معرفی کتاب در رشته شیمی ۲۰۲۴

۱.

عنوان کتاب:Contributions of Chemical Engineering to Sustainability

نویسنده:Juan Gabriel Segovia-Hernandez

ناشر:‎ Springer

زمان انتشار:۲۰۲۴/۶/۱

تعداد صفحات:۴۳۹

این کتاب بینش‌های ضروری و تجزیه و تحلیل دقیق برای هر SDG ارائه می‌دهد. چالش‌های موجود در برنامه‌های مختلف را بررسی می‌کند و راه‌حل‌هایی را بر اساس اصول مهندسی بنیادی پیشنهاد می‌کند. محتوای کتاب برای متخصصان، دانشجویان و محققان در زمینه‌های مختلف از جمله مهندسی، علوم محیطی و بیوتکنولوژی طراحی شده است.

۲.

عنوان کتاب:Synthesis of Life

نویسنده:Barrett Williams

ناشر: Independently published

زمان انتشار:۲۰۲۴/۱/۶

تعداد صفحات:۲۵۴

در این کتاب جامع، خوانندگان با جوهر اساسی مهندسی بیوشیمی آشنا می‌شوند، اسرار حیات را در سطح مولکولی کشف می‌کنند و یاد خواهند گرفت که چگونه می‌توان از فرآیندهای بیولوژیکی پیچیده برای پیشرفت بشریت استفاده کرد. از پیشرفت تاریخی این رشته گرفته تا کاربردهای متنوعی که امروزه آن را تعریف می‌کنند، هر صفحه با بینش و شیفتگی همراه است.

۳.

عنوان کتاب:NanoFrontiers

نویسنده:Barrett Williams

ناشر: Independently published

زمان انتشار:۲۰۲۴/۱/۶

تعداد صفحات:۱۸۱

این کتاب نیروگاه‌های کاتالیزوری را بررسی می‌کند که فرآیندهای شیمیایی پاک‌تر و کارآمدتر را هدایت می‌کنند. این طرح و کاربردهای نانوکاتالیست ها و نقش محوری آنها در صنعت را تشریح می‌کند، همراه با پشتیبانی‌های نانوساختار که آنها را به اثربخشی بی نظیری ارتقا می‌دهد.

۴.

عنوان کتاب:Mastering the Elements

نویسنده:Barrett Williams

ناشر: Independently published

زمان انتشار:۲۰۲۴/۱/۶

تعداد صفحات:۲۶۸

با «تسلط بر عناصر» – راهنمای جامعی برای شگفتی‌ها و پیچیدگی‌های مهندسی شیمی، اسرار جهان را، یک مولکول در یک زمان، باز کنید. در میان مفاهیم اساسی که دنیای مدرن ما را شکل داده‌اند، از اسرار ساختارهای مولکولی تا خط مقدم نوآوری‌های تکنولوژیک سفر کنید.

۵.

عنوان کتاب:Molecular Architects

نویسنده:Barrett Williams

ناشر: Independently published

زمان انتشار:۲۰۲۴/۱/۶

تعداد صفحات:‎ ۲۴۸

این کتاب پیشگام به قلب پیشرفت‌های دارویی و بیوتکنولوژیکی می‌پردازد و کار پیشگامانه مهندسان شیمی را در توسعه داروهای نجات‌بخش، درمان‌های پیشرفته و ابزارهای تشخیصی پیشرفته به نمایش می‌گذارد.

۶.

عنوان کتاب:Green Reactions

نویسنده:Barrett Williams

ناشر: Independently published

زمان انتشار:۲۰۲۴/۱/۵

تعداد صفحات:‎ ۲۴۵

با این کتاب سفری را در میان انتخاب حیاتی مواد خام پایدار، کشف پتانسیل مواد اولیه زیستی و نقش محوری اقتصاد دایره‌ای آغاز کنید. پیچیدگی‌های بهره‌وری انرژی، کشف تکنیک‌های بهینه‌سازی، تشدید فرآیند و راه‌های جدید برای مهار گرمای اتلاف را کشف کنید.

۷.

عنوان کتاب:Introduction to Chemical Engineering

نویسنده:PS Publishing

ناشر:Independently published

زمان انتشار:۲۰۲۴/۴/۱

تعداد صفحات:۱۳۸

مقدمه‌ای در دسترس بر مفاهیم اساسی برای تازه واردان به مهندسی شیمی.

۸.

عنوان کتاب:Understanding The Practice Of Project Management In The Chemical Engineering Profession

نویسنده:Saturday Ugbogonogo

ناشر:‎ The Value Adding Goal Achieving Company Limited

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۲۷

تعداد صفحات:‎ ۱۷۱

خواندن و به کارگیری دانش به دست آمده از این کتاب، مهارت‌های مدیریت پروژه شما را افزایش می‌دهد و توانایی شما را برای مدیریت پروژه‌ها در حرفه مهندسی شیمی بهبود می‌بخشد. این کتاب را بگیرید و بخوانید تا به پاسخ‌های مورد نیاز خود برسید. کتابی خوب و جالب برای همه دست اندرکاران حرفه مهندسی شیمی.

