معرفی کتاب در رشته نفت، گاز و پتروشیمی۲۰۲۴

۱.

عنوان کتاب:Mathematical Modeling of Complex Reaction Systems in the Oil and Gas Industry

نویسنده:Jorge Ancheyta

ناشر:‎ Wiley

زمان انتشار:۲۰۲۴/۹/۲۳

تعداد صفحات:۴۹۶

طراحی رآکتور یکی از مهم‌ترین بخش‌های صنعت نفت و گاز است که فرآیندهای راکتور و فناوری‌های همراه آن به طور مداوم برای رفع نیازهای صنعت در حال تکامل هستند. یکی از اجزای مهم طراحی مؤثر راکتور، مدل‌سازی سیستم‌های واکنش پیچیده است که می‌تواند به پیش‌بینی عملکرد تجاری، شکل‌دهی رویه‌های ایمنی و موارد دیگر کمک کند. در زمانی که کربن زدایی و انتقال انرژی پاک یکی از چالش‌های اساسی تکنولوژیک جهانی است …

۲.

عنوان کتاب:AI and Digital Technology for Oil and Gas Fields

نویسنده:Niladri Kumar Mitra

ناشر:‎ CRC Press

زمان انتشار:۲۰۲۴/۹/۱

تعداد صفحات:‎ ۲۴۰

این کتاب اساساً نقش رو به رشد هوش مصنوعی در صنعت نفت و گاز را پوشش می‌دهد، از جمله فناوری دیجیتال در مرحله اکتشاف، ذخیره‌سازی دیجیتال مبتنی بر ابر داده‌های شبیه‌سازی مخزن برای مدل‌سازی. این کتاب با توصیف سیستم‌های هوش مصنوعی و نقش‌های آن‌ها در تجارت نفت و گاز از جمله سیستم‌های مبتنی بر عامل، تأثیر اینترنت اشیاء صنعتی بر مدل‌های تجاری و اخلاق رباتیک در اجرای هوش مصنوعی آغاز می‌شود.

۳.

عنوان کتاب:Artificial Intelligence for a More Sustainable Oil and Gas Industry and the Energy Transition

نویسنده:Mohammadali Ahmadi

ناشر:‎ Elsevier

زمان انتشار:۲۰۲۴/۸/۱۵

تعداد صفحات:۴۵۰

این کتاب حاوی دانش اساسی در مورد هوش مصنوعی مرتبط با پایداری نفت و گاز و محور صنعت برای حمایت از انتقال انرژی است و کاربردهای عملی را از طریق مطالعات موردی و کدگذاری فلوچارت ها، رسیدگی به شکاف‌ها و سؤالات مطرح شده توسط شرکای دانشگاهی و صنعتی، از جمله مهندسان انرژی، زمین شناسان، و دانشمندان محیط زیستارائه می‌دهد .کتاب حاضر اطلاعات اساسی و گسترده‌ای را در مورد برنامه‌های کاربردی پیشرفته هوش مصنوعی ارائه می‌دهد که برای حمایت از پایداری و انتقال انرژی برای صنعت نفت و گاز طراحی شده‌اند.

۴.

عنوان کتاب:Petroleum and Natural Gas Engineering for Petroleum and Non-Petroleum Professionals

نویسنده:Eke Nathaniel Ndubuisi

ناشر:‎ CRC Press

زمان انتشار:۲۰۲۴/۷/۲۹

تعداد صفحات:‎ ۳۶۰

این کتاب یک نمای کلی از مبانی، اصول، عمل، کاربرد فناوری التقاطی در صنعت نفت و گاز ارائه می‌دهد. عملیات اساسی، تعاریف محدوده کار، روش‌های اجرا، محاسبات ریاضی، کاربردهای میدانی، موضوعات اصلی، تنوع، مقدمه‌ای بر مفاهیم اقتصاد نفت/مدیریت پروژه، استراتژی‌هایی که پیوند اولیه بین تصمیم‌گیری و عملیات سودآور است را پوشش می‌دهد.

۵.

عنوان کتاب:Application of Membranes in the Petroleum Industry

نویسنده:Swapnali Hazarika

ناشر:‎ CRC Press

زمان انتشار:۲۰۲۴/۶/۴

تعداد صفحات:۲۷۶

این کتاب بر ویژگی‌های سودمند فناوری غشاء در صنایع نفت، با تأکید بر مواد غشایی و کاربرد غشاها در جداسازی الفین ـ پارافین، نفت ـ آب، آلیفاتیک ـ آروماتیک، فلزات سنگین و غیره تمرکز دارد.

۶.

عنوان کتاب:Understanding Metocean

نویسنده:Ian Leggett

ناشر:Whittles Publishing

زمان انتشار:۲۰۲۴/۶/۱۰

تعداد صفحات:۱۵۲

این کتاب اطلاعاتی در مورد توسعه metocean، منطق پشت آن و داده‌ها و رویه‌های کلیدی که باید برای فعال کردن عملیات دریایی سودآورتر مورد استفاده قرار گیرد و دنبال شود، ارائه می‌دهد.

۷.

