یادگیری سریع زبان انگلیسی

آیا یادگیری سریع زبان انگلیسی ممکن است؟

یادگیری زبان انگلیسی، مهارتی است که نیاز به زمان کافی دارد. با به‌کارگیری تدابیری ساده می‌توان این زمان را هر چه کوتاه‌تر کرد. یادگیری سریع زبان انگلیسی عبارتی رؤیایی و دور از ذهن نیست اگر اصولی بدیهی رعایت شود. مغز انسان توانایی یادگیری بسیار بالایی دارد که برخی به‌خوبی از آن آگاه‌اند. در ادامه با ما همراه باشید تا یادگیری سریع زبان انگلیسی را با کلیدهای جادویی ممکن کنیم.

محیط را مناسب یادگیری کنید

بهترین راه برای یادگیری یک‌زبان جدید، محیط است. افرادی که به کشورهای انگلیسی‌زبان مهاجرت می‌کنند در زمان کوتاهی قادر به تکلم به زبان انگلیسی می‌شوند. برای یادگیری سریع زبان انگلیسی کافی است خود را در محیط انگلیسی قرار دهید. به این صورت که ارتباط خود را با زبان انگلیسی بیشتر کنید.

با توجه به سطح زبان خود، کتاب‌های داستانی انگلیسی مناسب را مطالعه کنید. مطالعه به زبان انگلیسی می‌تواند در هر سطحی از یادگیری انجام شود و نیازمند دانش بسیار بالایی نیست. برای شروع می‌توانید از کتاب‌های داستانی کودکان استفاده کنید. این کتاب‌ها با کلمات ساده‌تری نوشته‌شده‌اند و برای شروع یادگیری کمک شایانی خواهند بود. روزنامه‌های انگلیسی‌زبان نیز گزینه خوبی برای مطالعه و یادگیری سریع زبان انگلیسی در مراحل بعد می‌باشند.

فیلم‌های انگلیسی‌زبان را از طریق دستگاه پخش فیلم تماشا کنید. درصورتی‌که بخواهید می‌توانید فیلم را نگه‌داشته و جملات را تکرار کنید و ترجمه بهتری داشته باشید. چنانچه متوجه برخی کلمات و جملات نشوید می‌توانید فیلم را برگردانده و بارها نگاه کنید. تماشای فیلم‌های تلویزیونی برای شروع گزینه مناسبی نیست زیرا امکان پخش دوباره و یا قطع فیلم وجود ندارد. فیلم‌های تلویزیونی در مراحل بعدی و برای تقویت لهجه و تسلط گزینه مناسب‌تری می‌باشند.

یادگیری سریع زبان انگلیسی با تمرین و تکرار

انگلیسی را در برنامه روزانه خود وارد کنید. هرروز زمان مشخصی را به مطالعه و یادگیری زبان انگلیسی اختصاص دهید. برنامه خود را با دوستان در میان بگذارید. دوستان می‌توانند در اجرای برنامه مشوق خوبی باشند. در جمع دوستان دقایقی را انگلیسی صحبت کنید. نگران اشتباه در گفتار و لهجه نباشید اشتباه جزئی از یادگیری است.

یادگیری زبان انگلیسی کارامد

مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی

مهارت نوشتن نیز نیاز به تمرین دارد. دفترچه‌ای تهیه کنید و کلمات جدید را در آن یادداشت کنید. کلمات جدید کلید یادگیری زبان انگلیسی هستند. این کلمات را حفظ نکنید بدون به‌کارگیری، کلمات جدید به‌زودی فراموش خواهند شد. یادگیری سریع زبان انگلیسی با به‌کارگیری کلمات جدید در جمله میسر خواهد شد. در مثال‌های مختلف، از این کلمات استفاده کنید.

هرچه کلمات بیشتری را یاد بگیرید، تسلط بیشتری پیدا می‌کنید. اشکال مختلف کلمات را در فرم اسم، فعل، قید و صفت مشخص کنید. برای اینکه با ساختار کلمات آشنا شوید پیشوند و پسوندها را فراگیرید. سیلاب‌های کلمات را بشمارید.

پیشنهاد می‌کنیم دفترچه خاطرات انگلیسی تهیه کنید و هرروز چند سطر در آن بنویسید و سعی کنید اتفاقات هرروز را در آن با جملاتی کوتاه بیان کنید. پس از مدتی می‌توانید از واژه‌های بیشتر و جملات طولانی‌تری استفاده کنید. این کار منجر به تسلط در زبان انگلیسی خواهد شد.

بهترین زمان یادگیری زبان انگلیسی

با توجه به تفاوت‌های فردی، می‌توان بهترین زمان یادگیری هر فردی را مشخص کرد. برخی از افراد صبح زود و برخی در ساعات پایانی شب بهتر فرامی‌گیرند. مغز انسان تابع شرایط گوناگونی فعال‌تر می‌شود و این بستگی به خصوصیات هر فرد دارد. هدف یادگیری و تسلط در زبان انگلیسی است و می‌تواند طبق خواسته شما زمان‌بندی شود.

ایجاد انگیزه و موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی

برای خود هدفی را در نظر بگیرید. هدف انگیزه ایجاد می‌کند. هدف درازمدت و هدف کوتاه‌مدت داشته باشید. برای چه منظوری اقدام به یادگیری کرده‌اید؟ یادگیری زبان انگلیسی چه تأثیری بر کیفیت زندگی شما دارد؟ انگیزه هر فرد با توجه به اهداف و نیازها متفاوت خواهد بود. یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند موجب ارتباط جدید و بهبود کیفیت شغلی و یا تحصیلی باشد.

بهترین روش مطالعه

برخی در گروه و برخی در محیط ساکت و انفرادی بهتر یاد می‌گیرند. بهترین روش مطالعه را با توجه به توانایی‌های خود انتخاب کنید. برای یادگیری سریع زبان انگلیسی، محیط آموزشی و گروه زبان آموزان تأثیر غیرقابل‌انکاری دارند و به طرز شگفت‌آوری توانایی مکالمه و یادگیری کلمات جدید در گروه بیشتر خواهد شد ولی عده‌ای نیز به‌سادگی و با تماشای فیلم به لهجه صحیح تسلط یافته‌اند.

یادگیری سریع زبان انگلیسی در ۳۰ دقیقه

چنانچه بین هر ۳۰ دقیقه آموزش زبان، استراحت کوتاهی داشته باشید یادگیری بهتر و نتیجه‌بخش‌تر خواهد شد. عجله نکنید و زمان‌بندی مناسبی داشته باشید. بامطالعه طولانی هرگز نمی‌توانید سطح زیان انگلیسی را ارتقا دهید. مطالعه صحیح و اصولی می‌تواند شمارا به اهدافتان نزدیک‌تر کند.

توانایی ترجمه در زبان انگلیسی

برای اینکه زبان انگلیسی را در کوتاه‌ترین زمان فراگیرید می‌بایست با به‌کارگیری کلمات در جمله آشنا شوید. با توجه به سطح زبان انگلیسی خود متنی را نوشته و ترجمه فارسی به انگلیسی داشته باشید. پس از مدتی قادرید بدون اشکال و به‌راحتی به انگلیسی بنویسید. این کار به دوره کلمات جدیدی که فراگرفته‌اید نیز کمک مؤثری می‌نماید. برای این کار می‌توانید از دیکشنری نیز استفاده کنید و دایره واژگان خود را وسعت بخشید.

دانلود رایگان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.