معرفی کتاب در رشته محیط زیست ۲۰۲۴

۱.

عنوان کتاب:Power Metal

نویسنده:Vince Beiser

ناشر:Riverhead Books

زمان انتشار:۲۰۲۴/۱۱/۱۹

تعداد صفحات:‎ ۲۸۸

در این کتاب وینس بیزر ، روزنامه‌نگار و نویسنده، ، پاشنه آشیل قدرت سبز و فناوری دیجیتال را بررسی می‌کند: این که ساخت رایانه‌ها، تلفن‌های همراه، خودروهای الکتریکی، پنل‌های خورشیدی و توربین‌های بادی ما به مقادیر بسیار زیادی مواد کمیاب نیاز دارد – لیتیوم، کبالت، مس، و سایر موارد که تقاضا برای آنها سر به فلک کشیده است. در سرتاسر جهان، کسب‌وکارها و دولت‌ها برای یافتن مکان‌های جدید و راه‌های جدید برای به دست آوردن آن فلزات با هزینه‌های گزاف برای مردم و کره زمین تلاش می‌کنند.

۲.

عنوان کتاب:Conservation Leadership

نویسنده:Simon Black

ناشر:‎ Routledge

زمان انتشار:۲۰۲۴/۴/۲۲

تعداد صفحات:‎ ۳۲۳

این کتاب راهنمای مهمی برای افرادی است که به دنبال توسعه و رشد مهارت‌های رهبری خود در بخش حفاظت از حیات وحش، در رشته‌های مختلف مانند مدیریت محیط زیست، زیست شناسی حفاظتی و اکوتوریسم هستند.

۳.

عنوان کتاب:Environmental Economics and Natural Resources Management

نویسنده:James Daniel

ناشر:‎ Independently published

زمان انتشار:۲۰۲۴/۲/۲۸

تعداد صفحات:‎ ۱۶۸

“اقتصاد زیست محیطی و مدیریت منابع طبیعی در شهرستان مابان” کاوشی جامع از رابطه پیچیده بین فعالیت‌های اقتصادی، پایداری محیطی و مدیریت منابع طبیعی در بافت شهرستان مابان ارائه می‌کند. این کتاب روشنگر که توسط متخصصان این حوزه تألیف شده است، به چالش‌های منحصر به فرد زیست محیطی و پویایی‌های اقتصادی شکل دهنده شهرستان مابان می‌پردازد و ترکیبی از چارچوب‌های نظری، تحلیل‌های تجربی و راه حل‌های عملی را ارائه می‌دهد.

۴.

عنوان کتاب:Smart Textiles from Natural Resources

نویسنده:Md. Ibrahim H. Mondal

ناشر:‎ Woodhead Publishing

زمان انتشار:۲۰۲۴/۴/۱۸

تعداد صفحات:‎ ۹۱۳

این کتاب پیشگام، توصیه‌های فنی و پشتیبانی بنیادی را برای محققان از همه این پیشینه‌ها ارائه می‌کند که به دنبال گنجاندن پایداری در راه‌حل‌های خود هستند. هر فصل در این کتاب برای پوشش اصول ساخت، تکنیک‌ها و مکانیسم‌های فرآیند، نوشته، بررسی و ویرایش شده است. پیشرفته‌ترین مشخصات ساخت و ساز، خواص، روش‌های آزمایش و استانداردهای حوزه‌های اصلی محصول و کاربردهای این حوزه در متن کتاب لحاظ شده‌اند.

۵.

عنوان کتاب:Advances in Natural Gas

نویسنده:Prof. Mohammad Reza Rahimpour

ناشر:‎ Elsevier

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۲۱

تعداد صفحات:‎ ۳۰۱

پیشرفت‌ها در گاز طبیعی: شکل‌گیری، پردازش و کاربردها مجموعه‌ای جامع هشت جلدی از کتاب‌ها است که مبانی نظری و روش‌های عملی جنبه‌های مختلف گاز طبیعی از اکتشاف و استخراج، سنتز، پردازش و خالص‌سازی، تولید مواد شیمیایی ارزشمند را به تفصیل مورد بحث قرار می‌دهد. و چالش‌های حمل و نقل و ذخیره سازی و همچنین تشکیل، استخراج و پیشگیری هیدرات‌ها را معرفی می‌کنند.

۶.

عنوان کتاب:Sustainable Natural Gas Drilling

نویسنده:David A. Wood

ناشر:‎ Elsevier Science

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۱۳

تعداد صفحات:‎ ۵۵۰

حفاری گاز طبیعی پایدار، آخرین نسخه از سری اصول و پیشرفت‌های پایدار در علوم و مهندسی گاز طبیعی، بسیاری از اصول فنی مورد نیاز در صنعت گاز طبیعی را با یک لنز پایداری اضافی ارائه می‌دهد.

۷.

