معرفی کتاب در رشته متالوژی و مواد  ۲۰۲۴

۱.

عنوان کتاب:In Search of Early Metallurgy

نویسنده:Christopher Seddon

ناشر:Glanville Publications

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۲۱

تعداد صفحات:‎ ۷۲

استفاده از سنگ برای ابزارسازی قبل از ظهور انسان‌های اولیه است، اما استفاده از فلز برای ابزارسازی بسیار جدیدتر است. دلیل این امر ساده است: اگرچه ۷۶ عنصر فلزی به طور طبیعی وجود دارد، تنها تعداد کمی از آنها معمولاً در حالت بومی یافت می‌شوند.

۲.

عنوان کتاب:Primary Exploration of Hydrogen Metallurgy

نویسنده:Prof. Dr. Jianliang Zhang

ناشر:Springer

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۲۱

تعداد صفحات:‎ ۶۵۱

این کتاب یک تک نگاری است که به فناوری متالورژی هیدروژن در کاهش سنگ آهن در جهان (عمدتاً در چین) اختصاص دارد، با هدف تسریع توسعه تحقیقات متالورژی هیدروژن و ترویج فرآیند کم کربن در صنعت آهن و فولاد.

۳.

عنوان کتاب:Treatise on Process Metallurgy

نویسنده:Seshadri Seetharaman

ناشر:Elsevier

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۱۲

تعداد صفحات:۷۷۸

این کتاب فرآیندهای صنعتی، اصول اولیه ساخت مواد فلزی، از مواد خام گرفته تا قطعات یا محصولات نهایی را در اختیار دانشگاهیان قرار می‌دهد.

۴.

عنوان کتاب:METAL WORK AND METALLURGY

نویسنده:US Navy

ناشر:‎ Independently published

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۵

تعداد صفحات:‎ ۳۷۸

این کتاب بر طرح‌بندی، ساخت و نصب ورق‌های فلزی، کانال‌های فایبر شیشه، فولاد سازه‌ای و سازه‌های مختلف از پیش مهندسی شده تمرکز دارد. همچنین اطلاعاتی در مورد ابزار، تجهیزات و محاسبات ریاضی مربوط به کار فلزی ارائه می‌دهد. واژه نامه، جداول تبدیل متریک و مراجع به عنوان منابع اضافی برای درک محتوای کتاب اضافه شده‌اند.

۵.

عنوان کتاب:The 2025-2030 World Outlook for Elemental Fluorine for Metallurgy

نویسنده:Prof Philip M. Parker Ph.D

ناشر:‎ ICON Group International, Inc.

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۳

تعداد صفحات:۲۹۰

در این کتاب، ما فروش فلوئور عنصری برای متالورژی را به‌عنوان تمام محصولات و/یا خدماتی که معمولاً درک می‌شوند در این دسته بندی گسترده، صرف نظر از بسته‌بندی، فرمول، اندازه یا شکل محصول، تعریف می‌کنیم.

۶.

عنوان کتاب:The Metallurgy Spiral

نویسنده:Daniel Branagan

ناشر:Independently published

زمان انتشار:۲۰۲۴/۲/۱۱

تعداد صفحات:۴۳۵

در این کتاب  درک تدریجی با شروع از اتم، پس از آن آلیاژسازی، ادامه از طریق انجماد، پیشرفت از طریق روش‌های پردازش، و حرکت رو به جلو از طریق بهینه‌سازی ساختار به دست می‌آید که منجر به تشکیل ترکیبی از خواص مورد نیاز برای یک محصول فلزی می‌شود.

۷.

عنوان کتاب:Treatise on Process Metallurgy

نویسنده:Roderick Guthrie

ناشر:Elsevier

زمان انتشار:۲۰۲۴/۱/۲۵

تعداد صفحات:۷۶۴

در این کتاب به روز موضوعاتی از جمله مبانی فرآیند، شامل اصول فرآیند، ساختار و خواص ماده، توضیح داده شده‌اند. جنبه‌های ترمودینامیکی متالورژی فرآیند، و پدیده‌های نرخ در متالورژی فرآیند،پدیده‌های پردازش، شامل پدیده‌های سطحی در متالورژی با دمای بالا، پدیده‌های فرآیند متالورژی و فناوری فرآیند متالورژی … نیز بررسی شده‌اند .

۸.

