زبان آموزی و سرگرمی

۱۴ راه برای یادگیری زبان انگلیسی با سرگرمی که باید امتحان کنید

شیوه‌های قدیمی آموزشی می‌تواند موجب خستگی زبان آموز شود و خستگی انگیزه را از بین می برد. انگیزه نقش مهمی در یادگیری زبان انگلیسی دارد. یادگیری زبان انگلیسی با سرگرمی راهی جذاب برای آموزش زبان انگلیسی است. تیم ترجمه ترجمانو ایده‌هایی برای یادگیری زبان انگلیسی ارائه می‌دهد که علاوه بر مؤثر بودن سرگرم کننده نیز می‌باشد.

۱-یادگیری زبان انگلیسی با موزیک

با موسیقی ذهن خود را بیدار کرده و توانایی یادگیری را بالا ببرید. در هنگام یادگیری زبان انگلیسی از یک موزیک آرام و البته بی کلام استفاده کنید. شیوه‌های معمول یادگیری، کتاب و جزوه را با موسیقی یکنواختی ادغام کنید. در بسیاری از موارد نتیجه فوق العاده خواهد بود. البته تفاوت‌های فردی در این قضیه دخیل است.

۲-مطالعه در مکانی جدید

آیا همیشه در خانه انگلیسی می‌خوانید؟ مطالعه در یک مکان خاص می‌تواند خسته کننده باشد. چرا اماکن جدید را تجربه نمی‌کنید؟ گاهی به پارک، کافی شاپ، کتابخانه و مکان متفاوتی رفته و به مطالعه مشغول شوید. ارتباط با محیط جدید بر یادگیری نیز مؤثر است امتحان کنید.

۳- یادگیری زبان انگلیسی با سرگرمی YouTube

کانال‌ها و منابع بسیار عالی برای یادگیری زبان انگلیسی در YouTube وجود دارند. این منابع بسیار سرگرم کننده و جذاب بوده و انگیزه خوبی برای مطالعه و ترجمه زبان انگلیسی به وجود می‌آورند. Business English Pod یکی از این کانال‌هاست که به معرفی کسب و کارهای انگلیسی می‌پردازد.

۴- یادگیری انگلیسی با تلویزیون

برای یادگیری زبان انگلیسی با سرگرمی تلویزیون را انتخاب کنید. برنامه مورد نظر شما کدام است؟ کمدی، اخبار، سریال و یا سیاسی هر برنامه‌ای که مایلید را به زبان انگلیسی تماشا کنید. بعد از مدتی متوجه تغییرات اساسی در یادگیری زبان انگلیسی خواهید شد.

یادگیری زبان انگلیسی با سرگرمی

۵- بازی جستجوی کلمات

جستجوی کلمات نام یک بازی کلاسیک است که با استفاده از حروف تصادفی به ایجاد کلمه منجر می‌شود. در واقع نوعی جدول کلمات متقاطع برای تقویت زبان انگلیسی است. در این شیوه زبان آموزی و بازی در هم ادغام شده است. جستجوی کلمات، چالش فکری فوق العاده ای برای یافتن کلمات جدید از مجموعه حروف است. این بازی می‌تواند به صورت آنلاین نیز اجرا شود.

۶-مکالمه با دوست

با یک انگلیسی زبان به صورت آنلاین صحبت کنید و مهارت‌های زبانی خود را ارتقا دهید. در کانال‌های رایگان انگلیسی عضو شده و ایمیل ارسال کنید. دوستانی برای ارسال پیام و مکالمه از بین انگلیسی زبانان پیدا کنید.

۷-فیلم‌های آموزشی

از ویدیو برای دیدن فیلم‌های آموزشی استفاده کنید. آموزش به این طریق بسیار جذاب‌تر از کتاب خواندن است. فیلم‌های آموزشی با هدف ارتقا دانش زبان انگلیسی تهیه شده‌اند و تأثیر خوبی بر زبان آموزی دارند.

۸-کتاب‌های داستانی

در کتابخانه جستجو کنید کتاب‌های داستان خوبی به زبان انگلیسی نوشته شده که می‌توان یک راه خوب برای یادگیری و ترجمه زبان انگلیسی با سرگرمی و داستان باشد. برای شروع می‌توانید از کتاب‌های داستانی مخصوص کودکان استفاده کنید و با پیشرفت زبان انگلیسی، کتاب‌های دشوارتری را بخوانید.

۹-کتاب جوک انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی با سرگرمی و جوک بسیار کاربردی و جالب است. آشنایی با اصطلاحات و زبان عامیانه انگلیسی به این طریق به یک سرگرمی شاد تبدیل می‌شود. بعد از مدتی لغات بسیاری را در خاطر خواهید داشت.

۱۰- آواز بخوانید

استفاده از اشعار یادگیری را تقویت کرده و به آن سرعت می‌بخشد. موسیقی مورد علاقه خود را با متن شعر گوش داده و سعی کنید آواز بخوانید. مزیت این کار در این است که حتی در حال کار کردن نیز می‌توان زیر لب زمزمه کرد. آواز خواندن تمرین خوبی برای توانایی صحبت کردن است.

زبان آموزی با وبلاگ انگلیسی

۱۱-وبلاگ انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی با سرگرمی به شیوه وب خوانی هم امکان پذیر است. وبلاگ‌های بسیاری به زبان انگلیسی، آموزش می‌دهند. با توجه به علاقه، در یکی از این وبلاگ‌های انگلیسی زبان عضو شوید و از مطالب آن استفاده کنید.

۱۲- وبلاگ نویسی

اکنون زمانی است که وبلاگ خود را داشته باشید. یک وبلاگ انگلیسی برای نوشتن ایجاد کنید. این کار هم سرگرم کننده و هم بسیار هیجان انگیز است. نوشتن در فضای مجازی و آنلاین جذابیت‌های خود را دارد. از توانایی خود استفاده کنید و متن‌های انگلیسی بنویسید.

۱۳- اپلیکیشن زبان انگلیسی

این روزها همه از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند. می‌توانید برنامه‌های آموزش زبان انگلیسی را بر روی گوشی اندرویدی استفاده کنید و از آن لذت ببرید. به این ترتیب هیچ زمانی را از دست نخواهید داد و زمان بیشتری تمرین می‌کنید.

۱۴-ویدیو انگلیسی

به طور مرتب از پیشرفت خود ویدیوی کوتاهی تهیه کنید و در فضای آنلاین انتشار دهید. هم دوستان زیادی پیدا می‌کنید که می‌توانند مشوق خوبی باشند و هم متوجه تغییرات و پیشرفت خود خواهید شد. ضبط چند جمله به زبان انگلیسی سرگرمی خوبی است که به یادگیری زبان انگلیسی منجر خواهد شد

اگر امکان استفاده از همه این ایده‌ها را ندارید می‌توانید چند مورد را انتخاب کنید و با سرگرمی‌های جذاب به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید. یکنواختی کسل کننده است تنوع در شیوه یادگیری انگیزه را بسیار بیشتر می‌کند.

دانلود رایگان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.