معرفی کتاب در رشته اقتصاد ۲۰۲۴

۱.

عنوان کتاب:In This Economy?

نویسنده:Kyla Scanlon

ناشر:Crown Currency

زمان انتشار:۲۰۲۴/۵/۲۸

تعداد صفحات:‎ ۲۵۶

این کتاب راهنمای ضروری و نیروهای پنهانی را که منجر به نتایج کلیدی اقتصادی می‌شوند، رایج‌ترین افسانه‌ها و مفروضات منسوخ و غبارآلود که تخیل سیاسی ما را محدود می‌کنند، نشان می‌دهد، و مسیر جدید و جسورانه‌ای را برای ساختن جامعه‌ای مرفه ارائه می‌دهد که برای همه کارساز است.

۲.

عنوان کتاب:The Creative Economy

نویسنده:Amanda J. Ashley

ناشر:‎ Routledge

زمان انتشار:۲۰۲۴/۵/۸

تعداد صفحات:۳۲۹

این کتاب یک منبع کامل و ضروری برای دانشجویان، دانش پژوهان و سیاست گذاران است و کاوشی عمیق اما خواندنی از اقتصاد خلاق ارائه می‌دهد. از اقتصاد فرهنگی و پویایی بازار گرفته تا اکوسیستم‌های خلاق و توسعه عادلانه، طیفی از موضوعات مهم برای درک و کار در اقتصاد خلاق را پوشش می‌دهد. فصل‌ها بینش‌های جامع و مثال‌های عملی را ارائه می‌دهند و آن را به راهنمای ارزشمندی برای پیمایش در چشم‌انداز پیچیده بخش خلاق تبدیل می‌کنند. چه شما یک حرفه‌ای در زمینه هنر باشید یا صرفاً به پیچیدگی‌های اقتصاد خلاق علاقه مند باشید، این کتاب یک دستاورد فوق العاده در این زمینه است.

۳.

عنوان کتاب:The Indonesian Economy and the Surrounding Regions in the 21st Century

نویسنده:Budy Prasetyo Resosudarmo

ناشر:‎ Springer

زمان انتشار:۲۰۲۴/۴/۵

تعداد صفحات:‎ ۶۳۱

این کتاب دانش خواننده را در مورد چندین موضوع مهم مرتبط با اقتصاد اندونزی و مناطق اطراف آن، که پروفسور ایوان جای آزیس در ۴۰ سال گذشته مشارکت قابل توجهی در آن داشته است، گسترش می‌دهد. این کتاب به سه بخش تقسیم شده است که فصل اول شامل چندین فصل است که روش‌های اساسی در اقتصاد منطقه‌ای، اقتصاد توسعه، اقتصاد کلان و مالی را توضیح می‌دهد. این روش‌ها در درک اقتصاد سیاسی اندونزی و مناطق همسایه بسیار مهم هستند…

۴.

عنوان کتاب:Economy, Society and Politics

نویسنده:Christian Fridrich

ناشر:Springer

زمان انتشار:۲۰۲۴/۴/۵

تعداد صفحات:۴۸۹

پیوندهای متقابل اقتصاد، جامعه و سیاست به وضوح ساختارهای اجتماعی ـ اقتصادی و سیاسی و موقعیت‌های مشکل، شیوه‌های فعلی تفکر و عمل و همچنین درک جمعی از گزینه‌های راه‌حل را تعیین می‌کند که هنوز هم بی­توجهی به آنها در تدریس دانشگاهی و آموزش مدرسه شگفت‌آور است. پدیده‌هایی مانند بیماری‌های همه گیر، تغییرات آب و هوایی، مهاجرت یا اقتدارگرایی، ارتباطات نزدیک، پیچیده و متناقض بین اقتصاد، جامعه و سیاست را ملموس می‌کند. در این زمینه، تحقیقات اجتماعی ـ اقتصادی، آموزش و آموزش ضروری است.

۵.

