معرفی کتاب در رشته ریاضی و فیزیک ۲۰۲۳

۱.

عنوان کتاب:Mathematical Foundations of Fuzzy Sets

نویسنده:Hsien-Chung Wu

ناشر:John Wiley & Sons, Incorporated

زمان انتشار:۱۷-۱-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۴۱۹

مبانی ریاضی مجموعه‌های فازی خوانندگان را با پیشینه نظری و تکنیک‌های عملی مورد نیاز برای اعمال منطق فازی در مهندسی و مسائل ریاضی آشنا می‌کند. این مبانی ریاضی مجموعه‌های فازی و همچنین لبه برش فعلی عملیات مجموعه فازی و محاسبات را معرفی می‌کند و مقدمه‌ای جامع برای این زمینه ضروری از ریاضیات کاربردی ارائه می‌دهد.در نتیجه می‌تواند به عنوان یک کتاب درسی یا به عنوان یک مرجع ارزشمند برای محققان و متخصصان فعال استفاده شود.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۲.

عنوان کتاب:Maths Like a Ninja

نویسنده:Andrew Jennings

ناشر:Bloomsbury Publishing Plc

زمان انتشار:۵-۱-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۱۱۳

وقتی فرزندتان با تکالیف ترسناک ریاضی به خانه می‌آید و شما تفاوت BIDMAS  با BODMAS نمی‌دانید، کتاب ریاضیات مانند یک نینجا برای شما مناسب است. این مجموعه مملو از تمام مفاهیم کلیدی است که کودکان باید بدانند، تمام اصطلاحات ریاضی که تا به حال در مدرسه ابتدایی با آنها مواجه خواهند شد و هزاران مثال تصویری آسان برای دنبال کردن در هر زمینه از ریاضیات که در برنامه درسی مرحله کلیدی ۲ ارائه شده است. . چه کودکی روی سؤال کسری گیر کرده باشد یا در تلاش برای به خاطر سپردن اعداد مرکب باشد، پاسخ را در این راهنمای مرجع همه‌کاره و مفید پیدا خواهد کرد. این کتاب از معلمان در برنامه‌ریزی و ارائه دروس پشتیبانی می‌کند و به والدین نشان می‌دهد که چگونه در خانه به فرزندان خود کمک کنند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۳.

عنوان کتاب:Spectral Properties of Certain Operators on a Free Hilbert Space and the Semicircular Law

نویسنده:Ilwoo Cho

ناشر:Elsevier Science & Technology

زمان انتشار:۵-۵-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۱۶۶

در ویژگی‌های طیفی عملگرهای معین در فضای آزاد هیلبرت و قانون نیم دایره، نویسندگان فضاهای به اصطلاح آزاد هیلبرت را در نظر می‌گیرند که فضاهای هیلبرت ناشی از فضاهای هیلبرت معمولی l2 و عملگرهایی هستند که بر روی آنها عمل می‌کنند. ساخت این اپراتورها خود جالب است و انواع جدیدی از اپراتورهای فضایی هیلبرت را ارائه می دهد. همچنین، با در نظر گرفتن ویژگی‌های طیفی نظری این عملگرها، نویسندگان نشان می‌دهند که چگونه نظریه عملگر «فضای آزاد هیلبرت» با نظریه عملگر کلاسیک متفاوت است.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۴.

عنوان کتاب:Advances in Mathematical Analysis and Its Applications

نویسنده:Bipan Hazarika

ناشر:CRC Press LLC

زمان انتشار:۱-۱-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۳۵۸

پیشرفت در تجزیه و تحلیل ریاضی و کاربردهای آن به عنوان یک متن مرجع طراحی شده است و چندین جنبه مهم از پیشرفت‌های اخیر در کاربردهای بین رشته‌ای تجزیه و تحلیل ریاضی (MA) را بررسی می‌کند، و نشان می‌دهد که چگونه MA اکنون در بسیاری از زمینه‌های تحقیقات علمی به کار گرفته می‌شود. این نظریه و مسائل در تحلیل واقعی و پیچیده، تحلیل تابعی، نظریه تقریب، نظریه عملگر، نابرابری‌های تحلیلی، تبدیل رادون، تحلیل غیرخطی، و کاربردهای مختلف تحقیقات بین رشته‌ای را مورد بحث قرار می‌دهد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۵.

