دومین همایش بین المللی شرق شناسی

فراخوان دومین همایش بین المللی شرق شناسی، مطالعات ایرانی و یادمان بیدل دهلوی

دومین همایش بین المللی شرق شناسی و مطالعات ایرانی در کشور هندوستان و دانشگاه اسلامی علیگر برگزار می‌شود. این همایش با همکاری دانشگاه دولتی هرات افغانستان در اسفند ماه امسال در محل دانشگاه  علیگر تشکیل خواهد شد.

این دومین همایش شرق شناسی است که تاکنون برگزار شده است. اولین همایش شرق شناسی، تاریخ و ادبیات پارسی به تاریخ ۲۶ ماه می ۲۰۱۶ میلادی به کار خود خاتمه داد. دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان با همکاری دانشگاه دولتی خجند تاجیکستان و دانشگاه دولتی ایلیا گرجستان اقدام به برگزاری این همایش کرد. لازم به ذکر است که این همایش با حمایت علمی رئیس دپارتمان مطالعات ایرانشناسی دانشگاه هامبورگ و در محل دانشگاه ایروان برگزار شد.

هندوستان میزبان دومین همایش بین المللی شرق شناسی و مطالعات ایرانی در تاریخ ۱۱ تا ۱۳۳ اسفند ۹۵ (اول تا سوم مارس ۲۰۱۷) می‌باشد. ریاست دومین همایش بین المللی شرق شناسی بر عهده پروفسور آذرمیدخت صفوی می‌باشد. پروفسور آذرمیدخت صفوی استاد ادبیات فارسی دانشگاه علیگر بوده و علاوه بر آن ریاست مرکز تحقیقات زبان فارسی دانشگاه علیگر هند نیز بر عهده ایشان است. دکتر اصغر دادبه، رئیس دپارتمان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال نیز به عنوان دبیر علمی همایش انتخاب شده‌اند.

پرفسور دکتر احمد غنی خسروی–رئیس دانشکده زبان و ادبیات دانشگاه هرات افغانستان

پرفسور دکتر جرج سنیکیدزه-رئیس موسسه مطالعات شرقشناسی دانشگاه ایلیا گرجستان

پرفسور دکتر ورتان وسکانیان-رئیس دپارتمان مطالعات ایران دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان

پرفسور دکتر نعمت ییلدریم-رئیس دپارتمان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه اتاترک ترکیه

پرفسور دکتر نورعلی نوریزاده-رئیس دپارتمان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه خجند تاجیکستان

پرفسور دکتر مهدی کازم اف-رئیس دپارتمان فلسفه ایران دانشگاه دولتی باکو آذربایجان

محمد نصیری-رئیس موسسه فرهنگی مبین ایران

بابک رفعت-معاون برنامه ریزی امور بین الملل موسسه فرهنگی مبین ایران از دیگر اعضای شورا می باشند.

ترجمانو به اطلاع می رساند علاقه مندان برای شرکت در این همایش بین المللی می‌توانند به صورت حضوری و یا آنلاین ثبت نام نمایند. ثبت نام از ۱۸ مهر ماه آغاز شده و تا تاریخ ۹ دی ماه ادامه دارد. برای ارسال مقاله و شرکت در همایش تا تاریخ ۱۰ دی ماه ۱۳۹۵ فرصت باقی است.

محورهای دومین همایش بین المللی شرق شناسی و مطالعات ایرانی

این همایش با محوریت ویژه آثار و اندیشه‌های بیدل در موضوعات زیر برگزار می‌شود:

احوال و آثار بیدل دهلوی-غزلسرائی بیدل-مثنویات بیدل: محیط اعظم، طلسم حیرت، طور معرفت، عرفان -آثار نثری بیدل: چهار عنصر، رقعات، نکات -عرفان و فلسفه در شعر بیدل-نمائنده سبک هندی- اطلاعات تاریخی و فرهنگی در آثار بیدل- بیدل و دربار مغول- بیدل و فکر وحدت الوجود تأثیر گزاری بیدل در شعرای بعد-بیدل در نظر دانشمندان ایران، تاجیکستان، افغانستان و…

محورهای اصلی همایش عبارت‌اند از:

هنر و معماری (هنر و معماری-فرهنگ، هنر و ادبیات شرق-هنرهای دستی و سیر تحول آن در ایران-هنر اسلامی-هنر غیراسلامی- معماری و هنر شرقی-سیستمهای ساختمانی در معماری-طراحی فنی و اجزاء ساختمان)

تاریخ و تمدن (تاریخ ایران اسلامی-تاریخ انقلاب اسلامی-تاریخ قفقاز-تاریخ آسیای میانه و شبه قاره هند-تاریخ جهان عرب-تاریخ مسیحیت در خاورمیانه -تاریخ اسلام-تاریخ و تمدن خاورمیانه-جغرافیای تاریخی اسلام)