عنوان کتاب:Financial Stability, Economic Growth and Sustainable Development

نویسنده:Marc Baudry

ناشر:‎ Routledge

زمان انتشار:۲۰۲۴/۴/۴

تعداد صفحات:‎ ۳۳۸

پس از چند بحران جهانی، نیاز فوری به بازنگری پارادایم‌های اقتصادی و مالی برای بهبود نتایج برای سه رکن توسعه پایدار: اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی وجود دارد. در پاسخ، رشته‌های مختلفی از تفکر اقتصادی جدید مانند رشد زدایی، اقتصاد مشارکتی، اقتصاد همبستگی، اقتصاد اشتراکی و کارآفرینی اجتماعی ظهور کرده‌اند. این کتاب به بررسی ابعاد مختلف اقتصادی و مالی توسعه پایدار با تکیه بر نظریه‌های جدید و موجود می‌پردازد.

۶.

عنوان کتاب:Clean Economy Now

نویسنده:Bob Keefe

ناشر:‎ Rowman & Littlefield Publishers

زمان انتشار:۲۰۲۴/۴/۲

تعداد صفحات:‎ ۲۹۶

باب کیف با ترکیب غرایز یک روزنامه‌نگار و بینش رهبر یک سازمان تجاری ملی در خط مقدم سیاست‌های آب و هوایی، اولین نگاه عمیق به این موضوع را ارائه می‌کند که چگونه مهم‌ترین اقدام اقلیمی در تاریخ، اقتصاد، زندگی و آینده سیاره ما را تغییر می‌دهد. او نشان می‌دهد که چگونه آینده‌ای که از مدت‌ها پیش توسط کارشناسان، سیاست‌گذاران و پیش‌بینی‌کنندگان پیش‌بینی می‌شد فرا رسیده است، و چگونه کسب‌وکارها و جوامع هوشمند از فرصت‌های ناشی از آن استفاده می‌کنند.

۷.

عنوان کتاب:Asian Economies

نویسنده:Jamus Jerome Lim

ناشر:Wiley

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۲۵

تعداد صفحات:۳۴۵

در اقتصادهای آسیایی: تاریخ، نهادها و ساختارها، اقتصاددان و پروفسور کهنه کار، جاموس جروم لیم، بحثی روشن و به روز درباره تحولات اقتصادی اخیر در آسیا، از ظهور اژدهایان آسیای شرقی تا کشورهای در حال توسعه ارائه می‌دهد. منابع اصلی رشد قرن حاضر شما ویژگی‌های کلیدی اقتصادی اقتصادهای آسیایی را از طریق مطالعات موردی تاریخی و معاصر کشف خواهید کرد و مفاهیم تحلیلی را کشف خواهید کرد که می‌توانید برای درک بهتر این اقتصادهای متنوع از آنها استفاده کنید.

۸.

عنوان کتاب:Sustainable Marketing and the Circular Economy in Poland

نویسنده:Anita Proszowska

ناشر:Routledge

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۲۳

تعداد صفحات:۱۴۹

این کتاب به حل مشکل برنامه‌ها و ابزارهای بازاریابی حامی محیط‌زیست ناکارآمد، که در حال حاضر توسط شرکت‌ها برای پایدارتر کردن فعالیت‌های خود استفاده می‌شود، کمک می‌کند. نویسندگان مفاهیم و استراتژی‌های کلیدی بازاریابی پایدار را برای برجسته کردن روندها و جهت گیری‌های توسعه فعالیت‌های بازاریابی شرکت‌های مدرن شناسایی می‌کنند…

۹.

عنوان کتاب:Digital Economy

نویسنده:Deni Adha Akbari

ناشر:‎ Independently published

زمان انتشار:۲۰۲۴/۳/۵

تعداد صفحات:‎ ۲۳۱

اقتصاد دیجیتال به نیروی مهمی تبدیل شده است که روش‌های انجام تجارت، ارتباط و تعامل ما را در عصر دیجیتالی همیشه در حال تحول تغییر می‌دهد. «اقتصاد دیجیتال: مدل‌ها و استراتژی‌های کسب‌وکار در عصر مدرن» یک کتاب راهنمای جامع است که هدف آن کمک به خوانندگان در درک پیچیدگی‌های اقتصاد دیجیتال و تأثیر معاصر آن بر استراتژی‌های تجاری است.

۱۰.

