معرفی کتاب در رشته زیست ۲۰۲۳

۱.

عنوان کتاب:The Architecture of Evolution

نویسنده:Marco Tamborini

ناشر:University of Pittsburgh Press

زمان انتشار:۱۷-۱-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۸۰

در دهه‌های پایانی قرن بیستم، ظهور زیست‌شناسی تکاملی (evo-devo) دیدگاه جدیدی انقلابی ارائه کرد که مطالعه کلاسیک نئوداروینی و ژن محور تکامل را تغییر داد. در «معماری تکامل»، مارکو تامبورینی نشان می‌دهد که چگونه این نوآوری رادیکال با مطالعه عمدتاً فراموش شده مورفولوژی ممکن شد. علیرغم نقش کلیدی مورفولوژی در توسعه زیست شناسی تکاملی از دهه ۱۹۴۰، معماری موجودات از سنتز تکاملی مدرن حذف شد.

برای مشاهده مشخصات کامل کتاب در سایت آمازون کلیک کنید

۲.

عنوان کتاب:The Chlamydomonas Sourcebook

نویسنده:Susan Dutcher

ناشر:Elsevier Science & Technology

زمان انتشار:۲۴-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۴۷۲

تحرک و رفتار سلولی جدیدترین تحقیقات و بهترین شیوه‌ها را ارائه می‌کند و این کتاب را به یک منبع ضروری برای محققان و دانشجویانی که در علوم گیاهی و فتوسنتز، باروری، بینایی پستانداران و بیوشیمی کار می‌کنند تبدیل می‌کند. دانشمندان گیاهان زراعی، فیزیولوژیست گیاهان و زیست شناسان بیماری‌های گیاهی، مولکولی و انسانی نیز می‌توانند از این کتاب بهره کافی را ببرند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۳.

عنوان کتاب:Regulation of Downstream Targets

نویسنده:Rossen Donev

ناشر:Elsevier Science & Technology

زمان انتشار:۲-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۴۳۶

مقررات اهداف پایین دست، جلد ۱۳۴ در مجموعه پیشرفت‌های شیمی پروتئین و زیست‌شناسی ساختاری، فصل‌های جالبی را در مورد موضوعاتی مانند مکانیسم‌های تنظیمی رونویسی و شبکه‌های سیگنالینگ در عفونت‌های ویروسی، شناسایی ژن‌های کلیدی بالقوه مرتبط با پاتوژنز و پیش‌آگهی سرطان آندومتر ارائه می‌کند. رویکردهای بیوانفورماتیک یکپارچه، تنظیم افتراقی ژن‌ها در مرحله IB سرطان پانکراس مرتبط با افزایش خطر متاستاز، اهداف پایین‌دستی LKB1 مرتبط با AMPK، مجموعه‌ای از رویکردهای بیوانفورماتیک برای شناسایی اهداف پایین‌دستی جدید برای تشخیص و پیشگیری از سرطان، پروتئین و فسفاتاز آن‌ها اهداف: تعیین کننده‌های حیاتی مسیر سیگنالینگ در گیاهان و موارد دیگر در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته‌اند .

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۴.

عنوان کتاب:LiDAR Principles, Processing and Applications in Forest Ecology

نویسنده:Qinghua Guo

ناشر:Elsevier Science & Technology

زمان انتشار:۱۰-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۵۱۰

اصول، پردازش و کاربردهای LiDAR در اکولوژی جنگل، اصول فناوری LiDAR را معرفی می‌کند و نحوه جمع‌آوری و پردازش داده‌های LiDAR را از پلتفرم‌های مختلف بر اساس تجربه دنیای واقعی توضیح می‌دهد. این کتاب الگوریتم‌های پیشرفته‌ای را در مورد نحوه استخراج پارامترهای جنگل از LiDAR ارائه می‌کند و نحوه استفاده از آن‌ها را در اکولوژی جنگل توضیح می‌دهد. از منظر سنجش از دور و بوم شناسی جنگل، دیدگاهی بین رشته ای ارائه می دهد. از آنجایی که LiDAR هنوز به سرعت در حال توسعه است، محققان باید از زبان های برنامه نویسی برای درک و پردازش داده های LiDAR به جای نرم افزارهای تاسیس شده استفاده کنند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۵.

