آموزش زبان انگلیسی از طریق اپلیکیشن موبایل

معرفی۱۰ اپلیکیشن موبایل رایگان برای آموزش زبان انگلیسی

یکی از ارزشمندترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید، یادگیری زبان انگلیسی است. راه‌های زیادی هستند که به شما کمک می‌کنند تا یک‌زبان خاص را یاد بگیرید و یا زبان دوم خود را تقویت کنید؛ مانند روش سنتی حضور در کلاس‌ها و یادگیری از طریق خواندن و تمرین کردن؛ اما آیا می‌دانستید تلفن همراه هوشمند شما، وسیله‌ی خوبی برای یادگیری زبان انگلیسی است؟

فرقی نمی‌کند که بخواهید از صفر شروع کنید یا این‌که فقط بخواهید توانایی خود را در مکالمه به زبان انگلیسی بهبود دهید؛ در هر دوصورت در متن زیر ۱۰ عدد از بهترین اپلیکیشن‌های موبایل آموزش زبان انگلیسی که از سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS پشتیبانی می‌کند، معرفی می‌شود که به شما در یادگیری آسان زبان انگلیسی کمک شایانی خواهد کرد.

تمامی این اپلیکیشن‌های موبایل از Gamification Of Learning یا فرایند یادگیری به وسیله‌ی بازی استفاده می‌کنند که می‌تواند تا حد زیادی نسبت به کتاب‌های آموزشی زبان انگلیسی، شما را جلب خود کند. درواقع گیمیفیکیشن یک رویکرد آموزشی برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان است که باعث می‌شود شما با هیجان بیشتری در پی یادگیری باشید و ویژگی‌های سرگرم‌کننده و تعامل در این روش، یکنواختی را از یادگیری شما دور می‌کند. با ما همراه باشید تا ۱۰ اپلیکیشن برتر آموزش زبان انگلیسی را با هم مرور کنیم.

اپلیکیشن آموزش زبان دولینگو، به‌جای استفاده از روال معمول آموزشی درس به درس، درس‌های خود را به شکل درخت مهارت سازمان‌دهی کرده است. شما با استفاده از امتیازاتی که در طی فرایند آموزش زبان انگلیسی کسب می‌کنید، به درس بعدی می‌روید. با پاسخ‌های صحیح به پرسش‌ها امتیاز خود را بالا می‌برید و برای ادامه راه تشویق می‌شوید. سپس با استفاده از دانشی که فرامی‌گیرید قادر خواهید بود جملاتی که دیگر کاربران ایجاد می‌کنند را ترجمه نمایید.

دانلود اپلیکیشن Duolingo: اندروید | iOS

اپلیکیشن آموزش زبان doulingo

  • اپلیکیشن موبایل Memrise – جعبه لایتنری تمام عیار برای آموزش لغات زبان انگلیسی

اپلیکیشن Memrise، ارائه‌دهنده‌ی انواع دوره‌های آموزشی برای تعداد زیادی از زبان‌ها، به‌صورت رایگان هست. این اپلیکیشن دارای سیستم امتیازدهی، برای جذب کردن فرایند یادگیری زبان انگلیسی می‌باشد. باوجود آنلاین بودن نرم‌افزار، قابلیتی دارد که شما حتی زمانی که به اینترنت دسترسی ندارید می‌توانید با استفاده از حالت آفلاین از آموزش‌های این برنامه بهره ببرید. اپلیکیشن Memrise یکی از قدرتمندترین نرم‌افزارهای لایتنر است که برای یادگیری و به‌خاطر سپردن گستره‌ی وسیعی از لغات کاربردی، روشی بسیار موثر محسوب می‌شود. این اپلیکیشن قدرتمند به شما این امکان را می‌دهد که به فراگیری درس‌ها و دوره‌هایی که دیگر کاربران ایجاد کرده‌اند بپردازید. کتاب‌ها و مراجع آموزشی زبان انگلیسی بسیار معروف، از قبیل کتاب‌های «۵۰۴ واژه‌ی ضروری»، «۱۱۰۰ واژه‌ی ضروری برای تافل»، «واژگان ضروری برای آیلتس» تنها بخشی از محتوای آموزشی غنی این اپلیکیشن به‌شمار می‌آید. برای دانلود این اپلیکیشن کاربردی زبان انگلیسی به لینک‌های زیر مراجعه کنید.

