معرفی کتاب در رشته ادبیات و زبان‌شناسی ۲۰۲۳

۱.

عنوان کتاب:The Fallen Leaf: A non-caregiver’s memorable journey through dementia

نویسنده:Tarek Nakhla

ناشر:Austin Macauley Publishers

زمان انتشار:۳۱-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۸۸

وقتی که با امیر تماس گرفته شد و به او گفتند که عمویش مشکل سلامتی دارد، دقیقاً متوجه نقشی که قرار بود بر عهده بگیرد نبود. عمویش تنها زندگی می‌کرد و سال‌ها بود که زندگی شخصی‌اش را خصوصی نگه داشت. امیر کم‌کم فهمید که سفر او با زوال عقل مانند سفر دیگران نخواهد بود. او باید سرپرست عمویش می‌شد، اما مجبور نبود مراقب اصلی شود. فیلم The Fallen Leaf با الهام از وقایع واقعی، داستان مردی است که به دلیل زوال عقل، ارتباط خود را با تمام محیط اطرافش از دست داده است. اگرچه مواجهه با پیری در زندگی هر انسانی اجتناب‌ناپذیر است، اما اغلب برای مقابله با این واقعیت که در انجام بسیاری از کارهایی که قبلاً انجام می‌دادیم ناتوان می‌شویم آمادگی نداریم. «برگ افتاده» داستان سفر یک مرد است، نه تنها یک پیرمرد، بلکه پیرمردی تنها و با زوال عقل. سفری که برادرزاده‌اش درست بعد از شروعش تا پایانش شاهدش بود.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۲.

عنوان کتاب:With or Without Angels

نویسنده:Douglas Bruton

ناشر:Fairlight Books

زمان انتشار:۱۶-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۶۵

فکر در سر من هنوز شکل و فرم نگرفته است، فقط جهت دارد و از یک تصویر به تصویر دیگر منتهی می‌شود. تصویر هنرمند سالخورده‌ای که با مرگ خود روبرو می‌شود و آخرین اثر هنری خود را خلق می‌کند. همان‌طور که او برای تکمیل پروژه مبارزه می‌کند با یک عکاس جوان مرموز آشنا می‌شود و گذشته و حال خود را تار می‌بیند. هنرمند از طریق آفرینش اثر هنری و خاطراتی که در ذهن خود می‌کاود، به این نتیجه می‌رسد که چه چیزی مهم‌تر است و چه چیزهایی را که پس از رفتنش به‌جا می‌گذارد. این رمان کوتاه ترکیبی و مبتکرانه از طریق داستان به دنیای جدید، آخرین اثر هنری هنرمند فقید آلن اسمیت پاسخ می‌دهد – که به‌نوبه خود پاسخی است به نقاشی دیواری قرن هجدهم، Il Mondo Nuovo اثر Giandomenico Tiepolo است بروتون با نثر درخشان و رؤیایی، داستانی را حول این اثر هنری می‌بافد و هم به کاوشی عمیق در روند خلاقیت می‌رسد و هم یک داستان عاشقانه جاودانه را به شیوه‌ای جدید روایت می‌کند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۳.

عنوان کتاب:Biggest Little Girl

نویسنده:Jodi Angel

ناشر:Madville Publishing

زمان انتشار:۲۱-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۱۷۰

در «بزرگ‌ترین دختر کوچک»، جوی ۱۴ ساله که مورد بی‌مهری و آزار قرار گرفته و به دنبال چیزی بهتر از خانه‌اش در شهر کوچک کالیفرنیا فرار می‌کند. او چند دلار و یک بلیط اتوبوس به سمت شمال دارد، اما در یک ایستگاه کامیون در ۳۰ مایلی خانه، جری را با ساعت طلایی و یک مشت پول نقد ملاقات می‌کند. جری برای جوی همبرگر می‌خرد و به او پیشنهاد شغلی – تحویل‌دار – در رینو می‌دهد و جوی ناامید و بی‌کس این شغل را می‌پذیرد. در رینو، بزرگ‌ترین شهر کوچک جهان است در یک متل ساکن می‌شوند، جری موهای جوی را کوتاه می‌کند، لباس‌های جدید به او می‌دهد و او را می‌فرستد تا در ازای دریافت پول، پاکت‌های محصول را در کازینوها ببرد. جوی گروه جدیدی از دوستان را در متل ایجاد می‌کند که همه نوجوان هستند و وقتی جوی عاشق آمبر، سردسته گروه می‌شود، همه آن‌ها شروع به برنامه‌ریزی بزرگ برای کلاه‌برداری از جری می‌کنند و مانند یک خانواده موقت به پورتلند فرار می‌کنند. طولی نمی‌کشد که تأمین‌ مواد سخت می‌شود، جری ناامید می‌شود و آینده تبدیل به یک قمار با عرشه‌ای می‌شود که قبلاً علیه او چیده شده است. جوی نامی نیست که با آن به دنیا آمده باشد، اما اگر به زودی راهی برای خروج پیدا نکند، نامی است که با آن می‌میرد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۴.

