معرفی کتاب در رشته تاریخ ۲۰۲۳

۱.

عنوان کتاب:The Failure of Remain

نویسنده:Adam Fagan

ناشر:McGill-Queen’s University Press

زمان انتشار:۱۵-۱-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۰۷

مطالعات تصمیم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) تا حد زیادی بر نقش سیاستمداران و احزاب سیاسی از یک سو و ویژگی‌های رأی دهندگان به خروج و باقی ماندن از سوی دیگر متمرکز شده است. The Failure of Remain اولین مطالعه جامع از جنبش مردمی ضد برگزیت بریتانیا را ارائه می‌دهد. این جنبش که در هفته‌ها و ماه‌های پس از رفراندوم ژوئن ۲۰۱۶ ظهور کرد، مهم‌ترین و گسترده‌ترین بسیج حمایت طرفدار اروپا بود که بریتانیا تا کنون شاهد آن بوده است. در «شکست ماندن» آدام فاگان و آستین ون کسل ایدئولوژی‌ها، استدلال‌ها و استراتژی‌های شرکت‌کنندگان را ارزیابی می‌کنند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۲.

عنوان کتاب:The Day the Great War Ended, 24 July 1923

نویسنده:Jay Winter

ناشر:Oxford University Press, Incorporated

زمان انتشار:۶-۱-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۶۰

در ۲۴ ژوئیه ۱۹۲۳ آخرین معاهده پایان دادن به خصومت‌ها در جنگ بزرگ در لوزان سوئیس امضا شد. آن معاهده یک دهه خشونت را به پایان رساند. جی وینتر داستان اتفاقات آن روز را روایت می‌کند. در سواحل دریاچه ژنو، دیپلمات‌ها، دولتمردان و سربازان از آنکارا و آتن، از لندن، پاریس و رم و از دیگر شهرهای پایتخت آمدند تا تأیید کنند که جنگ پایان یافته است. معاهده‌ای که آنها امضا کردند مرزهای یونان و ترکیه کنونی را تعیین کرد و آغاز مرحله جدیدی در تاریخ آنها بود. این دستاورد بزرگ بود، اما بهای زیادی داشت. این معاهده شامل یک موافقتنامه تبادل اجباری جمعیت بود.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۳.

عنوان کتاب:The Shadow War

نویسنده:Brandon J. Weichert

ناشر:Republic Book Publishers

زمان انتشار:۲۸-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۳۱

آیا صلح با جمهوری اسلامی ایران امکان پذیر است؟ جنگ در سایه‌ بین غرب و ایران ادامه دارد، جنگی که می‌تواند منفجر شود و جهان را وارد یک جنگ جهانی سوم کند. اقدام دولت بایدن برای برقراری صلح به هر قیمتی با حاکمان ایران ممکن است جرقه‌ای باشد برای یک جنگ منطقه‌ای که به یک درگیری جهانی تبدیل می‌شود، چیزی شبیه به آن از دهه ۱۹۴۰ مشاهده نشده است. در حالی که دولت بایدن به دنبال بازگشت به توافق بد اقبال هسته‌ای ایران است، تهران آماده است تا قدرت رو به رشد خود در خاورمیانه را به هزینه آمریکا تحکیم کند. در دهه گذشته، ایران به طور مداوم دامنه و نفوذ خود را در سراسر منطقه گسترش داده است و در عین حال به طور عاقلانه توانایی‌های نظامی خود را تقویت کرده است.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۴.

عنوان کتاب:Education and the Cultural Cold War in the Middle East

نویسنده:Mahdi Ganjavi

ناشر:I. B. Tauris & Company, Limited

زمان انتشار:۲۳-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۰۹

برنامه‌های کتاب فرانکلین (FBP) یک سازمان غیرانتفاعی خصوصی ایالات متحده بود که در سال ۱۹۵۲ در طول جنگ سرد تأسیس شد و توسط سازمان‌های دولتی ایالات متحده و همچنین شرکت‌های خصوصی یارانه پرداخت می‌شد. FBP در ابتدا برای ترویج ارزش‌های لیبرال ایالات متحده، مبارزه با نفوذ شوروی و ایجاد بازارهای مناسب برای کتاب‌های ایالات متحده در «جهان سوم» که خاورمیانه بخش مهمی از آن بود، طراحی شد، اما به یک برنامه آموزشی بین‌المللی تبدیل شد که کتاب‌های درسی دانشگاهی، کتاب‌های مدرسه را منتشر می‌کرد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۵.