عنوان کتاب:Groundwater Ecology and Evolution

نویسنده:Florian Malard

ناشر:Elsevier Science & Technology

زمان انتشار:۱۳-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۶۴۲

کتاب اکولوژی و تکامل آب‌های زیرزمینی، ویرایش دوم برای پاسخگویی به نیازهای بسیاری از مخاطبان طراحی شده است. به روزترین اطلاعات  در این رشته با بیان شش بخش ارائه می‌شود. سه بخش اول به طور متوالی خواننده را به ویژگی‌های اساسی اکوسیستم‌های آب زیرزمینی (بخش ۱)، محرک‌ها و الگوهای تنوع زیستی (بخش ۲)، و نقش موجودات در اکوسیستم‌های آب زیرزمینی (بخش ۳) منتقل می‌کند. دو بخش بعدی به فرآیندهای تکاملی که منجر به کسب صفات بیولوژیکی زیرزمینی می‌شود (بخش ۴) و نحوه بیان متفاوت این صفات در میان موجودات آب زیرزمینی (بخش ۵) اختصاص دارد. در نهایت، بخش ۶ نشان می‌دهد که چگونه دانش به دست آمده در میان زمینه‌های تحقیقاتی متعدد (بخش‌های ۱ تا ۵) برای مدیریت تنوع زیستی آب‌های زیرزمینی و خدمات اکوسیستم در مواجهه با سناریوهای استفاده از منابع آب زیرزمینی در آینده استفاده می‌شود.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۶.

عنوان کتاب:From Fossils to Mind

نویسنده:Tanya Calvey

ناشر:Elsevier

زمان انتشار:۲۲-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۵۴

از فسیل‌ها تا ذهن مجموعه‌ای از «پیشرفت در تحقیقات مغز»، ارائه می‌کند، از جمله اینکه اجداد ما چه چیزهایی را  می‌شنیدند، می‌دیدند، بو می‌کردند و لمس می‌کردند؟ مروری بر ده سال تحقیق در مورد دیرینه نورولوژی سینودونت، اندوکاست دایناسورهای پرنده،آناتومی و مقایسه، سازگاری و ساختارگرایی در تحقیقات تکامل مغز، رویکردهای ژنومی برای ردیابی تکامل پیری مغز و بیماری‌های عصبی، بررسی تکامل همزمان در زبان و ابزار مغز، یک متاآنالیز ALE از فعال سازی عصبی در طول پردازش نحوی و استفاده از ابزار و موارد دیگر در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته‌اند .

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۷.

عنوان کتاب:Receptor Endocytosis and Signalling in Health and Disease – Part B

نویسنده:Indra Mani and Vijai Singh

ناشر:Elsevier Science & Technology

زمان انتشار:۲۲-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۳۷۸

اندوسیتوز و سیگنال دهی گیرنده در سلامت و بیماری، بخش B، جلد ۱۹۶، جنبه‌های مختلف اندوسیتوز و سیگنال دهی گیرنده را بررسی می‌کند، چندین گیرنده را که با اندام‌های مختلف مرتبط هستند و نقش کلیدی در عملکرد طبیعی بدن از جمله سوماتوستاتین، تماس دارند ررا پوشش می‌دهد.از جمله گیرنده، AMPA، دوپامین، ۵-HT1-2، GABA، GPCR، گیرنده هسته‌ای، اینتگرین، BCR، CRHR1 و غیره. فصل‌های این نسخه جدید شامل داخلی سازی گیرنده‌های سوماتوستاتین در مغز و محیط، گیرنده Mas، سیگنال دهی و قاچاق در سلامت است. و بیماری، اندوسیتوز گیرنده‌های AMPA و …

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۸.

عنوان کتاب:Advances in Microbial Physiology

نویسنده:Robert Poole

ناشر:‎ Academic Press

زمان انتشار:۲۲-۹-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۱۳۴

پیشرفت‌های فیزیولوژی میکروبی، جلد ۸۱ با این نسخه جدید که فصل‌های جالبی توسط هیئت بین‌المللی نویسندگان به رشته تحریر درآمده  است، پیشرفت‌های جدید در این زمینه بررسی خواهند شد. به‌روزرسانی‌های این نسخه شامل بخش‌هایی درباره تحمل آنتی‌بیوتیک، لانتانیدها در پروتئین‌های باکتریایی، سموم باکتریایی و برهمکنش‌های میکروب میزبان و میزبان و اکسید نیتریک است.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۹.

