معرفی کتاب در رشته مکانیک ۲۰۲۴

۱.

عنوان کتاب:An Introduction to Real-Time Computing for Mechanical Engineers

نویسنده:Rico A. R. Picone

ناشر:‎ The MIT Press

زمان انتشار:۲۰۲۴/۹/۳

تعداد صفحات:۴۸۸

مقدمه‌ای جامع برای محاسبات بلادرنگ برای مهندسان مکانیک و دانشجویان مهندسی که تئوری و کاربرد را ادغام می‌کند.

۲.

عنوان کتاب:Green Joining Technologies

نویسنده:J. Paulo Davim

ناشر:‎ Walter de Gruyter

زمان انتشار:۲۰۲۴/۱۰/۱۵

تعداد صفحات:۲۹۰

این کتاب تکنیک‌های مختلف اتصال سازگار با محیط زیست را توصیف می‌کند که بخار یا تشعشعات خطرناکی تولید نمی‌کنند. سازه‌ها با استفاده از تکنیک‌های مختلف اتصال به هم مونتاژ می‌شوند. اتصال سنتی شامل فن‌آوری‌های همجوشی مانند جوشکاری، لحیم کاری و لحیم کاری است و فلز/الکترودهای پرکننده را برای تشکیل اتصال و شار برای محافظت از ناحیه جوش و حذف ناخالصی‌ها از حوضچه جوش پیش‌بینی می‌کند.

۳.

عنوان کتاب:The Mechanical Mind

نویسنده:Jonathan Herron

ناشر:‎ Independently published

زمان انتشار:۲۰۲۴/۴/۲۰

تعداد صفحات:‎ ۷۸

“ذهن مکانیکی: تفکر مهندسی و حل مسئله” راهنمای جامعی است که به دنیای فکری و عملی مهندسی مکانیک می‌پردازد. این کتاب که برای مهندسین مشتاق و شاغل نوشته شده است، به بررسی اصول اصلی، فن‌آوری‌های نوآورانه و مهارت‌های تفکر انتقادی می‌پردازد که این حرفه را تعریف می‌کنند.

۴.

عنوان کتاب:Fundamentals of Engineering Mechanics

نویسنده:David A. Cicci

ناشر:Independently published

زمان انتشار:۲۰۲۴/۴/۱۴

تعداد صفحات:۳۷۴

مبانی مکانیک مهندسی مفاهیم مقدماتی در استاتیک، مکانیک مواد و دینامیک را از طریق یک رویکرد یادگیری مبتنی بر ماژول ارائه می‌دهد. این مطالب از طریق بحث واضح در مورد تئوری پس زمینه، تصاویر ساده، مسائل مثال قابل درک با راه حل‌ها، و تمرین‌های مرتبط با پاسخ‌های ارائه شده معرفی می‌شود.

۵.

عنوان کتاب:Measurement in Fluid Mechanics

نویسنده:Stavros Tavoularis

ناشر:‎ Cambridge University Press

زمان انتشار:۲۰۲۴/۴/۱۱

تعداد صفحات:‎ ۶۲۳

این یک کتاب عالی برای دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی است، اما دانشجویان مقطع کارشناسی نیز اطلاعات کافی برای استفاده از آنها پیدا خواهند کرد. کتاب بسیار خوب سازماندهی شده است و مطالب به ترتیبی ارائه شده است که نسبت به کتاب‌های سنتی در این موضوع راحت‌تر دنبال می‌شود. مثال‌های متعددی وجود دارد که مفاهیم اساسی را بیشتر روشن می‌کند. بخش‌های مورد علاقه من «عدم قطعیت اندازه‌گیری» و «تحلیل خطا» هستند. این موضوعات پیچیده به شکلی توضیح داده شده است که هم برای دانشجویان کارشناسی ارشد و هم برای دانشجویان کارشناسی قابل پیگیری و درک است.

۶.

عنوان کتاب:Digital Factory

نویسنده:Luka Kozamernik

ناشر:‎ Springer

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۳۱

تعداد صفحات:۱۷۳

کارخانه دیجیتال یک راهنمای جامع برای رهبران بخش تولید است که به دنبال حرکت در چشم انداز پیچیده تحول دیجیتال هستند. دیجیتالی شدن برای موفقیت هر شرکتی در دنیای تجاری پرشتاب امروزی حیاتی شده است. با این حال، درک انبوهی از اطلاعات در مورد نزدیک شدن به دیجیتالی شدن می‌تواند چالش برانگیز باشد و بسیاری از رهبران به توضیح نیاز داشته باشند. فشار برای تصمیم گیری درست می‌تواند بسیار زیاد باشد و گروه‌های مختلف از منافع آنها دفاع می‌کنند.

۷.

عنوان کتاب:An Introduction to Finite Element Analysis Using Matlab Tools

نویسنده:Dr. Shuvra Das

ناشر:Springer

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۲۶

تعداد صفحات:‎ ۲۲۹

این کتاب تلاشی است برای توسعه راهنمای کاربرانی که علاقه مند به یادگیری روش از طریق انجام هستند. بحث کافی در مورد برخی از تئوری‌های اساسی وجود دارد تا کاربر بتواند درک وسیعی از فرآیند بدست آورد. و مثال‌های زیادی با دستورالعمل‌های گام به گام برای کاربر وجود دارد تا به سرعت در استفاده از FEA مهارت داشته باشد. برای مثال‌های این متن از Matlab و جعبه ابزار PDE آن استفاده کرده‌ایم. سینتکس و فرآیند مدل‌سازی به راحتی قابل درک است …

۸.

