دانلود رایگان بهترین اپلیکیشن‌ دیکشنری موبایل

با فراگیر شدن استفاده از موبایل به خصوص در بین اقشار تحصیل کرده ،نیاز به اپلیکیشن های ویژه و گاه تخصصی بسیار مهم و حیاتی شده‌است. در این میان استفاده از اپلیکیشن های دیکشنری ، به جزئی جدانشدنی از هر موبایل تبدیل شده و افراد برای استفاده تخصصی و یا روزمره خود در فضای مجازی بارها ملزم به استفاده از دیکشنری می‌شوند. با توجه به وجود اپلیکیشن‌های مختلف در این زمینه ، انتخاب بهترین اپلیکیشن‌ دیکشنری موبایل کمی سخت است و عموما کاربران این نوع از نرم‌افزارها نمی‌توانند به راحتی اپلیکیشن مورد نظر خود را شناسایی و بر روی گوشی خود نصب کنند. در این مطلب سعی شده تا شما را با بهترین اپلیکیشن‌ دیکشنری موبایل ، همانگونه که مد نظر شماست آشنا نماییم تا بلکه بتوانید هر چه سریعتر دیکشنری محبوب خود را بیابید. همچنین قابلیت دانلود رایگان بهترین اپلیکیشن‌ دیکشنری موبایل ، با توجه به خواسته شما فراهم شده است.

۱ – اپلیکیشن دیکشنری BlueDict

دانلود رایگان بهترین اپلیکیشن‌ دیکشنری موبایل

یکی از کامل‌ترین و قدرتمندترین اپلیکیشن‌های دیکشنری سازگار با اندروید می باشد که دارای ۴۲ دیکشنری در موضوعات مختلف است و می‌تواند به شما در یافتن معانی لغات و اصطلاحات انگلیسی به صورت تخصصی یاری نماید. BlueDict قابلیت تنظیم و تغییر فونت، توانایی تلفظ لغات، غیر فعال کردن دیکشنری‌های غیر‌ضروری و تعیین رنگ برای  هر دیکشنری را داراست. همچنین از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار این است که از صدای ضبط شده و تصاویر هم پشتیبانی می‌کند.

BlueDict به دلیل استفاده از علایم فونتیک و دیکشنری های مصور و همچنین استفاده از دو لهجه آمریکایی و انگلیسی برای تلفظ لغات ،طیف وسیعی از علاقه مندان و کاربران ایرانی را به خود جلب کرده است. به این ترتیب شما می‌توانید تفاوت لهجه آمریکایی و بریتیش را با این اپلیکیشن به راحتی درک کنید. این اپلیکیشن در نسخه رایگان خود تعداد ۱۰ دیکشنری مختلف را پشتیبانی می‌نماید اما اگر می‌خواهید از تمامی قابلیتهای این اپلیکیشن و ارائه ۴۲ دیکشنری مختلف تخصصی آن بهره‌مند شوید، بهتر است نسخه حرفه‌ای آن را خریداری نمایید.

برای دانلود این نرم افزار بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

دانلود رایگان دیکشنری BlueDict

۲- اپلیکیشن دیکشنری Merriam Webster

دانلود رایگان بهترین اپلیکیشن‌ دیکشنری موبایل

اپلیکیشنی رایگان برای موبایل که با نصب آن در حالت آفلاین می توانید از معانی میلیون ها واژه استفاده کنید. از قابلیت های این اپلیکیشن می‌توان به جستجوی صوتی، جمله‌های مثال، معانی مختصر، نمایش کلمات متضاد و مترادف و تاریخچه جستجوی واژگان اشاره کرد که با تمامی این قابلیتها خود را به عنوان بهترین اپلیکیشن‌ دیکشنری موبایل در بین علاقه‌مندان زیادی مطرح ساخته است. در بخش Word of the Day می‌توانید از معانی کلمات پیشنهادی به صورت آنلاین استفاده کنید که هر روز برای آموزش هر چه بهتر شما نمایش داده می‌شود. این دیکشنری در دو نسخه رایگان و حرفه‌ای تحت سیستم عامل اندروید عرضه شده است.

