یادگیری زبان

۹ نکته در یادگیری زبان انگلیسی

زبان راهی است برای ارتباط بین ملت‌ها. دو ملت با دو فرهنگ مختلف، از طریق زبان می‌توانند با یکدیگر مراوده داشته باشند. یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند به درک موضوعات و رویدادهای بین‌المللی کمک شایانی نماید. در جهان امروز می‌بایست علاوه بر زبان مادری به زبان دیگری نیز تسلط داشت. در این مطلب نکاتی کاربردی را برای یادگیری زبان انگلیسی و زبان‌های دیگر معرفی می‌کنیم.

۱-برای یادگیری زبان انگلیسی، زمان لازم را در نظر بگیرید

خیلی خوب بود اگر پس از بیداری، می‌توانستیم به یک‌زبان دیگر صحبت کنیم. واقع‌بین باشید یک‌شبه نمی‌توان به یادگیری زبان پرداخت. عجله در یادگیری زبان کمکی به شما نخواهد کرد. بهتر است گام‌به‌گام پیش بروید و عمیق‌تر یاد بگیرید. برای شروع زبان‌آموزی وقت کافی را در نظر بگیرید. عجله و کمبود زمان، فرصت تکرار و مرور آموخته‌ها را از شما می‌گیرد. در یادگیری یک‌زبان جدید و به‌خصوص زبان انگلیسی، مهم‌ترین اصل تکرار دانسته‌هاست به شکلی که هرگز فراموش نشوند. از یادگیری زبان لذت ببرید و زمان آموزش را همچون ساعات خوش در نظر بگیرید.

۲-تقویت دایره لغات بامطالعه موضوعات مختلف

یادگیری زبان، با دایره لغات ارتباط مستقیمی دارد. زبان‌آموز باید بتواند در مواقع لزوم از لغات مختلفی استفاده کند. لازم به ذکر است که در زبان انگلیسی لغات بسیاری وجود دارند که معانی گوناگونی دارند. چنانچه زبان‌آموز مطالعات محدودی داشته باشد و در یک حیطه خاص متون انگلیسی را مطالعه کند، معانی مختلف کلمات در موضوعات دیگر را فرا نخواهد گرفت. مطالعه متون مختلف می‌تواند دشوار و وقت‌گیر باشد ولی نتیجه مثبتی به همراه دارد. بامطالعه موضوعات مختلف، می‌توانید به حدس معانی کلمات بپردازید و سپس معنی را جستجو کنید. به خاطر سپاری معانی کلمات در متون مختلف بسیار جذاب‌تر و سهل‌تر می‌باشد.

۳-اهداف منطقی داشته باشید

اکثر زبان‌آموزان پس از مدتی یادگیری را رها می‌کنند. علت این امر نه از بی‌استعدادی که از نداشتن هدفی منطقی است. بسیاری از افراد برای خود ضرب العجل قرار داده و می‌خواهند در زمان کوتاهی لغات و گرامر زبان انگلیسی را بیاموزند. منطقی باشید یادگیری زبان با حفظ گرامر تفاوت بسیاری دارد. برای تسلط به زبان انگلیسی باید بتوانید سلیس و روان صحبت کنید، از بین بردن لهجه کار دشواری است که در یک برنامه فشرده حاصل نمی‌شود. یادگیری زبان لذت ببرید و خود را تحت‌فشار اهداف دست‌نیافتنی قرار ندهید.

۴-قواعد و نکات گرامری کلید موفقیت

اکثر زبان‌آموزان تمایلی به فراگیری گرامر و قواعد پیچیده زبان ندارند و مایل‌اند به‌گونه‌ای شیوا و روان صحبت کنند. در تمام زبان‌آموزان، تمایل به تقویت صحبت کردن بیش از تقویت گرامر است. برای اینکه بتوان مسلط حرف زد و حرف‌های فرد مقابل را نیز درک کرد، راهی جز یادگیری نکات گرامری وجود ندارد. فراگیری دستور زبان می‌تواند صحبت کردن را آسان‌تر کند و اعتمادبه‌نفس را نیز بیشتر کند.

