معرفی کتاب در رشته حقوق ۲۰۲۳

۱.

عنوان کتاب:Public Health Law in Practice

نویسنده:Jennifer L. Pomeranz

ناشر:Oxford University Press, Incorporated

زمان انتشار:۱۱-۴-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۵۶۱

قانون بهداشت عمومی در عمل برای دانشجویان و پزشکان بهداشت عمومی با یا بدون پیشینه قانونی، یک بررسی عمیق و قابل دسترس در قانون بهداشت عمومی ارائه می‌دهد. این کتاب یک نمای کلی از سیستم حقوقی آمریکا با توضیح واضحی از توانایی‌ها و محدودیت‌های دولت برای ارتقای سلامت عمومی از طریق سیاست‌ها و برنامه‌ها را ارائه می‌دهد.متن کتاب بیشتر تأثیر قانون بر اساس موضوع را با گزیده‌هایی از پرونده‌های حقوقی واقعی در زمینه‌های موضوعی مانند تنباکو، سلاح گرم، سلامت باروری و سیاست‌های تغذیه توصیف می‌کند. این کتاب با استراتژی‌های عملی برای تدوین قانون و ایجاد ائتلاف با دولت و گروه‌های اجتماعی به پایان می‌رسد. قانون بهداشت عمومی در عمل، مملو از بینش‌هایی در مورد عملکرد درونی بخش‌های بهداشت عمومی است .در واقع کتاب یک  درسی نیز هست که دانشجویان بهداشت عمومی را برای کار در حوزه بهداشت عمومی خارج از کلاس درس آماده می‌کند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۲.

عنوان کتاب:Judging the Law of the Sea

نویسنده:Natalie Klein

ناشر:Oxford University Press, Incorporated

زمان انتشار:۲۸-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۴۶۵

روند حل و فصل اختلاف در کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد حقوق دریاها (UNCLOS) بیش از بیست سال است که با تعداد پرونده‌های مهم به طور پیوسته در حال افزایش است. این مجموعه قابل توجه از رویه قضایی به طور معناداری به توسعه به اصطلاح «قانون اساسی دریاها» کمک کرده است. Judging the Law of the Sea بر نحوه تفسیر و اعمال UNCLOS توسط قضات تمرکز دارد و چگونگی شکل‌دهی این موارد به قانون دریا را بررسی می‌کند. نقش قاضی در تحلیل این کتاب بسیار مهم است. نویسندگان نقش قضات UNCLOS را با درگیر شدن در یک مطالعه فشرده از تصمیمات آنها تا به امروز و ارزیابی اینکه چگونه این تصمیمات بر قانون دریاها تأثیر گذاشته و در آینده ادامه خواهد داد، در نظر می‌گیرند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۳.

عنوان کتاب:Responsive Judicial Review

نویسنده:Rosalind Dixon

ناشر:Oxford University Press, Incorporated

زمان انتشار:۱۹-۴-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۵۱

ناکارآمدی دموکراتیک می‌تواند هم در سیستم‌های قانون اساسی «در معرض خطر» و هم در سیستم‌های قانون اساسی که به خوبی کار می‌کنند بروز کند. این ناکارآمدی می‌تواند پاسخگویی یک سیستم را به ادعاهای حقوق اقلیت‌ها و درک اکثریت قانون اساسی تهدید کند. Responsive Judicial Review با استفاده از نمونه‌هایی از شمال و جنوب جهان، از جمله دادگاه‌های قانون اساسی پیشرو در ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، هند، آفریقای جنوبی و کلمبیا، و همچنین جنبه‌های منتخبی از رویه قضایی قانون اساسی دادگاه‌ها در تلاش است تا با این ناکارآمدی مقابله کند. در این کتاب، دیکسون بر این باور است که دادگاه‌ها باید رویکرد «گفتگو» برای مقابله با انسدادهای دموکراتیک مرتبط اتخاذ کنند و به دنبال راه‌هایی برای افزایش مشروعیت واقعی و درک شده تصمیمات خود- از طریق انتخاب‌های دقیق- باشند

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۴.

عنوان کتاب:The Complete LNAT Guide

نویسنده:Leslie Ho

ناشر:Taylor & Francis Group

زمان انتشار:۳۱-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۳۵۶

این کتاب یک راهنمای کامل و جامع برای متقاضیانی است که در آزمون سراسری پذیرش حقوق (LNAT) شرکت می‌کنند. کتاب حاضر به عنوان یک راه حل یک مرحله‌ای برای عملکرد خوب در LNAT، همراه با نکات، استراتژی‌ها، مقالات تمرینی کامل و پاسخ‌هایی همراه با توضیحات مفصل است. این کتاب که توسط تیمی از مربیان، مشاوران و مربیان LNAT با نظرات افسران پذیرش گردآوری شده است، جامع‌ترین و دقیق‌ترین مقالات تمرینی موجود را ارائه می‌دهد. این مقالات توسط فارغ التحصیلان آکسفورد و کمبریج با تجربه شخصی در این آزمون بررسی شدند و دارای استاندارد سختی هستند که با LNAT واقعی برابری می‌کند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۵.

