معرفی کتاب در رشته معماری ۲۰۲۴

۱.

عنوان کتاب:American Icons

نویسنده:Sam Lubell

ناشر:gestalten

زمان انتشار:۲۰۲۴/۱۰/۲۹

تعداد صفحات:۳۰۴

این کتاب گواهی است بر شاهکارهای معماری ایالات متحده، از خانه‌های مسکونی گرفته تا آسمان خراش‌ها، از موزه‌ها تا فرودگاه‌ها و فراتر از آن. آثار شگفت‌انگیزی از معماران مشهور میس ون در روه، فرانک لوید رایت، جان لاوتنر و بسیاری دیگر به نمایش گذاشته شده است.

۲.

عنوان کتاب:The Architecture of Urbanity

نویسنده:Vishaan Chakrabarti

ناشر:Princeton University Press

زمان انتشار:۲۰۲۴/۹/۲۴

تعداد صفحات:۲۸۰

جهان با چالش‌های بی‌سابقه‌ای، از تغییرات آب‌وهوایی و رشد جمعیت، تقسیم‌بندی سیاسی و جابه‌جایی فناوری، تا کاهش سلامت روان و بافت فرهنگی متلاشی‌شده مواجه است. با توجه به اینکه اکثر جمعیت کره زمین در حال حاضر در محیط‌های شهری زندگی می‌کنند، شهرها فضاهایی هستند که ما بیشترین پتانسیل را برای مقابله و رسیدگی به این مشکلات داریم.

۳.

عنوان کتاب:Biophilic Architecture

نویسنده:Anna Minguet

ناشر:‎ Monsa Publications

زمان انتشار:۲۰۲۴/۹/۱

تعداد صفحات:‎ ۱۴۴

معماری بیوفیلیک طبیعت را در فضاها و ساختمان‌ها ادغام می‌کند تا سلامت و رفاه مردم را بهبود بخشد. کتاب حاضر بر اساس این ایده است که انسان به طور ذاتی با طبیعت در ارتباط است و قرار گرفتن در معرض عناصر طبیعی مانند نور خورشید، آب و گیاهان می‌تواند تأثیر مثبتی بر سلامت جسمی و روانی و در نتیجه بر رفاه اجتماعی ما بگذارد.

۴.

عنوان کتاب:Modern Chinese Architecture: 180 Years

نویسنده:Nancy S. Steinhardt

ناشر:ORO Editions

زمان انتشار:۲۰۲۴/۹/۱

تعداد صفحات:۴۸۰

کتاب حاضر یک بررسی واضح، دقیق و خواندنی از دگرگونی چشمگیر معماری چینی از سال ۱۸۴۰ تا ۲۰۲۰ است. این بررسی تغییر از یک سنت عمدتاً اسکلت چوبی به ساخت و ساز در فولاد پیچ ​​خورده و مواد محلی حساس به محیط زیست را روایت می‌کند. این کتاب بناها را در بافت تاریخی قرار می‌دهد.

۵.

عنوان کتاب:Amsterdam Architecture City

نویسنده:Paul Groenendijk

ناشر:‎ nai010 publishers

زمان انتشار:۲۰۲۴/۷/۳۰

تعداد صفحات:۱۲۸

کتاب حاضر به بررسی بناهای شهر آمستردام می‌پردازد.

۶.

عنوان کتاب:Understanding Architecture

نویسنده:Leland M. Roth

ناشر:Routledge

زمان انتشار:۲۰۲۴/۶/۲۸

تعداد صفحات:۶۴۸

کتاب حاضر تنها متنی در این زمینه است که معماری را به عنوان یک پدیده فرهنگی و همچنین یک دستاورد هنری و فناوری با ساختار مستقیم و دو قسمتی آن بررسی می‌کند: عناصر معماری و تاریخچه و معنای معماری.

۷.

عنوان کتاب:Architecture and the Public World

نویسنده:Kenneth Frampton

ناشر:Bloomsbury Visual Arts

زمان انتشار:۲۰۲۴/۶/۲۷

تعداد صفحات:‎ ۴۰۰

 فرامپتون، یکی از پیچیده‌ترین و متفکرترین متخصصان معماری از لحاظ نظری و سیاسی، قاطعانه محدودیت‌ها و هنجارهای بسیاری از شیوه‌های معاصر را می‌شکند و حس غنا و پیامد اجتماعی «پروژه ناتمام» معماری را بازیابی می‌کند، در حالی که درس‌های ماندگار نه تنها برای معماری برای نقد اجتماعی، فرهنگی و طراحی را به طور یکسان ، بلکه ارائه می‌کند.

۸.

عنوان کتاب:Artificial Intelligence in Architecture

نویسنده:Dr. Matias del Campo

ناشر:‎ Wiley

زمان انتشار:۲۰۲۴/۶/۲۵

تعداد صفحات:‎ ۱۳۶

کاربردهای هوش مصنوعی (AI) در طراحی معماری به جریان اصلی تصورات معماری تبدیل شده است. از کاربردهای عملی در طراحی و ساخت و ساز گرفته تا پیامدهای تئوری معماری تا انبوهی از ابزارهای جدید برای مطالعات ریخت‌شناسی شتاب‌زده، آنچه مشخص شده این است که این رشته در حال عبور از آستانه‌ای است که معماری را به‌طور اساسی تغییر می‌دهد.

