معرفی کتاب در رشته تاریخ ۲۰۲۴

۱.

عنوان کتاب:A History of the Muslim World

نویسنده:Michael Cook

ناشر:Princeton University Press

زمان انتشار:۲۰۲۴/۵/۷

تعداد صفحات:۹۶۰

این کتاب رویدادها، شخصیت‌ها، درگیری‌ها و همگرایی‌های عمده‌ای را که تاریخ جهان اسلام را شکل داده‌اند، تشریح و توضیح می‌دهد. بدنه کتاب خوانندگان را از مبدأ اسلام تا آستانه قرن نوزدهم می‌برد و پایان داستان را تا به امروز ادامه می‌دهد. بنابراین مایکل کوک تاریخچه وسیعی از یک تمدن را ارائه می‌دهد که هم به دلیل وحدت و هم تنوع آن قابل توجه است.

۲.

عنوان کتاب:After 1177 B.C.

نویسنده:Eric H. Cline

ناشر:Princeton University Press

زمان انتشار:۲۰۲۴/۴/۱۶

تعداد صفحات:۳۵۲

این کتاب مملو از درس‌هایی برای دنیای امروز در مورد اینکه چرا برخی جوامع از شوک‌های عظیم جان سالم به در می‌برند در حالی که برخی دیگر نه، پس از ۱۱۷۷ قبل از میلاد نشان می‌دهد که چرا این دوره، به دور از اولین عصر تاریکی، عصر جدیدی با اختراعات جدید و فرصت‌های جدید بود.

۳.

عنوان کتاب:The Korea History

نویسنده:Curtis C. Kim

ناشر:independently published

زمان انتشار:۲۰۲۴/۴/۵

تعداد صفحات:‎ ۸۹

این کتاب که توسط مورخ تحسین‌شده کورتیس سی کیم نوشته شده است، خوانندگان را به ماجراجویی هیجان‌انگیزی در طول تاریخ‌های تاریخ کره می‌برد. با این کتاب اسرار تمدن‌های اولیه کره را کشف کنید، ظهور و سقوط سلسله‌ها را کشف کنید و شاهد اتفاقات دگرگون کننده‌ای باشید که سرنوشت آن را رقم زده است.

۴.

عنوان کتاب:Human History

نویسنده:Ahoy Publications

ناشر:Ahoy Publications

زمان انتشار:۲۰۲۴/۴/۵

تعداد صفحات:۱۲۰

هزار واقعیت جالب درباره تاریخ بشر، کاوشی عمیق در تاریخ بشر از ۲۰۰۰۰۰ سال قبل از میلاد تا به امروز است. با مطالعه این کتاب کشف کنید که چگونه انسان‌های اولیه در سراسر خشکی‌ها مهاجرت کردند، اختراعات جامعه را متحول کردند و به پیشبرد بشریت کمک کردند، ظهور تمدن‌های قدرتمند و جنگ‌هایی که چشم انداز جهانی ما را برای همیشه تغییر دادند.

۵.

عنوان کتاب:European History

نویسنده:Billy Wellman

ناشر:‎ Billy Wellman

زمان انتشار:۲۰۲۴/۴/۵

تعداد صفحات:‎ ۳۹۲

با این مجموعه سه گانه جذاب که ملیله‌های بزرگ تاریخ، هنر، علم و فلسفه اروپا را به نمایش می‌گذارد، در قلب گذشته تاریخی اروپا شیرجه بزنید.

۶.

عنوان کتاب:Africa

نویسنده:DK

ناشر:DK

زمان انتشار:۲۰۲۴/۴/۲

تعداد صفحات:۴۰۰

آفریقا که بیش از ۲۰۰۰۰۰ سال از ظهور اولین انسان‌ها تا ظهور ابرشهرها را در بر می‌گیرد، تاریخ و فرهنگ دومین قاره بزرگ جهان را با جزئیات واضح بررسی می‌کند. داستان‌هایی را که آفریقا و جهان پیرامون آن را شکل داده‌اند، از امپراتوری‌ها و پادشاهی‌های قدرتمند و تأثیرگذار مانند مالی و بنین، از طریق مبارزه با استعمار و مبارزه برای استقلال گرفته تا جایگاه آفریقا در صحنه جهانی امروز زنده می‌کند.

۷.

