معرفی کتاب در رشته علوم ­اجتماعی ۲۰۲۳

۱.

عنوان کتاب:The Virus Touch

نویسنده:Bishnupriya Ghosh

ناشر:Bishnupriya Ghosh

زمان انتشار:۳-۴-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۳۲۱

بیشنوپریا قوش در کتاب The Virus Touch استدلال می‌کند که رسانه‌ها برای درک روابط نوظهور بین ویروس‌ها، انسان‌ها و زندگی غیرانسانی نقش اساسی دارند. قوش که در سایه همه‌گیری جهانی HIV/AIDS و COVID-19 می‌نویسد، «رسانه‌های اپیدمی» را تئوری سازی می‌کند تا نشان دهد چگونه اپیدمی‌ها در تصاویر، اعداد و حرکات از طریق فرآیندهای خواندن نتایج آزمایش‌ها و ردیابی میزان عفونت و مرگ و میر تداعی می‌شوند. رسانه‌های اپیدمی علمی، هنری و فعالی که روابط چند گونه را معقول و قابل مدیریت می‌سازند، از استراتژی‌های بقای انسان‌محور پرهیز می‌کنند و در عوض بحران‌های بهداشت عمومی جهانی را به عنوان فاجعه‌های بیولوژیکی، اجتماعی و زیست‌محیطی بازنگری می‌کنند و ما را به سمت سیاست سلامت چند گونه‌ای سوق می‌دهند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۲.

عنوان کتاب:Love and the Politics of Intimacy

نویسنده:Stanislava Dikova

ناشر:Bloomsbury Academic & Professional

زمان انتشار:۲۹-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۶۱

کتاب عشق و سیاست صمیمیت مفهوم عشق را در روابط صمیمانه و اجتماعی بیان می‌کند، و در مورد چگونگی درک و تجربه صمیمیت در چارچوب نئولیبرالیسم قرن بیست و یکم تجدید نظر می‌کند. این مقالات با تأمل در تجربیات عشق صمیمانه، عاشقانه و جنسی و نقش هویت فردی، مسیرهای تاریخی را بررسی می‌کنند که به‌ویژه تجربیات معاصر عشق صمیمانه را به اوج خود رسانده‌اند. از نظر سیاسی، این اثر هویت و بیان خود را به شیوه‌های رهایی بخش در عرصه‌های دوستی، عاشقانه و سکس پیوند می‌دهد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۳.

عنوان کتاب:The Retirement Challenge

نویسنده:Martin Neil Baily

ناشر:Oxford University Press, Incorporated

زمان انتشار:۱۸-۱-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۳۰۵

این کتاب یک طرح جامع از دو متخصص برجسته در مورد چگونگی تعمیر سیستم بازنشستگی منسوخ آمریکا است در واقع سیستم بازنشستگی آمریکا دارای مشکلات جدی است. در حالی که برای برخی از بازنشستگان به خوبی کار می‌کند، میلیون‌ها نفر دیگر بازنشستگی خوبی ندارند که دهه‌ها برای تضمین آن تلاش کرده‌اند. تقریباً ۴۰ درصد از بودجه ۴ تریلیون دلاری امروز فدرال به حمایت از بازنشستگان اختصاص داده شده است که در دهه آینده تقریباً به نصف خواهد رسید – که پایداری کل سیستم را به خطر می‌اندازد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۴.

عنوان کتاب:Structural Injustice and Workers’ Rights

نویسنده:Virginia Mantouvalou

ناشر:Oxford University Press, Incorporated

زمان انتشار:۱۴-۶-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۰۹

هنگام بحث در مورد استثمار در محل کار، دولت‌ها معمولاً لفاظی مسئولیت شخصی را به کار می‌گیرند: آن‌ها توجه خود را به کارفرمایانی که از کارگران سوء استفاده می‌کنند، یا کارگرانی که کاری غیر استاندارد و نامطمئن را انتخاب می‌کنند، معطوف می‌کنند. با این حساب، مسئولیت دولت رسیدگی به آسیب‌های وارد شده توسط بازیگران خصوصی است. این کتاب مفهوم «بی‌عدالتی ساختاری با واسطه‌گری دولت در کار» را مورد پرسش قرار می‌دهد و آن را توسعه می‌دهد: پدیده‌ای که زمانی آشکار می‌شود که قانون‌گذاری ظاهری دارد. مشروعیت در واقع اثرات بسیار زیانباری برای تعداد زیادی از مردم دارد و منجر به ساختارهای استثمار در کار می‌شود.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۵.