یادگیری زان انگلیسی

۵-صحبت کنید و اشتباهات را تصحیح کنید

صحبت کردن می‌تواند تسلط به زبان انگلیسی را بیشتر کند. برای برقراری ارتباط با فرد انگلیسی‌زبان باید بتوانید منظور خود را تفهیم کنید. همه زبان‌آموزان در ابتدای این کار با مشکلاتی مواجه می‌شوند. فراموشی کلمات، لهجه غیر صحیح و اشتباهات فاحش در نکات گرامری برای هر فرد مبتدی پیش خواهد آمد. نگذارید نگاه اطرافیان مانع صحبت کردن نوبت. صحبت کنید حتی با اشتباه، با شوخی نیز می‌توان مشکل را نادیده گرفت.

۶-یادگیری زبان با استفاده از رسانه‌های اجتماعی

افراد زیادی تنها با تماشای فیلم به زبان‌اصلی و گوش دادن به موسیقی توانسته‌اند توانایی درک زبان خود را بهبود بخشند و در زبان انگلیسی مسلط شوند. در حین یادگیری زبان انگلیسی می‌توانید از شبکه‌های انگلیسی‌زبان استفاده کنید. تماشای فیلم موردعلاقه با زبان‌اصلی، نه‌تنها لذت‌بخش است بلکه لغات بسیاری را نیز فرا خواهید گرفت. کتاب‌های داستانی به زبان انگلیسی بخوانید و موسیقی خارجی گوش کنید. به‌این‌ترتیب کلمات جدیدی را یاد گرفته و با قواعد و لهجه درست نیز آشنا می‌شوید.

۷-برنامه منسجمی برای خودتنظیم کنید

بدون تلاش نمی‌توان در هیچ کاری موفق شد. نظم و انضباط داشته باشید و هرروز تمرین کنید. مطالعه و تمرین روزانه حتی اگر کوتاه هم باشد بسیار اثربخش است. یادگیری زبان می‌بایست طبق برنامه‌ای مشخص باشد نه گاه‌وبیگاه و تفننی. یادگیری زبان نیازمند صبر، تلاش و تمرین روزانه است به برنامه زبان‌آموزی خود پایبند باشید.

۸-مسافرت کنید

برای آشنایی با افراد بومی مسافرت کنید. با افراد بومی صحبت کنید و با آن‌ها مراوده داشته باشید. صحبت کردن با افراد عادی، ساده‌تر است و می‌توانید مهارت‌های زبانی خود را تقویت کنید. مکالمات چهره به چهره تفاوت بسیاری با مکالمات برنامه‌ریزی‌شده در دوره‌های آموزشی دارد. با مسافرت کردن به نحوی لذت‌بخش مهارت‌های زبانی بیشتری کسب خواهید کرد.

۹-از اپلیکیشن ها و وب‌سایت‌های آموزشی استفاده کنید

شرکت در دوره‌های آموزشی و مطالعه کتاب‌های زبان می‌تواند خسته‌کننده باشد. از نرم‌افزارها و سایت‌های بازی استفاده کنید و انرژی و اشتیاق خود را بیشتر کنید. وب‌سایت‌های آموزشی بسیاری به آموزش زبان می‌پردازند از آن‌ها استفاده کنید. این وب‌سایت‌ها به شیوه‌ای متفاوت و خلاقانه می‌توانند میل به یادگیری را بیشتر کنند. برای آشنایی با چند وب‌سایت آموزش زبان آشنا شوید. این وب‌سایت‌ها رایگان بوده و اپلیکیشن موبایل را نیز دارا هستند. تمام این وب‌سایت‌ها علاوه بر یادگیری زبان انگلیسی، دیگر زبان‌های خارجی را نیز آموزش می‌دهند.

https://www.memrise.com/

https://www.busuu.com

www.pimsleur.com/

https://www.babbel.com

https://www.duolingo.com

دانلود رایگان مقاله

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.