معرفی کتاب در رشته اقتصاد ۲۰۲۳

۱.

عنوان کتاب:It’s OK to Be Angry about Capitalism

نویسنده:Bernie Sanders

ناشر:The Crown Publishing Group

زمان انتشار:۲۱-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۴۴

پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز * سناتور برنی سندرز با تأمل در دوران پرتلاطم خود، در طبقه میلیاردرها قرار می‌گیرد و حقایق صریح در مورد شکست کشور امریکا در رسیدگی به ماهیت مخرب سیستمی که با حرص و آز کنترل نشده تغذیه می‌شود و به شدت متعهد به اولویت دادن به سود شرکت‌ها بر نیازهای آمریکایی‌های عادی است، بیان می‌کند. سندرز استدلال می‌کند که سرمایه‌داری نامحدود مقصر سطح بی‌سابقه درآمد و نابرابری ثروت است، دموکراسی ما را تضعیف می‌کند و سیاره ما را نابود می‌کند. چگونه می‌توانیم نظم اقتصادی را بپذیریم که به سه میلیاردر اجازه می‌دهد ثروت بیشتری نسبت به نیمه پایین جامعه ما داشته باشند؟ چگونه می‌توانیم یک سیستم سیاسی را بپذیریم که به ابر ثروتمندان اجازه می‌دهد انتخابات و سیاستمداران را بخرند؟ چگونه می‌توانیم یک سیستم انرژی را بپذیریم که به شرکت‌های سوخت فسیلی که باعث بحران آب و هوا می‌شوند، پاداش می‌دهد؟ سندرز معتقد است که در مواجهه با این چالش‌های طاقت‌فرسا، مردم آمریکا باید سؤالات سختی را در مورد سیستم‌هایی که ما را شکست داده‌اند بپرسند و خواهان تغییرات اساسی اقتصادی و سیاسی باشند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۲.

عنوان کتاب:Economic Growth and Inequality

نویسنده:Laurent Dobuzinskis

ناشر:Taylor & Francis Group

زمان انتشار:۱-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۲۷

در عصر افزایش نابرابری‌ها و همچنین نگرانی عمیق در مورد پیامدهای دو بحران بزرگ اقتصادی، اقتصاددانان با یک سؤال اساسی روبرو هستند: آیا رشد اقتصادی بدون نابرابری محقق می‌شود؟ رشد اقتصادی و نابرابری نگاه نقادانه‌ای به ادبیات اقتصادی دارد و این مسئله را از منظری عمل‌گرایانه ارزیابی می‌کند و به دنبال آشتی دادن بین کسانی است که آزادی‌های اقتصادی را یک ارزش اصلی می‌دانند و منتقدانی که اعتراض دارند که اولویت دادن به این آزادی‌ها منجر به نتایج ناعادلانه می‌شود. این کتاب مروری بر مدل‌های مورد استفاده توسط اقتصاددانان برای تعریف و اندازه‌گیری نابرابری‌ها و گفتگوهای جاری بین فیلسوفان سیاسی و اقتصاددانان در تلاش برای یافتن راه‌حل‌هایی برای مشکلات ارائه می‌کند. این کتاب سهم قابل‌توجهی در ادبیات برخی از مبرم‌ترین مشکلات زمان ما دارد و برای خوانندگان اقتصاد سیاسی، سیاست عمومی، فلسفه اخلاق و تاریخ اندیشه اقتصادی و سیاسی بسیار مورد توجه خواهد بود.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۳.

عنوان کتاب:Banking, Risk and Crises in Europe

نویسنده:Renata Karkowska

ناشر:Taylor & Francis Group

زمان انتشار:۱-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۱۹۷

اقتصادهای اروپایی گرفتار بحران‌های پی در پی، از بحران مالی جهانی (GFC) گرفته تا همه‌گیری کووید-۱۹ تا بی‌ثباتی اقتصادی و ژئوپلیتیکی در اوکراین شده‌اند. این رویدادها و عدم قطعیتی که ایجاد می‌کنند همراه با پیشرفت فن‌آوری پویا و تغییرات اجتماعی-فرهنگی قابل توجه، ماهیت مالی مدرن را عمیقاً تغییر داده است. درک آنچه اتفاق افتاد، مکانیسم‌ها و واکنش بخش بانکی، مشتریان بانک‌ها و سیاست‌گذاران نیازمند تحلیلی عمیق و ساختاریافته است. این کتاب به طور انتقادی تأثیر این رویدادها، به ویژه همه‌گیری COVID-19 را بر عملکرد بخش بانکی در اروپا ارزیابی می‌کند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۴.