عنوان کتاب:Mann’s Magic Mountain : World Literature and Closer Reading

نویسنده:Karolina Watroba

ناشر:Oxford University Press

زمان انتشار:۶-۱-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۲۰

این اولین مطالعه از رمان برجسته مدرنیستی آلمانی توماسمان Der Zauberberg (کوه سحرآمیز، ۱۹۲۴) است که به عنوان نقطه شروع علاقه خوانندگان غیر آکادمیک به کتابمان است. کوه سحرآمیز ِمان حول ۹ خوانش تطبیقی ​​از پنج رمان، سه فیلم و یک داستان کوتاه که به عنوان پاسخی به کوه جادو در نظر گرفته شده است، متمرکز است. این آثار دسترسی به خوانش‌های متمایز از متنمان را در سه سطح فراهم می‌کنند: آن‌ها به‌عنوان سوابق خوانش نویسندگانشان از مان عمل می‌کنند، بینش‌هایی را درباره تفاسیر فرهنگی و تاریخی گسترده‌تر از رمان ارائه می‌دهند، و تصویری از خوانندگان داستانی «کوه سحرآمیز» را به نمایش می‌گذارند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۵.

عنوان کتاب:Reading Pleasures

نویسنده:Tara A. Bynum

ناشر:University of Illinois Press

زمان انتشار:۱۰-۱-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۱۹۲

سال‌ها قبل در ایالات‌متحده، یک سیاه‌پوست صرفاً با خواندن و نوشتن دست به اقدامی مقاومتی زد. با این حال نادیده می‌گیریم که این فعالیت‌ها باعث لذت نیز می‌شوند. تارا ای. باینوم داستان‌های متقاعدکننده‌ای از چهار نویسنده اولیه آمریکایی را روایت می‌کند که علیرغم برده بودن یا به طور اسمی آزاد بودن، احساس خوبی داشتند. فیلیس ویتلی شاعر از نوشتن نامه به یک دوست لذت می‌برد. وزیران جان مارانت و جیمز آلبرت اوکاسو گرونیوساو عشق خود را به خدا به یادگار می‌گذارند. جزوه‌های دیوید واکر از سیاه‌پوستان آمریکایی می‌خواهد که ادعای پیروزی بر برده‌داری را داشته باشند. نوشته‌های آن‌ها با هم، انسانیتِ شادی‌بخش، هر چند آشفته، درون هر یک از آن‌ها را نشان می‌دهد. این مدارک وجود شکوفایی درونی در جستجوی احساس خوب، ما را بر آن می‌دارد تا به این واقعیت فکر کنیم که زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد. Reading Pleasures که بیانگر انسانیت سیاه‌پوستان است، نشان می‌دهد که چگونه چهار نویسنده سیاه‌پوست احساسات مثبت را تجربه کرده‌اند و روش‌هایی را که این احساسات در خدمت اهداف خلاقانه، سیاسی و نژادپرستانه قرار می‌گیرند را تحلیل می‌کند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۶.

عنوان کتاب:Thirst for Salt

نویسنده:Madelaine Lucas

ناشر:Oneworld Publications

زمان انتشار:۷-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۱۸۰

لزلی جیمیسون بیست و چهار ساله راوی داستان است، او و مادرش به شهر کوچک ساحلی «ساحل ملوانان» می‌رسند. او امیدوار است که تعطیلات آن‌ها وقفه‌ای بین زندگی او به عنوان دانشجو و هر اتفاقی که در آینده رخ می­دهد، باشد. تابستان پیش روست: برنامه‌ریزی نشده و مملو از هر احتمالی. در همین گیرودار جذب مردی می‌شود که بیست سال از خودش بزرگ‌تر است، در ریتم‌های ساده و فریبنده زندگی روزمره‌اش گم می‌شود. سیزده سال بعد، او با عکسی از جود با یک کودک روبرو می‌شود. عکسی که انتخاب سؤال‌برانگیزش در جلوی چشمانش نمایان می‌کند. عکسی که خاطرات تابستانی را زنده می‌کند که او را برای همیشه تغییر داد. اولین رمان مادلین لوکاس، داستانی پر کشش که نشان می‌دهد چگونه گذشته می‌تواند ما را در تسخیر خود نگه دارد و ما را به اینکه چه کسی هستیم و چه چیزی هستیم تبدیل کند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۷.