عنوان کتاب:Equipment and Components in the Oil and Gas Industry

نویسنده:Karan Sotoodeh

ناشر:‎ CRC Press

زمان انتشار:۲۰۲۴/۵/۳

تعداد صفحات:‎ ۲۸۰

کتاب حاضر یک نمای کلی از اجزای مورد استفاده در صنعت نفت و گاز، از جمله ابزار دقیق، اجزای لوله و قطعات ایمنی ارائه می‌دهد. این کتاب با استفاده از مثال‌های کاربردی صنعت و رویکردی قابل دسترس، یک نقطه مرجع کلیدی برای کسانی است که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد صنعت هستند.

۸.

عنوان کتاب:Practical Hand Book of Gas, Oil and Steam Engines

نویسنده:John B. Rathbun

ناشر:‎ HardPress

زمان انتشار:۲۰۲۴/۵/۲

تعداد صفحات:۱۴۰

کتاب راهنمای عملی موتورهای گاز، نفت و بخار نوشته جان بی راثبون راهنمای جامعی در مورد ساخت، بهره برداری و تعمیر انواع موتورها است. این کتاب استفاده از سوخت‌های مختلف، چرخه‌های کاری، فرآیندهای احتراق، کارایی موتورهای حرارتی، فشرده‌سازی در موتورهای احتراق داخلی و تبدیل سوخت برای عملکرد موتور را پوشش می‌دهد.

۹.

عنوان کتاب:METHANE ABATEMENT FOR THE OIL AND GAS INDUSTRY

نویسنده:US Department of Commerce

ناشر:Independently published

زمان انتشار:۲۰۲۴/۴/۲۶

تعداد صفحات:‎ ۲۱۶

این کتاب اطلاعات و راهنمایی‌هایی در مورد کاهش متان در بخش نفت و گاز ارائه می‌دهد. بر اهمیت کاهش انتشار گاز متان به دلیل سهم قابل توجه آن در تغییرات آب و هوایی تاکید می‌کند.کتاب حاضر تعهد جهانی متان را برجسته می‌کند، ابتکاری که توسط ایالات متحده و شرکای بین المللی آن ایجاد شده است، که هدف آن کاهش ۳۰ درصدی انتشار گاز متان تا سال ۲۰۳۰ است.

۱۰.

عنوان کتاب:How to prepare Welding Procedures for Oil & Gas Pipelines

نویسنده:Mohamed Ahmed Elsayed P.E

ناشر:Independently published

زمان انتشار:۲۰۲۴/۴/۱۷

تعداد صفحات:۷۳

این کتاب حاصل سالیان متمادی ساخت و ساز محصولات تحت هدایت و مقررات استاندارد API 1104، ملی و بین‌المللی است که برای کمک به ایمن‌تر کردن سیستم‌های خط لوله استفاده می‌شود.

۱۱.

عنوان کتاب:THE RISE OF GAS

نویسنده:Charles Osezua

ناشر:RADI8 LIMITED

زمان انتشار:۲۰۲۴/۴/۴

تعداد صفحات:‎ ۲۱۹

هنگامی که مردم در مورد تاریخ صنعت نفت نیجریه صحبت می‌کنند، چشم انداز نگران کننده‌ای بر روی نفت تمرکز می‌کند بدون اینکه به گاز توجه شود. به همین دلیل است که در حال حاضر ادبیات بسیار کمی در مورد ظهور و توسعه صنعت گاز نیجریه، چه از منظر متخصص و چه از دیدگاه سیاست، وجود دارد.

۱۲.

عنوان کتاب:Advances in Oil and Gas Well Engineering

نویسنده:Yongcun Feng

ناشر:IntechOpen

زمان انتشار:۲۰۴/۳/۱۳

تعداد صفحات:۱۷۶

توسعه نفت و گاز در سراسر جهان از مخازن معمولی به مخازن غیر متعارف و آب‌های عمیق تغییر کرده است که با فشار بالا، دمای بالا، نفوذپذیری بسیار کم و شکستگی‌های طبیعی بسیار توسعه یافته مشخص می‌شود. این انتقال به محیط‌های متخاصم، چالش‌های جدیدی را در حفاری و تکمیل چاه ایجاد می‌کند، مانند مسائل حفاری چاه، آسیب سازند و کاهش بهره‌وری.

۱۳.

عنوان کتاب:AI for Oil and Gas Industry

نویسنده:Rakesh Kumar

ناشر:‎ Independently published

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۱۲

تعداد صفحات:‎ ۱۸۸

هدف این کتاب با تعهدی تزلزل ناپذیر به اشتراک دانش، پل زدن شکاف بین تخصص سنتی و زمینه به سرعت در حال پیشرفت هوش مصنوعی است. با شروع این اکتشاف، ممکن است بینش‌های به دست آمده راه را برای آینده‌ای کارآمدتر، پایدارتر و هوشمندانه‌تر برای صنعت نفت و گاز هموار کند.

۱۴.

عنوان کتاب:Designing Efficient HVAC for Oil and Gas

نویسنده:Charles Nehme

ناشر:‎ Independently published

زمان انتشار:۲۰۲۴/۲/۱۸

تعداد صفحات:۳۸

این کتاب به چالش‌ها و راه‌حل‌های خاص HVAC در صنعت نفت و گاز می‌پردازد. چه مهندس باتجربه باشید و چه تازه کار خود را در این زمینه شروع کرده‌اید، این راهنمای جامع شما را به دانش و ابزار مجهز می‌کند.

دانلود رایگان مقاله از ایران پیپر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.