عنوان کتاب:Introduction to Number Theory

نویسنده:Mark Hunacek

ناشر:CRC Press LLC

زمان انتشار:۲۳-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۱۶۵

مقدمه‌ای بر تئوری اعداد، محتوای اساسی یک دوره مقدماتی تئوری اعداد شامل بخش پذیری و فاکتورسازی اول، همخوانی‌ها و متقابل درجه دوم را پوشش می‌دهد. نویسنده با همسویی با گرایش به سمت متون کوچکتر و ضروری در ریاضیات، تلاش می‌کند تا توضیحات شفافی را ارائه کند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۶.

عنوان کتاب:Bad at Math

نویسنده:Lidia Gonzalez

ناشر:Corwin Press

زمان انتشار:۲-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۰۱

ریاضی واقعاً برای همه است – پس بیایید آن را ثابت کنیم. شما این جمله را از بچه‌ها، از دوستان و از افراد مشهور شنیده‌اید: «من در ریاضی بد هستم». این ذهنیتی است که جامعه تمایل دارد بدون بررسی آن را بپذیرد – بالاخره برخی از مردم اهل « ریاضی» نیستند، درست است؟ یا اشتباه. همانطور که باید سایر مهارت‌های ضروری انجام می‌دهیم، باید کلیشه‌ها را نیز آشکار کنیم، ذهنیت‌های منفی را به چالش بکشیم، و در نهایت با شکاف‌های فرصت‌های سیستمی در آموزش ریاضی مقابله کنیم و آنها را با دید جدیدی جایگزین کنیم که ریاضی چیست، برای چه کسی است و چه کسی می‌تواند. در آن عالی باشید.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۷.

عنوان کتاب:The Matrix of the Mind

نویسنده:David John Barrington Parsons

ناشر:Austin Macauley Publishers

زمان انتشار:۳-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۱۹۱

پدیده‌های زیادی در دنیای کنونی وجود دارد که تبیین علم را به چالش می‌کشد. این کتاب یک مفهوم انقلابی به نام نظریه مدل ماتریس را معرفی می‌کند که بینشی ساده، منحصر به فرد و بدیع در مورد رویدادهایی که منجر به شکل گیری کیهان و ایجاد سیاره زمین با محیط حیاتی آن شد، ارائه می‌دهد. این نظریه همچنین توضیح دیگری را در مورد چگونگی پیدایش زندگی، چگونگی تأسیس بشر ارائه می‌دهد و شگفت‌انگیزترین رویداد از همه آنچه را که رخ داده است، یعنی تکامل فن‌آوری ذهن انسان را توصیف می‌کند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۸.

عنوان کتاب:The Magick of Physics

نویسنده:Felix Flicker

ناشر:Simon & Schuster

زمان انتشار:۲۱-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۵۷

یک فیزیکدان برنده جایزه آکسفورد از داستان‌های علمی تخیلی کلاسیک، و پدیده‌های روزمره استفاده می‌کند تا ویژگی‌های جادویی جهان اطراف ما را توضیح دهد. اگر بخواهید شاهکارهای علم مدرن را به کسی از گذشته ارائه دهید، مطمئناً آن شاهکارها جادو محسوب می‌شوند. فلیکر رشته‌های جادویی را که در زندگی روزمره ما می‌گذرد، از بین می‌برد. فیزیک ماده متراکم به شما امکان می‌دهد هر چیزی را ایجاد کنید که مطابق با قوانین واقعیت باشد – و اغلب، ما متوجه می‌شویم که این قوانین می‌توانند خم شوند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۹.