عنوان کتاب:The Town with No Mirrors

نویسنده:Christina Collins

ناشر:Sourcebooks, Incorporated

زمان انتشار:۲۱-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۸۷

در یک جامعه یتوپیایی امروزی که در آن آینه‌ها، عکس‌ها و حتی کلماتی مانند زیبا و زشت ممنوع است، دختری که هرگز چهره خود را ندیده است نسبت به دنیای بیرون کنجکاوی گناهکارانه دارد. کاوشی متفکرانه در مورد تصویر از خود در دنیایی که برای خوانندگان کتاب‌های The Giver و The List آشنا است. زیلی هرگز چهره خود را ندیده است. او هرگز انعکاس خود، یا عکسی از خود، یا حتی یک نقاشی را ندیده است. در جامعه ویژه گلدر هیل، دوربین‌ها و آینه‌ها ممنوع است: به همین دلیل است که همه اینجا خوشحال‌تر هستند. هیچ کس در مورد ظاهر دیگران صحبت نمی‌کند. قرار نیست حتی به این فکر کنید که دیگران چه شکلی هستند یا شما چه شکلی هستید. اما زیلی این کار را می‌کند. او می‌داند که افکار سطحی‌اش اشتباه هستند و دفترچه نقاشی‌اش که پر از پرتره‌های مخفی از همکلاسی‌ها و همسایه‌هایش است، می‌تواند او را به دردسر بیاندازد. با این حال او نمی‌تواند به این افکار فکر نکند و در مورد دنیای بیرونی که سال‌هاست در آن زندگی می‌کرد کنجکاو نباشد. بیشتر از همه، مشتاق است درباره خودش بداند- چهره خودش. وقتی زیلی ناگهان خود را در آن سوی دروازه‌های شهرش می‌بیند، فرصتی برای دیدن آنچه که در مورد دنیای بیرون به او آموخته‌اند درست است یا خیر و به دنبال مادری می‌گردد که به سختی به یاد می‌آورد. تنها در این صورت است که او داستان واقعی گلدر هیل را خواهد فهمید. اما آیا او برای حقیقت آماده است؟

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۸.

عنوان کتاب:Firekeeper’s Daughter : Winner of the Goodreads Choice Award for YA

نویسنده:Angeline Boulley

ناشر:Oneworld Publications

زمان انتشار:۲۵-۴-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۴۰۵

پرفروش‌ترین کتاب سال نیویورک‌تایمز داستان یک نوجوان بومی آمریکایی است که باید فساد موجود در جامعه خود را ریشه‌کن کند. داونیس هجده ساله همیشه به علت دو رگه بودنش، چه در زادگاهش و چه در منطقه رزرواسیون اوجیبوه در نزدیکی، احساس غریبگی می‌کرد؛ اما زمانی که شاهد یک قتل می‌شود از سر ناچاری تصمیم می‌گیرد تا ته و توی قضیه را در بیاورد. مخفیانه تحقیقات خود را ادامه می‌دهد و با دانش خود از طب سنتی مجرمان را ردیابی می‌کند. با انباشته شدن اجساد، داونیس خود را در شبکه‌ای از فریب می‌بیند که افرادی را که بیشتر دوستشان دارد تهدید می‌کند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۹.

عنوان کتاب:Sun Keep Rising

نویسنده:Kristen R. Lee

ناشر:Random House Children’s Books

زمان انتشار:۲۴-۱-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۱۷۹

وقتی افزایش اجاره‌بها باعث می‌شود مادر نوجوانی خانه‌اش را از دست بدهد، او برای سرپا نگه داشتن خانواده‌اش به یک بازی خطرناک متوسل می‌شود؛ اما همه بازی‌ها عواقبی دارند و این چیزی نیست که او بخواهد ببازد. داستان گیرا در مورد نژاد، بی‌ثباتی درآمد و قدرت لازم برای زنده ماندن از یک نویسنده تحسین شده منتقدان. «کریستن آر. لی یک داستان‌سرای محشر است» – ماهاگونی آل. براون، نویسنده وینیل مون. بوونکا همیشه می‌دانست که چگونه از پس آن بربیاید؛ و سپس دخترش به دنیا می‌آید. او میا را با هیچ چیز معاوضه نمی‌کند، اما پول نقد کافی برای مخارجش ندارد با بالا رفتن اجاره‌ها بوونکا که ناامید از اصلاح همه چیز است، نقشه‌ای مخاطره‌آمیز برای کمک به پرداخت صورت‌حساب‌ها ایجاد می‌کند؛ اما یک حرکت اشتباه ممکن است برای بوونکا – و خانواده‌اش – همه چیز تمام شود. از نویسنده مشهور کتاب Required Reading for the Disenfranchised یک داستان متقاعدکننده در مورد یک مادر نوجوان می‌آید که از نابرابری درآمد و نابرابری نژادی عبور می‌کند و برای محافظت از کسانی که دوستش دارد از چالش‌ها سرپیچی می‌کند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۰.