عنوان کتاب:Plant RNA Viruses

نویسنده:Rajarshi Kumar Gaur

ناشر:Elsevier Science & Technology

زمان انتشار:۲۱-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۶۶۸

ویروس‌های RNA گیاهی: پاتوژن و مدیریت مولکولی پوشش گسترده‌ای را در زمینه شناسایی و سیگنال‌دهی رویدادهای بین گیاهان و ویروس‌های RNA فراهم می‌کند. این کتاب زیست‌شناسی مولکولی سیگنال‌دهی، تعامل ویروس میزبان، تنوع ویروس RNA، و نحوه تعامل گیاهان و پاتوژن‌های سلولی را بررسی می‌کند. متن کتاب تنوع و تشخیص ویروس، تعاملات ویروس و میزبان و مدیریت ویروس را پوشش می‌دهد. فصل‌های خاص طبقه‌بندی و نام‌گذاری ویروس‌ها را مورد بحث قرار می‌دهند، ویژگی‌های مولکولی ژنوم‌های ویروسی را توضیح می‌دهند، دستکاری ویروسی سیستم‌های تنظیمی کلیدی سلولی را برای عفونت موفق ویروس نشان می‌دهند، و درباره حرکت ویروس‌های گیاهی به سلول‌های گیاهی بحث می‌کنند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۰.

عنوان کتاب:Smart Nanomaterials to Combat the Spread of Viral Infections

نویسنده:Raju Khan

ناشر:Elsevier Science & Technology

زمان انتشار:۸-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۴۴۹

نانومواد هوشمند برای مبارزه با گسترش عفونت‌های ویروسی شامل رویکردهای مبتنی بر فناوری نانو با روش‌های پیشگیرانه و درمانی دقیق برای فعال کردن کاربرد آنها در سیستم‌های ضد ویروسی است. این کتاب نقش نانوذرات فلزی در درمان و پیشگیری از عفونت‌های ویروسی و پیشرفت‌های فناوری نانو در پوشش‌های ضد ویروسی برای مبارزه با سطوح آسیب‌دیده را مورد بحث قرار می‌دهد. همچنین استفاده از نانومواد برای انتقال مؤثر عوامل ضد ویروسی درون سلولی برای ضدعفونی و درمان عفونت‌های ویروسی را پوشش می‌دهد. این پوشش به موقع از نحوه استفاده از فناوری‌ها و مواد نانو و همچنین استفاده از هوش مصنوعی و سیستم‌های نانو هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا برای کنترل و مدیریت عفونت‌های ویروسی در طول همه‌گیری COVID-19 است.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۱.

عنوان کتاب:The Human Evolutionary Transition

نویسنده:Magnus Enquist

ناشر:Princeton University Press

زمان انتشار:۲۸-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۹۷

یک نظریه جدید بزرگ در مورد اینکه چرا هوش انسانی در گونه‌های دیگر تکامل نیافته است، وجود دارد . انتقال تکاملی انسان، دیدگاه واحدی از تکامل هوش ارائه می‌کند، و یک گزارش جدید جسورانه و تحریک‌آمیز ارائه می‌دهد که چگونه حیوانات و انسان‌ها دو مسیر تکاملی قدرتمند و در عین حال بسیار متفاوت را دنبال کرده‌اند. این کتاب برجسته نشان می‌دهد که چگونه حیوانات به مکانیسم‌های قوی که توسط اطلاعات ژنتیکی هدایت می‌شوند، تکیه می‌کنند، که حیوانات را قادر می‌سازد تا از مشکلات پیچیده در یادگیری و تصمیم‌گیری چشم پوشی کنند، اما در نهایت چیزی را که می‌توانند بیاموزند محدود می‌کنند. انسان‌ها تجسم گذار تکاملی به نوع متفاوتی از هوش هستند که بر انعطاف پذیری رفتاری و ذهنی تکیه دارد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۲.

عنوان کتاب:Species Tree Inference

نویسنده:Laura Kubatko

ناشر:Princeton University Press

زمان انتشار:۱۴-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۳۵۳

کتاب حاضر مرجع به‌روز در مورد روش‌ها و کاربردهای فیلوژنتیک برای زیست‌شناسان تکاملی است و در دسترس بودن روزافزون داده‌های ژنومی، نحوه تخمین زیست‌شناسان روابط تکاملی بین موجودات را نشان می‌دهد و دامنه سؤالاتی را که محققان می‌توانند در چارچوب فیلوژنتیکی آزمایش کنند، بررسی می‌کند. استنتاج درخت گونه‌ها بسیاری از دانشمندان برجسته امروزی را در این زمینه گرد هم می‌آورد تا راهنمای دقیقی برای آخرین شیوه‌ها برای تجزیه و تحلیل داده‌های توالی چند منبعی ارائه دهد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

دانلود رایگان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.