عنوان کتاب:Fighting Fake News

نویسنده:Jeffrey D. Wilhelm

ناشر:Corwin Press

زمان انتشار:۳-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۶۵

تفکر انتقادی و مطالعه آنلاین باید دست به دست هم بدهند – اما اغلب اینطور نیست. دانش‌آموزان کلیک می‌کنند، تند تند ورق می‌زنند، و باور می‌کنند، زیرا نمی‌دانند در غیر این صورت چه کاری باید  انجام دهند. گاهی ما هم همینطور هستیم و این یک مشکل است. کتاب مبارزه با اخبار جعلی با این چالش مبارزه می‌کند و به شما کمک می‌کند نحوه خواندن، افسانه‌سازی، آزمایش حقیقت و پاسخ به روش‌هایی را که به جای واکنش‌پذیری منجر به خردمندی می‌شود، مدل‌سازی کنید.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۶.

عنوان کتاب:Tensions of Social History

نویسنده:Alessandro Stanziani

ناشر:Bloomsbury Publishing Plc

زمان انتشار:۱۲-۱-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۲۴

این کتاب به دنبال غلبه بر تنش میان مقوله‌ها و ابزارهای «غربی» و «غیرغربی» در مطالعه تاریخ جهانی است و نشان می‌دهد که چگونه اکثر رویکردهای غربی به علوم اجتماعی و تاریخ از طریق تعاملات فراملی و استعماری توسعه یافته‌اند. Tensions of Social History با ارائه یک تاریخ فراملی و جهانی از ابزارهای اصلی که ما برای درک کلمه و دگرگونی‌های آن در طول سه قرن اخیر داریم، به بررسی ساخت آرشیوها و حافظه تاریخی، ساخت آمار و استفاده از آنها در سیاست، شناسایی بازیگران اجتماعی، و ظهور نظریه‌های اجتماعی کلیدی می‌پردازد. این کتاب با ارائه بینش‌های کلیدی در مورد چگونگی نوشتن تاریخ و توسعه علوم اجتماعی در عصر جهانی و در عین حال پرهیز از اروپا محوری و استثناگرایی فرهنگی، نشان می‌دهد که چگونه تاریخ جهانی از برخوردها به جای تقابل بین تمدن‌ها ساخته شده است.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۷.

عنوان کتاب:Infidelity and Other Affairs

نویسنده:Kate Legge

ناشر:Thames & Hudson Australia Pty Ltd

زمان انتشار:۲۸-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۱۲۵

هیچ‌کس نمی‌تواند تحت تأثیر قدرت و خرد عمیق لگ قرار نگیرد. وقتی خیانت همسرتان زندگی شما را خراب می‌کند چه می‌کنید؟ برای مقابله با اعتیاد خود  چه می‌کنید؟ بیماری‌های روانی بر سر کسانی که دوستشان دارید می‌بارند؟ والدین می‌میرند، شغل‌ها به پایان می‌رسد، عشق در مکان‌های غیرمنتظره‌ای پیدا می‌شود. کیت لگ به عنوان یک روزنامه نگار اغلب به دنبال پاسخی برای این بود که مردم چگونه با دست‌های کثیف یا تصمیم‌های بد رفتار می‌کنند. بعد از آن به جستجوی خودش رسید وقتی با رابطه شوهرش روبرو شد که خط گسلی از خیانت را در چهار نسل از خانواده همسرش کشف کرد. آیا خیانت یک استعداد یا رفتار آموخته شده است؟ در کمال تعجب او قدرت و آرامش را در جایی می‌یابد که انتقام و نفرت تصور می‌شد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۸.

عنوان کتاب:Unlikeable Female Characters

نویسنده:Anna Bogutskaya

ناشر:Sourcebooks, Incorporated

زمان انتشار:۹-۵-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۳۵۱

شخصیت‌های زن در طول تاریخ زیر بار تله اخلاقی که  همان «دوست داشتنی بودن» است، بوده‌اند. هر زنی که جرأت کند طرف درهم و برهم خود را آشکار کند، به عنوان یک فرد هشدار دهنده تلقی می‌شود. امروزه، شخصیت‌های زن نامطلوب در همه جای سینما، تلویزیون و فرهنگ پاپ گسترده‌تر حضور دارند. برای اولین بار، آن‌ها توسط مخاطبان پذیرفته می‌شوند و حتی با جوایز این صنعت مواجه می‌شوند. ما در نهایت پذیرفتیم که زنان انسان‌های تمام عیار هستند. چطور شد ما به این نقطه رسیدیم؟ شخصیت‌های زن نامطلوب سیر تکامل شخصیت‌های زن بسیار خاطره‌انگیز را دنبال می‌کنند و بررسی می‌کنند که دقیقاً چه چیزی باعث محبوبیت آنها می‌شود، واکنش مخاطبان به آنها و راه‌هایی که فرهنگ پاپ در نهایت به ما اجازه می‌دهد تا از پیچیدگی‌های زن بودن تجلیل کنیم را در این کتاب هیجان انگیز خواهید دید .