عنوان کتاب:The Framework of Criminal Justice

نویسنده:Michael King

ناشر:Taylor & Francis Group

زمان انتشار:۳۱-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۱۷۸

این کتاب قوانین و رویه‌های رسمی سیستم دادگاه دادگستری را در چارچوب این مدل‌ها بررسی می‌کند و همچنین نقش بازیگران (پلیس، متهم، قاضی، منشی‌های دادگاه و وکلا) را مورد بحث قرار می‌دهد. در ادامه، این مطالعه هشت صحنه را به تصویر می‌کشد که از دستگیری متهم از طریق دادگاه تا صدور حکم رخ می‌دهد. کتاب حاضر ارزیابی می‌کند که فعالیت و رفتار درون سیستم تا چه حد از حمایت‌های رسمی اعطا شده توسط سیستم قضایی بریتانیا پیروی می‌کند، و نتیجه می‌گیرد که این فرآیند بسیار پیچیده‌تر است و قوانین بسیار بازتر از آنچه معمولاً تصور می‌شود قابل تفسیر هستند. این کتاب نشان می‌دهد که این محاسبه اشتباه منجر به شکست اصلاحات مختلف شده است – توجه ویژه‌ای به قانون اصلاح وثیقه ۱۹۷۶ و دو بخش از قانون حقوق کیفری ۱۹۷۷ شده است. همچنین نشان می‌دهد که اصلاحات واقعی باید به درک درستی از ماهیت سیاسی نظام عدالت کیفری استوار باشد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۶.

عنوان کتاب:Restorative Justice

نویسنده:Jacques Claessen

ناشر:Boom Uitgevers Den Haag

زمان انتشار:۲۷-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۴۰

عدالت ترمیمی روشی برای اجرای عدالت است که در آن تمرکز بر اعاده خسارت ناشی از جرم است. این نه تنها مستلزم اعاده خسارت مادی و غیر مادی است، بلکه احیای خسارت رابطه‌ای و معنوی را نیز شامل می‌شود. عدالت ترمیمی به بهترین وجه از طریق فرآیندهایی حاصل می‌شود که همه ذینفعان را قادر می‌سازد تا در گفتگو و دستیابی به توافقات در مورد بازسازی شرکت کنند. این عدالت می‌تواند شامل میانجیگری قربانی-مجرم و همچنین مدل‌های کنفرانسی باشد که جامعه را نیز درگیر کند. ژاک کلاسن در مقدمه خود بیان می‌کند که چرا عدالت ترمیمی – بر خلاف عدالت کیفری – را رویکردی رهایی یافته و بالغ به جرم می‌داند، هم از نظر عدالت توزیعی و هم عدالت رویه‌ای.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۷.

عنوان کتاب:Making Decisions Judicially

نویسنده:Godfrey Cole

ناشر:Bloomsbury Publishing Plc

زمان انتشار:۱۲-۱-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۲۱

آیا در تصمیم گیری در دادگاه، دادگاه یا محیط رسمی دیگر تصمیم گیری دخالت دارید؟ این کتاب در مورد مهارت‌های لازم برای رسیدن و ارائه تصمیمات قضایی با ساختار مناسب است. نویسندگان (که همگی دارای تجربه قضایی و شبه قضایی گسترده هستند) به خوانندگان در مورد مهارت‌های مورد نیاز در هر مرحله از دادرسی آموزش می‌دهند، از جمله: حصول اطمینان از وجود یک فرآیند دادرسی عادلانه؛ – استانداردها و رفتار تصمیم گیرندگان؛ – ارتباطات موفق؛ – در نظر گرفتن نیازهای شرکت کنندگان آسیب پذیر و طرفین دعوی به صورت حضوری؛ – مدیریت پرونده؛ – ارزیابی شواهد؛ و- فرآیند رسیدن و سپس ارائه یک تصمیم ساختاریافته. این کتاب شامل راهنمایی عملی، مثال‌ها و تمرین‌های کوتاه است که به خواننده کمک می‌کند تا با موضوعات مورد بحث درگیر شود و مهارت‌های مورد نیاز را درک کند. این کتاب را بخوانید و اعتماد به نفس لازم برای تصمیم گیری‌های عالی را به دست آورید.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۸.

