معرفی کتاب در رشته شیمی ۲۰۲۳

۱.

عنوان کتاب:The Chemistry of Gallic Acid and Its Role in Health and Disease

نویسنده:Jeff C. Murdoch

ناشر:Nova Science Publishers

زمان انتشار:۱۶-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۱۹۸

این کتاب آخرین پیشرفت‌ها در تحقیقات اسید گالیک و نقش آن در سلامت و بیماری را بررسی می‌کند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۲.

عنوان کتاب:Advances in Clinical Chemistry

نویسنده:Gregory S Makowski

ناشر:‎ Academic Press

زمان انتشار:۱۵-۸-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۳۲

کتاب حاضر آخرین قسمت از این مجموعه تحسین شده بین المللی، شامل فصل‌هایی است که توسط دانشمندان آزمایشگاه بالینی مشهور جهان، پزشکان و دانشمندان محقق نوشته شده است.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۳.

عنوان کتاب:Green Chemistry in Practice

نویسنده:Thomas McKeag

ناشر:Elsevier

زمان انتشار:۵-۴-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۱۸۲

شیمی سبز در عمل: مواد سبزتر و نوآوری شیمیایی از طریق همکاری مجموعه‌ای از مطالعات موردی منحصر به فرد را بر اساس تجربیات محققان در توسعه راه‌حل‌های عملی و مبتنی بر شیمی سبز برای مشکلات صنعت به عنوان بخشی از برنامه راه‌حل‌های سبزتر در مرکز برکلی برای شیمی سبز جمع‌آوری می‌کند. . این کتاب که با مقدمه‌ای بر شیمی سبز آغاز می‌شود، مروری بر رویکرد بین‌رشته‌ای اتخاذ شده توسط مرکز ارائه می‌کند، که هدف آن ایجاد تحولی نسلی به سمت طراحی و استفاده از مواد شیمیایی و مواد ذاتاً ایمن‌تر از طریق تحقیق، آموزش و اطلاع‌رسانی است.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۴.

عنوان کتاب:Handbook of Surface Improvement and Modification

نویسنده:George Wypych

ناشر:ChemTec Publishing

زمان انتشار:۱-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۶۳

کتاب راهنمای  بهبود و اصلاح سطح، ویرایش دوم افزودنی‌ها و فرآیندهای اصلاحی را پوشش می‌دهد که خواص سطحی بسیاری از مواد را تعیین می‌کند. این افزودنی‌ها می‌توانند مقاومت در برابر خراش را اصلاح یا بهبود بخشند، براقیت را بهبود بخشند یا سطح را صاف کنند، چسبندگی را افزایش یا کاهش دهند و از لک شدن جلوگیری کنند. مکانیسم‌های آسیب، حفاظت و بهبود اموال نیز مورد بحث قرار می‌گیرند، که این کتاب راهنمای ضروری برای مهندسان، محققان و تکنسین‌هایی است که علاقه‌مند به استفاده از افزودنی‌ها برای اصلاح و بهبود خواص سطحی مواد هستند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۵.

عنوان کتاب:Microbial Biocontrol Agents

نویسنده:Gerardo Puopolo

ناشر:CAB International

زمان انتشار:۳۰-۱-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۶۷

تأثیر منفی آفت کش های شیمیایی بر سلامت انسان و محیط زیست، توسعه جایگزین‌های سازگار با محیط زیست را برای مدیریت پاتوژن های گیاهی تشویق کرده است. با این حال، تنها تعداد کمی از عوامل کنترل زیستی میکروبی (mBCAs) توسعه یافته، ثبت شده و در مدیریت بیماری‌های گیاهی استفاده شده است. این کتاب به تجزیه و تحلیل استقرار mBCAs برای توسعه آفت‌کش‌های زیستی میکروبی جدید، با در نظر گرفتن ویژگی‌های اصلی مفید گیاهی، روش‌های مورد نیاز برای فرمولاسیون مؤثر و فرآیندهای مورد استفاده برای اعتبارسنجی آنها می‌پردازد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۶.

عنوان کتاب:Waterborne Polyurethanes (WBPUs)

نویسنده:Abbas Mohammadi

ناشر:Nova Science Publishers,

زمان انتشار:۲۰-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۴۳۴

در طی پانزده فصل انتخاب شده، این کتاب به بررسی تولید، شیمی و کاربردهای پلی یورتان های آب (WBPU) می‌پردازد. فصل اول یک مقدمه مفهومی بر WBPU ها است و هشت فصل بعدی انواع مختلف پلی یورتان های موجود در آب را پوشش می‌دهد، مانند پلی یورتان های ساخته شده با پلیمرهای طبیعی و مصنوعی، هیبریدهای پلی اورتان/آکریلیک، نانوکامپوزیت های پلی اورتان موجود در آب و حتی WBPU های رسانا و پاسخگو به محرک‌های نور. شش فصل باقی‌مانده کاربردهای مختلف WBPU‌ها از درمان نساجی و بسته‌بندی مواد غذایی تا کاربردهای زیست‌پزشکی مانند تحویل دارو را پوشش می‌دهد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۷.