عنوان کتاب:The Political Economy of Corruption

نویسنده:Chandan Kumar Jha

ناشر:Taylor & Francis Group

زمان انتشار:۴-۵-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۵۹

فساد که معمولاً به عنوان سوء استفاده از مناصب دولتی برای منافع خصوصی تعریف می‌شود، چند وجهی، چند بعدی و فراگیر است. این مجموعه ویرایش شده که شامل مشارکت‌های دانشمندان برجسته در زمینه فساد است، فراتر از چارچوب اجرایی استاندارد است که در آن افراد فقط هزینه‌ها و منافع مورد انتظار یک عمل فاسد را مقایسه می‌کنند. این کتاب زمینه‌های سیاسی فرهنگی، فرآیند قانونی و نظارتی و مهم‌تر از همه، عوامل اخلاقی و روان‌شناختی را در تلاش برای درک و تبیین فساد بررسی می‌کنند. این کتاب یک بوم گسترده را بررسی می‌کند که در آن جنسیت، فناوری، فرهنگ و ساختارهای نهادی بر نگرش نسبت به فساد تأثیر می‌گذارد. طراحی و اجرای راهبردهای مبارزه با فساد از شناسایی مناسب این عوامل مؤثر در شیوع و تداوم فساد را نشان می‌دهد. این کتاب با ترکیب مطالعات نظری و تجربی با شواهد حاصل از آزمایش‌ها و همچنین مطالعات موردی، وضعیت مهمی از هنر در تحقیقات فساد را به شیوه‌ای بسیار قابل دسترس ارائه می‌کند. این کتاب به عنوان یک مرجع حیاتی برای دانشجویان و دانش‌پژوهان در زمینه مطالعات اقتصاد، سیاست و توسعه محسوب می‌شود. علاوه بر این، سیاست‌گذاران و دست‌اندرکاران توسعه می‌توانند از بینش‌های این کتاب در طراحی و اجرای موفق سیاست‌های مبارزه با فساد استفاده کنند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۵.

عنوان کتاب:Finance

نویسنده:Erik Banks

ناشر:Taylor & Francis Group

زمان انتشار:۱-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۳۷۹

اکنون در نسخه چهارم، Finance: The Basics مقدمه‌ای واضح و کاربردی برای دنیای مالی است. صورت‌های مالی ضروری، ابزارها و مفاهیم را به طور کامل توضیح می‌دهد. ابزارها و معاملات مالی اساسی؛ و شرکت‌کنندگان، بازارها و سیستم‌های مالی جهانی. این نسخه کاملاً تجدید نظر شده مهم‌ترین جنبه‌های یک چشم‌انداز مالی در حال تغییر را نشان می‌دهد، از جمله: فصل جدیدی که به دنیای در حال ظهور ارزهای دیجیتال اختصاص داده شده است، با مروری بر امور مالی دیجیتال و بحث مفصلی درباره ارزهای دیجیتال تنظیم‌شده و غیرقانونی (از جمله ارزهای دیجیتال) جدید بخش‌هایی که به طیفی از مسائل اجتماعی که مستقیماً بر امور مالی تأثیر می‌گذارد، از جمله پایداری می‌پردازد. الزامات زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) و سرمایه‌گذاری مسئولیت‌پذیر اجتماعی (SRI)؛ تأمین مالی خرد; و سرمایه‌گذاری تأثیر دوازده مطالعه موردی در دنیای واقعی به روز شده است.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۶.

عنوان کتاب:Catching up to Crypto

نویسنده:Ben Armstrong

ناشر:John Wiley & Sons, Incorporated

زمان انتشار:۱۲-۱-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۲۷

این کتاب یک راهنمای سرگرم کننده و معتبر برای بیت کوین و آینده پول و راهنمای شما برای بیت کوین و اقتصاد دیجیتال جدید است. بن آرمسترانگ، کارشناس مشهور ارزهای دیجیتال و بیت کوین، یک کاوش جدید و هیجان‌انگیز از بیت کوین و ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد. او توضیح می‌دهد که بیت کوین چیست، چگونه کار می‌کند و چگونه و چرا همه ما در حال انتقال به یک اقتصاد دیجیتال در حال صحبت هستیم. او درباره کمبودهای ارز سنتی فیات، نحوه دست‌کاری آن و اینکه چگونه همه ما می‌توانیم از پذیرش دارایی‌های دیجیتال جدید بهره‌مند شویم، صحبت می‌کند. در این کتاب، نحوه عملکرد بیت کوین در دنیای واقعی و نحوه عملکرد فناوری زیربنایی – معروف به بلاک چین – را خواهید دید. شما همچنین در مورد: اهمیت تمرکززدایی، تجارت بدون اعتماد و اجماع رمزنگاری چیزهایی یاد خواهید گرفت.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۷.

