معرفی کتاب در رشته متالوژی و مواد  ۲۰۲۳

۱.

عنوان کتاب:Welding of Metallic Materials

نویسنده:Fuad Khoshnaw

ناشر:‎ Elsevier

زمان انتشار:۱۳-۱-۲۰۲۳

تعداد صفحات:‎ ۵۸۲

جوشکاری مواد فلزی: روش‌ها، متالورژی و عملکرد به روش‌های فنی جوشکاری که بر اساس اصول و منابع مختلف مانند گرما، با یا بدون فشار، جوشکاری الکتریکی، پلاسما، لیزر و بر پایه سرد استفاده می‌شوند را بررسی می‌کند. جنبه‌های متالورژیکی مرتبط با فرآیندهای جوشکاری، به ویژه آنهایی که با آلیاژهای فلزی مرتبط هستند، در کنار مزایا و ویژگی‌های جوشکاری که با فرآیندهای جوشکاری خاص مرتبط هستند در این کتاب  توضیح داده شده است. علاوه بر این، عملکرد جوشکاری‌های فلزی تحت شرایط و محیط‌های خاص مانند خدمات فراساحلی، صنعت نفت، تشعشعات و خدمات در دمای بالا مورد بحث قرار می‌گیرد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۲.

عنوان کتاب:Nanomaterials for Sustainable Tribology

نویسنده:Dr. Ankush Raina

ناشر:‎ CRC Press

زمان انتشار:۲۴-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:‎ ۳۰۶

ظهور فناوری نانو، خواص ارائه شده توسط ذرات با اندازه نانو در کاربردهای مختلف مهندسی، حوزه علم مواد را متحول کرده است. علاوه بر این، به دلیل استفاده از نانومواد در اجزای مختلف مهندسی، به ویژه در قطعات متحرک، درک رفتار این نانومواد در شرایط لغزشی ضروری است. از این رو، در این کتاب به رویکرد افزوده‌ای از فناوری نانو و تریبولوژی پرداخته شده است.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۳.

عنوان کتاب:The Metallurgy of Zinc Coated Steels

نویسنده:Arnold R. Marder

ناشر:‎ Elsevier

زمان انتشار:۱۰-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:‎ ۶۰۸

متالورژی فولادهای با روکش روی یک نمای کلی از علم و مهندسی پوشش‌های روی ارائه می‌دهد. این کتاب با نگاهی به نوآوری‌های جدید ایجاد شده در روش‌های پوشش گرم (CGL) شروع به بحث در مورد تعادل فاز، پدیده حمام روی و تشکیل‌های پوشش پوششی می‌کند. هر دو روش پردازش و کنترل، و همچنین مقاومت در برابر خوردگی و خواص محصول پوشش پوشش داده شده است. این کتاب با بحث در مورد فرصت‌های آینده برای پوشش‌های روی به پایان می‌رسد. این کتاب یک منبع حیاتی برای افراد تازه کار در این زمینه است و در عین حال به عنوان یک کتاب راهنما برای کاربران و تولیدکنندگان پوشش‌های روی عمل می‌کند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۴.

عنوان کتاب:Advances in Structural Adhesive Bonding

نویسنده:David A. Dillard

ناشر:‎ Woodhead Publishing

زمان انتشار:۱۴-۷-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۹۰۰

پیشرفت‌ها در چسبندگی ساختاری، ویرایش دوم، پیشرفت‌ها در اتصال چسب را برای طیف وسیعی از کاربردهای مهندسی سازه پیشرفته بررسی می‌کند. این نسخه جدید به طور کامل اصلاح شده است تا آخرین پیشرفت‌ها در مواد، روش‌های آزمایش و مدل‌سازی، ملاحظات چرخه عمر و پیاده‌سازی صنعتی را شامل شود. بخش‌ها پیشرفت‌ها را در گروه‌های رایج چسب‌های ساختاری، پوشش چسب‌های اپوکسی، آکریلیک، بی‌هوازی و سیانواکریلات، پلی‌اورتان و سیلیکون، همراه با سفت‌کننده بررسی می‌کنند. فصل‌های دیگر انواع چسب‌ها و روش‌های پیش تصفیه برای مواد ساختاری، از جمله فلزات، پلاستیک، کامپوزیت‌ها، طراحی و آزمایش چوب و اتصالات، از جمله موضوعاتی مانند مکانیک شکست، تکنیک‌های پیش‌بینی حیات، و روش‌های آزمایش پیشرفته را پوشش می‌دهد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۵.

عنوان کتاب:Nanostructured Materials

نویسنده:Zesheng Li

ناشر:Elsevier Science

زمان انتشار:۱۵-۱۰-۲۰۲۳

تعداد صفحات:‎ ۴۵۶

استفاده کارآمد از انرژی، سیستم‌های زیست محیطی دوستدار محیط زیست و فناوری‌ها نقش مهمی در توسعه پایدار جهانی دارند. نانوکامپوزیت های چند منظوره دارای خواص عالی هستند و می‌توانند نیازهای عملی توسعه انرژی و تصفیه محیط زیست را برآورده کنند. آن‌ها به تدریج در مواد شیمیایی، آماده سازی انرژی، کنترل آلودگی و سایر زمینه‌ها به کار گرفته شده‌اند و به پیشرفت چشمگیری دست یافته‌اند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۶.

