معرفی کتاب در رشته علوم سیاسی ۲۰۲۴

۱.

عنوان کتاب:Russia in the Context of Global Transformations

نویسنده:Aleksandr Buzgalin

ناشر:Haymarket Books

زمان انتشار:۲۰۲۴/۵/۲۱

تعداد صفحات:۳۷۲

نویسندگان با استناد به دیدگاه‌های مکتب مارکسیسم انتقادی پس از شوروی، علل و پیامدهای تغییرات اصلی در توسعه روسیه را در طول قرن بیستم و بیست و یکم نشان می‌دهند. موضوعات مطرح شده عبارتند از انقلاب اکتبر، تضادهای توسعه پس از انقلاب، تجزیه اتحاد جماهیر شوروی، فروپاشی و رکود در دوره پس از اتحاد جماهیر شوروی و چشم انداز غلبه بر مشکلات معاصر.

۲.

عنوان کتاب:Activist Origins of Political Ambition

نویسنده:Keith Weghorst

ناشر:‎ Cambridge University Press

زمان انتشار:۲۰۲۴/۴/۲۵

تعداد صفحات:۴۰۰

چرا مردم با احزاب اپوزیسیون در رژیم‌های اقتدارگرای انتخاباتی که خطر نامزدی زیاد است و شانس پیروزی ضعیف است، نامزد می‌شوند؟ در کتاب خاستگاه‌های فعال جاه‌طلبی سیاسی، کیث وهورست نظریه‌ای ارائه می‌کند که تصمیم‌های نامزدی در رویدادهای اولیه زندگی به حرکت در می‌آیند و تجربیات و مشاغل فعالیت مدنی در سازمان‌های جامعه مدنی، مشتاقان را به سمت نامزدی اپوزیسیون در رژیم‌های اقتدارگرای انتخاباتی هدایت می‌کند.

۳.

عنوان کتاب:When Only God Can See

نویسنده:Walaa Quisay

ناشر:Pluto Press

زمان انتشار:۲۰۲۴/۴/۲۰

تعداد صفحات:۲۵۶

این کتاب تجربیات منحصر به فرد زندانیان سیاسی مسلمان را که در مصر و تحت بازداشت ایالات متحده در زندان گوانتانامو و دیگر مکان‌های بازداشت سیاه پوستان نگهداری می‌شوند، آشکار می‌کند. این کتاب پیشگامانه به بررسی تعامل پیچیده بین اعتقادات مذهبی، پاکی مناسک، دعا و شیوه‌های مقاومت در برابر ناملایمات می‌پردازد. با برجسته کردن تجارب این زندانیان، ایمان نه تنها یک ارتباط معنوی شخصی با خدا است، بلکه ابزاری برای مبارزه علیه زندان و مقامات دولتی است که منعکس کننده مبارزات اجتماعی بزرگتر است.

۴.

عنوان کتاب:Mobilizing for Elections

نویسنده:Edward Aspinall

ناشر:‎ Cambridge University Press

زمان انتشار:۲۰۲۴/۴/۱۱

تعداد صفحات:۳۲۶

سیاستمداران در آسیای جنوب شرقی، مانند بسیاری از مناطق دیگر، با توزیع پول نقد، کالاها، مشاغل، پروژه‌ها و سایر مزایا بین حامیان خود در انتخابات پیروز می‌شوند، اما روش‌های انجام این کار چه در بین کشورها و چه در داخل کشورها بسیار متفاوت است.

۵.

عنوان کتاب:Left Wing, Right Wing, People, and Power

نویسنده:Douglas Giles

ناشر:Real Clear Philosophy

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۲۶

تعداد صفحات:۱۰۷

کتاب حاضر یک اثر نادر از نظریه سیاسی است که به دلیل سبک مکالمه و خوانایی آن متمایز است. متقاعد کردن آن بر استدلال‌های ساده و نتیجه‌گیری منطقی تکیه دارد تا چشم‌انداز سیاسی مدرن را به‌عنوان یک سوءتفاهم گسترده از آنچه در سیاست مهم است، دوباره ترسیم کند.

۶.

عنوان کتاب:Rationalism in Politics

نویسنده:Peter J. Steinberger

ناشر:Cambridge University Press

زمان انتشار:۲۰۲۴/۸/۲۵

تعداد صفحات:۱۹۶

نویسنده در این کتاب  با تمرکز به ویژه بر استدلال‌های تأثیرگذار در فلسفه ذهن و فلسفه عمل، به دنبال کشف مجدد و احیای ارتباط نزدیک بین گمانه‌زنی منظم فلسفی از یک سو و نظریه و عمل سیاست از سوی دیگر است.

۷.

عنوان کتاب:National Affects

نویسنده:Angharad Closs Stephens

ناشر:‎ Bloomsbury Academic

زمان انتشار:۲۰۲۴/۹/۸

تعداد صفحات:۲۳۲

هویت به طور گسترده‌ای به عنوان یک تجربه احساسی شناخته می‌شود، با این حال سؤالاتی چون، خلق و خو و احساسات عمومی به ندرت برای درک سیاست جهانی ناسیونالیسم محور قرار می‌گیرند. این کتاب می‌پرسد چه تفاوتی ایجاد می‌کند که هویت ملی را اساساً یک نیروی تأثیرگذار بدانیم؟

۸.