عنوان کتاب:Antimicrobial Nanosystems

نویسنده:Chaudhery Mustansar Hussain

ناشر:Elsevier

زمان انتشار:۲۸-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۴۸۰

نانوسیستم‌های ضد میکروبی: ساخت و توسعه یک بررسی عمیق از پیشرفت‌های نانوتکنولوژی در زمینه‌های بیوتکنولوژی و صنایع دارویی برای مقابله با عفونت‌های باکتریایی و مسائل مربوط به سلامت ارائه می‌کند.در این کتاب  نانومواد عامل دار و فرآیندهای آنها همراه با تئوری و ساخت نانوسیستم های ضد میکروبی پوشش داده شده است. و همچنین کاربردهای بالقوه نانوسیستم های ضد میکروبی نیز همراه با چالش‌ها و تجاری سازی آنها مورد بحث قرار گرفته است.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۸.

عنوان کتاب:Chemical Product Formulation Design and Optimization

نویسنده:Ali Elkamel

ناشر:John Wiley & Sons, Incorporated

زمان انتشار:۱۷-۱-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۲۷

در طراحی و بهینه‌سازی فرمول‌بندی محصولات شیمیایی: روش‌ها، تکنیک‌ها و مطالعات موردی، تیمی از فن‌آوران و مهندسان مشهور راهنمای عملی طراحی محصولات شیمیایی را ارائه می‌دهند. این کتاب با ارائه مطالعات موردی در دنیای واقعی برای فرمولاسیون ضد عفونی کننده، بهینه سازی محیط‌های تعریف شده، و فرمولاسیون بیوکامپوزیت ها، حاوی مقدمه‌ای بر فرآیند طراحی محصول فعلی است.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۹.

عنوان کتاب:Biosurfactants

نویسنده:Gloria Soberon-Chavez

ناشر:Elsevier Science & Technology

زمان انتشار:۱۱-۱-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۳۳۶

بیوسورفکتانت‌ها: تحقیق و توسعه مروری کامل بر تحقیق و توسعه بیوسورفکتانت در طیف وسیعی از تنظیمات و صنایع ارائه می‌کند، که استفاده جدید از آنزیم‌ها، مهندسی متابولیک و ژنتیک در تولید بیوسورفکتانت را توضیح می‌دهد و مدل‌ها و رویکردهای تجربی متنوع را به نمایش می‌گذارد. متن کتاب ویژگی‌های اساسی بیوسورفکتانت‌ها، خواص فیزیکی و شیمیایی آن‌ها، و تفاوت‌های آن‌ها با سورفکتانت‌های سنتز شیمیایی، رویکردهای تحقیقاتی مختلف برای مطالعه بیوسورفکتانت‌های شناخته‌شده، و دستکاری ژنتیکی میکروارگانیسم‌ها برای افزایش بهره‌وری بیوسورفکتانت، یا تولید مولکول‌هایی با ویژگی‌های بهبود یافته را مورد بحث قرار می‌دهد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۰.

عنوان کتاب:Green Sustainable Process for Chemical and Environmental Engineering and Science

نویسنده:Inamuddin

ناشر:Elsevier

زمان انتشار:۱۷-۱-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۴۷۴

فرآیند پایدار سبز برای مهندسی شیمی و محیط زیست و علم: حلال‌های سبز و فناوری استخراج اطلاعاتی در مورد استفاده از حلال‌های سبز و کاربردهای آنها در سنتز داروهای دارویی، تبدیل و ذخیره انرژی، کاتالیز، سنتز بیودیزل، واکنش‌های چند جزئی، ارزش‌گذاری زباله و بیشتر را مورد بحث قرار می‌دهد . این کتاب دارای فصل‌های مقدماتی مربوط به کاربرد حلال‌های سبز و فناوری استخراج مرتبط برای توسعه پایدار است، از جمله روندهای تحقیقاتی، توسعه فنی، مسائل زیست‌محیطی و نگرانی‌های مرتبط و …

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۱.

عنوان کتاب:Polysaccharide Degrading Biocatalysts

نویسنده:Rosana Goldbeck

ناشر:Elsevier Science & Technology

زمان انتشار:۲۱-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۴۵۴

تبدیل پلی ساکاریدها به ترکیبات با ارزش برای سلامتی و صنعت مستلزم استفاده دقیق از پروتکل‌های آنزیمی و بیوکاتالیز کنترل شده است. بیوکاتالیست های تجزیه کننده پلی ساکارید زمینه کاملی را در این فرآیندهای بیوکاتالیستی و نقش رو به رشد آنها در پلیمریزاسیون پلی ساکاریدها فراهم می‌کنند و محققان را برای کشف و توسعه رویکردهای جدید مبتنی بر آنزیم در داروها، سوخت‌ها و مهندسی مواد غذایی توانمند می‌سازد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۲.

عنوان کتاب:In-Silico Approaches to Macromolecular Chemistry

نویسنده:Minu Elizabeth Thomas

ناشر:Elsevier

زمان انتشار:۲۴-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۶۲۸

رویکردهای محاسباتی بینش منحصر به فردی را در مورد ساختار، ویژگی‌ها و خواص ماکرومولکول‌ها به محققان ارائه می‌دهد. با این حال، با کاربرد در طیف وسیعی از مناطق، روش‌های مختلفی برای کاوش درشت مولکول‌ها در سیلیکو توسعه داده شده است. بنابراین، انتخاب مناسب‌ترین روش برای نیازهای خاص خود برای محققان می‌تواند دشوار باشد. با پوشش هر دو پلیمرهای زیستی و پلیمرهای مصنوعی، In-Silico Approaches to Macromolecular Chemistry خوانندگان را با ابزارهای نظری و نرم افزارهای مناسب برای چنین مطالعاتی آشنا می‌کند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

دانلود رایگان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.