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۹.

عنوان کتاب:D. I. V. E. R. S. I. T. Y.

نویسنده:Vivian Okeze-Tirado

ناشر:Jessica Kingsley Publishers

زمان انتشار:۲۱-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۱۱۴

داشتن شایستگی فرهنگی در عمل یک مهارت ضروری برای هر کارآموزی است که با مردم کار می‌کند. نویسنده که خود یک مددکار اجتماعی است یک مدل تمرین کاربردی ایجاد کرده است تا به شما کمک کند درک خود از تنوع را افزایش دهید و شایستگی فرهنگی خود را بهبود بخشید.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۰.

عنوان کتاب:Middle-Class Couples

نویسنده:Stephen Edgell

ناشر:Taylor & Francis Group

زمان انتشار:۳۱-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۱۵۷

زمانی که این کتاب در ابتدا در سال ۱۹۸۰ منتشر شد، جامعه‌شناسان مدت‌ها بر این عقیده بودند که ازدواج طبقه متوسط ​​در بریتانیای معاصر با تبعیض‌زدایی نقش و برابری زناشویی مشخص می‌شود. زوج‌های طبقه متوسط ​​در مورد تحقیقاتی گزارش دادند که تحلیل انتقادی مجددی از این اسلوب ارائه کرد. این کتاب یک مطالعه تئوری آگاهانه و تجربی است که تا حد زیادی بسیاری از افسانه‌های مرتبط با این جنبش ادعایی به سوی «ازدواج برابر» در میان زوج‌های حرفه‌ای را خنثی می‌کند. نویسنده تقسیم کار جنسی را در میان گروهی از کارگران حرفه‌ای و همسرانشان در مرحله فرزندپروری در چرخه خانواده‌شان تحلیل کرد و …

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۱.

عنوان کتاب:Ideology and the New Social Movements

نویسنده:Alan Scott

ناشر:Taylor & Francis Group

زمان انتشار:۳۱-۱-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۱۸۵

ایدئولوژی و جنبش‌های اجتماعی جدید برای اولین بار در سال ۱۹۹۰ منتشر شد، ارزیابی دقیق و بسیار ضروری از بحث‌های مربوط به ماهیت و انگیزه جنبش‌های اجتماعی و کنش جمعی را ارائه می‌دهد. آلن اسکات به طور خاص بر تبیین‌های نظری رقیب ظهور و شخصیت «جنبش‌های اجتماعی جدید» در آمریکای شمالی و اروپا تمرکز می‌کند. پس از معرفی مضامین اصلی در بحث در مورد جنبش‌های اجتماعی جدید، این کتاب به بررسی نظریه‌های جریان اصلی، اعم از کارکردگرایانه و نئومارکسیستی می‌پردازد، سپس به بحث در مورد نوشته‌های جامعه‌شناختی، اقتصادی و سیاسی می‌پردازد. نمونه‌های خاص، به ویژه ظهور سبزهای آلمان غربی، برای ارزیابی ارزش رویکردهای مختلف استفاده می‌شود.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۲.

عنوان کتاب:Understanding Crime and Place

نویسنده:Elizabeth R. Groff

ناشر:Temple University Press

زمان انتشار:۲۴-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۴۴۲

مکان هم به یک حوزه اصلی مطالعات جرم شناسی و هم به یک حوزه مهم برای توسعه سیاست تبدیل شده است. با به تصویر کشیدن روش‌ها و تحلیل‌های تحقیقاتی در زمینه جرم و مکان، کتاب درک جرم و مکان یک کتاب راهنمای جامع است که بر مهارت‌های خاصی که محققان نیاز دارند متمرکز شده است. ویراستاران و مشارکت کنندگان دانشمندانی هستند که در معرفی یا توسعه روشی خاص برای تحقیقات جرم و مکان نقش اساسی داشته‌اند. درک جرم و مکان حول فرآیند علمی، معرفی نظریه‌ها و مفاهیم جرم و مکان، بحث در مورد داده‌ها و جمع‌آوری داده‌ها، مفاهیم هسته‌ای داده‌های مکانی، و همچنین تکنیک‌های آماری و محاسباتی برای تجزیه و تحلیل داده‌های مکانی و ارزیابی مکان‌محور سازماندهی شده است.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

دانلود رایگان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.