عنوان کتاب:Recent Advances in Dark Matter, Dark Energy, Exoplanets, Flare Stars, White Dwarfs, and More

نویسنده:Eugene Oks

ناشر:Nova Science Publishers

زمان انتشار:۱۵-۵-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۱۹۸

این کتاب پیشرفت‌های اخیر را در درک ماده تاریک، اثرات انرژی تاریک، دینامیک مداری سیارات فراخورشیدی به دور ستاره‌های دوتایی در پیکربندی‌های غیرمسطح، دینامیک مداری یک ماه در سیستم‌های ستاره سیاره، دینامیک مداری متقابل‌های بین ستاره‌ای در اطراف ستارگان دوتایی ارائه می‌کند. مکانیسم‌های شراره‌های ستاره‌ای، پارامترهای جو کوتوله‌های سفید. برای دستیابی به این هدف، ارائه تاریخچه مختصری از هر موضوع (شامل تعداد زیادی از منابع) را پوشش می‌دهد، مشتقات دقیقی از نتایج پیشرفته اخیر ارائه می‌دهد و فیزیک پشت این نتایج پیشرفته را روشن می‌کند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۰.

عنوان کتاب:The World Itself

نویسنده:Ulf Danielsson

ناشر:Bellevue Literary Press

زمان انتشار:۲۱-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۱۰۱

دنیایی عجیب و غریب اما واقعی وجود دارد و ما هم بخشی از آن هستیم. وقت آن است که فیزیک زندگی را جدی بگیرد. آیا می‌توانیم قبل از اینکه آگاهی و شگفتی‌ها و محدودیت‌های ذهن را کاملاً درک کنیم، جهان را واقعاً درک کنیم؟ اولف دانیلسون، فیزیکدان نظری تحسین شده‌ای که کار خود را وقف کاوش در عمیق‌ترین اسرار طبیعت کرده است، فکر نمی‌کند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۱.

عنوان کتاب:Invisibility

نویسنده:Gregory J. Gbur

ناشر:Yale University Press

زمان انتشار:۱۱-۴-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۸۹

این کتاب کاوشی پر جنب و جوش در مورد اینکه چگونه نامرئی شدن از داستان علمی تخیلی به واقعیت تبدیل شده است . آیا ممکن است چیزی یا شخصی نامرئی شود؟ این سؤال، که بیش از یک قرن است که نویسندگان داستان‌های علمی تخیلی را به خود مشغول کرده است، تبدیل به یک موضوع مهم تحقیقات علمی شده است. نویسنده تاریخچه نامرئی بودن و ارتباطات علم و فناوری آن، از جمله کشف طیف الکترومغناطیسی، توسعه مدل اتمی و نظریه کوانتومی را توضیح می‌دهد .

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۲.

عنوان کتاب:The Quantum Nature of Things

نویسنده:T. R. Robinson

ناشر:Taylor & Francis Group

زمان انتشار:۱۴-۴-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۸۲

این کتاب دیدگاهی کاملاً بدیع و غیر متعارف از مکانیک کوانتومی را به خوانندگان ارائه می‌دهد. این دیدگاهی است که مکانیک کوانتومی را به‌عنوان روشی طبیعی برای اندیشیدن در مورد نحوه عملکرد طبیعت می‌پذیرد، نه این دیدگاه که معمولاً به‌خصوص در کتاب‌های فیزیک کوانتومی بیان می‌شود که نظریه کوانتومی عجیب و غریب و غیرمعمول است. از این فرض ساده، مقادیری مانند انرژی و تکانه، خطی و زاویه‌ای به طور طبیعی پدیدار می‌شوند، مانند فضای پیکربندی، پتانسیل‌ها، میدان الکترومغناطیسی، دینامیک چند جسم، نسبیت خاص و مکانیک موج نسبیتی.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

دانلود رایگان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.