عنوان کتاب:Fatigue in Additive Manufactured Metals

نویسنده:Filippo Berto

ناشر:‎ Elsevier

زمان انتشار:۱۵-۱۰-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۵۲۰

این کتاب با ارائه استانداردهای بین المللی و روش‌های آزمایش قطعات فلزی ساخته شده با افزودنی و بحث در مورد اثرات زیست محیطی تولید افزودنی فلزات و ترسیم سناریوهای شبیه سازی و مدل سازی، منبع ایده آلی برای کاربران در صنعت است.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۷.

عنوان کتاب:Metal Matrix Composites

نویسنده:Dr. Jayakrishna Kandasamy

ناشر:‎ CRC Press

زمان انتشار:۲۰-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۱۲

این کتاب با تمرکز بر پیشرفت در ساخت کامپوزیت های زمینه فلزی (MMC) از دیدگاه تئوری و تجربی، پیشرفت های اخیر در ساخت MMC ها، روش ها و پارامترهای مختلف پردازش، خواص مکانیکی و سنتز MMC ها را شرح می دهد. این کتاب با چندین تکنیک تصمیم‌گیری چند معیاره که برای انتخاب بهترین مواد برای کاربرد و اثرات تقویت‌کننده بر تشکیل تراشه، سایش ابزار و کیفیت قطعه در طول ماشین‌کاری پیشنهاد شده‌اند، سروکار دارد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۸.

عنوان کتاب:Rare-Earth Metal Hexaborides

نویسنده:Mikail Aslan

ناشر:Bentham Science Publishers

زمان انتشار:۱۹-۱-۲۰۲۳

تعداد صفحات:‎ ۱۳۴

هگزابوریدهای خاکی کمیاب گروهی از مواد هستند که از واحدهای بور هشت وجهی تشکیل شده اند. آنها برای ساخت سرامیک های پیشرفته که دارای کاربردهای صنعتی گسترده ای هستند به دلیل عملکرد الکترونیکی کم، سختی، خواص نسوز، مقاومت های الکتریکی پایین و ضرایب انبساط حرارتی خاص مفید هستند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۹.

عنوان کتاب:Ductility and Formability of Metals

نویسنده:Giovanni Straffelini

ناشر:‎ Academic Press

زمان انتشار:۲۳-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۴۱۵

این کتاب از اصول و مفاهیم متالورژی، مکانیکی و فیزیکی برای توضیح شکل پذیری استفاده می‌کند و در عین حال بر تأثیر ریزساختار مواد بر مکانیسم‌های آسیب تأکید می‌کند. کتاب حاضر با تمرکز بر آلیاژهای فولاد، آلومینیوم، مس، تیتانیوم و منیزیم، رفتارهای سخت شدن کرنش این فلزات و آلیاژها، تأثیر نرخ کرنش و دما، و مکانیک شکست انعطاف پذیر را بررسی می‌کند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۰.

عنوان کتاب:Additive Manufacturing

نویسنده:Dr. Pulak M. Pandey

ناشر:‎ CRC Press

زمان انتشار:۶-۲-۲۰۲۳

تعداد صفحات:۲۲۰

این متن استفاده و تأثیر فناوری‌های ساخت افزودنی و تولید دیجیتال را برای کاربردهای متنوع بررسی می‌کند. کتاب حاضر به عنوان یک متن مرجع ایده آل برای دانشجویان فارغ التحصیل و محققان دانشگاهی در زمینه‌های مختلف مهندسی از جمله صنعتی، تولیدی و علم مواد مفید است.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۱.

عنوان کتاب:Surface Modification and Functionalization of Ceramic Composites

نویسنده:Rajan Jose

ناشر:Elsevier

زمان انتشار:۲۳-۳-۲۰۲۳

تعداد صفحات:‎ ۴۸۲

اصلاح سطح و کاربردی سازی کامپوزیت های سرامیکی هم برای متخصصان و هم برای مبتدیان در نظر گرفته شده است و به آنها اجازه می دهد تا یک مرور کلی از پیشرفت های اخیر در تکامل روش های اصلاح سطح و عملکرد کامپوزیت های سرامیکی داشته باشند. این کتاب خلاصه‌ای مفصل از تکنیک‌های مختلفی که در حال حاضر در دسترس هستند، همراه با ارزیابی هزینه‌های مربوطه را ارائه می‌کند. اطلاعات مربوط به رابطه بین خواص سطح و عملکرد نیز مورد بحث قرار می گیرد. همچنین یک بخش اضافی در مورد کاربردهای تجاری و صنعتی، از جمله زیست پزشکی، حسگری و انرژی وجود دارد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۲.

عنوان کتاب:High-Entropy Materials

نویسنده:Huimin Xiang

ناشر:Wiley-VCH

زمان انتشار:۱۱-۱-۲۰۲۳

تعداد صفحات:‎ ۲۶۰

این کتاب با تمرکز بر مبانی و پیشرفت‌های آلیاژها و سرامیک‌های با آنتروپی بالا و همچنین بر ریزساختار و خواص آنها برای طیف گسترده‌ای از کاربردها، مواد با آنتروپی بالا به عنوان یک منبع ضروری در این زمینه برای دانشمندان مواد، متالوژیست‌ها، مهندسان مکانیک و متخصصان در صنایع هوافضا به کار می‌رود.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

دانلود رایگان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.