دانلود اپلیکیشن Memrise: اندورید | iOS

اپلیکیشن لاینتر Memrise

  • اپلیکیشن آموزشی Lingua.ly – نرم‌افزاری برای یادگیری لغات زبان انگلیسی

نرم‌افزار Lingua.ly، اپلیکیشنی برای یادگیری زبان انگلیسی و واژگان این زبان می‌باشد. روش اصلی آموزش این نرم‌افزار از طریق لغات است. درواقع با این روش ذهن شما به یک نوع خاص از نوشتن متون عادت نمی‌کند و قادر خواهید بود کلیه‌ی لغات زبانی که می‌آموزید را بخوانید. این نرم‌افزار برای افرادی مناسب است که می‌خواهند توانایی خود را در یک‌زبان گسترش دهند. برای دانلود اپلیکیشن آموزش زبان Lingua.ly به لینک‌های زیر مراجعه نمایید.

دانلود اپلیکیشن Lingua.ly: اندورید

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی lingualy

۴-      اپلیکیشن آموزشی LearnEnglish Grammar- یکی از بهترین روش‌های برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی LearnEnglish Grammar توسط شورای بریتانیا توسعه‌یافته است. این نرم‌افزار برنامه‌ای تعاملی می‌باشد که برای تقویت قواعد دستور زبان طراحی‌شده است. سؤالات در این نرم‌افزار در هر دو نسخه‌ی بریتانیایی و آمریکایی، در چهار سطح که از مقدماتی آغاز و تا سطح پیشرفته ادامه خواهد داشت، سازمان‌دهی شده است. این اپلیکیشن ۱۲ مبحث دستور زبانی که هرکدام دارای ۲۰ فعالیت است را دربر می‌گیرد. ازآن‌جایی‌که این برنامه تعاملی است، دسترسی به کمک در آن آسان است و هیچ مشکلی نمی‌تواند یادگیری شمارا متوقف کند. برای دانلود اپلیکیشن آموزش گرامر زبان انگلیسی LearnEnglish Grammer به لینک‌های زیر رجوع کنید.

دانلود اپلیکیشن LearnEnglish Grammar: اندورید | iOS

اپلیکیشن آموزش گرامر زبان انگلیسی Learn English grammer

۵-     اپلیکیشن موبایل Johnny Grammar’s word Challenge – آموزش گرامر زبان انگلیسی

این نرم‌افزار جذاب، مجموعه‌ی کوچکی از پرسش‌ها می‌باشد که برای محک زدن توانایی هجی کردن، دستور زبان و دایره‌ی واژگان شما طراحی‌شده است. سؤالات با سه سطح دشواری به‌صورت آسان، معمولی و سخت، طبقه‌بندی‌شده‌اند. هرکدام از این سطوح دارای ۱۰ موضوع در زیرمجموعه‌ی خود هستند (غذا – رستوران- بحث‌های کوچک و…). شما می‌توانید با کسب و یا به اشتراک‌گذاری مدال‌هایی که به ازای پاسخ به سؤالات دریافت می‌کنید، با دیگر کاربران در سطح جهان رقابت کنید. برای دانلود اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Jonny Grammar’s word Challenge به لینک‌های زیر مراجعه نمایید.

دانلود اپلیکیشن Johnny Grammar’s word Challenge: اندورید | iOS

اپلیکیشن آموزش گرامر زبان انگلیسی

۶-      اپلیکیشن موبایل SpeakingPal English Tutor – آموزش صحبت‌کردن به زبان انگلیسی

اپلیکیشن آموزشی SpeakingPal English یک برنامه‌ی به‌شدت تعاملی می‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از فنّاوری ضبط صدا در تلفن همراه خود و برقراری تماس با صدای شبیه‌سازی‌شده در این برنامه، توانایی خود را در صحبت و تلفظ واژه‌ها به زبان انگلیسی، بهبود بخشید. این برنامه دارای بیش از ۱۰۰ مرحله و دیالوگ‌های مختلف، واژه‌ها و جملات می‌باشد. ولی در نسخه‌ی رایگان این برنامه شما فقط به ۱۶ مرحله دسترسی خواهید داشت و برای دسترسی به‌تمامی ۱۰۰ مرحله ناچار به پرداخت هزینه خواهید بود. برای دانلود این اپلیکیشن به لینک‌های زیر مراجعه کنید.

دانلود اپلیکیشن SpeakingPal English: اندورید | iOS

اپلیکیشن آموزش زبان Sepeakingpal English

۷-     اپلیکیشن موبایل MyWordBook 2 – نرم‌افزاری برای کمک به یادگیری لغات انگلیسی

MyWordBook 2 یک نرم‌افزار تعاملی به شکل فرهنگ لغات است. شما می‌توانید واژه‌های مهم انگلیسی را به‌وسیله‌ی فلش کارت‌ها بیاموزد، دراین‌بین صداها، جملات و تصاویر به شما کمک خواهند کرد که این واژگان را به خاطر بسپارید. تمامی لغات موجود در این برنامه از فرهنگ لغت انتشارات دانشگاه کمبریج، اقتباس‌شده است. شما با این نرم‌افزار می‌توانید به سلیقه‌ی خود فلش کارت ایجاد کنید و یا از امکان یادآوری سریع واژگان بهره ببرید. برای دانلود این برنامه‌ی کاربردی آموزش لغات زبان انگلیسی به لینک‌های زیر رجوع کنید.

