معرفی کتاب در رشته برق و الکترونیک ۲۰۲۳

۱.

عنوان کتاب:Sensors for Next-Generation Electronic Systems and Technologies

نویسنده:P. Uma Sathyakam

ناشر:Taylor & Francis Group

زمان انتشار:۱-۵-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۹۵

این متن شامل حسگرهای فیبر نوری برای سنجش زیستی و تشخیص عکس، سنسورهای مبتنی بر گرافن و CNT برای تشخیص گلوکز، کلسترول و دوپامین و حسگرهای قابل کاشت برای تشخیص تغییرات فیزیولوژیکی، بیوالکتریکی، بیوشیمیایی و متابولیک به شیوه‌ای جامع است. در ادامه فصلی در مورد حسگرها برای کاربردهای نظامی و هوافضا ارائه می‌شود. این کتاب برای دانشجویان ، دانشجویان کارشناسی ارشد و محققان دانشگاهی در زمینه‌های مهندسی برق، الکترونیک و مهندسی ارتباطات مفید خواهد بود.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۲.

عنوان کتاب:Smart and Power Grid Systems – Design Challenges and Paradigms

نویسنده:Kolla Bhanu Prakash

ناشر:River Publishers

زمان انتشار:۲۴-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۳۶۰

شبکه هوشمند نشان دهنده فرصتی بی سابقه برای انتقال صنعت انرژی به عصر جدیدی از قابلیت اطمینان، در دسترس بودن و کارایی است که به سلامت اقتصادی و زیست محیطی ما کمک می‌کند. در طول دوره انتقال، انجام آزمایش‌ها، بهبود فناوری، آموزش مصرف‌کنندگان، توسعه استانداردها و مقررات و اشتراک‌گذاری اطلاعات بین پروژه‌ها برای اطمینان از تحقق مزایایی که ما از شبکه هوشمند متصور هستیم، بسیار مهم خواهد بود. امروزه، قطع برق مانند خاموشی می‌تواند یک اثر دومینویی داشته باشد – مجموعه‌ای از خرابی‌ها که می‌تواند بر بانک‌ها، ارتباطات، ترافیک و امنیت تأثیر بگذارد. این یک تهدید خاص در زمستان است …

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۳.

عنوان کتاب:Power Transformer Online Monitoring Using Electromagnetic Waves

نویسنده:Gevork B. Gharehpetian

ناشر:Elsevier Science & Technology

زمان انتشار:۱۶-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۳۳۸

نظارت آنلاین ترانسفورماتور قدرت با استفاده از امواج الکترومغناطیسی چگونگی استفاده از فناوری امواج الکترومغناطیسی و سیستم‌های نظارت از راه دور را برای پیش‌بینی و محلی‌سازی عیوب مکانیکی پرهزینه و چالش‌های تخلیه جزئی در سیم‌پیچ‌های ترانسفورماتور ولتاژ بالا بررسی می‌کند. این رویکرد نوآورانه چندین مزیت بالقوه را در مقایسه با تکنیک‌های مرسوم مانند تجزیه و تحلیل پاسخ فرکانسی، از جمله نفوذناپذیری نسبت به نویز محیط، و قابلیت پیاده‌سازی آنلاین به ارمغان می‌آورد. این کتاب اطلاعات اساسی و پیشرفته را در مورد تمام جنبه‌های کلیدی نظارت بر وضعیت با استفاده از امواج الکترومغناطیسی بررسی می‌کند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۴.

عنوان کتاب:Grid-Forming Power Inverters

نویسنده:Nabil Mohammed

ناشر:Taylor & Francis Group

زمان انتشار:۱-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۳۰۷

اینورترهای برق تشکیل دهنده شبکه: کنترل و کاربردها اولین کتابی است که به اصول عملکرد، کدهای شبکه، مدل سازی و کنترل اینورترهای برق تشکیل دهنده شبکه اختصاص یافته است. این کتاب در ابتدا نیاز به این فناوری را به دلیل ادغام سالانه قابل توجه منابع انرژی تجدیدپذیر مبتنی بر اینورتر مورد بحث قرار می‌دهد. تفاوت‌های کلیدی بین فن‌آوری‌های اینورترهای شبکه‌سازی سنتی و اینورترهای شکل‌دهنده شبکه در حال ظهور توضیح داده شده است. سپس، این کتاب به تفصیل موضوعات مختلف مرتبط با اینورترهای برق تشکیل دهنده شبکه، از جمله الزامات و استانداردهای شبکه، مدل سازی، کنترل، نوسانات سیستم قدرت میرایی، پایداری دینامیکی تحت رویدادهای خطای بزرگ، اینورترهای تشکیل دهنده شبکه با کنترل نوسانگر مجازی، شبکه اینورترهای تشکیل‌دهنده با رابط ذخیره‌سازی انرژی باتری و عملکرد جزیره‌ای اینورترهای تشکیل‌دهنده شبکه را نیز توضیح می‌دهد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۵.