عنوان کتاب:Extraction Metallurgy – New Perspectives

نویسنده:Swamini Chopra

ناشر:‎ IntechOpen

زمان انتشار:۲۰۲۴/۱/۱۰

تعداد صفحات:۱۱۴

این کتاب بینش تازه‌ای را در مورد جدیدترین و پیشرفته‌ترین تحقیقات ارائه می‌دهد که هم به یادگیرندگان جدید و هم به متخصصان باتجربه کمک می‌کند. این کتاب که توسط متالورژیست‌ها و محققان برجسته نوشته شده است، پیچیدگی‌های فرآیندهای متالورژی و کاربردهای واقعی آن‌ها، رویکردها و روش‌های نوآورانه‌ای را که در حال تغییر شکل چشم‌انداز متالورژی هستند، روشن می‌کند.

۹.

عنوان کتاب:Physical Metallurgy Principles

نویسنده:Reza Abbaschian

ناشر:‎ Cengage Learning

زمان انتشار:۲۰۲۴/۱/۱

تعداد صفحات:۲۵۵

اصول متالورژی فیزیکی برای استفاده در دوره مقدماتی متالورژی فیزیکی در نظر گرفته شده است و برای همه دانشجویان مهندسی در سطح اول یا ارشد طراحی شده است. این رویکرد عمدتاً تئوری است، اما تمام جنبه‌های متالورژی فیزیکی و رفتار فلزات و آلیاژها را پوشش می‌دهد. روش مورد استفاده در این کتاب درسی با رویکرد اساسی‌تر به آموزش مهندسی هماهنگ است.

۱۰.

عنوان کتاب:Biopolymers and Biopolymer Blends

نویسنده:H.P.S Abdul Khalil

ناشر:‎ CRC Press

زمان انتشار:۲۰۲۴/۱۱/۱۶

تعداد صفحات:۳۹۶

این کتاب اصول بیوپلیمرها و ترکیبات بیوپلیمری از منابع طبیعی و مصنوعی، سنتز و خصوصیات را مورد بحث قرار می‌دهد. همچنین توسعه عملکرد مورد نظر را برای کاربردهای خاص در پرینت سه بعدی و دیگر کاربردهای نوظهور در صنعت، از جمله بسته بندی، خمیر و کاغذ، کشاورزی، زیست پزشکی و دریایی توصیف می‌کند.

۱۱.

عنوان کتاب:Tribological Aspects of Additive Manufacturing

نویسنده:Dr. Rashi Tyagi

ناشر:‎ CRC Press

زمان انتشار:۲۰۲۴/۴/۲۵

تعداد صفحات:‎ ۲۵۲

این کتاب مرجع مفیدی برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و محققان دانشگاهی در زمینه‌های علم مواد، تریبولوژی، ساخت مواد افزودنی، مهندسی تعمیر و نگهداری و چاپ سه بعدی خواهد بود.

۱۲.

عنوان کتاب:Materials Science and Engineering

نویسنده:Sanjeev Singh Yadav

ناشر:‎ Cambridge Scholars Publishing

زمان انتشار:۲۰۲۴/۴/۱۸

تعداد صفحات:‎ ۱۷۰

این کتاب تصویری جامع و درک روشنی از مبانی علم و مهندسی مواد ارائه می‌کند که به زبانی ساده با مثال‌های کاربردی نوشته شده است. برای دانشجویان رشته‌های مختلف مهندسی مانند مکانیک، متالورژی، عمران، برق، الکترونیک، هوافضا و مهندسی شیمی مفید خواهد بود.

۱۳.

عنوان کتاب:Materials for Energy Production, Conversion, and Storage

نویسنده:Jenitta Johnson M

ناشر:‎ CRC Press

زمان انتشار:۲۰۲۴/۴/۱۰

تعداد صفحات:۳۴۸

این کتاب بررسی جامعی از تولید، مدیریت انرژی و چالش‌های آن در رابطه با مواد مختلف ارائه می‌دهد. کتاب حاضر استراتژی‌های مختلف ساخت مواد درگیر در فرآیندهایی مانند ساخت به کمک لیزر، استراتژی الکتروریسی و غیره را پوشش می‌دهد، از جمله بررسی مواد نانوساختار مختلف و چالش‌های مدیریت انرژی.

۱۴.

عنوان کتاب:Energy Materials

نویسنده:Dr. Surinder Singh

ناشر:‎ CRC Press

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۲۹

تعداد صفحات:‎ ۳۹۸

این کتاب  بر کاهش زباله و ارزش گذاری آن، بازیافت و استفاده مجدد و مواد و فناوری‌های پایدار در حال ظهور تمرکز دارد. کتاب حاضر مواد انرژی دوستدار محیط زیست و فناوری‌های پیشرفته مورد نیاز برای تولید این مواد در صنعت فرآیند و بخش‌های تولید را ارائه می‌دهد.

دانلود رایگان مقاله از ایران پیپر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.