معرفی کتاب در رشته زمین‌شناسی و معدن ۲۰۲۳

۱.

عنوان کتاب:Managing Mining and Minerals Processing Wastes

نویسنده:Chongchong Qi

ناشر:Print Pub Date

زمان انتشار:۱۶-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۳۴۰

مدیریت ضایعات پردازش معادن و مواد معدنی: مفاهیم، ​​طراحی و کاربردها دانش اساسی در مدیریت پسماند در استخراج معادن و فرآوری مواد معدنی را ارائه می‌کند و پیشرفت‌های اخیر را به زبان ساده بیان می‌کند. این کتاب بینش‌هایی را در مورد روش‌های نوآورانه برای مدیریت زباله در صنعت معدن و مواد معدنی به خوانندگان ارائه می‌دهد. کتاب شامل مقدمه‌ای کوتاه بر این موضوع و توضیحی درباره تولید زباله و نحوه مدیریت شش نوع زباله، از جمله سنگ‌های باطله، باطله‌های آسیاب، زباله‌های زغال سنگ و خاکستر بادی زغال سنگ، زباله‌های معدن، راب‌های متالورژیکی و زباله‌های شستشو است.

۲.

عنوان کتاب:Mineral Processing

نویسنده:Rajendran Sripriya

ناشر:Elsevier

زمان انتشار:۲۵-۱-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۵۵۵

پردازش مواد معدنی: عملیات بهره‌وری و بهینه‌سازی فرآیند از طریق مدل‌سازی هم برای افراد شاغل در صنعت و هم برای دانشجویان نوشته شده است. تکنیک‌های فرآوری برای بازیافت یا استخراج یک کانی خاص تا حد زیادی توسط ویژگی‌های فیزیکی، شیمیایی و معدنی آن کانی خاص دیکته می‌شود. طراحی ورق جریان فرآیند و پیکربندی مدار نیز می‌تواند از موقعیتی به موقعیت دیگر متفاوت باشد، و این کتاب خوانندگان را در فرمول‌بندی آن صفحات جریان برای مواد معدنی مختلف راهنمایی می‌کند تا به انتخاب تجهیزات مناسب برای فرآیند کمک کند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۳.

عنوان کتاب:Climatology in Cold Regions

نویسنده:Chenghai Wang

ناشر:John Wiley & Sons, Incorporated

زمان انتشار:۷-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۹۱

اقلیم شناسی در مناطق سردسیر یک مطالعه میان رشته‌ای پیشگامانه در مورد سیستم‌های آب و هوای مناطق سردسیر و نقش حیاتی آنها در پیش بینی تغییرات آب و هوایی در سراسر جهان اقلیم شناسی در مناطق سرد، پیچیدگی‌های تعامل زمین- جو در سراسر کرایوسفر زمین را بررسی می‌کند و به طور سیستماتیک ذوب خاک و ذوب برف را تحت پوشش قرار می‌دهد. گرمایش دیاباتیک سطح و سایر فرآیندها در چارچوب مدل‌های اقلیمی گسترده‌تر. چنگهای وانگ، دانشمند پیشرو جو، با استخراج از انبوهی از داده‌های جدید، نشان می‌دهد که چگونه می‌توان سیستم‌های آب و هوای مناطق سرد را برای بهبود پیش‌بینی آب‌وهوای فصلی پارامترسازی کرد و بینش‌های مهمی در مورد تغییرات پیش‌بینی‌شده در اقلیم طی ۵۰ تا ۱۰۰ سال آینده ارائه کرد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۴.

عنوان کتاب:Against the Seas

نویسنده:Mary Soderstrom

ناشر:Dundurn Press

زمان انتشار:۲۸-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۹۲

در مورد مقابله با بالا آمدن سطح دریا از دوران باستان چه می‌توانیم یاد بگیریم؟ سناریویی که ما با آن روبرو هستیم ترسناک است: طی چند دهه، سطح آب دریاها در سراسر جهان ممکن است یک متر یا بیشتر افزایش یابد، زیرا یخچال‌ها و یخ‌ها به دلیل تغییرات آب و هوایی آب می‌شوند. بخش‌های زیادی از شهرهای ساحلی ما دچار سیل خواهند شد، طرح کلی دنیای ما تغییر خواهد کرد و باران‌های سیل آسا چالش‌های خاص خود را ایجاد خواهند کرد. اما این اولین بار نیست که مردم مجبور می‌شوند با آب‌های تهدید کننده کنار بیایند، زیرا سطح آب دریاها هزاران سال است که از پایان آخرین عصر یخبندان افزایش یافته است.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۵.