عنوان کتاب:IoT Enabled Multi-Energy Systems

نویسنده:Mohammadreza Daneshvar

ناشر:Elsevier Science & Technology

زمان انتشار:۸-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۱۹۱

سیستم‌های چند انرژی با قابلیت IoT: از شبکه‌های انرژی ایزوله تا شبکه‌های به هم پیوسته مدرن، راه‌حل‌های عملی را برای مدیریت و کنترل تعاملات انرژی در سراسر زیرساخت‌های انرژی به هم پیوسته شبکه چند انرژی آینده پیشنهاد می‌کند. این کتاب چشم‌اندازی از ملاحظات مدل‌سازی، برنامه‌ریزی و بهینه‌سازی فناوری‌های IoT، کاربردهای آن‌ها در نوسازی شبکه، و عملکرد هماهنگ شبکه‌های انرژی چند بردار را مورد بحث قرار می‌دهد. این کتاب برای مهندسین انرژی، نیرو، مکانیک، شیمی، فرآیند و محیط زیست مناسب است و برای محققان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی که روی سیستم‌های انرژی کار می‌کنند بسیار مفید است.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۶.

عنوان کتاب:Printed Antennas for Future Generation Wireless Communication and Healthcare

نویسنده:Balaka Biswas

ناشر:Taylor & Francis Group

زمان انتشار:۱-۵-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۷۴

این کتاب پیشنهادی بر طراحی و توسعه آنتن‌های چاپی همراه با جنبه‌های مدل سازی برای کاربردهای چند وجهی تمرکز دارد. کتاب حاضر بیشتر عیوب در فرآیندهای تولید و عملیات مونتاژ را در طول آزمایش / مشخصه آنتن‌های چاپی بررسی می‌کند و به طور جامع در مورد جنبه‌های طراحی و توسعه آنتن‌های چاپی بحث می‌کند. علاوه بر این راجع به جنبه‌های مهندسی فراکتال برای مینیاتورسازی و ویژگی‌های باند پهن آنتن با مشخصات پایین با عملکرد بالا نیز توضیحاتی ارائه می‌کند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۷.

عنوان کتاب:Metal-Air Batteries

نویسنده:Ram K. Gupta

ناشر:Taylor & Francis Group

زمان انتشار:۱۸-۴-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۳۹۳

باتری‌های فلزی هوا: اصول، پیشرفت و چشم‌اندازهای کل طیف باتری‌های فلزی هوا، اصول کار آن‌ها، پیشرفت‌های اخیر و چشم‌اندازهای آینده را توضیح می‌دهد. محققان برجسته بین‌المللی به طراحی مواد، الکتروشیمی و جنبه‌های معماری آن‌ها می‌پردازند. در این کتاب اصول اولیه مواد فلز هوا برای کاتد و آند، رویکردهای مصنوعی آن‌ها، شیمی برای اصلاح خواص آن‌ها برای ارائه انرژی و چگالی توان بالا، همراه با طول عمر طولانی و ویژگی‌های الکتروشیمیایی پایدار به تفصیل شرح داده شده است.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۸.

عنوان کتاب:Monitoring and Control of Electrical Power Systems Using Machine Learning Techniques

نویسنده:Emilio Barocio Espejo

ناشر:Elsevier

زمان انتشار:۲۳-۱-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۳۵۶

نظارت و کنترل سیستم‌های قدرت الکتریکی با استفاده از تکنیک‌های یادگیری ماشین، شکاف بین تکنیک‌های پیشرفته یادگیری ماشین و کاربرد آن‌ها در کنترل و نظارت بر سیستم‌های قدرت الکتریکی، به‌ویژه برای سیستم‌های انرژی پراکنده و کاربرد بلادرنگ مرتبط است. این کتاب کاربردهای کلیدی یادگیری عمیق، روش‌های پردازش سیگنال مکانی-زمانی و پیشرفته را برای نظارت بر کیفیت توان بررسی می‌کند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۹.

عنوان کتاب:Distributed Energy Systems

نویسنده:Ashutosh K. Giri

ناشر:Taylor & Francis Group

زمان انتشار:۱-۱-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۳۰۸

این کتاب بینش توپولوژی و الگوریتم‌های کنترل مختلف مورد استفاده برای کنترل توان در سیستم‌های تبدیل انرژی توزیع شده مانند انرژی خورشیدی، بادی و سایر منابع انرژی را ارائه می‌دهد. این کتاب الگوریتم‌های کنترل سنتی و پیشرفته فیلتر قدرت شامل مدل‌سازی و شبیه‌سازی و سیستم‌های تولید برق ترکیبی را پوشش می‌دهد.علاوه بر این  کنترل تطبیقی، کنترل پیش‌بینی مدل، کنترل‌کننده‌های مبتنی بر فازی، الگوریتم کنترل مبتنی بر هوش مصنوعی، و کاربرد تکنیک‌های بهینه‌سازی برای تخمین سود تنظیم‌کننده خطا مورد بحث قرار می‌گیرند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۰.