عنوان کتاب:Geospatial Practices in Natural Resources Management

نویسنده:Pravat Kumar Shit

ناشر:Springer

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۱۱

تعداد صفحات:‎ ۹۳۱

این کتاب به بررسی آخرین تکنیک‌های پیشرفته با استفاده از نرم‌افزار منبع باز، برنامه‌نویسی آماری و پلت‌فرم‌های مدل‌سازی، از جمله تکنیک‌های هوش مصنوعی در مدیریت منابع طبیعی می‌پردازد. این یک منبع ارزشمند برای دانشجویان، محققان و دست اندرکاران در زمینه جغرافیا، علوم زمین فضایی و علوم محیطی، به ویژه علاقه مندان به منابع زمین، آب و جنگل است.

۸.

عنوان کتاب:TRANSMISSION LOSSES IN NATURAL STREAM CHANNELS

نویسنده:Natural Resources Conservation Service DOA

ناشر:Independently published

زمان انتشار:۲۰۲۴/۲/۱۵

تعداد صفحات:۶۰

این کتاب روشی را برای تخمین حجم رواناب و در جریان‌های زودگذر، که جریان‌هایی هستند که به‌طور متناوب پس از طوفان جریان دارند، ارائه می‌کند.

۹.

عنوان کتاب:Desalination and Water Security

نویسنده:Chris Anastasi

ناشر:Routledge

زمان انتشار:۲۰۲۴/۱/۳۱

تعداد صفحات:۱۶۹

این کتاب دیدگاهی کلی از نمک‌زدایی ارائه می‌کند و نقش مهمی را که این فناوری می‌تواند در ارائه دسترسی ایمن به آب در سراسر جهان ایفا کند، برجسته می‌کند. این زمینه را برای شکوفایی این فناوری در دهه‌های آینده توصیف می‌کند. این مقاله فشارها را بر منابع آب شیرین و نقش کلیدی صنعت نمک‌زدایی بازی می‌کند زیرا از یک تأمین‌کننده خوب امروزی به یک راه‌حل اصلی آب در آینده حرکت می‌کند.

۱۰.

عنوان کتاب:Urban Hydrology for Small Watersheds

نویسنده:US Department of Agriculture

ناشر:Independently published

زمان انتشار:۲۰۲۴/۱/۱۰

تعداد صفحات:‎ ۱۶۵

این کتاب راهنمای فنی برای مهندسی و برنامه ریزی شهری است که به طور خاص بر هیدرولوژی شهری و مدیریت حوزه‌های آبخیز کوچک متمرکز است.

۱۱.

عنوان کتاب:Environmental Technology and Sustainability

نویسنده:Tamara Tatrishvili

ناشر:Apple Academic Press

زمان انتشار:۲۰۲۴/۴/۲۳

تعداد صفحات:‎ ۳۶۸

کتاب حاضر جدیدترین پیشرفت‌های نظری و عملی در فناوری سبز برای محیطی پاک و سالم را پوشش می‌دهد. هدف آن ارائه درک بهتری از تحقیق و توسعه فناوری‌های جدید است که برای تضمین پایداری اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کنند.

۱۲.

عنوان کتاب:Nanotoxicology for Agricultural and Environmental Applications

نویسنده:Professor Mahendra Rai

ناشر:‎ Academic Press

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۱۹

تعداد صفحات:‎ ۲۳۰

این کتاب که در پنج بخش ساختار یافته است، سمیت نانو را در مورد کشاورزی و غذا، تأثیر آن بر محیط زیست، اقدامات مدیریت ریسک برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض، و به قلمرو قوانین فناوری نانو بررسی می‌کند. دانشجویان، پزشکان و محققانی که در زمینه علوم گیاهی، علوم کشاورزی، علوم نانو و شیمی محیطی به طور یکسان کار می‌کنند از این مرجع ضروری بهره مند خواهند شد.

۱۳.

عنوان کتاب:Riverbank protection and restoration

نویسنده:Armel Saidou Bakayoko

ناشر:‎ Our Knowledge Publishing

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۲۷

تعداد صفحات:‎ ۶۴

بر اساس دستور کار ۲۱، منابع طبیعی هر محصولی است که انسان استفاده می‌کند و در طبیعت وجود دارد: آب، زمین، مواد معدنی، گیاهان، حیوانات، هوا، خورشید و غیره. بهره برداری از منابع طبیعی باید در درازمدت به بهبود شرایط زندگی با توجه به توسعه اجتماعی اقتصادی و فرهنگی کمک کند.

۱۴.

عنوان کتاب:Planning and Management of Environmental Protection Areas

نویسنده:André Luis Soares Rodrigues

ناشر:‎ Our Knowledge Publishing

زمان انتشار:۲۰۲۴/۲/۱۵

تعداد صفحات:‎ ۷۲

هدف از این کتاب شناسایی و بحث در مورد ویژگی‌ها و مشکلات فرآیند ایجاد و مدیریت مناطق حفاظت از محیط‌زیست، دسته‌ای از واحدهای حفاظتی است که توسط قانون ایجاد شده است.

دانلود رایگان مقاله از ایران پیپر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.