معرفی کتاب در رشته زمین‌شناسی و معدن ۲۰۲۴

۱.

عنوان کتاب:Artificial Intelligence in Future Mining

نویسنده:Amir Razmjou

ناشر:Academic Press

زمان انتشار:۲۰۲۴/۱۰/۱۵

تعداد صفحات:‎ ۲۶۰

این کتاب به بررسی آخرین پیشرفت‌ها در استفاده از هوش مصنوعی (AI) در استخراج و چگونگی تأثیر آن بر آینده صنعت می‌پردازد. کاربرد علم داده و هوش مصنوعی در کاوش‌های آینده شامل استفاده از فناوری‌های پیشرفته برای بهینه سازی عملیات، بهبود تصمیم گیری و افزایش ایمنی و پایداری در صنعت است. پس از تاریخچه مختصری از هوش مصنوعی در ماینینگ، ویراستاران تکنیک‌های مختلف هوش مصنوعی مورد استفاده در استخراج را از نزدیک بررسی می‌کنند. این کتاب با فصل‌هایی در مورد ایمنی و ریسک، برنامه‌ریزی منابع، و بحث بزرگ‌تری درباره فرصت‌ها و چالش‌های استخراج با هوش مصنوعی در آینده به پایان می‌رسد. این کتاب برای محققان و متخصصانی که خود را در تقاطع معدن، مهندسی و علم داده می‌بینند ضروری است.

۲.

عنوان کتاب:Practical Engineering Geology

نویسنده:Steve Hencher

ناشر:CRC Press

زمان انتشار:۲۰۲۴/۴/۲۲

تعداد صفحات:‎ ۵۴۶

ویرایش دوم شامل فصل جدیدی در مورد مسائل زیست محیطی است که شامل هیدروژئولوژی، ملاحظات تغییرات آب و هوایی، زلزله و موارد دیگر می‌شود. تمام فصل‌ها با ارقام بازنگری شده گسترده و چندین مطالعه موردی جدید از شرایط غیرمنتظره زمین به‌روزرسانی شده‌اند. این کتاب از زمین شناسان مهندسی و مهندسان ژئوتکنیک و همچنین دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد زمین شناسی مهندسی و سایر موضوعات ژئوتکنیک پشتیبانی می‌کند.

۳.

عنوان کتاب:Medical Geology of Africa

نویسنده:Theophilus Clavell Davies

ناشر:‎ Elsevier

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۱۵

تعداد صفحات:۷۰۰

زمین شناسی پزشکی آفریقا: یک آغازگر تحقیقاتی ارتباط بین مواد و فرآیندهای زمین شناسی و سلامت انسان در آفریقا را بررسی می‌کند. خلاصه‌ای از وضعیت فعلی دانش برای انتخاب برخی از مسائل مهمتر در زمین شناسی پزشکی آفریقا ارائه شده است. شکاف‌ها در دانش آشکار می‌شوند، و دستورالعمل‌هایی برای پیمایش جدیدترین کتاب‌شناسی مسائل مبرم‌تر زمین‌شناسی پزشکی توسط محققان آینده ارائه می‌شود.

۴.

عنوان کتاب:Engineering Geology

نویسنده:Dieter D. Genske

ناشر:‎ Springer

زمان انتشار:۲۰۲۴/۶/۲۶

تعداد صفحات:‎ ۶۷۰

اگر به مخاطرات زمینی و عواقب مداخله انسانی علاقه دارید، این کتاب بینش تازه‌ای در مورد چالش‌های هیجان انگیز در اختیار شما قرار می‌دهد. شما با مطالعه در مورد خطرات طبیعی مانند ریزش سنگ، رانش زمین و فرونشست یاد خواهید گرفت، در حالی که ساخت و سازهای ایمن و مقرون به صرفه، نقشه برداری از مکان‌های آلوده، اصلاح مناظر پس از معدن و ذخیره سازی زباله‌های خطرناک را نیز بررسی خواهید کرد.

۵.