عنوان کتاب:Exposing Pay

نویسنده:Peter Bamberger

ناشر:Oxford University Press, Incorporated

زمان انتشار:۱۷-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۵۷

آیا کارمندان باید اجازه داشته باشند که حقوق خود را با سایر کارمندان در میان بگذارند؟ آیا مدیران باید منطق ساختارهای حقوق و تصمیمات را برای کارکنان توضیح دهند؟ آیا شرکت‌ها باید اطلاعات بیشتری در مورد پرداخت برای موقعیت‌های خاص یا حتی پرداخت واقعی افراد افشا کنند؟ برابری دستمزد در سال‌های اخیر به موضوعی داغ تبدیل شده است، زیرا شفافیت پرداخت‌ها به عنوان راهی مهم برای کاهش شکاف‌های دستمزد جنسیتی و نژادی تلقی می‌شود. با این حال، سیاست‌ها و شیوه‌های شفافیت پرداخت بسیار بحث‌برانگیز هستند، با نگرش‌های متفاوت که عمدتاً بر حدس یا حکایت استوار است. در افشای پرداخت، پیتر بامبرگر بینش‌های مبتنی بر شواهد را در مورد چگونگی تأثیر سیاست‌ها و شیوه‌های ارتباطی پرداخت بر نتایج در سطوح فردی، سازمانی و اجتماعی ارائه می‌کند. بامبرگر یافته‌های حاصل از افزایش اخیر تحقیقات شفافیت پرداخت را بررسی می‌کند تا به کارکنان، مدیران و سیاست‌گذاران کمک کند تا درک کنند که چه زمانی سیاست‌ها و شیوه‌های ارتباطی پرداخت ممکن است عملکرد سازمانی را بهبود بخشد و نابرابری اجتماعی را برطرف کند و چه زمانی چنین اقداماتی می‌تواند منجر به پیامدهای مضر شود.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۸.

عنوان کتاب:Innovation, Complexity and Economic Evolution

نویسنده:Pier Paolo Saviotti

ناشر:Taylor & Francis Group

زمان انتشار:۱-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۹۷

اگر اقتصاد تکاملی بخواهد با اقتصاد نئوکلاسیک به عنوان یک نظریه اقتصادی همه منظوره رقابت کند، باید جنبه‌های جدیدی از واقعیت اجتماعی اقتصادی، مانند نهادهای مختلف، از جمله فنی، علمی و سیاسی را در خود بگنجاند. علاوه بر این، اقتصاد تکاملی باید بتواند پیامدهای سیاستی را حداقل به اندازه اقتصاد نئوکلاسیک جالب ارائه دهد. بنابراین، همانطور که این کتاب استدلال می‌کند، اقتصاد تکاملی باید به اقتصاد سیاسی تکاملی تبدیل شود. نوآوری نقش اصلی را در کتاب ایفا می‌کند، اما نه به معنای ارائه یک تفسیر قطعی فناورانه. در عوض، این کتاب استدلال می‌کند که نوآوری‌ها جدا از سایر اجزای سیستم‌های اجتماعی اقتصادی ظاهر نمی‌شوند، بلکه با نهادها، زیرساخت‌ها و اشکال سازمانی تکامل می‌یابند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۹.

عنوان کتاب:Islamic Banking and Finance

نویسنده:Hasan Zubair

ناشر:Taylor & Francis Group

زمان انتشار:۲۲-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۱۷۵

این کتاب ماهیت و نظریه‌های حاکم بر سیستم‌های مالی اسلامی از جمله ویژگی‌های متمایز آن و ارتباط آن با مؤسسات مالی متعارف را مورد بحث قرار می‌دهد. ماهیت و نقش پول در اقتصادهای مدرن را بررسی می‌کند و روند ایجاد سپرده اعتباری، چرخه‌های تجاری و ابزارهای ایجاد ارزش در بازارهای مالی را از دیدگاه‌های مالی اسلامی تشریح می‌کند. نویسنده ویژگی‌های اقتصاد اسلامی، به ویژه دلیل منطقی نبودن فعالیت‌های مالی مبتنی بر بهره را توضیح می‌دهد. او چارچوب‌های اخلاقی و انسانی ذاتی را که بر نظریه‌ها و شیوه‌های مالی حاکم است و مدل‌های ایجاد ارزش، مشارکت ریسک و سرمایه‌گذاری مسئولیت‌پذیر اجتماعی و همچنین حاکمیت و مقرراتی را که این سیستم‌ها دنبال می‌کنند، بررسی می‌کند. نویسنده همچنین ارزیابی مقایسه‌ای سیستم‌های مالی متعارف با مالی اسلامی را با مثال‌های مرتبط انجام می‌دهد، عملکرد سیستم‌های اسلامی را ارزیابی می‌کند و بازارهای موجود و در حال گسترش برای تأمین مالی اسلامی را بررسی می‌کند. این کتاب برای محققان و محققان مالی اسلامی، معارف اسلامی، اقتصاد، بانکداری و به طور کلی دارایی مفید است.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۰.