عنوان کتاب:Dynamics of Plate Tectonics and Mantle Convection

نویسنده:Joao C. Duarte

ناشر:Elsevier

زمان انتشار:۲۴-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۶۱۰

Dynamics of Plate Tectonics and Mantle Convection که توسط متخصصان این حوزه نوشته شده است، دیدگاه‌های مدرن را در مورد دینامیک تکتونیک صفحه و همرفت گوشته جمع آوری می‌کند. تکتونیک صفحات یک نظریه متحد کننده علوم زمین جامد است. در شکل اولیه‌اش، این یک نظریه سینماتیکی بود که توضیح می‌داد که چگونه سطح سیاره به چندین صفحه لیتوسفری سفت و سخت تکه تکه می‌شود که در ارتباط با یکدیگر بر روی استنوسفر کمتر چسبناک حرکت می‌کنند. طولی نکشید تکتونیک صفحه برای توصیف نیروهایی که حرکات صفحه را هدایت می‌کنند و در برابر آن مقاومت می‌کنند، تکامل یافت.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۶.

عنوان کتاب:Sulfur

نویسنده:Gerald Kutney

ناشر:ChemTec Publishing

زمان انتشار:۱-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۴۷

گوگرد: تاریخچه، فناوری، کاربردها و صنعت، ویرایش سوم بر روش‌های تولید و کاربردهای آنها در مراحل مختلف استفاده صنعتی و تکنولوژیکی تمرکز دارد. تولید تجاری اسید سولفوریک از اوایل قرن شانزدهم تا امروز، دوره‌های باستان و رنسانس، عصر صنعتی (که گوگرد برای آن اهمیت حیاتی داشت) و جنگ گوگرد در سال ۱۸۴۰ بررسی شده است. این کتاب به معرفی «عصر گوگرد» و فرآیندهای این دوره – مانند روش‌های نوردهاوزن، بل و لبلانک – سپس به بررسی تولید گوگرد بومی در سیسیل که زمانی تأمین‌کننده اصلی جهان بود، می‌پردازد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۷.

عنوان کتاب:Lapidarium

نویسنده:Hettie Judah

ناشر:Penguin Publishing Group

زمان انتشار:۷-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۳۸۵

این کتاب با الهام از لپیداری های دنیای باستان، مجموعه‌ای زیبا از داستان‌های واقعی درباره شصت سنگ مختلف است که بر تاریخ مشترک ما تأثیر گذاشته‌اند. اولین دانشمندان در جستجوی قرن‌ها برای یافتن سنگی افسانه‌ای که انسان را طولانی می‌کند، مواد معدنی را آسیاب و فرآوری کردند. زندگی میکل آنژ از کوه‌های توسکانی بالا رفت و به دنبال سنگ مرمر سفید شکری بود که مجسمه‌های او را می‌آورد. کاترین کبیر ثروت روسیه را با سنگ‌های قیمتی دوخته شده بر جلوی اندام خود می‌پوشید.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۸.

عنوان کتاب:Magmatism in the Mcmurdo Dry Valleys, Antarctica

نویسنده:Bruce Marsh

ناشر:Cambridge University Press

زمان انتشار:۹-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۹۲

مکانیسم‌های حرکت ماگما، تمایز شیمیایی و رشد فیزیکی، از ژئوشیمی سنگ‌های آذرین و از مطالعه قرار گرفتن در معرض سیستم‌های ماگمایی عمیق که از آن زمان به بعد جامد شده و بالا رفته و در سطح زمین قرار گرفته‌اند، به دست می‌آیند. سیستم ماگمایی فرار در دره‌های خشک مک‌مردو در قطب جنوب نمونه‌ای بی‌نظیر از یک سیستم آتشفشانی ماگمایی کامل را ارائه می‌دهد که با جزئیات بی‌سابقه‌ای در معرض دید قرار گرفته است.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۹.

