یادگیری لغات انگلیسی

۷ روش یادگیری لغات انگلیسی که باید امتحان کنید

کلمات نقش مهمی در زبان آموزی دارند. یادگیری لغات انگلیسی می‌تواند موجب پیشرفت زبان آموزی شود. چگونه می‌توان لغات انگلیسی را فرا گرفت و در جملات از آن استفاده کرد؟ زبان آموزان در طی آموزش‌های کلاسیک، واژه‌های بسیاری را فرا گرفته و به خاطر می‌سپارند ولی اغلب این لغات در حافظه باقی نمانده و از خاطر محو می‌شوند. در ادامه با ترجمانو همراه باشید تا با استفاده از این روش‌های یادگیری، لغات جدید انگلیسی را به سادگی و مؤثر فراگیرید.

۱- داده‌های تصویری ایجاد کنید

تصاویر می‌توانند در میان انبوه اطلاعات مغزی، برجسته‌تر شوند. با ایجاد داده‌های تصویری به گونه‌ای مؤثر به یادگیری لغات انگلیسی بپردازید و از قدرت مغز به خوبی استفاده کنید. یک تصویر عجیب، فانتزی و یا ابتکاری را برای کلمه مورد نظر رسم کنید و همواره کلمه و تصویر را با هم ببینید. این کار عجیب ولی کاملاً مؤثر است. به زودی متوجه خزانه لغات گسترده خود خواهید شد.

۲- بین واژه‌ها پیوند ایجاد کنید

بین واژه‌ها و دانسته‌های قبلی پیوند ایجاد کنید. وقتی بین دانسته‌های جدید و دانسته‌های پیشین پیوند ایجاد می‌کنید، یادآوری آسان‌تر می‌شود. هر واژه جدید انگلیسی باید در ارتباط با دانسته‌های قدیم قرار گرفته و با آن پیوند داده شود برای مثال واژه جدید را در وسط کاغذی سفید نوشته و ایده‌ها، تصاویر، واژه‌های قبلی و هر چیزی را که مایلید در اطراف آن بنویسید. هر چیزی که فکر می‌کنید به این واژه مرتبط می‌شود را با خطی به واژه جدید ارتباط دهید با این کار در واقع پیوند بین واژه جدید با کلمات قبلی را در مغز شکل داده و هر زمان که یکی از این کلمات را بشنوید بقیه را نیز به یاد خواهید آورد. برای اثرگذاری بیشتر می‌توانید دلایل انتخاب کلمات مرتبط را نیز کنارش توضیح دهید. با ایجاد پیوندهای بیشتر یادگیری لغات انگلیسی و به یادآوری آسان‌تر خواهد شد.

۳-داستان سرایی کنید

یادگیری لغات انگلیسی و تعداد زیادی کلمه جدید بسیار دشوار است ولی با یک داستان ابتکاری و عجیب می‌توان این مشکل را برطرف کرد. سعی کنید در داستانی تخیلی، چندین واژه جدید را بگنجانید. نیازی نیست تا داستان مبتنی بر بدیهیات باشد هرچه عجیب‌تر و غیرعادی‌تر باشد بهتر است. در این داستان از جملات غیرعادی استفاده کرده و کلمات جدید را در آن بگنجانید از نتیجه کار شگفت زده خواهید شد. به طرز باورنکردنی با این روش می‌توان کلمات جدید را به سادگی فراگرفت.

یادگیری لغات انگلیسی آسان

۴-قواعد انگلیسی را فراموش نکنید

زبان ابزار برقراری ارتباط و توضیح افکار است لذا با یادگیری لغات انگلیسی نمی‌توان به این مهم دست یافت. زبان آموز باید بتواند از لغات جدید در موقع لزوم استفاده کند. مثال‌هایی از کاربرد کلمات را نوشته و چگونگی به کارگیری کلمات قبل و بعد از آن را پیدا کنید. برای هر کلمه جدید حداقل سه جمله بنویسید و حالات مختلف کلمه را در آن به کارببرد. یک کلمه می‌تواند در نقش صفت، فعل، قید و غیره به کاربرده شود.

۵-یادگیری هم زمان کلمات مترادف و متضاد

یادگیری لغات انگلیسی به موازی یادگیری مترادف‌ها و متضادها بسیار اثربخش است. به یادآوری کلمات مشابه و متضاد در اکثر مواقع ساده‌تر است و در ذهن بهتر ثبت می‌شود. برای مثال خوب، بد و یا زشت و زیبا معمولاً با هم به یاد آورده می‌شوند.در زمینه کلمات انگلیسی نیز واژه های بسیاری ازاین دست وجود دارند.

۶- پازل کلمات بسازید

کلمات را به مانند قطعات یک پازل در نظر بگیرید و سعی کنید ربط منطقی بین اجزای کلمه برقرار کنید. برای مثال تصور کنید که هیچ اطلاعی از ترجمه واژه «microbiology» ندارید. در این صورت بهتر است کلمه را به قطعات کوچک‌تری تقسیم کنید. شاید بدانید که «micro» به معنی «خیلی کوچک» و «bio» به معنی «موجود زنده» است و «logy» یعنی «مطالعه و شناخت یک موضوع»، با چیدن قطعات پازل می‌توان معنای کلمه جدید را حدس زد.در این مثال microbiology به معنای مطالعه‌ جانداران خیلی کوچک می باشد. کلمات جدید را در ارتباط با کلمات دیگر قرار داده و معنی آن را حدس بزنید. برای نتیجه گیری بهتر می‌توان فهرستی از پیشوندها و پسوندها را تهیه کرده و در موقع لزوم از آن استفاده کنید. ایجاد پازل کلمات در اکثر مواقع موجب یادگیری کلمه به همراه ترجمه آن خواهد شد.

۷-تکرار را فراموش نکنید

طبق بررسی‌های انجام شده توسط روانشناسان، در یادگیری زبان انگلیسی، روشی مؤثرتر از تکرار وجود ندارد. برای این منظور یک شیوه یادگیری سریع به این صورت است که چندین واژه جدید را به سرعت و بلافاصله بخوانید و به همراه معانی آن حفظ کنید. با یک استراحت کوتاه ۱۰ دقیقه‌ای، کلمات جدید را در جمله به کار بده و به خاطر بسپارید. سپس بعد از یک ساعت همین کار را تکرار کرده و از روی کلمات و جملات بخوانید. درست یک روز بعد کلمات فرا گرفته را به همان شیوه مرور کنید و یک هفته بعد نیز دوباره مرور کنید. به این ترتیب کلمات جدید برای سال‌ها و مدت‌های مدیدی (شاید همیشه) در ذهن باقی خواهند ماند.

دانلود رایگان مقاله

۴ c دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.