳۰۵

پارادوکس پارلمان تجزیه و تحلیل جامعی از تمام جنبه‌های پارلمان ارائه می‌دهد تا انتظارات متناقضی که از این نهاد وجود دارد را توضیح دهد. این کتاب استدلال می‌کند که پارلمان بر اساس دو «منطق» متفاوت از هدف و نقش اصلی خود کار می‌کند: یکی مبتنی بر حکمرانی و تصمیم‌گیری و دیگری مبتنی بر نمایندگی و صدا. این امر پارادوکسی را ایجاد می‌کند که در بسیاری از مجالس قانون‌گذاری مشترک است، اما کانادا و کانادایی‌ها به‌ویژه برای شناسایی و آشتی دادن منطق‌های رقیب تلاش می‌کنند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۵.

عنوان کتاب:Routledge Handbook on Political Parties in the Middle East and North Africa

نویسنده:Francesco Cavatorta

ناشر:Taylor & Francis Group

زمان انتشار:۹-۱-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۳۹۳

این کتابچه راهنمای جامع احزاب سیاسی و سیستم‌های حزبی را در سراسر خاورمیانه و شمال آفریقا تجزیه و تحلیل می‌کند. کتاب حاضر با ارائه یک مطالعه عمیق، تجربی و جدید درباره احزاب سیاسی، بر منطقه‌ای متمرکز است که به طور سنتی و اغلب به اشتباه رد شده‌ است. این کتاب به پنج بخش تقسیم شده است که به بررسی: سیر احزاب اسلام گرا، سلفی، چپ، لیبرال، ناسیونالیست و شخص گرا از کشورهای مختلف می‌پردازد. نقش احزاب سیاسی در کشورهای استبدادی و نیمه اقتدارگرا، مرکزیت احزاب سیاسی در محیط‌های دموکراتیک یا دموکراتیک گرا، رابطه بین احزاب و حوزه‌های اجتماعی خاص، از زنان گرفته تا جوانان و قبایل و فرقه‌ها، و مواضع سیاسی احزاب در مورد تعدادی از موضوعات، از جمله اقتصاد نئولیبرال، هویت، سیاست خارجی و نقش خشونت مورد بحث و بررسی قرار گرفته‌اند .

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۶.

عنوان کتاب:The Psychology of Political Communication

نویسنده:Peter Bull

ناشر:Taylor & Francis Group

زمان انتشار:۵-۶-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۱۹۵

سیاست معاصر، سیاست ارتباطات جمعی است. سیاستمداران نه تنها دیده و شنیده می‌شوند، بلکه از نمای نزدیک از طریق حضور در تلویزیون، سخنرانی، مصاحبه و در شبکه‌های اجتماعی دیده و شنیده می‌شوند. در این کتاب، نویسندگان شیوه‌های ارتباط سیاستمداران با یکدیگر، رسانه‌ها و رأی دهندگان را تحلیل می‌کنند. آن‌ها همچنین در مورد پیامدهای گفتمان سیاسی معاصر بر روند دموکراتیک به عنوان یک کل بحث می‌کنند. سیاستمداران در مصاحبه‌ها معمولاً به دلیل طفره رفتنشان مورد انتقاد قرار می‌گیرند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۷.

عنوان کتاب:Democracy or Authoritarianism

نویسنده:Sebnem Gumuscu

ناشر:Cambridge University Press

زمان انتشار:۱۶-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۳۱۴

اولین احزاب اسلام گرا که از طریق ابزارهای دموکراتیک در جهان اسلام به قدرت رسیدند، احزاب ترکیه، تونس و مصر بودند. حزب عدالت و توسعه (AKP) در انتخابات سال ۲۰۰۲ در ترکیه پیروز شد و النهضه (حزب رنسانس) در تونس و اخوان المسلمین در مصر هر دو در پی قیام‌های اعراب در سال ۲۰۱۰/۲۰۱۱ انتخاب شدند. با این حال، تنها می‌توان گفت که النهضه به وعده دموکراتیک خود عمل کرده است، در حالی که هر دو دولت ترکیه و مصر به اقتدارگرایی بازگشته‌اند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۸.