عنوان کتاب:Political Economies of Energy Transition

نویسنده:Kathryn Hochstetler

ناشر:‎ Cambridge University Press

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۲۱

تعداد صفحات:‎ ۲۹۴

کتاب هوچستلر نگاهی جامع به دو اقتصاد نوظهور دارد که در بحبوحه انتقال انرژی پیچیده و مورد بحث قرار دارند. این کمک مهم و به موقع، بینش‌های ارزشمندی را برای نسل بعدی پذیرندگان انرژی‌های تجدیدپذیر فراهم می‌کند، زیرا در دهه تعیین‌کننده گذار به سیستم انرژی کم کربن و کاهش تغییرات آب و هوایی پیش می‌رویم.

۹.

عنوان کتاب:The Communist Manifesto

نویسنده:Friedrich Engels

ناشر:Haymarket Books

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۱۲

تعداد صفحات:‎ ۳۴۵

از زمانی که مانیفست کمونیست برای اولین بار در سال ۱۸۴۸ نوشته شد، بیش از هر متن مدرن دیگری به سایر زبان ترجمه شده است. در سرتاسر جهان – در مکان‌ها و اصطلاحات بی‌شماری – درباره آن بحث شده است، به اشتراک گذاشته شده، به صدا درآمده، مورد استناد قرار گرفته، ممنوع شده، سوزانده شده و حتی “مرده” اعلام شده است. اما در دوران تشدید بحران‌های سیاسی، اقتصادی، بهداشتی و زیست‌محیطی، اتهام‌زنی شدید مارکس و انگلس علیه سرمایه‌داری بیش از هر زمان دیگری مرتبط است و مانیفست آنها همچنان نیازمند خواندن از کلاس درس تا خط اعتراض است.

۱۰.

عنوان کتاب:Political Bodies

نویسنده:Paula Landerreche Cardillo

ناشر:SUNY Press

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۱

تعداد صفحات:‎ ۳۲۸

آدریانا کاواررو یکی از نوآورترین و تأثیرگذارترین صداها در اندیشه سیاسی و فمینیستی ایتالیا در چهل سال گذشته بوده و هست. به طور گسترده‌ای به دلیل چالش‌هایش با قانون فلسفه سیاسی تحت سلطه مردان شناخته شده است. کتاب حاضر فراتر از مرزهای آشنای نوشته‌های کاواررو می‌روند و شاهدی بر رویارویی‌های مولدی است که فلسفه او ممکن می‌سازد.

۱۱.

عنوان کتاب:The Democracy Disadvantage

نویسنده:Brian K. Grodsky

ناشر:‎ Rowman & Littlefield Publishers

زمان انتشار:۲۰۲۴/۲/۲

تعداد صفحات:‎ ۴۷۲

پوپولیست ها معمولاً به عنوان موانعی برای سیاست گذاری مؤثر شناخته می‌شوند. آن‌ها تمایل دارند نهادهای دولتی را تضعیف کنند، حکومت شخصی را اعمال کنند و راه حل‌های ساده انگارانه ای برای مشکلات پیچیده اجتماعی ارائه دهند. اما آیا پوپولیسم همیشه مانعی برای حکمرانی خوب است؟ در این کتاب، برایان گرودسکی استدلال می‌کند که تأثیر متقابل بین پوپولیسم و ​​نوع رژیم می‌تواند سطوح مورد انتظار پاسخ‌دهی سیاسی را تنها بر اساس ملاحظات رژیم تغییر دهد.

۱۲.

عنوان کتاب:Political Economy of Media and Communication

نویسنده:Joan Pedro-Carañana

ناشر:‎ Routledge

زمان انتشار:۲۰۲۴/۲/۱

تعداد صفحات:۴۰۰

این کتاب اولین کتابی است که به طور خاص به روش‌های تحقیق در اقتصاد سیاسی رسانه‌ها و ارتباطات اختصاص دارد و ابزاری روش‌شناختی برای بررسی عملکرد رسانه‌ها، فناوری و صنایع فرهنگی در زمینه‌های تاریخی، نهادی، ساختاری و سیستمی آن‌ها ارائه می‌کند.

۱۳.

عنوان کتاب:Totalitarianism

نویسنده:Simona Forti

ناشر:‎ Stanford University Press

زمان انتشار:۲۰۲۴/۱/۲۳

تعداد صفحات:‎ ۱۸۲

در دهه گذشته، ما شاهد بازگشت یکی از بحث برانگیزترین اصطلاحات در فرهنگ سیاسی بودیم: تمامیت خواهی. وقتی وضعیت سیاسی و اجتماعی توتالیتر را تعریف می‌کنیم، از چه چیزی صحبت می‌کنیم؟ از چه زمانی شروع به استفاده از کلمه به عنوان صفت و اسم کردیم؟ و چه ارواح تمامیت خواهی زمان حال را قبضه کرده‌اند؟

۱۴.

عنوان کتاب:Digital Governance and New Public Management

نویسنده:José Fernández Olivera

ناشر:Our Knowledge Publishing

زمان انتشار:۲۰۲۴/۱/۱۸

تعداد صفحات:‎ ۶۸

بازیابی مدیریت دولتی در بحث علمی، هم در وظیفه حکومتی و هم در رابطه با جامعه ضروری است تا عمل مدیریت دولتی در یک نظام دموکراتیک قابل درک باشد، که نه تنها در عرصه سیاسی یا انتخابات،به طور خاص مشاهده می‌شود. اما در همگرایی…

دانلود رایگان مقاله از ایران پیپر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.