عنوان کتاب:Sand Dunes of the Northern Hemisphere

نویسنده:Qi Lu

ناشر:Taylor & Francis Group

زمان انتشار:۱-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۴۴۵

این کتاب در دو جلد و با پیشگفتار پروفسور نامدار M.A.J. ویلیامز، از شواهدی از مناطق ساحلی و داخلی، از جمله تپه‌های بیابانی، گرد و غبار ناشی از باد، رسوبات رودخانه‌ها و دریاچه‌ها، مورین های یخچالی، فسیل‌های گیاهی و جانوری، ژئوشیمی ایزوتوپی، خاک‌ها و باستان شناسی ماقبل تاریخ استفاده می‌کند تا پیدایش و توسعه سیستم‌های تپه‌های شنی را بهتر درک کند. در تپه‌های شنی منتخب نیمکره شمالی از آسیا، آفریقا و مناطق خاورمیانه. مجموعه مقالات پژوهشی و مطالعات موردی که در این کتاب ارائه شده است، اطلاعات فراوانی در مورد پراکندگی و انواع تپه‌های ماسه‌ای و بینشی در مورد پیچیدگی تشکیل، مهاجرت و مدیریت تپه‌های شنی در اختیار خواننده قرار می‌دهد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۰.

عنوان کتاب:Reading the Clouds

نویسنده:Oliver Perkins

ناشر:Bloomsbury Publishing Plc

زمان انتشار:۱۸-۴-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۱۲۹

آیا این مفید نیست که بتوانیم به سادگی با خواندن ابرها پیش بینی آب و هوای دقیقی داشته باشیم؟ خوب، با این کتاب، می‌توانید! پیش‌بینی‌های تلویزیونی، پیش‌بینی‌های آنلاین و برنامه‌های گوشی‌های هوشمند همگی بر اساس داده‌های یکسانی هستند – یک مرور کلی از نحوه تأثیر فشار و دمای هوا بر آب و هوا در یک منطقه جغرافیایی بزرگ. اما برای دریافت ایده‌ای از چگونگی پیشرفت آب و هوا برای نقطه دقیقی که در آن ایستاده‌اید (یا پیاده روی، قایقرانی، گلف، ماهیگیری و غیره) به هیچ تجهیزات یا اتصال وای فای نیاز ندارید – فقط باید به بالا نگاه کنید. این کتاب به شما درک کاملی از اینکه چرا ابرها نشانه‌های الگوهای آب و هوایی هستند، نه علت‌ها، به شما می‌دهد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۱.

عنوان کتاب:The Potential Impacts of Gold Mining in Virginia

نویسنده:Engineering, and Medicine National Academies of Sciences

ناشر:National Academies Press

زمان انتشار:۱۶-۴-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۲۵

ویرجینیا یکی از اولین ایالت های بزرگ تولید کننده طلا در ایالات متحده بود، اما در ۷۰ سال گذشته تنها شاهد فعالیت های محدود و متناوب معدن طلا بوده است. افزایش اخیر قیمت طلا و عوامل دیگر توجه مجدد را به استخراج طلا در مکان‌های جدید و تاریخی در ویرجینیا جلب کرده است. این گزارش یک ارزیابی از ذخایر طلا در ویرجینیا، تکنیک‌های احتمالی استخراج معادن مدرن که می‌تواند در چنین ذخایری مورد استفاده قرار گیرد و اینکه آیا مقررات موجود در کشورهای مشترک المنافع برای محافظت از کیفیت هوا و آب و سلامت انسان در برابر اثرات بالقوه فعالیت‌های استخراج طلا کافی است ارائه می‌کند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۲.

عنوان کتاب:Project Design for Geomatics Engineers and Surveyors, Second Edition

نویسنده:Clement A. Ogaja

ناشر:Taylor & Francis Group

زمان انتشار:۳۱-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۳۰۵

طراحی پروژه برای مهندسین و نقشه برداران ژئوماتیک، ویرایش دوم، همچنان بر اجزای کلیدی و جنبه‌های طراحی پروژه برای پروژه‌های زمین شناسی و نقشه برداری زمین با هدف کمک به خوانندگان در جهت یابی مسائل اولویت دار هنگام برنامه ریزی پروژه‌های جدید تمرکز دارد. ویرایش دوم شامل مطالب جدیدی در مورد نقشه برداری و پهپاد است، و به طور کامل به روز شده است تا با تکنولوژی و اصطلاحات اخیر همراه باشد. دو فصل جدید پیشرفت‌های جدیدی را در استفاده به سرعت در حال ظهور سنجش از دور و GIS در بررسی‌های هوایی، نقشه‌برداری و تصویربرداری برای پروژه‌های مقیاس کوچک تا متوسط ​​و همچنین شیوه‌ها و تجربیات مدرن در نقشه‌برداری مهندسی نشان می‌دهند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

دانلود رایگان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.