معرفی کتاب در رشته حقوق ۲۰۲۴

۱.

عنوان کتاب:The Greening of Corporate Law

نویسنده:Elizabeth Spencer

ناشر:independently published

زمان انتشار:۲۰۲۴/۴/۵

تعداد صفحات:‎ ۱۳۳

قانون می‌تواند برای تنظیم آلودگی و سایر فعالیت‌های مضر به طرق مختلف مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال، می‌تواند محدودیت‌هایی را برای میزان آلودگی‌ای که کسب‌وکارها می‌توانند منتشر کنند، تعیین کند، می‌تواند کسب‌وکارها را ملزم به استفاده از فناوری‌های کنترل آلودگی کند، و می‌تواند برای کسب‌وکارهایی که قوانین زیست‌محیطی را نقض می‌کنند، مجازات‌های کیفری ایجاد کند.

۲.

عنوان کتاب:Conflict Resolution and Peacemaking in Islam

نویسنده:H. Sadik Kirazli

ناشر:Palgrave Macmillan

زمان انتشار:۲۰۲۴/۶/۱۲

تعداد صفحات:۲۴۱

این کتاب دیدگاه‌های اسلامی در مورد حل و فصل منازعات و ایجاد صلح را بررسی می‌کند و به محققان و خوانندگان عمومی علاقه‌مند به درک نقش اسلام در ترویج هماهنگی و حل اختلافات می‌پردازد. کتاب حاضر به موضوعات کلیدی مانند اصول حل منازعات اسلامی، نمونه‌های تاریخی راه‌حل‌های صلح‌آمیز، و چالش‌های معاصری که جوامع مسلمان با آن مواجه هستند، می‌پردازد. هدف این کتاب با پرداختن به این موضوعات، ارائه بینشی به آموزه‌ها و شیوه‌های اسلامی است که می‌تواند به ساختن پل‌ها و تقویت صلح در زمینه‌های مختلف کمک کند. این کتاب به دلیل نیاز روزافزون به درک و ترویج قطعنامه‌های مسالمت آمیز در جهان امروز، به ویژه در مناطق تحت تأثیر اسلام، مهم و مرتبط است.

۳.

عنوان کتاب:Beyond the Binary

نویسنده:Saadia Yacoob

ناشر:University of California Press

زمان انتشار:۲۰۲۴/۵/۷

تعداد صفحات:۲۶۳

یکی از مباحث داغ در اخلاق اسلامی معاصر، جایگاه زن در قوانین اسلامی است. در حالی که محافظه‌کاران مسلمان استدلال می‌کنند که احکام حقوقی متفاوت جنسیتی منعکس‌کننده نقش‌های جنسیتی مکمل هستند، فمینیست‌های مسلمان استدلال می‌کنند که قوانین اسلامی زنان را زیر مجموعه خود قرار داده است و بنابراین نیاز به اصلاح دارد.

۴.

عنوان کتاب:Islamic Finance

نویسنده:Nadia Mansour

ناشر:‎ Springer

زمان انتشار:۲۰۲۴/۴/۱۰

تعداد صفحات:۸۳۸

این کتاب روندهای جدید در قوانین و مقررات در امور مالی اسلامی را مورد بحث قرار می‌دهد. امور مالی اسلامی جزء خاصی از نظام مالی جهانی است و بسیار متفاوت از امور مالی سکولار است. برای درک توسعه مالی اسلامی، مهم است که آن را در چارچوب جهانی شدن مالی قرار دهیم. نظام مالی اسلامی نیروی جدیدی در نظام مالی معاصر جهان است و در بیش از صد کشور جهان حضور دارد.

۵.

عنوان کتاب:Harmony and Equity

نویسنده:Binish Shah

ناشر:‎ Independently published

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۲۹

تعداد صفحات:‎ ۱۱۰

کتابی عمیق و روشنگر است که به تعالیم غنی اسلام در مورد عدالت اجتماعی می‌پردازد. این کاوش جامع، مطالعه دقیقی از متون مقدس اسلامی، سنت‌ها، و شیوه‌های تاریخی است که درک جامعی از نحوه نگرش اسلام و ترویج عدالت اجتماعی ارائه می‌دهد.

۶.

عنوان کتاب:Understanding Sharia Law

نویسنده:Heather Alfonso

ناشر:‎ Independently published

زمان انتشار:۲۰۲۴/۸/۳

تعداد صفحات:۱۲۸

این کتاب از ریشه‌های آن در فقه اسلامی گرفته تا تفاسیر آن در فرهنگ‌ها و زمینه‌های مختلف، درک متوازن و ظریفی از قوانین شریعت ارائه می‌کند.

۷.

