5 اشتباه رایج در یادگیری زبان انگلیسی

۵ اشتباه رایج در یادگیری زبان انگلیسی

همه ما علاقه مندیم که به زبان انگلیسی مسلط شویم، اما اکثر مواقع آنرا کاری سخت، طاقت فرسا و کند تلقی می کنیم. شاید هیچوقت دقت نکرده باشیم مشکل را در جایی دیگر بایستی جستجو کرد. افراد زیادی هستند که بیش از دو زبان به غیر از زبان(های) مادری خود صحبت می کنند؛ دیدن این افراد باعث می شود که کمی انگشت اتهام خود را به سمتی دیگر بچرخانیم… به سمت روشهای غلط و ناکارآمد و شاید اشتباهات رایج. در این پست قصد داریم به بررسی اشتباهات رایج در یادگیری زبان انگلیسی از دیدگاه A.J Hoge  یکی از مدرسان برتر زبان انگلیسی به بزرگسالان که دوره ی Effortless English  را برای بزرگسالان طراحی کرده بپردازیم.

۱- تمرکز بر گرامر:

تمرکز بر قواعد متداول ترین، بدترین، و بزرگترین اشکال در یادگیری زبان است. تحقیقات نشان می دهد که مطالعه گرامر به توانایی صحبت کردن آسیب می رساند.

چرا؟ زیرا گرامر انگلیسی برای به خاطر سپردن و استفاده کردن بسیار پیچیده می باشد در حالی که مکالمه واقعی  و چهره به چهره بسیار پرسرعت و سریع می باشد. ما زمان کافی برای فکر کردن، به خاطر آوردن صدها و هزاران قواعد گرامری، انتخاب مورد صحیح و سپس استفاده از آنرا نداریم. قسمت منطقی سمت چپ مغز نمی تواند آنرا به درستی انجام دهد. ما باید گرامر را به مانند یک کودک و بصورت حسی یاد بگیریم. نگران نباشید!!! فقط کافی است به مکالماتی گوش دهید که در آن گرامر صحیح انگلیسی صحبت می شود- خصوصا توسط انگلیسی زبانان بومی. سپس مغزتان بصورت اتوماتیک قواعد صحیح را فرا خواهد گرفت.

۲- اجبار به صحبت کردن:

بسیاری از زبان آموزان قبل از اینکه آماده شده باشند سعی می کنند به اجبار صحبت کنند و حتی مورد تشویق معلمان خود نیز قرار می گیرند. نتیجه این عمل این خواهد بود که اکثر زبان آموزان، انگلیسی را بسیار آهسته و کند – بدون اعتماد به نفس و بدون روانی- صحبت می کنند. اجبار به صحبت کردن یک اشتباه بزرگ است. هرگز به اجبار صحبت نکنید. بر روی گوش دادن تمرکز کنید و صبور باشید. فقط زمانی شروع به صحبت کردن کنید که به سادگی و طبیعی آماده شده اید، هرگز اجبار نکنید.

۳- یادگیری فقط از طریق کتابهای درسی (Textbook)

متاسفانه اکثر زبان آموزان فقط از طریق کتابهای درسی در مدارس و یا آموزشگاهها، زبان انگلیسی را بصورت رسمی یاد می گیرند. مشکل این است که انگلیسی زبانها در محاورات خود این گونه صحبت نمی کنند. در زمان صحبت با دوستان، خانواده، همکاران و یا در فیلمها و موسیقی ها، انگلیسی زبانان از انگلیسی غیررسمی (خودمانی) استفاده می کنند که پر است از اصطلاحات، افعال مرکب و اصطلاحات عامیانه. پس برای ارتباط با انگلیسی زبانان نباید تنها بر کتابهای آموزشی و درسی متکی بود بلکه بایستی انگلیسی غیررسمی (خودمانی) را نیز آموخت.

۴- کامل و بی نقص بودن:

گاهی مواقع زبان آموزان و معلمان بر روی اشتباهات تمرکز می کنند. آنها نگران اشتباهاتند و در این مورد عصبی می شوند. به هر حال هیچ کس کامل نیست. انگلیسی زبانان بومی نیز همیشه اشتباه می کنند درست مثل ما. به جای تمرکز بر منفی ها بر روی ارتباطات متمرکز شوید.

هدف از یادگیری زبان بی نقص و کامل صحبت کردن نیست، بلکه هدف، ارتباط با ایده های متفاوت، کسب اطلاعات و تجربه احساسی جذاب در مواجهه با یک فرهنگ متفاوت از طریق یک بستر شفاف و قابل درک است. پس بر روی ارتباطات تمرکز کنید، روی مثبتها متمرکز شوید. مطمئن باشید به صورت خودکار در زمان مناسب تمامی اشتباهاتتان اصلاح می گردد.

۵- متکی بودن به آموزشگاهها:

اکثر زبان آموزان متکی به آموزشگاه هستند. آنها آموزشگاه و معلم را مسؤل موفقیت خود می دانند. در حالی که شما، همیشه مسؤل موفقیت خود هستید. یک معلم خوب می تواند کمک کننده باشد اما سرانجام خودتان بایستی مسؤلیت آموزش خود را بپذیرید.

حال سؤال این است که چگونه می توان مسؤل موفقیت و آموزش خود بود؟

شما بایستی درسها و مواد آموزشی مؤثر را بیابید.

شما بایستی روزانه گوش دهید و بخوانید.

شما بایستی احساسات خود را مدیریت کنید و باانگیزه و پرانرژی بمانید.

شما بایستی مثبت و خوش بین باشید. در این صورت است که از عهده این مسؤلیت خطیر برآمده اید.

درست است که این مشکلات خیلی متداول و گریبان گیر هستند، اما خبر خوباین است که می توان آنها را اصلاح کرد. زمانی که این اشتباهات را متوقف می کنید، در واقع راه یادگیری زبان خود را تغییر داده اید. سریعتر یاد می گیرید. صحبت کردنتان رشد می کند. و مهمتر از همه اینکه از یادگیری زبان لذت می برید.

دانلود رایگان مقاله

۳ c دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.