باستان شناسی (باستان شناسی-دوره اسلامی-دوره اشکانی و ساسانی-دوره ماد و هخامنشی-تاریخ بین النهرین-دوره پیش از تاریخ)

ادیان و مذاهب (شیعه شناسی-مذاهب اسلامی-تصوف و عرفان اسلامی-مذاهب فقهی-فلسفه و کلام اسلامی-تحولات ادیان و مذاهب در شرق)

حقوق (حقوق اساسی-حقوق مدنی-حقوق اداری-حقوق جزا و جرم شناسی-حقوق تجار-حقوق بین الملل)

ارتباطات فرهنگی (شناخت وسایل ارتباط جمعی-نظریه های ارتباط جمعی-حقوق ارتباط جمعی-آثار اجتماعی ارتباطات)

تعلم و تربیت (تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت-روانشناسی تربیتی-آموزش و بهسازی منابع انسانی-تکنولوژی آموزشی-مدیریت آموزشی-تعلیم و تربیت اسلامی و غیر اسلامی-آموزش و پرورش تطبیقی-تاریخ تعلیم و تربیت در اسلام)

علوم سیاسی (اندیشه‌های‌ سیاسی‌ شرق و اسلام‌-تحولات‌ سیاسی‌ و اجتماعی‌ ایران‌-تحولات‌ سیاسی‌ و اجتماعی‌ خاورمیانه‌-نظام‌ سیاسی‌ و دولت‌ در اسلام‌-جنبش‌های‌ ‌ معاصر-انقلاب‌ در کشورهای‌ شرق-خلیج‌فارس‌ و مسائل‌ آن‌-مسائل‌ سیاسی‌ و اقتصادی‌ جهان‌ سوم‌-دیپلماسی‌ و رفتار سیاسی‌ در اسلام‌-مسائل‌ نظامی‌ و استراتژیک‌ معاصر)

فلسفه و کلام (فلسفه-منطق-کلام)

زبان شناسی (زبان و ادبیات شرقی- آوا شناسی-زبان شناسی معاصر-دستور زبان فارسی-زبان و تفکر)

مردم شناسی و جامعه شناسی (انسان شناسی-مردم شناسی خاورمیانه-جامعه شناسی-روانشناسی اجتماعی-جامعه شناسی سیاسی-مطالعات و تحقیقات زنان)

ادبیات پارسی (ادبیات پایداری-ادبیات عامه-ادبیات حماسی-ادبیات عرفانی-ادبیات غنایی-ادبیات تطبیقی-تاریخ و تمدن ایران باستان- ادبیات کودک و نوجوان)

دومین همایش بین المللی شرق شناسی، مطالعات ایرانی

مزایای شرکت در دومین همایش بین المللی شرق شناسی و مطالعات ایرانی

به تمام شرکت کنندگان و ارائه دهندگان مقاله در این همایش، گواهی حضور و گواهی ارائه مقاله داده خواهد شد. این گواهی نامه‌ها دارای اعتبار بین المللی می‌باشد. چکیده مقالات در کتابچه همایش منتشر می‌شود. علاوه بر آن متن کامل مقالات پذیرفته شده به صورت آنلاین انتشار داده خواهد شد. بدیهی است برای تحصیل در مقطع دکتری دانشجویان می‌توانند ازاعتبار مقالات ارائه شده در این همایش و نمرات علمی کسب شده بهره لازم را ببرند. مقالات پذیرفته شده در دومین همایش بین المللی شرق شناسی و مطالعات ایرانی، موفق به چاپ مقاله در ژورنال‌های معتبر بین المللی خواهند شد.

https://www.amu.ac.in/

چنانچه علاقه مند به شرکت در این همایش بین المللی می‌باشید بهتر است به سایت دانشگاه علیگر هند مراجعه کرده و اطلاعات تکمیلی را به دست اورید بدیهی است هرگونه تغییر در تاریخ برگزاری همایش از طریق سایت دانشگاه اطلاع رسانی خواهد شد.

 

دانلود رایگان مقاله

۲ c دیدگاه ها

  1. درود بر شما درخت دوستی بنشان، که کام دل به بار آرد/نهال دشمنی برکن، که رنج بی شمار آرد(حضرت حافظ ع) به نظرم امروزه جهان بیش از همیشه و پیش از هرچیزی به صلح، دوستی و عشق نیازمند است و اینگونه همایشها تخم مهر و دوستی می افشاند و دیدارهای اهل ادب آن را آبیاری می کند و به امید خدا این تخمها می روید و قد می کشد و درختانی تنومند و سایه گستر می گردد و روزی- که زیاد هم دور نمی نماید- آدمها در خنکای سایه سار گسترده آن خواهند غنود. به امید آن روز

  2. با سلام و درود سوالی از خدمتتان دارم. در مورد این همایش اگر محوریت موضوع بیدل دهلوی میباشد پس منظور از دیگر محورها همانند معماری و باستانشناسی و غیره در اینجا چه میباشد؟ با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.