عنوان کتاب:The Making of the World

نویسنده:Yves Schemeil

ناشر:Verlag Barbara Budrich

زمان انتشار:۲۴-۴-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۴۱۰

سازمان‌های بین‌المللی (IO) برای تأمین نیازهای عمومی جهانی، از جمله امنیت برای همه، تجارت برای ثروتمندترین و توسعه برای فقیرترین، طراحی شده‌اند. وجود آنها اکنون نوید موفقیت برای چرخش همکاری در روابط بین الملل است. اگرچه شبکه IO زمانی توسط قدرت‌های مستقر ایجاد شد، دولت‌های در حال رشد به سختی می‌توانند در برابر تولید انبوه هنجارهایی مقاومت کنند که دولت‌هایشان نمی‌خواهند به آنها احترام بگذارند. IO ها همه جا حاضر هستند و تأثیر زیادی بر جهان آنگونه که ما می‌شناسیم اعمال می‌کنند. با این حال، حاکمان به سختی از چنین فرآیندهای قانع کننده‌ای آگاه هستند. Yves Schemeil از دانش عمیق خود در مورد IO برای تجزیه و تحلیل تأثیر فعلی آنها بر روابط بین الملل، بر سیاست جهانی و پتانسیل آنها در شکل دادن به آینده جهانی استفاده می‌کند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۹.

عنوان کتاب:Power and Paranoia in Syria-Iraq Relations

نویسنده:Amjed Rasheed

ناشر:Taylor & Francis Group

زمان انتشار:۱-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۱۵۲

این کتاب پیچش‌ها و چرخش‌های گیج کننده در روابط سوریه و عراق را بررسی می‌کند که از زمان تأسیس سوریه و عراق مدرن پس از جنگ جهانی اول بارها موجب همکاری و خصومت شده است. کتاب حاضر می‌پرسد که چرا هر دو کشور اتحادهای منطقه‌ای و بین‌المللی را تغییر دادند، اما هرگز یک اتحاد از خود را تشکیل ندادند، و نقش نیروهای ساختاری مانند ژئوپلیتیک، ایدئولوژی و بقای رژیم را ارزیابی می‌کند. همچنین استدلال می‌کند که یک عامل کلیدی، شخصیت‌های فردی – نقش عاملیت – حافظ اسد و صدام حسین بود که هر دو دارای انحصار قدرت، جاه‌طلبی‌ها و سبک‌های رهبری مشابه و بی‌اعتمادی شدید به یکدیگر بودند …

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۰.

عنوان کتاب:Xi Jinping’s Anticorruption Campaign

نویسنده:Steven P. Feldman

ناشر:Taylor & Francis Group

زمان انتشار:۵-۵-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۱۹۷

این کتاب از طریق تحلیل تجربی و توسعه مفهومی، روانشناسی سیاسی کمپین ضد فسادشی جین پینگ و نقش آن در نظام سیاسی چین را تحلیل می‌کند. کتاب حاضر با استفاده از مفهوم خشم نیچه و داده‌های جمع‌آوری‌شده از کار میدانی مستقیم، دیکتاتوری حزب کمونیست چین (ح‌ک‌چ) را تجزیه و تحلیل می‌کند و آشکار می‌کند که این دیکتاتوری از طریق ایدئولوژی یا فساد مستعد افراط است و نشان می‌دهد که چگونه تلاش‌های حزب برای پرداختن به یک افراط به یک افراط نوظهور دیگری منجر می‌شود.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۱.

عنوان کتاب:Militias, States and Violence Against Civilians

نویسنده:Paul Lorenzo Johnson

ناشر:Taylor & Francis Group

زمان انتشار:۱-۴-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۰۷

این کتاب به بررسی شرایطی می‌پردازد که تحت آن حضور و استفاده از شبه نظامیان منجر به افزایش یا کاهش خشونت علیه غیرنظامیان در درگیری‌های درون دولتی می‌شود. کتاب حاضر که گستردگی و تنوع شبه‌نظامیان مدرن را در زمینه خشونت علیه غیرنظامیان به نمایش می‌گذارد، به غارت و سرکوبی می‌پردازد که بسیاری از این گروه‌ها به آن بدنام هستند و همچنین تلاش‌های فزاینده مهم دیگر شبه‌نظامیان برای حفاظت از غیرنظامیان در مکان‌های جنگ‌زده را مورد بررسی قرار می‌دهد .

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۲.

عنوان کتاب:Populism, Punishment and the Threat to Democratic Order

نویسنده:John Pratt

ناشر:Taylor & Francis Group

زمان انتشار:۱-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۱۱۷

این کتاب ظهور پوپولیسم معاصر را در دموکراسی‌های غربی نشان می‌دهد که با بازگشت سیاستمداران«مردان قوی»مشخص شده است. به دنبال درک ماهیت، منشأ و پیامدهای برتری آنها است – به عنوان مثال، در ظهور شگفت انگیز جنبش اجتماعی پیرامون ترامپ در ایالات متحده، برگزیت در بریتانیا و گسترش چشمگیر سایر ایدئولوژی‌ها است. این کتاب به طور منحصربه‌فردی نشان می‌دهد که چگونه آنچه به عنوان نوعی پوپولیسم کیفری در اوایل دهه ۱۹۹۰ آغاز شد، به یک سیاست پوپولیستی گسترده‌تر تبدیل شده است.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

دانلود رایگان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.