عنوان کتاب:Medical Law in Turkey

نویسنده:Gürkan Sert

ناشر:Wolters Kluwer Law International

زمان انتشار:۲۰-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۰۶

این کتاب که از دایره المعارف بین المللی قوانین چند جلدی مشهور گرفته شده است، تجزیه و تحلیل جامعی از قوانین مؤثر بر رابطه پزشک و بیمار در ترکیه ارائه می‌دهد. این کتاب با بررسی  بخش‌های سنتی که وکلا با آن آشنا هستند، حقوق پزشکی به مسائل ناشی از این رابطه می‌پردازد، و نه با بسیاری از روابط حقوقی گسترده‌تر درگیر در زمینه گسترده‌تر حقوق مراقبت‌های بهداشتی.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۹.

عنوان کتاب:Law and Evidence

نویسنده:Charles P. Nemeth

ناشر:Taylor & Francis Group

زمان انتشار:۶-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۴۰۳

قانون و شواهد: مقدمه‌ای برای عدالت کیفری، جرم شناسی و مطالعات حقوقی، موضوع پیچیده حقوق شواهد را به شیوه‌ای ساده و قابل دسترس معرفی می‌کند. استفاده و عملکرد شواهد در هر دو پرونده کیفری و مدنی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا درک کاملی از نحوه اجرای اصول شواهد در دنیای واقعی دعوی و وکالت ارائه شود. ویرایش سوم بازنگری شده شامل بحث‌های جدیدی در مورد قوانین و تجزیه و تحلیل قانون مورد، پرونده‌های پزشکی قانونی و برنامه‌های نرم افزار شواهد است.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۰.

عنوان کتاب:Prison Segregation

نویسنده:Ellie Brown

ناشر:Taylor & Francis Group

زمان انتشار:۱-۴-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۹۲

جداسازی زندان: محدودیت‌های قانون با بررسی نحوه استفاده و تجربه قانون و چگونگی حمایت از حقوق بشر، استفاده از جداسازی در زندان‌های انگلیس را بررسی می‌کند. از تحقیقات تجربی و از طریق مصاحبه با کارکنان و زندانیان، استفاده می‌کند تا بفهمد چگونه قانون در یک مکان از زندان، که به طور سنتی با عدم تعادل واقعی قدرت مشخص می‌شود، «کار می‌کند» .این کتاب از یکی از اولین مطالعات پژوهشی در نوع خود استفاده می‌کند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۱.

عنوان کتاب:Privacy and the Role of International Law in the Digital Age

نویسنده:Kinfe Yilma

ناشر:Oxford University Press, Incorporated

زمان انتشار:۵-۴-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۴۰۱

این کتاب به بررسی نقش حقوق بین الملل در تأمین امنیت حریم خصوصی و حفاظت از داده‌ها در عصر دیجیتال می‌پردازد. عمدتاً به دلیل ماهیت فراملیتی تهدیدات حریم خصوصی که شامل بازیگران خصوصی و همچنین دولت‌ها می‌شود، به طور فزاینده‌ای خواستار ایجاد چارچوب بین المللی حریم خصوصی برای مقابله با این چالش‌ها می‌شود. این کتاب که در برابر انبوهی از ابتکارات جهانی حفظ حریم خصوصی ترسیم شده است، اولین تحلیل جامع را از میزان و اینکه آیا قوانین بین‌المللی به پیچیدگی‌های حفظ حریم خصوصی دیجیتال مرتبط است، ارائه می‌کند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۲.

عنوان کتاب:Suicide and the Law

نویسنده:Elizabeth Wicks

ناشر:Bloomsbury Publishing Plc

زمان انتشار:۲۳-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۳۳

این کتاب به بررسی رویکرد قانون به خودکشی در انگلستان و ولز می‌پردازد. کتاب حاضر درک نقش قانون در رابطه با خودکشی از زندان به عنوان مجازات اقدام به خودکشی را بررسی می‌کند و به دادگاه‌هایی که استدلال‌هایی درباره اینکه آیا نه تنها حق خودکشی، بلکه حق کمک در خودکشی نیز وجود دارد یا خیرمی پردازد. این پیشرفت در کنار شناخت جهانی پیشگیری از خودکشی به عنوان یک اولویت بهداشت عمومی است. در این کتاب، اولویت‌های دوگانه احترام به خودمختاری و حفاظت از جان انسان‌ها به همان اندازه مهم شناخته شده و مسائل حقوقی پیرامون خودکشی در طیفی از زمینه‌های مختلف معاصر، از جمله خودکشی در زندان و خودکشی نوجوانان، مورد توجه قرار گرفته است.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

دانلود رایگان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.