۹.

عنوان کتاب:Applying Multiple-Reaction Stoichiometry to Chemical Reactor Modelling

نویسنده:G.F. Barreto

ناشر:‎ Springer

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۱۲

تعداد صفحات:‎ ۲۵۴

این کتاب فراتر از اصول اولیه می‌رود، همچنین بحث عمیقی در مورد ارزش استوکیومتری شیمیایی برای مقابله با سیستم‌های واکنش پیچیده‌تر و مدل‌های دقیق ارائه می‌دهد. علاوه بر این، کتاب حاضر یک روش ساده را ارائه می‌دهد که اتکا به تکنیک‌های پیچیده جبر خطی را به حداقل می‌رساند و کتاب را برای طیف وسیع‌تری از خوانندگان قابل فهم می‌کند.

۱۰.

عنوان کتاب:FUNDAMENTALS OF CHEMICAL ENGINEERING IN NUCLEAR POWER PLANTS

نویسنده:Department of Energy

ناشر:‎ Independently published

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۲

تعداد صفحات:۲۸۴

درک شیمی برای اپراتورهای تاسیسات، پرسنل تعمیر و نگهداری و کارکنان فنی لازم است تا به طور ایمن از تاسیسات و سیستم‌های پشتیبانی تاسیسات استفاده و نگهداری کنند. این کتاب پایه‌ای برای بکارگیری مفاهیم مهندسی در کار فراهم می‌کند و به پرسنل کمک می‌کند تا تأثیر اقدامات خود را بر عملکرد ایمن و قابل اعتماد اجزا و سیستم‌های تأسیسات درک کنند.

۱۱.

عنوان کتاب:Catalysts of Change

نویسنده:Barrett Williams

ناشر: Independently published

زمان انتشار:۲۰۲۴/۱/۵

تعداد صفحات:۲۵۱

در «کاتالیزورهای تغییر»، خوانندگان به کاوشی فراگیر در دنیای دگرگون‌کننده فناوری‌های پیشرفته پتروشیمی دعوت می‌شوند، حوزه‌ای که وجود مدرن ما را شکل می‌دهد، اما اغلب در هاله‌ای از رمز و راز باقی می‌ماند. این کتاب پیشگامانه موضوعات پیچیده را روشن می‌کند، آن‌ها را با دقت و روایتی قابل دسترس باز می‌کند و ماهیت به هم پیوسته نوآوری، ایمنی و پایداری در صنعت را آشکار می‌کند.

۱۲.

عنوان کتاب:Magnetic Resonance and its Applications in Drug Formulation and Delivery

نویسنده:Michael D Mantle

ناشر:‎ Royal Society of Chemistry

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۲۷

تعداد صفحات:۴۱۵

این کتاب به جزئیات آخرین تحقیق و توسعه در استفاده از تصویربرداری رزونانس مغناطیسی و طیف‌سنجی به عنوان ابزاری برای ارائه بینش‌های کمی در مورد فرمولاسیون دارویی مرحله آخر، ساخت قرص و رفتار انحلال دارو می‌پردازد. کتاب حاضر جنبه‌های مختلف تشدید مغناطیسی را ترکیب می‌کند و استفاده از وضوح فضایی (MRI) را برجسته می‌کند و این که چگونه به دانش پایه برای درک بیشتر ما از فرآیندهای فیزیکی و شیمیایی میکروسکوپی که در طول آزادسازی دارو از اشکال دوز جامد رخ می‌دهند، اضافه می‌کند.

۱۳.

عنوان کتاب:POLYMER CHEMISTRY

نویسنده:Prof Kanni Raj Arumugam Pillai

ناشر:‎ Independently published

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۲۷

تعداد صفحات:۷۳

این کتاب مشتمل بر ۵ فصل و هر فصل شامل معرفی ، بحث در مورد اصول اولیه، فرآیندهای شیمیایی، معادلات شیمیایی، خواص و کاربردهای پلیمرها است.

۱۴.

عنوان کتاب:Chemistry of Dehydrogenation Reactions and Its Applications

نویسنده:Dr. Syed Shahabuddin

ناشر:‎ CRC Press

زمان انتشار:۲۰۲۴/۲/۲۱

تعداد صفحات:‎ ۲۹۲

کتاب حاضر بر پیشرفت در کاربرد مواد کاتالیزوری ناهمگن برای سنتز هیدروژنی ترکیبات آلی ارزشمند از بسترهایی مانند الکل‌ها و ترکیبات آلیفاتیک ساده تمرکز دارد. چندین ماده کاتالیزوری ناهمگن مبتنی بر فلزات واسطه برای سنتز مواد شیمیایی ارزشمند برای کاربردهای صنعتی مورد بررسی قرار گرفته‌اند. این کتاب بینشی در مورد استفاده از فناوری پیشرفته برای استفاده از انرژی و سنتز شیمیایی پاک ارائه می‌دهد.

دانلود رایگان مقاله از ایران پیپر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.