عنوان کتاب:Performance of DFIG and PMSG Wind Turbines

نویسنده:Kenneth E. Okedu

ناشر:Taylor & Francis Group

زمان انتشار:۱۴-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۳۵

با توجه به آلودگی محیط زیست و تغییرات آب و هوایی، استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر به عنوان یک ابزار جایگزین برای تولید برق در سطح جهان رو به افزایش است. این به دلیل طبیعت پاک آنها است که آنها را دوستدار محیط زیست با آلودگی کم یا بدون آلودگی در مقایسه با نیروگاه‌های سنتی تولید برق با سوخت فسیلی می‌کند. در میان منابع مختلف انرژی تجدیدپذیر، انرژی باد یکی از پرکاربردترین منابع انرژی با توجه به فناوری امیدوارکننده آن است. فن آوری های توربین بادی را می‌توان به دو گروه به شرح زیر طبقه بندی کرد: توربین‌های بادی سرعت ثابت (FSWT) و توربین‌های بادی با سرعت متغیر (VSWT). در طی سال‌ها پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای در فناوری توربین‌های بادی، از FSWT تا VSWT، در نتیجه نوآوری‌های سریع و پیشرفت‌های پیشرفته در الکترونیک قدرت صورت گرفته است.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۱.

عنوان کتاب:Advanced Power Electronics Converters for Future Renewable Energy Systems

نویسنده:Neeraj Priyadarshi

ناشر:Taylor & Francis Group

زمان انتشار:۱-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۳۵۸

این کتاب ارزیابی مبدل‌های توان پیشرفته متعددی را روایت می‌کند که در فاز ابتدایی به کار گرفته شده‌اند تا کارایی انتقال توان مربوط به سیستم‌های انرژی تجدیدپذیر را افزایش دهند. این مدل‌سازی ریاضی، تحلیل و کنترل توپولوژی‌های مبدل‌های توان اخیر، یعنی مبدل‌های AC/DC، DC/DC و DC/AC را ارائه می‌کند. مبدل‌های پیشرفته DC-DC متعدد، یعنی مبدل DC-DC چند ورودی، Cuk، SEPIC، Zeta و غیره با استفاده از تجزیه و تحلیل فضای حالت اعمال شده با هدف افزایش بهره‌وری انرژی سیستم‌های انرژی تجدیدپذیر مورد ارزیابی ریاضی قرار گرفته‌اند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۲.

عنوان کتاب:Design of Function Circuits with 555 Timer Integrated Circuit

نویسنده:K. C. Selvam

ناشر:Taylor & Francis Group

زمان انتشار:۱-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۴۳

این متن مدارهای تابع نوع سیگما – مثلث، مدارهای تابع تشخیص اوج و مدارهای تابع نمونه برداری اوج را به روشی دقیق مورد بحث قرار می‌دهد. همچنین تمام مدارهای عملکرد طراحی شده با استفاده از اصول اولیه شش بلوک ساختمانی را پوشش می‌دهد: از قبیل یکپارچه ساز، مدار مجتمع تایمر ۵۵۵، سوئیچ، فیلتر پایین گذر، آشکارساز پیک، و مدار نمونه و نگهدارنده. این کتاب یک مرجع مفید برای دانشجویان ارشد و کارشناسی ارشد در رشته‌های مهندسی برق و الکترونیک و مهندسی ارتباطات است.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۳.

عنوان کتاب:Electrical Power Generation

نویسنده:Dhruba J. Syam

ناشر:Taylor & Francis Group

زمان انتشار:۶-۷-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۱۶۶

در دنیای امروز، مصرف سرانه برق در یک کشور به عنوان یکی از شاخص‌های مهم وضعیت توسعه آن کشور اعم از اقتصادی و فناوری محسوب می‌شود. دانشجویان مهندسی و همچنین مبتدیان حرفه‌ای که در زمینه تولید نیروی برق و مدیریت نیروگاه مشغول به تحصیل و کار می‌باشند، باید به منظور کسب دانش و شایستگی لازم جهت کسب دانش و صلاحیت لازم با مفاهیم انواع روش‌ها و نیروگاه‌ها، سطح معقولی از آشنایی با مفاهیم انواع روش‌ها و نیروگاه‌ها را کسب کنند. این کتاب حرفه‌ای ارزشمند سعی دارد با ارائه وضوح مفهومی در جنبه‌های مختلف موضوع، ورودی‌های دانش مرتبط را ارائه دهد و برای دانشجویان مهندسی برق و مکانیک مفید خواهد بود.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

دانلود رایگان مقاله از ایران پیپر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.