بورسیه تحصیلی

۵ کلید برای دریافت کمک‌هزینه و بورسیه تحصیلی

تأمین هزینه‌های تحصیلی یکی از موانعی است که در مسیر تحصیلات تکمیلی مشکل‌آفرین می‌شود. قبل از درخواست برای پذیرش تحصیلی، بهتر است از هزینه‌های تحصیلی و زندگی در کشور مقصد اطلاعات کاملی به دست آورید. کمک‌هزینه تحصیلی راهی برای تعدیل هزینه‌های تحصیلی است آگاهی از چگونگی پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی و دریافت بورسیه تحصیلی می‌تواند دغدغه‌های بعدی را به‌سادگی برطرف کند. ترجمانو ۵ راه کلیدی را معرفی می‌کند که با توجه به این راهکارها می‌توانید درخواست بورسیه تحصیلی را ارائه دهید:

برای دریافت بورسیه تحصیلی این راه ها را امتحان کنید

۱-آیا همه مدارک لازم را برای درخواست پذیرش تحصیلی تکمیل کرده‌اید؟ اکنون زمانی است که با همان دقت و وسواس، فرم‌های درخواست کمک‌هزینه تحصیلی را نیز تکمیل نمایید. مدارکی را مبنی بر واجد شرایط بودن خود ارائه دهید. شرایط دریافت بورسیه تحصیلی را از سایت دانشگاه مقصد دریافت کنید. چنانچه واجد شرایط دریافت وام دانشجویی نیز بودید فرم‌های مربوط را تکمیل کنید. معمولاً ۲ هفته پس از پذیرش تحصیلی، اطلاعات دریافت کمک‌هزینه و بورس تحصیلی، از طرف دانشگاه مقصد در اختیار متقاضی قرار خواهد گرفت. بسیار دیده‌شده که مدارک ناقص بوده و یا اینکه در مهلت مقرر apply نشده است در این صورت شانس خود را برای دریافت بورسیه از دست خواهید داد.

۲-احتمال دارد در نامه پذیرش، پیشنهادی برای مبلغ کمک‌هزینه دریافت کنید. برای چنین موردی از قبل آمادگی لازم را داشته باشید. اگر از دانشگاه‌های مختلف چند پیشنهاد دارید می‌توانید بهترین را انتخاب کنید ولی بنا بر دلایل شخصی ممکن است یک دانشگاه خاص مدنظرتان باشد. هرگز به دانشگاه انتخابی خود، مبلغ پیشنهادی دیگر دانشگاه‌ها را اعلام نکنید. برای گرفتن کمک‌هزینه بیشتر از این دانشگاه می‌توانید با مسئولان دانشگاه تماس گرفته (کسی که نامه پذیرش را تأیید کرده) و قبل از هر چیزی برای پذیرش و دریافت بورسیه یا کمک‌هزینه تشکر کنید. سپس اطلاع دهید که پیشنهادهای دیگری نیز دارید و در حال تصمیم‌گیری هستید. سپس بپرسید آیا راهی برای ارزیابی مجدد درخواست کمک‌هزینه وجود دارد یا خیر؟ و آیا می‌توانید اطلاعات تکمیلی دیگری برای کسب کمک‌هزینه بیشتر ارائه دهید یا خیر؟

نگران نباشید این تماس حتی اگر منجر به دریافت کمک‌هزینه بیشتری نشود، چیزی را از دست نخواهید داد. به‌طورمعمول مسئولان دانشگاهی با این موارد آشنا بوده و راهکارهایی برای بررسی مجدد پرونده تحصیلی در اختیاردارند. آن‌ها می‌دانند که متقاضی ممکن است پیشنهاد بهتری نیز داشته باشد. بهتر است شانس خود را برای دریافت کمک‌هزینه بیشتر امتحان کنید.