۹.

عنوان کتاب:Architecture and Climate Change

نویسنده:Hofmeister. Sandra

ناشر:DETAIL

زمان انتشار:۲۰۲۴/۶/۵

تعداد صفحات:۲۵۲

معماری و ساخت و ساز در نقطه عطفی هستند و بیش از ۴۰ درصد از انتشار CO2 جهانی را تشکیل می‌دهند. افزایش دما تنها در صورتی می‌تواند کاهش یابد که یک تغییر اساسی در زمینه ساخت و ساز در سراسر جهان ایجاد شود. با این حال، چگونه باید شهرها، ساختمان‌ها و فضاهای زندگی خود را طراحی کنیم تا بتوانیم به هدف کربن زدایی نزدیک شویم؟

۱۰.

عنوان کتاب:The Architecture of Studio MK27

نویسنده:Gabriel Kogan

ناشر:Rizzoli

زمان انتشار:۲۰۲۴/۴/۱۶

تعداد صفحات:‎ ۲۸۸

استودیو MK27، واقع در شهر سائوپائولو، برزیل، در اواخر دهه ۷۰ توسط معمار Marcio Kogan که اکنون شریک Diana Radomysler، Renata Furlanetto، Suzana Glogowski و Mariana Simas است، تأسیس شد. آن‌ها تیمی متشکل از ۵۰ معمار را رهبری می‌کنند که بیشتر آنها بیش از یک دهه است که با هم بوده‌اند.

۱۱.

عنوان کتاب:Great Windows in Modern Architecture

نویسنده:Kevin Adams

ناشر:‎ Routledge

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۲۹

تعداد صفحات:۲۲۷

پنجره‌ها لحظاتی در معماری مدرن هستند که در آن به دنبال کشف ظرافت، بیان فنی و زبان مادی هستیم یا فضای خاصی را به تصویر می‌کشیم. باز شدن پنجره به همان اندازه که وسیله‌ای برای پذیرش نور، هوا یا مناظر است یک فاصله و فرصت است. این به طور همزمان یک دیافراگم فیزیکی است، اما همچنین یک گشایش فلسفی از همکاری و بازتاب است. برای درک زبان یک ساختمان، ممکن است به جزئیات پنجره نگاه کنیم. اما این به چه معناست و چرا معماری مدرن این همه را در پنجره سرمایه گذاری می‌کند؟

۱۲.

عنوان کتاب:Architecture and Spatial Culture

نویسنده:John Peponis

ناشر:‎ Routledge

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۱۹

تعداد صفحات:۲۴۶

همانطور که نوآوری‌های تکنولوژیکی و اجتماعی به ما امکان غلبه بر محدودیت‌های فضایی برای ارتباطات، همکاری و تبادل را می‌دهد، بنابراین معماری تجربه تجسم یافته منعکس کننده انتخاب‌های فرهنگی مستقل و ارزش‌های انسانی است. تجزیه و تحلیل انبوهی از مثال‌ها، از محیط‌های شهری گرفته تا مکان‌های کاری و موزه‌ها، نشان می‌دهد که فضای ساخته شده به صورت آموزشی عمل می‌کند، و ما را به روش‌های خاص دیدن، درک و احساس ترغیب می‌کند و از الگوهای متمایز همکاری و زندگی مشترک حمایت می‌کند.

۱۳.

عنوان کتاب:The Hypospace of Japanese Architecture

نویسنده:Christopher Mead

ناشر:‎ ORO Editions

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۱۲

تعداد صفحات:‎ ۷۸۴

زمانی که هیروشیما در ۶ اوت ۱۹۴۵با بمباران هسته‌ای نابود شد، تفکر سنتی با علم مدرن در هم آمیخته شد، وابستگی متقابل فضا و زمان را ثابت کرد. از زمان جنگ، معماران ژاپنی نسبیت فضازمان را از طریق بحث‌های انتقادی، نظریه‌های محوری و ساختمان‌های متعاقب بررسی کرده‌اند.

۱۴.

عنوان کتاب:Delirious Architecture

نویسنده:Sahil Tanveer

ناشر:‎ Notion Press

زمان انتشار:۲۰۲۴/۱/۳۱

تعداد صفحات:‎ ۳۰۴

ساحل تنویر شما را به یک سفر هیجان انگیز به مرزهای معماری و هوش مصنوعی دعوت می‌کند. وقتی دقت هوش مصنوعی با سیالیت خلاقیت معماری برخورد می‌کند چه اتفاقی می افتد؟ این کتاب دنیایی را نشان می‌دهد که در آن مرزهای طراحی سنتی از بین می‌رود و منظره‌ای مملو از امکانات ناشناخته را نشان می‌دهد.

دانلود رایگان مقاله از ایران پیپر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.