عنوان کتاب:The Circular Economy

نویسنده:Albert Tetteh Adjei

ناشر:‎ Independently published

زمان انتشار:۲۰۲۴/۲/۲۴

تعداد صفحات:۱۹۵

در این پتانسیل تحول‌آفرین راه‌حل‌های اقتصاد سبز را کاوش کنید و بیاموزید که چگونه کسب‌وکارها می‌توانند رشد کنند و در عین حال تأثیر معناداری بر روی کره زمین و جامعه بگذارند. چه یک کارآفرین باتجربه، یک طرفدار پایداری، یا یک خواننده کنجکاو باشید که به دنبال راه حل‌های عملی است، این کتاب شما را تشویق می‌کند که اقتصاد دایره‌ای را بپذیرید و راه را برای آینده‌ای روشن‌تر و پایدارتر هموار کند.

۱۱.

عنوان کتاب:China’s Blue Economy

نویسنده:Kathleen (Kate) A. Walsh

ناشر:‎ CRC Press

زمان انتشار:۲۰۲۴/۲/۱۹

تعداد صفحات:‎ ۲۳۰

این کتاب برای همه علاقه مندان به مطالعات اقتصاد آبی، کسانی که به مطالعه و تمرین روابط بین الملل، سیاست و توسعه محیط زیست، سیاست و حکمرانی دریایی، استراتژی دریایی و دریایی، امور بین المللی و آسیایی، و همچنین مسائل امنیتی هند و اقیانوسیه می‌پردازند، نوشته شده است.

۱۲.

عنوان کتاب:Circular and Transformative Economy

نویسنده:Luxon Nhamo

ناشر:‎ CRC Press

زمان انتشار:۲۰۲۴/۲/۹

تعداد صفحات:‎ ۳۰۲

هدف اصلی این کتاب نشان دادن مدل‌های دایره‌ای برای مدیریت منابع پایدار است. مزایای رویکردهای تحول آفرین در یکپارچه سازی، ساده سازی و تسهیل درک سیستم‌های پیچیده و تبدیل سیستم‌ها به سمت پایداری بیشتر در حین دستیابی به نتایج اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی متعدد را برجسته می‌کند. این کتاب مسیرهایی را برای تصمیم گیری‌های سیاست استراتژیک در مورد تحول اجتماعی ـ اقتصادی با پشتیبانی از مطالعات موردی فراهم می‌کند.

۱۳.

عنوان کتاب:Political Economy of Media and Communication

نویسنده:Joan Pedro-Carañana

ناشر:‎ Routledge

زمان انتشار:۲۰۲۴/۲/۱

تعداد صفحات:۴۰۰

این کتاب با مشارکت‌ محققان سراسر جهان دیدگاه‌های روش‌شناختی گوناگون، وضعیت هنر در اقتصاد سیاسی رسانه‌ها و روش‌های ارتباطی را ارائه می‌کند و  آن روش‌ها را با رویکردهای مجاور، برای مطالعه تمرکز مالکیت و قدرت، کثرت‌گرایی و تنوع، تنظیم مقررات و سیاست‌های عمومی، حکومت‌داری، جنسیت‌سازی و پایداری نشان می­دهد.

۱۴.

عنوان کتاب:The Road to Freedom

نویسنده:Joseph E. Stiglitz

ناشر:‎ W. W. Norton & Company

زمان انتشار:۲۰۲۴/۴/۳

تعداد صفحات:‎ ۳۸۴

راهی به سوی آزادی، زمینه جدیدی را ایجاد می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه اقتصاد ـ از جمله پیشرفت‌های اخیر که استیگلیتز در آن نقش مهمی ایفا کرده است ـ چگونگی اندیشیدن درباره آزادی و نقش دولت در جامعه قرن بیست و یکم را بازنگری می‌کند. استیگلیتز با تکیه بر آثار فیلسوفان معاصر، روشی عمیق‌تر و انسانی‌تر برای ارزیابی آزادی‌ها توضیح می‌دهد ـ روشی که با دقت به بررسی این موضوع می‌پردازد که وقتی آزادی یک فرد با آزادی دیگری در تضاد است، چه باید کرد.

دانلود رایگان مقاله از ایران پیپر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.