بورسیه تحصیلی از آلمان

۳- وب‌سایت آموزش‌وپرورش و آموزش عالی کشور مقصد را بررسی کنید. برخی از دانشگاه‌ها برای جذب دانشجویان مستعد بین‌المللی، بورسیه تحصیلی و کمک‌هزینه‌های تحصیلی خوبی در نظر می‌گیرند. برای مثال بورسیه تحصیلی به نام DAAD در کشور آلمان وجود دارد که به دانشجویان بین‌المللی در دوره دکترا و پسادکترا فرصت مطالعاتی می‌دهد. اگر به زبان آلمانی آشنایی دارید این سایت کمک خوبی خواهد بود. می‌توانید از سایت‌های ترجمه آنلاین نیز برای ترجمه سایت کمک بگیرید.

https://www.daad.de/en/

بورس‌های تحصیلی و فرصت‌های مطالعاتی دیگری نیز در کشور استرالیا به نام Endeavour برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته‌شده است. با مراجعه به این آدرس می‌توانید اطلاعات بیشتری به دست آورید

https://internationaleducation.gov.au/Pages/default.aspx

با جستجو در سایت دانشگاه‌های کشورهای مختلف می‌توانید از مقدار کمک‌هزینه و شرایط دریافت مطلع شوید. چنانچه شاغل در یک ارگان رسمی نیز باشید می‌توانید از کمک‌هزینه تحصیلی بهره‌مند شوید برخی از سازمان‌ها برای اعضا و وابستگان، نوعی کمک مالی برای تحصیلات تکمیلی در نظر می‌گیرند. در صورت دریافت بورسیه تحصیلی از سازمان خود، بهتر است اطلاعاتی از چگونگی بازپرداخت به دست آورید.

۴- کمک‌هزینه تحصیلی، حتی پس از شروع تحصیل نیز می‌تواند پرداخت شود. چنانچه مشغول به تحصیل در دانشگاه مقصد باشید نیز می تونید درخواست کمک‌هزینه تحصیلی داشته باشید. تحقیق کنید که چه زمانی می‌توان کمک‌هزینه اضافه دریافت کرد. طبق تجربیات شخصی بهترین زمان، ۳-۲ هفته پایان‌ترم است. به امور مالی دانشگاه مراجعه کرده و برای کمک‌هزینه اضافه تحقیق کنید و در صورت موجود بودن آمادگی ارائه اطلاعات و درخواست را داشته باشید.

۵- برای ثبت‌نام در مراکز آموزشی، ملزم به پرداخت شهریه هستید که مبالغ متفاوتی دارد. قبل از هرگونه اقدامی از هزینه‌های تحصیلی در دانشگاه موردنظر اطلاعاتی به دست آورید. درصورتی‌که درخواست کمک‌هزینه تحصیلی شما پذیرفته نشد می‌توانید در سال تحصیلی دوباره اقدام کنید. لازم به ذکر است که هیچ مرکز دانشگاهی در دنیا، در صورت انصراف از تحصیل، هزینه ثبت‌نام را برگشت نخواهد داد. پس در پرداخت هزینه عجله نکنید.

پس از اخذ پذیرش تحصیلی، می‌توانید با دفتر پذیرش تماس گرفته و درخواست مهلت برای واریز وجه را داشته باشید. تنها شما نیستید که این مشکل رادارید. بسیاری از دانشجویان تقاضای تمدید مهلت پرداخت شهریه رادارند و دانشگاه‌ها نیز به‌طورمعمول فرصتی را در اختیار دانشجو قرار می‌دهند. البته می‌بایست دلایل کافی برای درخواست خود ارائه دهید.

پرداخت بورسیه تحصیلی، وام دانشجویی و کمک‌هزینه‌های مالی، برای دانشجویان بین‌المللی با سخت‌گیری‌های بسیاری روبروست و این به دلیل افزایش تقاضا برای دریافت کمک‌هزینه است. بهتر است بدانید که تقریباً هیچ کشوری برای دوره کارشناسی، بورسیه قبول نمی‌کند و اکثر کشورها برای دوره دکترا و فرصت‌های مطالعاتی پسادکترا، کمک‌هزینه‌هایی را در نظر می‌گیرند. بدیهی است رقابت بسیار فشرده‌ای وجود دارد و طبیعتاً متقاضیان مستعد که رزومه کامل و پرباری را داشته باشند شانس دریافت بورسیه تحصیلی بیشتری دارند.

دانلود رایگان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.