عنوان کتاب:Collective Ijtihad

نویسنده:Hossam Sabry Othman

ناشر:‎ International Institute of Islamic Thought

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۲۷

تعداد صفحات:۱۶۴

این کتاب به نقد فتوا در بستر مدرن پرداخته و خواستار اعمال رویکردی ترکیبی با استفاده از سازوکار اجتهاد جمعی برای تدوین احکام و غلبه بر نقاط ضعف کنونی است. این کتاب مفاهیم مرکزی فقهی را به دقت بررسی می‌کند و اجتهاد مشورتی را به عنوان جایگزینی مناسب برای رویکرد بحث‌برانگیز کلاسیک اجماع که ممکن است در جهان معاصر دشوار باشد، مطرح می‌کند.

۸.

عنوان کتاب:Islamic Law and Ethics

نویسنده:David R. Vishanoff

ناشر:International Institute of Islamic Thought

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۲۷

تعداد صفحات:۲۲۲

آیا شریعت اسلام اخلاق اسلامی را تعریف می‌کند؟ یا قانون شاخه‌ای از یک نظام اخلاقی گسترده‌تر است؟ یا یکی از چندین گفتمان اخلاقی مستقل، اسلامی و غیره، است که برای بیعت مسلمانان رقابت می‌کند؟ مقالات این کتاب طیفی از پاسخ‌ها را ارائه می‌دهد: برخی فقه را به عنوان چارچوب تعیین کننده اخلاق می‌دانند، برخی دیگر قانون را در یک نظام اخلاقی گسترده‌تر وارد می‌کنند و برخی دیگر آن را تنها به عنوان یکی از چندین گفتمان اخلاقی موازی اسلامی ارائه می‌کنند یا نشان می‌دهند که چگونه اخلاق اسلامی چگونه است. ممکن است با نظام‌های هنجاری غیرمسلمان همزیستی داشته باشد.

۹.

عنوان کتاب:Islamic book for Adult Men & Women

نویسنده:Ibrahim Ma’an

ناشر:‎ Independently published

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۲۵

تعداد صفحات:۸۷

این کتاب اسلامی برای کمک به ایجاد پایه و اساس ایمان مسلمان و تقویت ایمان خود در مواقع سخت و کمک به مقابله با مسائل زندگی است. اصول اساسی اسلامی را برای ایجاد ارتباط با خدا توضیح می‌دهد که اساس همه نوع خیر است. دانش، خرد و شجاعت را القا می‌کند که به اطاعت از پروردگارش، حفظ صبر در صورت نیاز و کنترل امیال کمک می‌کند.

۱۰.

عنوان کتاب:Justice in Islam

نویسنده:Ramon Harvey

ناشر:‎ International Institute of Islamic Thought

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۲۴

تعداد صفحات:‎ ۱۵۳

علیرغم ناامیدی‌هایی که تاریخ اغلب به ارمغان آورده است، امید به عدالت، همچنان دروجود ما سوسو می زند. این کتاب بر برخی از راه‌کارهایی تمرکز دارد که موضوع عدالت در جریان‌های نوظهور اندیشه اسلامی را  بررسی می‌کنند.

۱۱.

عنوان کتاب:Islamic Social Finance

نویسنده:Sherin Kunhibava

ناشر:‎ Springer

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۲۳

تعداد صفحات:‎ ۳۰۸

این کتاب به اهمیت رو به رشد مالی اجتماعی اسلامی به عنوان یک رویکرد تأمین مالی جایگزین و پایدار در جهان می‌پردازد. با تمرکز بر مالزی، یک رهبر جهانی در بانکداری و مالی اسلامی، موضوعات تحت پوشش شکاف موجود در تحقیقات موجود را با ارائه پوشش عمیقی از چارچوب قانونی پیرامون مالیه اجتماعی اسلامی پیروی می‌کنند.

۱۲.

عنوان کتاب:The Religion Is SImple

نویسنده:F S A Majeed

ناشر:Independently published

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۱۵

تعداد صفحات:‎ ۲۶۶

دین به زبان ساده  شش اصل ایمان را در اسلام بررسی می‌کند: ایمان به خدا، فرشتگان او، کتاب‌های او، پیامبرانش، زندگی پس از مرگ، و قضا و قدر.

۱۳.

عنوان کتاب:The Law of Riba in Islamic Banking

نویسنده:Hasan Gürak

ناشر:‎ Routledge

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۱۲

تعداد صفحات:۲۳۶

این کتاب راهنمای مفیدی برای دانشجویان، محققان و پژوهشگران بانکداری و امور مالی اسلامی خواهد بود.

۱۴.

عنوان کتاب:Matrilineal, Matriarchal, and Matrifocal Islam

نویسنده:Abbas Panakkal

ناشر:Palgrave Macmillan

زمان انتشار:۲۰۲۴/۲/۲۴

تعداد صفحات:۴۷۸

در سرتاسر جهان، فرهنگ‌های اسلامی ماهیت‌های متمایز مادرسالاری، مادر کانونی را در نتیجه نحوه اجرای آنها توسط جوامع یکپارچه و بومی مسلمان ایجاد کرده‌اند. در سیستم‌های تبار مادرزادی، برخلاف الگوهای رایج‌تر الگوهای پدر خطی، کودکان به گروه اجداد مادر تعلق دارند.

دانلود رایگان مقاله از ایران پیپر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.