برای دانلود این نرم افزار بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

دانلود رایگان اپلیکیشن دیکشنری Merriam Webster

۳ – اپلیکیشن دیکشنری Dican

دانلود رایگان بهترین اپلیکیشن‌ دیکشنری موبایل

این اپلیکیشن برای موبایل و مخصوص زبان فارسی طراحی شده است که با دیکشنری های تخصصی خود برای رشته های مختلف، تمام نیازهای کاربران را برطرف می‌کند. در هنگام خواندن متون انگلیسی و یا فارسی، برای یافتن معادل کلمات مورد نظر کافیست با انتخاب و highlight کردن کلمات و نگاه داشتن انگشت روی کلمه ، بلافاصله معنی آن را پیدا کنید. این ویژگی کار با این اپلیکیشن را بسیار ساده کرده است و نیازی به رفتن به محیط نرم افزار و تایپ کلمه نمی‌باشد. همچنین شما می‌توانید به صورت افزونه، دیکشنری‌های تخصصی مورد نیاز خود را در زمینه‌های مختلفی مانند مدیریت صنعتی، مهندسی شیمی، کامپیوتر و IT، ریاضیات و آمار، زیست شناسی، الگوریتم و… به دیکشنری خود اضافه نمایید و از امکانات ترجمه تخصصی این اپلیکیشن بهره‌مند شوید. از دیگر قابلیت‌های ممتاز این نرم‌افزار باید به استفاده از لغت‌نامه فرهنگ معین برای معنی لغات فارسی و مترادف‌ها اشاره نمود. حجم این دیکشنری ۲.۰۲ مگابایت است و برای سیستم عامل اندروید ۲ و بالاتر طراحی شده است.

برای دانلود این نرم افزار بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

دانلود رایگان اپلیکیشن دیکشنری Dican

 ۴- اپلیکیشن دیکشنری Oxford Dictionaries Quick Search

دانلود رایگان بهترین اپلیکیشن‌ دیکشنری موبایل

دیکشنری آکسفورد مشهورترین و قابل اعتمادترین اپلیکیشن موبایل است که همگان به خوبی با آن آشنایی دارند و با قاطعیت آنرا بهترین اپلیکیشن‌ دیکشنری موبایل معرفی می‌کنند. آکسفورد به طور مستمر دیکشنری خود را به روز رسانی کرده و واژه‌گان اپلیکیشن خود را گسترش می‌دهد. این دیکشنری فقط آنلاین است و نمی توان بدون اینترنت از آن استفاده کرد که این تنها ضعف دیکشنری آکسفورد محسوب می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از  قابلیت جستجوی سریع این اپلیکیشن به دیتابیس عظیم مجموعه دیکشنری‌های آکسفورد وصل شده و معانی کلمات را در گستره وسیعی دریافت نمایید. حتی کلماتی که به تازگی رواج پیدا کرده‌اند نیز در این دیکشنری وجود دارند و  انگلیسی آمریکایی، بریتانیایی و بین المللی را پوشش می دهد. این اپلیکیشن بصورت رایگان و با حجم ۱.۸ مگابایت، تحت سیستم عامل اندروید در دسترس همه کاربران موبایل می‌باشد.

برای دانلود این نرم افزار بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

دانلود رایگان اپلیکیشن دیکشنری Oxford Dictionaries Quick Search

۵-  اپلیکیشن دیکشنری PICoDIC

دانلود رایگان بهترین اپلیکیشن‌ دیکشنری موبایل

یکی از بهترین اپلیکیشن‌های دیکشنری فارسی برای موبایل ‌است که با حجم ۱۳.۹ مگابایت برای سیستم عامل اندروید طراحی شده و مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفته است. این دیکشنری لغات را به صورت موضوعی و تخصصی در رشته‌های مختلف علمی به صورت مجزا در نظر گرفته و معانی متفاوتی بر اساس کاربرد ارائه می دهد.

در هنگام اتصال به اینترنت، می‌توان به جستجو در ویکی‌پدیای فارسی و انگلیسی و دیکشنری آکسفورد و لانگمن  پرداخت و علاوه بر آن به مترجم آنلاین ۹ زبان زنده دنیا و تبدیل واژگان به یکدیگر دسترسی دارد. همچنین دسترسی به واژگان فرهنگ لغات دهخدا و دکتر معین نیز فراهم شده است و بهترین ویژگی این اپلیکیشن دیکشنری ، قابلیت جستجوی صوتی است که کار با آن را بسیار راحت کرده است. البته این اپلیکیشن دیکشنری موبایل ،در حالت آفلاین نیز می تواند تا حدودی کارایی داشته باشد اما در هنگام استفاده از تمامی قابلیت‌های این اپلیکیشن، امکان پرداخت درون برنامه‌ای مهیا گردیده است و شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای ناچیز از تمامی قابلیت‌های این اپلیکیشن بهره‌مند شوید.

برای دانلود این نرم افزار بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

دانلود رایگان اپلیکیشن دیکشنری PICoDIC

دانلود رایگان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.