عنوان کتاب:The Natural Environment of the Mid-Atlantic Ridge

نویسنده:Teresa Radziejewska

ناشر:Springer

زمان انتشار:۲۰۲۴/۵/۳۱

تعداد صفحات:‎ ۱۶۲

این کتاب اولین توصیف جامع بخش‌هایی از خط الراس آتلانتیک میانی را که مشمول قرارداد اکتشاف سولفید چند فلزی بین سازمان بین‌المللی بستر دریا و وزارت محیط‌زیست جمهوری لهستان است، ارائه می‌کند. پیشرفته‌ترین منطقه مورد مطالعه که در اینجا ارائه شده است، جنبه‌های مختلفی از جمله شرایط هیدرولوژیکی و هواشناسی، هیدروگرافی، خواص نوری آب، مورفولوژی بستر دریا، زمین شناسی، رسوبات و فرآیندهای رسوب گذاری، محیط دریایی و زیستی موجودات اعماق دریا، جوامع بستر دریا، حفاظت از محیط زیست در اعماق دریا، و همچنین بسیاری دیگر آن را در نظر می‌گیرد.

۶.

عنوان کتاب:Geology, Mining and Environmental Laws

نویسنده:Sandy Kshetrimayum

ناشر:Discovery Publishing House

زمان انتشار:۲۰۲۴/۴/۱

تعداد صفحات:۲۶۴

این کتاب به طور خاص به پرسش‌های مهندسان و محیط بانان شاغل در مجتمع‌های معدنی پاسخ می‌دهد و بینش‌ها و راهنمایی‌های ارزشمندی را برای مدیریت محیط معدن به آنها ارائه می‌دهد. کتاب حاضر یک منبع ضروری برای مشاوران محیط زیست، تنظیم کننده‌ها، برنامه ریزان، متخصصان صنعت معدن، زمین شناسان، هیدرولوژیست ها، کارشناسان پسماندهای خطرناک و مدرسان علوم زیست محیطی است. کشورهایی که با چالش‌های محیط‌زیست معدنی دست و پنجه نرم می‌کنند، این کتاب را مرتبط و ارزشمند خواهند یافت.

۷.

عنوان کتاب:Mining Geology

نویسنده:Sandy Kshetrimayum

ناشر:‎ Discovery Publishing House

زمان انتشار:۲۰۲۴/۴/۱

تعداد صفحات:۲۵۴

زمین‌شناسی معدنی، حوزه‌ای پویا و میان رشته‌ای است که با در نظر گرفتن عوامل محیطی و اجتماعی، نقشی حیاتی در تأمین نیاز جهان به منابع ضروری ایفا می‌کند. زمین شناسی معدنی کتاب بسیار ارزشمندی است که مجموعه وسیعی از تحقیقات، بررسی‌ها و مقالات فنی را ادغام می‌کند و کاوش گسترده‌ای در زمینه زمین شناسی معدن ارائه می‌دهد. این کتاب با تأکید بر اهمیت ژئومورفولوژی و آخرین روند اکتشاف، درک ما از مکانیسم‌های زمین‌شناسی نهشته‌های معدنی را افزایش می‌دهد.

۸.

عنوان کتاب:Geology and Ore Deposits of Ainsworth Mining Camp, British Columbia

نویسنده:Stuart James Schofield

ناشر:‎ Forgotten Books

زمان انتشار:۲۰۲۴/۱/۳۱

تعداد صفحات:‎ ۱۳۸

مطالعه‌ای در مورد زمین شناسی دیواره‌های ترانشه از Kaslo تا جنوب مرز بین المللی انجام شد و اطلاعات جدیدی گرد آوری شد که در مورد منشاء ترانشه پرسل، به نام دره حاوی دریاچه کوتنای، جمع آوری شده است.

۹.

