رمز موفقیت در زبان آموزی

رمز موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

یادگیری زبان انگلیسی مزایای زیادی را به همراه دارد از جمله: ورود به دنیای جدید شغلی و ارتباطی، تحصیلی و اجتماعی. برخی از افراد بر این باورند که نمی‌توانند به سادگی زبان جدیدی را فراگیرند، حال‌آنکه با به کارگیری شیوه‌هایی ساده و اصولی می‌توان زبان انگلیسی را همچون زبان مادری فراگرفت. در این مطلب قصد داریم تا رمز موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی را برای علاقه مندان به زبان آموزی بازگو نماییم.

هدف داشته باشید

برای موفقیت در زبان آموزی اهداف بلند مدت را برای خود در نظر بگیرید. قصد دارید از دانش انگلیسی در آینده چه استفاده‌ای در تحصیل و یا شغل داشته باشید؟ تمرکز خود را برای رسیدن به هدف خود معطوف دارید. هدف می‌تواند موجب تقویت انگیزه یادگیری شود.

رمز موفقیت در یادگیری، علاقه

اگر به دنبال یک فرمول جادویی برای یادگیری زبان انگلیسی می‌باشید باید بگویم داشتن انگیزه و علاقه، قوی‌ترین رمز موفقیت در زبان آموزی است. بدون داشتن علاقه در هیچ کاری موفق نخواهید شد. هرگز از روی اجبار در کلاس‌های زبان انگلیسی شرکت نکنید و وقت خود را بیهوده هدر ندهید.

مهارت‌های چهارگانه و سبک یادگیری انگلیسی

به طور هم زمان بر روی مهارت‌های چهارگانه گفتاری، شنیداری، نوشتاری و خواندن کار کنید. شاید تصور کنید که صحبت کردن و یا نوشتن بتواند به تنهایی نیاز زبانی شما را برطرف کند. این تصوری اشتباه است و می‌بایست هر چهار مهارت به موازات هم پیشرفت کنند.

تمرین روزانه انگلیسی داشته باشید

آموزش انگلیسی را در برنامه روزانه خود بگنجانید. مطالعه انگلیسی باید در زمان مشخصی در روز انجام گیرد برای تمرین و تکرار مباحث زمان تعیین کنید. رمز موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی تمرین و باز هم تمرین است.

رمز موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی

غرق شدن در انگلیسی

اطراف خود را از کتاب، فیلم، اخبار و همه چیزهای انگلیسی اشباع کنید. بهترین راه یادگیری انگلیسی قرار گرفتن در محیط است. اگر نمی‌توانید به یک کشور انگلیسی زبان سفر کنید می‌توانید خود را در انگلیسی غرق کنید. به موسیقی انگلیسی گوش کنید و با دوستانی که علاقه مند به یادگیری انگلیسی هستند ارتباط داشته باشید. برنامه آموزشی خود را در بین خانواده و اطرافیان مطرح کرده و از آن‌ها کمک بخواهید.

مطالعه و تقویت مهارت خواندن و ترجمه

مطالعه آزاد انگلیسی داشته باشید. روزنامه‌های انگلیسی و کتاب داستان، کمک خوبی در راستای یادگیری کلمات جدید است. از دیکشنری انگلیسی به انگلیسی استفاده کنید و معانی کلمات جدید را جستجو کنید. ترجمه انگلیسی به فارسی با این روش مؤثرتر خواهد شد.

اعتمادبه‌نفس داشته باشید

به خود باور داشته و از اشتباهات واهمه نداشته باشید. تا می‌توانید انگلیسی صحبت کنید و اجازه ندهید اشتباهات مانع از صحبت کردن شود. اگر متوجه اشتباه خود شدید به راحتی به اصلاح آن بپردازید و این بار جمله را به صورت صحیح بیان کنید.

کلمات جدید را حفظ نکنید

حفظ کردن راهی رایج برای به خاطرسپاری کلمات جدید است که معمولاً به زودی نیز فراموش می‌شود. یادگیری انگلیسی با حفظ کلمات بسیار نادرست بوده و اهداف درازمدت شما را در برنمی‌گیرد. کلمات جدید را در جمله و در صحبت کردن فراگیرید. برای تثبیت یادگیری انگلیسی حداقل ۳ بار کلمه جدید را در جملات مختلف استفاده کنید به این ترتیب امکان فراموشی بسیار کمتر خواهد شد.

رمز موفقیت در گروه

طبق مطالعات انجام شده، یادگیری در گروه به شیوه‌ای مؤثرتر امکان‌پذیر است. شرکت در کلاس‌های زبان آموزی و گروه‌های آموزشی می‌تواند شور و اشتیاق یادگیری را بیشتر کند. اشتباهات در جمع بهتر تصحیح می‌گردد و رقابت در گروه بیشتر می‌شود. برخی از دانشجویان به صورت انفرادی بهتر می‌توانند تمرکز کنند، برای این گروه آموزش‌های گروهی کاربرد کمتری دارد. نوع یادگیری خود را بشناسید.

عجله نکنید

برای رفتن به سطوح بالاتر نیاز به صرف زمان دارید. تمرین و تکرار می‌تواند شما را به اهدافتان نزدیک‌تر کند. به طور مداوم پس از ۳۰ دقیقه تمرین و مطالعه به استراحت بپردازید. مطالعه بدون وقفه نتیجه‌ای دربر ندارد و منجر به یادگیری بهتر نخواهد شد.

تماشای تلویزیون ممنوع

فیلم‌های زبان اصلی را با دی‌وی‌دی چند بار تماشا کنید تا نکات مبهم را به درستی دریابید. تلویزیون قابلیت تکرار و توقف را ندارد. در ابتدای یادگیری دی‌وی‌دی بهترین گزینه برای تکلم صحیح و ترجمه است. زبان آموزان در سطوح بالاتر می‌توانند فیلم‌های زبان اصلی را از تلویزیون نیز تماشا کنند و به راحتی لهجه خود را تقویت کنند.

 اشکال مختلف کلمات

دفترچه‌ای تهیه کنید و کلمات جدیدی را که فرامی‌گیرید در اشکال اسم، فعل، صفت و قید در آن بنویسید. پیشوند و پسوند کلمات را مشخص کنید تا ساختار لغات را به سادگی فراگیرید. پیشنهاد می‌کنم دفترچه خاطرات انگلیسی خود را هر چه زودتر تهیه کنید. در ابتدا با چند کلمه ساده و ابتدایی شروع به نوشتن کنید. با پیشرفت سطح زبان آموزی، دفترچه خاطراتی غنی و با استفاده از جمله بندی‌ها و کلمات پیچیده‌تری خواهید داشت. این دفترچه شاهد خوبی برای پیشرفت زبان انگلیسی شماست.

تلفظ صحیح

استرس و تلفظ صحیح کلمات را فراگرفته و بر روی آن تمرین کنید. با خود به انگلیسی صحبت کنید و تلفظ خود را بهبود بخشید. سیلاب‌های کلمات را شمرده و تلفظ صحیح را با توجه به صدای شنیده شده تکرار کنید. صدای فیلم‌ها را ضبط کرده و در هر جایی که امکان دارد گوش کنید. رمز موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی، تمرین و تکرار و خواسته شماست و هیچ راه جادویی وجود ندارد.

دانلود رایگان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.