عنوان کتاب:The Struggle for Iran

نویسنده:David S. Painter

ناشر:University of North Carolina Press

زمان انتشار:۱۰-۱-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۳۲۵

بحران نفت ایران که با ملی شدن صنعت نفت ایران در بهار ۱۹۵۱ آغاز شد و پس از سرنگونی نخست‌وزیر محمد مصدق در اوت ۱۹۵۳ با واژگونی آن پایان یافت، نقطه عطفی حیاتی در جنگ سرد جهانی بود. ملی شدن برتری بریتانیا در خاورمیانه را به چالش کشید و امتیاز نفت غرب را در همه جا تهدید کرد. ایالات متحده و بریتانیا از ترس از دست دادن ایران و احتمالاً کل خاورمیانه و نفت آن به دست کمونیست‌ها، نقش کلیدی در سرنگونی مصدق، ملی گرایان مشروطه خواه مخالف کمونیسم و ​​امپریالیسم غربی، ایفا کردند. مداخله ایالات متحده به تثبیت قدرت سلطنتی کمک کرد و وارونه شدن ملی شدن ایران تسلط شرکت‌های غربی بر منابع جنوب جهانی را برای بیست سال آینده تأیید کرد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۶.

عنوان کتاب:The Making of Persianate Modernity

نویسنده:Alexander Jabbari

ناشر:Cambridge University Press

زمان انتشار:۳۰-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۶۶

از قرن نهم تا نوزدهم فارسی، زبان برتر یادگیری فراتر از ایران بود که از بالکان تا چین امتداد داشت. در این کتاب، الکساندر جباری به بررسی این موضوع می‌پردازد که در قرن نوزدهم و بیستم در ایران و آسیای جنوبی، با فراگیر شدن ناسیونالیسم و ​​شکسته شدن جهان پارسی‌شده به دولت‌های ملت، این میراث عظیم ادبی فارسی چه شد. او نشان می‌دهد که چگونه ایرانیان و مردم آسیای جنوبی از گذشته مشترک خود برای تولید یک «مدرنیته ایرانی» و ایجاد یک ژانر مدرن، تاریخ ادبی، استفاده کردند. جباری با استناد از منابع فارسی و اردو، نقش مهمی را که مسلمانان جنوب آسیا در توسعه روندهای فکری و ادبی ایران ایفا کردند، آشکار می‌کند. جباری با برجسته کردن مبادلات فرهنگی در منطقه و نمایندگی نوسازان آسیایی، راه جدیدی را برای مطالعات منطقه‌ای ترسیم می‌کند و فرصت‌های هیجان انگیزی را برای تفکر در مورد زبان و ادبیات باز می‌کند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۷.

عنوان کتاب:In the Shadow of the Prophet

نویسنده:Roy P. Mottahedeh

ناشر:Oneworld Publications

زمان انتشار:۱۹-۱-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۶۸۲

روی متحده، مورخ برجسته، در مقالاتی که در طول دوران کاری برجسته‌اش برگرفته شده است، موضوعات متنوعی مانند پیوندهای اجتماعی که مردم را در خاورمیانه اولیه اسلامی به هم پیوند می‌داد، انتقال دانش در جهان اسلام، تساهل مذهبی و قومی در جهان بررسی می‌کند. مقالات او از اوایل دوره اسلامی تا قرون وسطی و تا دوران مدرن گسترش یافته است. تعدادی از آنها مربوط به ایران، کشور زادگاه پدرش است، مطالعات متحده گستره وسیعی دارد، از جمله شعر فارسی، خاستگاه شهر کاشان و اندیشه سیاسی شیعی. او در صحبت با دغدغه‌های معاصر، به حقوق رأی، آزادی آکادمیک و سانسور نیز اشاره می‌کند. این کتاب نه تنها برای کسانی که در مطالعات اسلامی هستند، بلکه برای دانشجویان تاریخ و خوانندگان عادی علاقه مند در نظر گرفته شده است. در سایه پیامبر منعکس کننده آرزوی متحده است که جهان اسلام و تاریخ آن بهتر درک شود و همکاری بین مسلمانان و غیر مسلمانان به امر روز تبدیل شود.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۸.

عنوان کتاب:Ben Ali’s Tunisia

نویسنده:Anne Wolf

ناشر:Oxford University Press, Incorporated

زمان انتشار:۱۶-۶-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۷۳

بر اساس انبوهی از داده‌های اولیه جدید، این کتاب اولین گزارش از عوامل رژیم داخلی را ارائه می‌دهد که در نهایت باعث سقوط دیکتاتوری طولانی مدت زین العابدین بن علی در تونس در طی قیام‌های عربی شد. گزارش آن ولف، مطالعاتی را که به تنهایی بر نقش بسیج توده‌ای تمرکز می‌کنند، به چالش می‌کشد و نشان می‌دهد که در دهه آخر ریاست‌جمهوری بن علی، مخالفت‌ها در حزب حاکم او – تجمع دموکراتیک مشروطه – به حدی افزایش یافت که پیروان شروع به به چالش کشیدن دلال قدرت خود کردند. اوج آن کودتای مخفیانه‌ای بود که توسط شخصیت‌های رژیم علیه بن علی در ژانویه ۲۰۱۱ انجام شد، رویدادی که قبلاً فاش نشده بود. ولف نظریه جدیدی از قدرت و منازعات در درون رژیم‌های استبدادی احزاب حاکم را پیشنهاد می‌کند تا توضیح دهد که چگونه دیکتاتورها به دنبال تقویت حکومت خود و تقویت ثبات حزبی-سیاسی هستند، اما همچنین اینکه چه زمانی، چرا، و چگونه و با چه تأثیری تسلیم منازعات داخلی می‌شوند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۹.