عنوان کتاب:Computational Methods in Engineering

نویسنده:J. N. Reddy

ناشر:CRC Press

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۱۹

تعداد صفحات:۵۹۴

روش‌های عددی برای مهندسی روزمره بسیار مهم هستند. این کتاب با معرفی روش‌های مختلف و کاربردهای آن‌ها، با مثال‌هایی از مسائلی از طیف وسیعی از رشته‌های مهندسی از جمله انتقال حرارت، مکانیک جامدات و سازه، و مکانیک سیالات آغاز می‌شود.

۹.

عنوان کتاب:Global Stability Analysis of Shear Flows

نویسنده:Dr. Rameshkumar Bhoraniya

ناشر:‎ Springer

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۱۰

تعداد صفحات:‎ ۳۹۹

این کتاب مبانی و تحقیقات پیشرفته در مورد تجزیه و تحلیل پایداری جهانی جریان‌های برشی را ارائه می‌دهد. مطالب به بررسی نتایج تحلیل پایداری جهانی برای پیکربندی‌های مختلف جریان‌های برشی داخلی و خارجی می‌پردازد. موضوعات تحت پوشش عبارتند از تجزیه و تحلیل پایداری جهانی جریان‌های کانال همگرا-واگرا، لایه مرزی متقارن محوری توسعه یافته بر روی یک استوانه دایره‌ای، لایه مرزی مخروطی و شیبدار صفحه مسطح، و جت‌های دیواری. کتاب حاضر بیشتر تأثیر واگرایی، همگرایی، انحنای عرضی، و گرادیان فشار را بر پایداری کلی پیکربندی‌های مختلف جریان‌های برشی توضیح می‌دهد.

۱۰.

عنوان کتاب:Advanced Thermodynamics for Chemical Engineers

نویسنده:Dr. Joel R. Fried

ناشر:‎ McGraw Hill

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۸

تعداد صفحات:‎ ۵۱۲

این کتاب درسی کاربردی به دانشجویان مهندسی شیمی پیشرفته دانش لازم برای اعمال اصول ترمودینامیک در سیستم‌ها و مسائل مختلف را ارائه می‌دهد. این کتاب که توسط یک آکادمیک باتجربه مهندسی شیمی نوشته شده است، به صورت یکپارچه ارائه شده است و شامل مثال‌ها و مشکلات دنیای واقعی برگرفته از مهندسی معاصر است.

۱۱.

عنوان کتاب:Structural Engineering

نویسنده:Adnan Ibrahimbegovic

ناشر:‎ Springer

زمان انتشار:۲۰۲۴/۲/۲۳

تعداد صفحات:۹۰۸

این کتاب رویکرد جدیدی به رشته علمی کلاسیک مهندسی سازه ارائه می‌کند که از کاربردهای فعلی متعددی از حوزه‌های مهندسی عمران، مکانیک یا هوافضا الهام گرفته شده است. هدف اصلی این کتاب کمک به بهترین انتخاب بین دقت و کارایی در ساخت مناسب‌ترین مدل‌های سازه‌ای توسط مهندسان مجرب با استفاده از ابزارهای محاسباتی مدرن موجود در محصولات نرم افزاری تجاری است.

۱۲.

عنوان کتاب:Noise and Vibration Mitigation for Rail Transportation Systems

نویسنده:Xiaozhen Sheng

ناشر:‎ Springer

زمان انتشار:۲۰۲۴/۲/۲۳

تعداد صفحات:‎ ۱۲۴۱

با اطلاعات گسترده و به موقع ارائه شده، این کتاب به دانشمندان و مهندسان در تلاش‌های روزانه خود برای شناسایی، درک و حل مشکلات مربوط به نویز و لرزش راه آهن و دستیابی به هدف نهایی برای به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی سیستم‌های راه آهن کمک می‌کند.

۱۳.

عنوان کتاب:Quantum Mechanics for Engineers and Material Scientists

نویسنده:M P Anantram

ناشر:‎ World Scientific Publishing Company

زمان انتشار:۲۰۲۴/۲/۱۴

تعداد صفحات:‎ ۷۴۰

این کتاب مقدماتی برای دانشجویان رشته‌های مهندسی و علوم مواد که می‌خواهند جعبه ابزار لازم مکانیک کوانتومی عملی را بیاموزند، طراحی شده است.

۱۴.

عنوان کتاب:Thermal Sciences for Machines

نویسنده:Giorgio Cornetti

ناشر:‎ Springer

زمان انتشار:۲۰۲۴/۱۱/۱۹

تعداد صفحات:۷۷۱

این کتاب با رویکردی بدون عارضه و در عین حال دقیق و با استفاده از مثال‌های متعدد، خوانندگان را به تدریج از طریق انواع ماشین‌ها/سیستم‌های سیال مانند کمپرسورها، توربین‌ها، نیروگاه‌های بخار و توربین گاز، موتورهای احتراق داخلی و سیستم‌های هیبریدی راهنمایی می‌کند و در مورد موضوعات مهم بحث می‌کند. علاوه بر این، کتاب سیستم‌های چرخه معکوس را با توجه ویژه به تهویه مطبوع پوشش می‌دهد.

دانلود رایگان مقاله از ایران پیپر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.