عنوان کتاب:Offshore Finance and State Power

نویسنده:Andrea Binder

ناشر:Oxford University Press, Incorporated

زمان انتشار:۲۶-۴-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۰۷

مراکز مالی فراساحلی مانند لوکزامبورگ، جزایر کیمن یا شهر لندن چارچوب قانونی را برای افراد غیر مقیم فراهم می‌کنند که در زمینه حقوق مالکیت قوی و در مالیات و مقررات نرم است. بر اساس مقایسه تاریخی نهادگرایانه بریتانیا، آلمان، برزیل و مکزیک، امور مالی فراساحلی و قدرت دولتی می‌پرسد که چگونه این خدمات مالی فراساحلی بر قدرت دولت تأثیر می‌گذارد. این کتاب با ترکیب تجزیه و تحلیل مفهومی با تحقیقات تجربی، دریافته است که بازیگران اقتصادی برای خلق پول بیشتر از پنهان کردن آن به خارج از کشور می‌روند. بانکداری فراساحلی قانونی بر برنامه ریزی مالیاتی یا پولشویی در تأثیر آن بر قدرت دولتی غلبه می‌کند. امور مالی فراساحلی و قدرت دولتی همچنین نشان می‌دهد که رابطه بین این دو چندان ساده نیست. امور مالی فراساحلی می‌تواند قدرت دولت را با انتقال نوسانات بانکداری غیرقابل تنظیم فراساحلی به اقتصاد داخلی محدود کند. با این حال، به طور غیرمستقیم، تأمین مالی فراساحلی نیز می‌تواند قدرت دولت را افزایش دهد. به دولت‌ها وسیله‌ای فراسرزمینی برای سرپوش گذاشتن بر درگیری‌های سیاسی بر سر نحوه تأمین مالی دولت و کاهش تضاد طبقاتی می‌دهد. اینکه یک دولت تا چه اندازه می‌تواند منابع مالی خارج از کشور را در خدمت خود قرار دهد، به مجموعه نخبگان داخلی یک کشور و معاملات مالیاتی و بانکی که در طول تاریخ انجام داده‌اند بستگی دارد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۱.

عنوان کتاب:Capitalism and Colonial Production

نویسنده:Hamza Alavi

ناشر:Taylor & Francis Group

زمان انتشار:۳-۵-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۱۱

سرمایه‌داری و تولید استعماری (۱۹۸۲) به بررسی راه‌هایی می‌پردازد که سرمایه‌داری جوامعی را که تحت تسلط خود قرار داده است، دگرگون کرده و پیوند بین استعمار و سرمایه‌داری را بررسی می‌کند. آن‌ها با بازنگری در مشکلات موجود با شناسایی شیوه‌های تولید پیش از استعمار و با تجزیه و تحلیل جزئیات دقیق تغییرات ناشی از سلطه استعمار، بحث را پیش می‌برند. نویسندگان استدلال می‌کنند که سرمایه‌داری در این کشورها در کنار فئودالیسم وجود ندارد، بلکه استعمار اشکال متمایزی از سرمایه‌داری را بسته به ویژگی آن‌ها در شیوه‌های تولید پیش از استعمار ایجاد کرده است.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۲.

عنوان کتاب:Artificial Intelligence for Capital Markets

نویسنده:Syed Hasan Jafar

ناشر:CRC Press LLC

زمان انتشار:۱-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۱۸۳

هوش مصنوعی برای بازار سرمایه کاربرد تکنیک‌های AI/ML را در بازارهای سرمایه مالی روشن می‌کند. این کتاب چالش‌های ناشی از تکنیک‌های AI/ML را مورد بحث قرار می‌دهد، زیرا این تکنیک‌ها مستعد ابتلا به سندرم جعبه سیاه هستند. پیچیدگی درک پویایی‌های اساسی برای نتایج تولید شده توسط این روش‌ها یکی از نگرانی‌های اصلی است که در این کتاب برجسته شده است. ویژگی‌ها: این کتاب هوش مصنوعی را در صنعت خدمات مالی به نمایش می‌گذارد. تحلیل اعتبار و ریسک را توضیح می‌دهد. به تفصیل در مورد ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین تمرکز بر انتخاب بهینه مدل قیمت‌گذاری دارایی‌ها معرفی آزمایش کارایی بازار و پیش‌بینی در بازار سهام هند را توضیح می‌دهد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

دانلود رایگان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.