عنوان کتاب:The Age of Dissent

نویسنده:Martín Bowen

ناشر:University of New Mexico Press

زمان انتشار:۱-۴-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۳۴۵

عصر دگرگونی استدلال می‌کند که ویژگی تعیین کننده عصر انقلاب‌ها در آمریکای لاتین ظهور مخالفت به عنوان یک جزء اجتناب ناپذیر زندگی سیاسی بود. در حالی که مخالفت‌ها و افکار فتنه انگیز همیشه در منطقه وجود داشت، هرگز رژیم‌های محلی مجبور نشده بودند که اختلاف افراطی را به عنوان یک بعد اجتناب ناپذیر از سیاست در نظر بگیرند. این کتاب با تمرکز بر شیلی به عنوان اولین توطئه ضداستعماری سال ۱۷۸۰ و تحکیم یک رژیم استبدادی در سال ۱۸۳۳، استدلال می‌کند که این انقلاب به دلیل نحوه اعمال ارتباط مردم و چارچوب‌بندی قدرت آن ایجاد شد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۰.

عنوان کتاب:The Wolf King

نویسنده:Abigail Krasner Balbale

ناشر:Cornell University Press

زمان انتشار:۱۵-۱-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۳۶۱

با بررسی دقیق منابع معاصر در سراسر منطقه، ابیگیل کراسنر بلبله نشان می‌دهد که سلسله کوتاه عمر ابن مردنیش در واقع تلاشی برای ادغام بیشتر اندلس با شرق اسلامی – به ویژه خلافت عباسی – بوده است. در نبردهای او با الموحد، ایده خلافت در این دوره و همچنین اینکه چه کسی می‌تواند مرجعیت دینی صالح را تعریف کند، در خطر بود. شاه گرگ از وقایع نگاری، اسناد ریاست جمهوری، شعر، معماری، ضرب سکه و مصنوعات استفاده می‌کند تا کشف کند که چگونه ابن مردنیش زبان و اشکال فرهنگی را از سراسر جهان اسلام برای ابراز و تحکیم قدرت اقتباس کرده است – و سپس چگونگی این استراتژی‌ها و خاطرات ابن مردنیش به طور کلی بر بیان سلطنت در دوره‌های بعدی تأثیر گذاشت.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۱.

عنوان کتاب:ANZAC Soldier vs Ottoman Soldier

نویسنده:Si Sheppard

ناشر:Bloomsbury Publishing Plc

زمان انتشار:۱۴-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۱۱۲

در سالهای ۱۹۱۵-۱۹۱۸، ANZAC ها و سربازان عثمانی در بسیاری از میدان‌های جنگ، از گالیپولی تا اورشلیم، درگیر شدند. این مطالعه مصور مردان جنگنده دو طرف را بررسی می‌کند. کمپین گالیپولی در سال‌های ۱۹۱۵-۱۹۱۶، داوطلبان استرالیایی و نیوزلندی معروف به ANZAC را وارد یک سری نبردهای ناامیدانه با سربازان عثمانی در دفاع از میهن خود کرد. در آگوست ۱۹۱۵، مبارزه تلخ برای منطقه مرتفع معروف به Chunuk Bair شاهد تغییر قله بود زیرا متفقین به دنبال غلبه بر بن‌بستی بودند که پس از فرود در آوریل ایجاد شد. ANZACها همچنین نقش کلیدی در نبرد لون پاین ایفا کردند که قصد داشتند توجه عثمانی‌ها را از تلاش برای تصرف چونوک بایر منحرف کنند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۲.

عنوان کتاب:Secession and Conflict

نویسنده:Zheger Hassan

ناشر:McGill-Queen’s University Press

زمان انتشار:۱۵-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۰۱

سرنگونی صدام حسین در سال ۲۰۰۳ در عراق راه را برای ناسیونالیست‌های کرد به سوی استقلال کامل باز کرد. علیرغم دیده شدن اخیر کردها در رسانه‌های بین المللی، اطلاعات کمی در مورد خواسته‌های سیاسی آنها به عنوان شهروندان یک منطقه خودمختار وجود دارد. در کتاب جدایی و درگیری، ژگر حسن از تحلیل مقایسه‌ای استفاده می‌کند تا بررسی کند که چرا کردستان عراق، علیرغم اینکه از لحاظ نهادی و اقتصادی نسبت به موارد مشابه سودان جنوبی و کوزوو موقعیت بهتری دارد، استقلال خود را اعلام نکرده است. در بازسازی عراق و مبارزه با دولت اسلامی، کردها اتحادهای سیاسی مهمی با ایالات متحده و اروپا ایجاد کرده‌اند که حمایت اقتصادی، نظامی و سیاسی بین المللی را برای آنها به همراه داشته است.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

دانلود رایگان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.