عنوان کتاب:The Southern Pennines

نویسنده:John Collinson

ناشر:‎ Liverpool University Press

زمان انتشار:۲۰۲۴/۹/۲۸

تعداد صفحات:‎ ۲۵۶

این راهنما نقطه شروعی برای کاوش در زمین شناسی پنین ها بین دیل های یورکشایر جنوبی و نیدردیل در شمال و بخش جنوبی ناحیه قله دربی شایر در جنوب است.

۱۰.

عنوان کتاب:Geology and the Pioneers of Earth Science

نویسنده:Mike Leeder

ناشر:‎ Liverpool University Press

زمان انتشار:۲۰۲۴/۸/۲۸

تعداد صفحات:۲۴۰

تغییرات شگرفی در زمین شناسی در دهه ۱۹۶۰ رخ داد. این‌ها تا حدی نتیجه به کارگیری اکتشافات در علوم پایه (فیزیک، شیمی) طی شش دهه گذشته، اما همچنین نوآوری‌های تکنولوژیکی بود که در طول جنگ جهانی دوم و پس از آن انجام شد.

۱۱.

عنوان کتاب:Geology and Natural Resources of Nigeria

نویسنده:Silas S. Dada

ناشر:‎ CRC Press

زمان انتشار:۲۰۲۴/۶/۳

تعداد صفحات:‎ ۵۷۸

این کتاب راهنما برای متخصصان صنعت، دانشگاهیان، محققان و دانشجویانی است که با علاقه خاصی به آفریقا و یادگیری چگونگی تأثیر زمین شناسی آن بر منابع طبیعی و اقتصاد کلی این قاره، علوم زمین را مطالعه می‌کنند.

۱۲.

عنوان کتاب:Spatial Analysis in Geology Using R

نویسنده:Pedro Nogueira

ناشر:Chapman and Hall

زمان انتشار:۲۰۲۴/۷/۱

تعداد صفحات:‎ ۳۶۰

ادغام زمین‌شناسی با رشته‌های علوم داده، مانند آمار فضایی، سنجش از دور، و سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی (GIS)، باعث تغییر در بسیاری از مدارس شده است، مرزهای دانش را جابجا کرده و امکان اکتشافات جدید در فرآیندهای زمین‌شناسی و سیستم‌های زمین را فراهم کرده است. . تجزیه و تحلیل فضایی داده‌های زمین شناسی می‌تواند برای شناسایی الگوها و روندها در داده‌ها، نقشه برداری از روابط مکانی و مدل سازی فرآیندهای فضایی استفاده شود.

۱۳.

عنوان کتاب:Geology and Landscape Evolution

نویسنده:Joseph A. DiPietro

ناشر:‎ Elsevier

زمان انتشار:۲۰۲۴/۵/۱۵

تعداد صفحات:۷۰۰

این کتاب به طور خاص بر منشأ خود چشم انداز، با ارجاعات و مثال‌های خاص و جامع از سراسر ایالات متحده متمرکز است. این کتاب در ادامه به کاربرد آن مفاهیم در نمونه‌های خاص در سراسر ایالات متحده می‌پردازد و آن را به منبعی ارزشمند برای درک مفاهیم نظری زمین‌شناسی از طریق یک لنز عملی تبدیل می‌کند.

۱۴.

عنوان کتاب:South America’s Natural Wonders

نویسنده:Gary Prost

ناشر:‎ CRC Press

زمان انتشار:۲۰۲۴/۲/۹

تعداد صفحات:۴۰۰

این کتاب خوانندگان را از طریق نمادین‌ترین و مهم‌ترین مناظر زمین‌شناسی در آمریکای جنوبی راهنمایی می‌کند، به ویژگی‌های مورد علاقه اشاره می‌کند و چگونگی پیدایش این ویژگی‌ها را شرح می‌دهد. این کتاب راهنمای سفر میدانی که از مناظر یخچالی جنوب پاتاگونیا شروع می‌شود، دامنه‌های کوه‌های آند در غرب آرژانتین را بررسی می‌کند تا تغییر شکل پیشین آن را درک کند.

دانلود رایگان مقاله از ایران پیپر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.