بهترین وب سایت های دانشجویی

پرکاربرد ترین وب سایت های دانشجویی

امروزه اینترنت اصلی ترین منبع اطلاعاتی برای دانشجویان به شمار می آید زیرا در هر ثانیه بانک اطلاعاتی هر یک از سایت ها، به روز می شود و میتوان به مقالات بزرگترین دانشگاه‌های نه تنها ایران بلکه جهان با توجه به رعایت قوانین سایت مبدا ، دسترسی پیدا کرد. در این مطلب می خواهیم به معرفی پرکاربرد ترین وب سایت های دانشجویی بپردازیم.

۱ وب‌سایت  prezi – اسلایدهایی بسیار متفاوت و جذاب برای ارائه های دانشجویی 

یکی از سایت‌های جذاب و کاربردی در زمینه ی تولید اسلاید جهت ارائه های دانشجویی، وب سایت prezi.com می باشد. این سایت به شما این امکان را می دهد که بعد از عضویت ، از قالب ها و تمپلیت هایی که در اختیارتان قرار می گیرد، استفاده نمائید و مطابق با سلیقه‌ی خود فایل ارائه را آماده کنید. این کار هم به صورت آنلاین و هم با دانلود نرم افزار Prezi desktop  از طریق همین سایت ، امکان پذیر است.

برای ورود به این وب سایت Prezi می‌توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

www.prezi.com

۲- وب‌سایت google scholar – گوگل اسکالر (بزرگترین موتور جستجو و دانلود مقالات علمی) 

گوگل یک سرویس تحت عنوان  Google Scholar  ارائه داده است که به شما اجازه دسترسی آزادانه بین نسخه های فیزیکی و دیجیتال مقالات را می دهد .این وب سایت، جستجو بین طیف گسترده ای از منابع را برای کاربران فراهم کرده است. از آن جایی که کار با این وب سایت برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی بسیار حائز اهمیت است، راهنمای استفاده از گوگل اسکالر را در یکی دیگر از پست‌های منتشر شده برایتان فراهم نموده‌ایم. هم‌چنین می‌توانید برای آشنایی بیشتر با موتورهای جستجوی آکادمیک، به مطلب «روش جستجوی مقالات علمی» مراجعه فرمایید.

برای ورود به سایت گوگل اسکالر و جستجوی معتبرترین مقالات علمی بر روی لینک زیر کلیک کنید.

www.scholar.google.com

 ۳- وب‌سایت slideshare – اسلاید شر (جستجوی اسلاید های علمی)

slideshare وب‌سایتی است که به شما کمک می کند تا در طیف عظیمی از اسلاید های فارسی و انگلیسی ارائه شده،  به دنبال مطلب مورد نظر خود بگردید. از آنجایی که این وب سایت مورد استفاده بسیاری از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می باشد به یکی از پرکاربرد ترین وب سایت های دانشجویی تبدیل شده است.

برای ورود به وب سایت slideshare و جستجوی پاورپوینت‌های این پایگاه می‌توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

www.slideshare.net

۴- وب سایت linkedin – لینکدین (شبکه اجتماعی تجارب کسب و کار)

شما با عضویت در این سایت و تعیین زمینه ای که در آن تحصیل کرده اید و یا حتی حوزه ای که در آن کار می کنید ، این امکان را خواهید داشت که با افراد سرشناس و موفق در کل دنیا مشوت کنید و از تجربه های این افراد بهره مند شوید. محیط این سایت تاحد زیادی شبیه به فیس بوک می باشد ولی با این تفاوت که یک شبکه ی اجتماعی کسب و کار گرا است .

برای ورود به این سایت برگزیده بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 www.linkedin.com

۵- وب‌سایت researchgate – ریسرچ گیت (شبکه تبادل اطلاعات علمی)

یکی دیگر از پرکاربرد ترین وب سایت های دانشجویی، ریسرچ گیت است که به شکل شبکه ی اجتماعی طراحی شده است. در واقع شما می توانید در  این سایت عضو شوید و با گروه عظیمی از نویسندگان ومحققان در زمینه های مختلف ارتباط برقرار کنید و یا درخواست یک مقاله را داشته باشید و یا سوالات علمی خود را ، بپرسید و یا حتی نوشته های خود را با این افراد به اشتراک بگذارید .طبق آمار منتشر شده این سایت یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی دانشگاهی از نظر تعداد کاربران فعال به شمار می آید.

