اشتباه در یادگیری زبان انگلیسی

۷ اشتباه در یادگیری زبان انگلیسی که هرگز نباید انجام داد

 یادگیری زبان انگلیسی بدون در نظر گرفتن اصول و روش‌های آزموده شده بسیار دشوار خواهد بود. برخی از زبان آموزان در یادگیری زبان انگلیسی، موفقیتی به دست نیاورده و دلسرد می‌شوند. حال آنکه ممکن است ندانسته اشتباهاتی را در یادگیری انجام دهند که موجب عدم یادگیری زبان انگلیسی باشد. برخی از اشتباهات یادگیری زبان انگلیسی، به قدری رایج و معمول است که به سختی می‌توان جایگزین صحیحی برایش پیدا کرد ولی بدون شک نیاز به تغییر و اصلاح اشتباهات یادگیری می‌باشد. در ادامه با ترجمانو همراه باشید تا ۷ اشتباه در یادگیری زبان انگلیسی را که بیشتر زبان آموزان انجام می‌دهند بررسی کنیم.

۱-استفاده از کلاس‌های آموزش انگلیسی

برای زبان آموزی بهترین راه شرکت در کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی است. اولین اشتباه در یادگیری زبان انگلیسی اینست که زبان آموز، شرکت در کلاس‌های آموزشی را تنها راه آموزش زبان می‌دانند. در واقع زبان آموز موفقیت خود را وابسته به کلاس زبان و آموزش‌های ارائه شده می‌داند و تمام مسئولیت آموزش را بر عهده کلاس می‌گذارد. این در حالی است که زبان آموز می‌بایست خود یاد گرفته و تمرین کند. اگر تمرین و تکرار مباشد بهترین مدرس‌ها و آموزشگاه‌ها نمی‌توانند در یادگیری تأثیری داشته باشند.

۲- یادگیری انگلیسی از روی کتاب

شکی نیست که کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی در یادگیری بسیار مؤثر می‌باشند ولی یک اشتباه در یادگیری، استفاده صرف از کتاب‌های آموزشی است. زبان انگلیسی با آنچه در کتاب‌ها تدریس می‌شود تفاوت بسیاری دارد. انگلیسی زبانان از ضرب المثل ها، اصطلاحات عامیانه و خیابانی، کلمات محاوره و بومی استفاده می‌کنند. کتاب‌های آموزشی، عموماً بر روی این موارد متمرکز نیستند. اشتباه در یادگیری زبان انگلیسی، نادیده گرفتن انگلیسی عامیانه است.

۳- تمرکز تنها بر روی گرامر

یکی از اشتباهات رایج در زبان آموزی، تمرکز بیش از حد بر روی گرامر است. به یاد داشته باشید که برای یادگیری زبان انگلیسی می‌بایست ۴ مهارت خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن را به خوبی کسب کرد. بدترین اشتباه در یادگیری زبان انگلیسی، کسب مهارت در یک زمینه و فراموشی موارد دیگر است. در مواردی که زبان آموز تنها به تقویت گرامر می‌پردازد، قادر به درک شنیداری و یا تکلم به زبان انگلیسی نخواهد بود. به طور معمول گرامر هم زمان با مکالمه تقویت خواهد شد.

اشتباهات در زبان آموزی

۴-صحبت نکردن به زبان انگلیسی

رایج‌ترین اشتباه در یادگیری زبان انگلیسی اینست که زبان آموز از صحبت کردن به زبان انگلیسی امتناع می‌ورزد. این مورد بیشتر به دلیل عدم اعتماد به نفس و یا عدم تسلط به زبان انگلیسی است. بهترین روش یادگیری اینست که همه مهارت‌های زبانی را همگام تقویت کنید. در اوایل یادگیری قطعاً اشتباهات زیادی خواهید داشت ولی این موضوع نباید مانع از مکالمه به زبان انگلیسی شود. مکالمه فواید بسیاری در یادگیری زبان انگلیسی دارد که نباید نادیده گرفته شود.

۵-استفاده از دیکشنری‌های ترجمه انگلیسی به فارسی

به طور معمول همه زبان آموزان از یک دیکشنری انگلیسی به فارسی و یا دو زبانه استفاده می‌کنند. یک اشتباه در یادگیری زبان انگلیسی که بسیار هم متداول شده است، ترجمه از روی دیکشنری‌ها می‌باشد. برای یادگیری زبان انگلیسی و پیدا کردن معانی کلمات، استفاده از دیکشنری را محدود کنید. بهتر است در جمله و با در نظر گرفتن معنی کلمات دیگر به درک صحیحی از کلمه دست یابید. دیکشنری را برای کلمات پیچیده و ترجمه تخصصی استفاده کنید. به طور معمول دیکشنری‌ها برای مترجمان و ترجمه تخصصی کاربرد دارند. برخی از کلمات در انگلیسی معادل فارسی ندارند و استفاده از دیکشنری می‌تواند گمراه کننده باشد.

۶- تلاش برای بی عیب و نقص بودن

اشتباهی رایج در بین زبان آموزان و مدرسان زبان انگلیسی، تمایل به اصلاح کردن اشتباهات است. بدیهی است که اشتباهات یادگیری می‌بایست به بهترین شکلی اصلاح شود اما به چه قیمتی؟ اصلاح کردن مداوم اشتباهات، موجب بی میلی و کاهش اعتماد به نفس زبان آموزان شده و اشتیاق یادگیری کمتر می‌شود. هیچ‌کس کامل نیست و اشتباه جزئی از یادگیری است. از اشتباه کردن نهراسید و بر روی ابرازنظرات و ایده‌ها به زبان انگلیسی تمرکز کنید. اشتباهات با تمرین و تکرار کمتر خواهد شد. حتی انگلیسی زبانان نیز، در محاوره و نگارش دچار اشتباه می‌شوند.

۷- زندگی در خارج از کشور و اشتباه در یادگیری زبان انگلیسی

برخی از زبان آموزان تصور می‌کنند که تنها با زندگی در بین مردم بومی و انگلیسی زبانان می‌توان انگلیسی یاد گرفت. شکی نیست که زندگی در یک کشور خارجی می‌تواند روند یادگیری زبان انگلیسی را تسریع کند، اما این به معنای نادیده گرفتن سایر شیوه‌های آموزشی نیست. همه زبان آموزان می‌توانند در سرزمین مادری خود به مهارت‌های زبانی دست پیدا کنند.

 ترجمانو در این مورد قبلاً مطالبی را انتشار داده از جمله:” چگونه بدون لهجه انگلیسی صحبت کنیم؟” خواندن این مطلب می‌تواند برای پرهیز از اشتباه در یادگیری زبان انگلیسی کمک مؤثری باشد.

مطالعه قسمت اول و دوم این مطلب نیز می‌تواند در کیفیت آموزش مفید واقع شود:” ۴ سبک یادگیری زبان انگلیسی برای زبان آموزان

دانلود رایگان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.