عنوان کتاب:The Neighbor Favor

نویسنده:Kristina Forest

ناشر:Penguin Publishing Group

زمان انتشار:۲۸-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۸۶

یک خوره کتاب خجالتی از همسایه جذاب خود دعوت می‌کند تا به او کمک کند تا یک قرار ملاقات بگذارد، بدون اینکه بداند او نویسنده ناشناسی است که با او مکاتبه می‌کرده است، در این عاشقانه درخشان و دل‌نشین اثر کریستینا فارست، لیلی گرین خجالتی، اهل کتاب، و مسلماً بی‌دست و پا، همیشه در مقایسه با بقیه اعضای خانواده‌اش که برای برتری سیاه‌پوستان تلاش می‌کنند، احساس ناکافی بودن می‌کند. او آرزو دارد ویراستار کتاب‌های کودکان شود، اما سال‌هاست که به طرز ناامیدکننده‌ای در بخش ادبیات غیرداستانی گیر کرده است، بدون اینکه تعمدی در کار باشد. لیلی در مکاتباتش با نویسنده فانتزی مورد علاقه‌اش راه فرار را می‌یابد، و آنچه با ارتباط دو نفر تنها از طریق ایمیل شروع می‌شود، به یک دوستی آزمایشی و احتمالاً چیز دیگری تبدیل می‌شود که لیلی به خودش اجازه این کار را نمی‌دهد – تا اینکه او بدون هیچ کلمه‌ای ناپدید می‌شود.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۱.

عنوان کتاب:For Lamb

نویسنده:Lesa Cline-Ransome

ناشر:Holiday House

زمان انتشار:۱۰-۱-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۸۸

دوستی بین نژادی بین دو دختر نوجوان در این رمان تاریخی قدرتمند که در جنوب جیم کرو اتفاق می‌افتد، به طرز غم‌انگیزی اشتباه می‌شود. For Lamb داستان خانواده‌ای است که در اواخر دهه ۱۹۳۰ در جکسون، می‌سی‌سی‌پی تلاش می‌کنند تا زندگی خود را بهتر کنند. مادر Lamb یک خیاط خلاق و سخت‌کوش است، برادر Lamb ذهن درخشانی دارد و حتی برای یک کالج سیاه‌پوست در شمال بورس تحصیلی کالج گرفته است – اگر فقط می‌توانست از تکانش گری و طبیعت سرکش خود جلوگیری کند. Lamb خودش دختری ساکت و اهل مطالعه است. او هم ساده‌لوح است. همان‌طور که او به‌طور آزمایشی پیشنهادهای دوستانه یک دختر سفیدپوست را می‌پذیرد که کتابی را که دوستش دارد به او قرض می‌دهد، مجموعه‌ای از وقایع فاجعه‌بار را رقم می‌زند که مادر، عموی جذاب، پدر و برادرش را که از او جدا شده‌اند، می‌کشد و به بدنامی ختم می‌شود.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۲.

عنوان کتاب:How to Talk to Trees and Other Poems

نویسنده:Gillian Floyd

ناشر:Brown Dog Books

زمان انتشار:۷-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۷۴

این مجموعه شعر از گیلیان فلوید تا حد زیادی از عشق او به طبیعت و علاقه او به اساطیر یونان الهام گرفته شده است. اشعاری در مورد درختان، مانند درختان چنار و یاس بنفش پیدا خواهید کرد. گل‌هایی مانند گل آفتابگردان و اسنپدراگون؛ پرندگان، مانند گنجشک، مرغ دریایی، جغد و سینه سرخ؛ و موجوداتی مانند گربه، خفاش، گرگ، تک شاخ و اژدها. شما اورفئوس را به دنیای زیرین تعقیب خواهید کرد، با پرسفونه در حالی که در خانه برای مادرش نامه می‌نویسد و آتنا در حالی که بافندگی می‌کند، ملاقات خواهید کرد. شما حتی ایکاروس را در حالی که تلاش می‌کند برای بار دوم پرواز کند تماشا خواهید کرد. مجموعه‌ای عالی از اشعار برای آرامش و تأمل.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

دانلود رایگان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.