برای ورود به این وب سایت پرکاربرد بر روی لینک زیر کلیک کنید.

www.researchgate.net

پرکاربرد ترین وب سایت های دانشجویی

۶- وب سایت iranpaper – دانلود رایگان کتاب و مقالات علمی ایران پیپر

بانک اطلاعاتی این سایت تعداد زیادی از مقالات علمی  ISI به زبان انگلیسی را در اختیارتان می گذارد و  با یک محیط کاربری جذاب و منظم شما میتوانید آن ها را به صورت رایگان دانلود و در پنل کاربری خود آرشیو نمایید. از مهمترین ویژگی های این وب سایت می توان به داشتن چندصدهزار کتاب علمی چاپ شده در دنیا اشاره نمود و همچنین دارا بودن چندین میلیون مقالات علمی در حوزه های مختلف دانشگاهی، این وب سایت را نسبت به دیگر وب سایت های مشابه متفاوت کرده است. دسترسی بسیار آسان شما به مقالات علمی و دریافت بسیار راحت آن از طریق این وب سایت از دیگر ویژگی های آن به شمار می رود. ضمنا شما می توانید با جستجوی کلید واژه مورد نظر خود، تمامی مقالات و کتاب های مورد نظر خود را بیابید و در انجام تحقیقات علمی خود از آنها بهره مند شوید. این همان جستجوی موضوعی مقالات است که مد نظر بسیاری از محققین و پژوهشگران دنیا می باشد و ارائه چنین امکاناتی برای دانشجویان ایرانی موهبت بزرگی به شمار می رود. 

برای دانلود مقاله رایگان از سایت ایران پیپر از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

www.iranpaper.ir

۷- وب سایت Magiran – بانک اطلاعاتی نشریات کشور

شما با عضویت در این سایت و خرید اشتراک می توانید به بانک به روز نشریات، به خصوص نشریات علمی کشور که ۹ دسته بندی کلی ( علوم انسانی – فنی و مهندسی – هنر و معماری – دامپزشکی – علوم پایه – کشاورزی – پزشکی – حوزوی)  را شامل می شود ، دسترسی داشته باشید. این سایت از سمت سایت رسمی دانشگاه صنعتی شریف به دانشجویان پیشنهاد شده است.

برای ورود به سایت magiran بر روی لینک زیر کلیک کنید.

www.Magiran.com

۸- وب سایت civilica – پایگاه کنفرانس‌های علمی کشور

این سایت، که یکی دیگر از پرکاربرد ترین وب سایت های دانشجویی محسوب می شود، خود را تحت عنوان مرجع دانش معرفی نموده است و یکی از کامل ترین سایت ها در زمینه ی مقالات کنفرانس‌های فارسی، کتاب الکترونیکی و ژورنال ها و مجلات علمی محسوب می شود.

برای ورود به وب سایت سیویلیکا و دانلود کنفرانس‌های داخلی، برروی لینک زیر کلیک کنید.

www.civilica.com

۹- وب سایت irandoc – مرجع پایان‌نامه‌های علمی منتشر شده در دانشگاه‌های ایران

بانک اطلاعاتی پایان نامه های دانشجویان ایرانی داخل و خارج می باشد که در بین پرکاربرد ترین وب سایت های دانشجویی مطرح شده است. این سایت یکی دیگر از وب سایت های مفید و کاربردی برای دانشجویان به حساب می‌آید.

برای ورود به وب‌سایت ایران داک و جستجو و دانلود پایان‌نامه‌های فارسی، برروی لینک زیر کلیک کنید.

www.ganj.irandoc.ac.ir

دانلود رایگان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.