عنوان کتاب:A History of the World in Twelve Shipwrecks

نویسنده:David Gibbins

ناشر:‎ St. Martin’s Press

زمان انتشار:۲۰۲۴/۴/۲

تعداد صفحات:۳۰۴

تاریخچه جهان در دوازده کشتی غرق شده فقط داستان آن کشتی‌ها، مردمی که بر روی آنها رفتند، و محموله و گنجی که حمل می‌کردند نیست، بلکه داستان گسترش مردم، مذهب و عقاید در سراسر جهان است. داستانی از استعمار، مهاجرت و روحیه تسخیر ناپذیر بشری است که امروز نیز ادامه دارد. از عصر درخشان برنز، تا دنیای روم سزار، از دوران وایکینگ‌ها، تا کاوش در قطب شمال، گیبنز از کشتی‌های غرق شده برای بیان همه چیز استفاده می‌کند.

۸.

عنوان کتاب:A Brief History of Feminism

نویسنده:Patu

ناشر:The MIT Press

زمان انتشار:۲۰۲۴/۴/۲

تعداد صفحات:۸۸

در این کتاب ما در مورد مسائل بورژوازی و طبقه کارگر و نژادپرستی خشمگین برخی از فمینیست‌های آمریکایی وقتی که مردان سیاه پوست قبل از زنان رأی آوردند، می‌آموزیم و ما داستان تاریخی را که هنوز در حال نوشتن است یاد می‌گیریم.

۹.

عنوان کتاب:The Boer War

نویسنده:Captivating History

ناشر:Captivating History

زمان انتشار:۲۰۲۴/۴/۲

تعداد صفحات:‎ ۱۰۸

این روایت پرشکن، فصلی پرفراز و نشیب در تاریخ را باز می‌کند که در آن جاه طلبی، انعطاف پذیری و تراژدی در دشت‌های آفتاب سوخته آفریقای جنوبی با هم برخورد می‌کنند. سفری را در زمان آغاز کنید که در آن روح تسلیم ناپذیر کشاورزان بوئر با قدرت امپراتوری بریتانیا درگیر شد، که توسط رویاهای توسعه و جذابیت درخشان طلا و الماس هدایت می‌شد.

۱۰.

عنوان کتاب:Six-Day War

نویسنده:‎ Hourly History

ناشر:‎ Hourly History

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۳۱

تعداد صفحات:۱۱۲

دولت اسراییل در جنگ تأسیس شد و در ده سال اول وجود خود، درگیر دو جنگ بزرگ با همسایگان عرب خود بود. جنگ اول اعراب و اسرائیل تقریباً از لحظه‌ای آغاز شد که دولت جدید در ماه مه ۱۹۴۸ اعلام شد. اگرچه به سختی فرصت ایجاد نیروهای مسلح داشت، اسرائیل به نحوی از تهاجم همزمان ارتش‌های چهار کشور عربی در طول آن درگیری جان سالم به در برد.

۱۱.

عنوان کتاب:American History Stories

نویسنده:Ahoy Publications

ناشر:Ahoy Publications

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۲۹

تعداد صفحات:‎ ۱۳۲

این مجموعه از ۱۰۱ داستان واقعی به طرز ماهرانه‌ای وقایع محوری و شخصیت‌های تأثیرگذار را روایت می‌کند که مسیر این کشور را از آغاز ناهموار استعماری تا جایگاه کنونی آن در صحنه جهانی ترسیم کرده‌اند.

۱۲.

عنوان کتاب:A Concise History of the Jews

نویسنده:Aeon History

ناشر:‎ Independently published

زمان انتشار:۲۰۲۴/۴/۸

تعداد صفحات:۲۳۲

در این کتاب از اورشلیم باستان، جایی که هر سنگ و گوشه خیابان داستانی از روح بی‌امان مردمی را روایت می‌کند، تا رویاهای قطبی تئودور هرتزل، که جرأت کرد وطنی را که از خاکستر ناامیدی دوباره متولد شده است، تصور کند، مطالب جذابی خواهید آموخت.

۱۳.

عنوان کتاب:Why Study History?

نویسنده:John Fea

ناشر:‎ Baker Academic

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۲۶

تعداد صفحات:۱۸۴

هدف از مطالعه تاریخ چیست؟ چگونه از منظر تاریخی به زندگی معاصر می‌اندیشیم، و آیا چنین تأملی می‌تواند به ما کمک کند تا خود، دنیای اطرافمان و خدایی را که می‌پرستیم و خدمت می‌کنیم، بهتر بشناسیم؟

۱۴.

عنوان کتاب:Mexican History

نویسنده:Billy Wellman

ناشر:‎ Billy Wellman

زمان انتشار:۲۰۲۴/۴/۱

تعداد صفحات:‎ ۱۳۰

این کتاب پاسپورت شما برای درک نیروهایی است که کشور جذاب مکزیک را شکل داده‌اند. از طلوع تمدن‌ها تا چالش‌های دوران مدرن، این کتاب جذاب و جامع شما را پوشش داده است.

دانلود رایگان مقاله از ایران پیپر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.