دانلود اپلیکیشن MyWordBook 2: اندورید | iOS

اپلیکیشن آموزش لغات انگلیسی mywordbook

۸-     اپلیکیشن آموزشی Busuu‌ – شبکه‌ای اجتماعی برای یادگیری و آموزش زبان انگلیسی

Busuu گاهی به‌عنوان یک شبکه‌ی اجتماعی برای آموزش زبان انگلیسی تلقی می‌شود و با ارائه‌ی نرم‌افزار اندروید و IOS کار را برای کاربران خود ساده‌تر کرده است. درس‌های Busuu در چهارچوب CEFR‌ سازمان‌دهی شده است، درنتیجه کیفیت آموزش‌های مربوط به نوشتن، خواندن و صحبت کردن، تضمین‌شده است. درس‌ها از سطح مبتدی تا پیشرفته دسته‌بندی‌شده‌اند و شامل ۱۵۰ موضوع و بیش از ۳۰۰۰ کلمه و عبارت متنوع می‌باشد. نسخه‌ی رایگان این نرم‌افزار فقط ۲۰ موضوع را پشتیبانی می‌کند. برای دانلود این برنامه به لینک‌های زیر مراجعه فرمایید.

دانلود اپلیکیشن Busuu: اندورید | iOS

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Busuu

۹-     اپلیکیشن موبایل Fun Easy Learn English – نرم‌افزاری برای کمک به یادگیری واژگان زبان انگلیسی

Fun Easy Learn English برنامه‌ای برای آموزش بیش از ۶۰۰۰ واژه‌ی انگلیسی می‌باشد. این اپلیکیشن از طریق ۷ بازی مختلف که درروند آموزش شما مؤثر خواهد بود و همچنین صداها و تصاویر و ترجمه‌ی عامیانه‌ی واژه‌ها به شما کمک می‌کند انگلیسی را بهتر بیاموزید. این برنامه نیاز بااتصال به اینترنت ندارد. قابلیت چرخش تصادفی بین موضوعات و کلمات مختلف به شما کمک می‌کند تسلط کامل به کلمات پیدا کنید. برای دانلود این اپلیکیشن آموزش لغات انگلیسی به لینک‌های دانلود زیر مراجعه فرمایید.

دانلود اپلیکیشن Fun Easy Learn English: اندورید

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی fun easy learn

۱۰- اپلیکیشن آموزشی Phrasalstein – کمک به یادگیری افعال دوقسمتی (phrasal verb) زبان انگلیسی

برخلاف دیگر برنامه‌های یادشده در این لیست، این نرم‌افزار فقط بر روی آموزش phrasal verbs (افعال دوقسمتی) تمرکز دارد. افعال عبارتی در زبان انگلیسی رکن مهمی به شمار می‌آیند. اغلب از یک فعل اصلی و یک یا چند وند تشکیل‌شده‌اند. مشکل اینجاست که عموماً معنای یک فعل عبارتی با فعل اصلی به‌کاررفته در آن شباهتی ندارد. این برنامه به شکل یک فیلم ترسناک کلاسیک طراحی‌شده است و ۱۰۰ فعل عبارتی را از طریق پویانمایی‌های طنزآلود به شما آموزش می‌دهد.

دانلود اپلیکیشن Phrasalstein: اندورید | iOS

اپلیکیشن آموزش افعال دوقسمتی انگلیسی phrasalstein

دانلود رایگان مقاله

۱۵ c دیدگاه ها

  1. من اپلیکیشن های زیادی رو تست کردم اما فقط اپلیکیشن EnglishX3 تونست واقعا کمکم کنه شما هم تجربه کنید ضرر نمی کنید englishx3.com

  2. بهترین اپلیکیشن زبانی که دیدم و باهاش آیلتس گرفتم اپلیکیشن
    EnglishCo
    هست.
    همه ی ابزارای لازم برای آموزش رو داره.

  3. برای بیش تر این اپلیکیشن ها لازمه یه زبان سوم بلد بود تا بعد بشه انگلیسی یاد گرفت چون اجازه نمی دن زبانتو انگلیسی کنی وقتی می خوای انگلیسی یاد بگیری و فارسی رو هم ساپورت نمی کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.