یادگیری انگلیسی با فیلم

یادگیری زبان انگلیسی با فیلم

برای بسیاری از زبان آموزان یادگیری زبان انگلیسی از روش‌های مرسوم، متعارف و یا سنتی خسته کننده و آزاردهنده است. روش‌های نوین آموزشی با توجه به تفاوت‌های فردی، قادر به ارائه متدهایی جدید و جالب توجه برای یادگیری زبان انگلیسی می‌باشند که این روزها بسیار مورد توجه زبان آموزان قرار گرفته است. یکی از شیوه‌های آموزشی یادگیری زبان انگلیسی با فیلم است که بسیار مؤثر عمل می‌کند.

آیا یادگیری انگلیسی با فیلم مفید است؟

سؤالی که ذهن زبان آموزان را به خود مشغول کرده است در مورد اثرگذاری فیلم‌های آموزشی است و اینکه آیا به راستی می‌توان از طریق تماشای یک فیلم و یا سریال جذاب، مهارت‌های زبان انگلیسی را بهبود بخشید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا سه دلیل برای اثرگذاری یادگیری انگلیسی با فیلم را بررسی کنیم

یادگیری انگلیسی واقعی به‌جای انگلیسی کتابی

کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی، کمک شایانی به یادگیری انگلیسی کتابی می‌کنند ولی این نوع انگلیسی با آنچه در زندگی واقعی می‌بینیم تفاوت دارد. مطالعه آزاد و خواندن کتاب‌های گوناگون انگلیسی تا حدودی می‌تواند زبان آموز را با اصطلاحات و زبان محاوره‌ای آشنا سازد ولی هیچ گاه مطالعه کتب آموزش زبان انگلیسی نمی‌تواند زبان انگلیسی واقعی را آموزش دهد.

یادگیری انگلیسی با فیلم راهی است که زبان آموز با محاوره واقعی زبان انگلیسی آشنا شده و لحن گفتار عادی را می‌آموزد. زبان استفاده شده در فیلم بسیار به گفتار انگلیسی واقعی نزدیک است. مهارت‌های ارتباطی با تماشای فیلم به طرز شگفت انگیزی تقویت شده و در قسمت شنیداری و گفتاری بهبود حاصل می‌شود. تماشای فیلم در کنار سایر روش‌های آموزشی پیشنهاد می‌شود.

یادگیری لغات انگلیسی در جمله بندی و جایگاه واقعی خود

یادگیری لغات انگلیسی معمولاً با روش حفظ کردن و بدون در نظر گرفتن جایگاه واقعی در جمله انجام می‌شود. برای ترجمه تخصصی ، لغات مشکلی وجود دارد که برای عموم کمتر کاربرد دارد و برای یادگیری چنین لغاتی از فلش کارت‌ها استفاده می‌شود.

یادگیری اصطلاحات تخصصی انگلیسی با فیلم بسیار ساده‌تر و کاربردی‌تر است. هنگام تماشای یک فیلم در رابطه با رشته‌های فنی مهندسی و یا پزشکی، می‌توان لغات تخصصی را در جمله بندی و موقعیت‌های طبیعی‌تر فراگرفت. نیازی به تکرار یک کلمه و حفظ معنی نیست بلکه در جمله بندی و صحبت کردن لغات فراگرفته می‌شوند. هنگام یادگیری انگلیسی با فیلم علاوه بر تلفظ صحیح لغات و معنی، طرز استفاده از لغات را نیز به راحتی درک خواهید کرد.

لحن و لهجه‌های مختلف بیان کلمات و عبارات

محققین زبان معتقدند تنها ۳۰ درصد از گفتار، قابل انتقال از طریق کلمات هستند. در زبان فارسی و دیگر زبان‌ها کلمات بسیاری وجود دارند که با لحن گوینده معانی متفاوتی خواهند داشت. بله و خیر همیشه به یک مفهوم نیست و بستگی به طرز بیان و چگونگی ادای کلمات دارد.

در حدود ۷۰ درصد گفتار از طریق حالات بدن و تن صدا انتقال داده می‌شود. با توجه به استرس کلمه و چگونگی بیان آن، تأکید بر روی کلمات در جملات، خنده و اخم و موارد بسیار دیگری، مفهوم کلی تغییر پیدا می‌کند. با تماشای اتفاقات فیلم و صحنه‌های رخ داده بهتر می‌توان مفهوم جملات را درک کرد. با استفاده از یادگیری انگلیسی با فیلم هم لغات جدید را فراگرفته و هم نحوه بیان لغات را یاد می‌گیرید. هنرپیشه‌ها می‌توانند نگرانی، ناراحتی و خوشحالی، عصبانیت و وحشت را به خوبی انتقال دهند چیزی که با خواندن از روی کتاب‌های آموزشی امکان پذیر نیست.

 انگلیسی با فیلم

چه فیلم‌هایی برای یادگیری مناسب هستند؟

فیلم‌های جذاب

اگر فیلمی را تماشا کنید که موضوع آن برایتان جالب باشد بیشتر یاد می‌گیرید. بسیاری از افراد دیالوگ‌های هنرپیشه مورد علاقه خود را بدون کمترین تلاشی حفظ می‌کنند. همین اصل در یادگیری زبان انگلیسی با فیلم نیز صادق است. تماشای فیلم مورد علاقه موجب تمرکز بهتر بر روی فیلم خواهد شد.

فیلم متناسب با سطح زبان

تماشای هر فیلمی نمی‌تواند برای همه مناسب باشد. بهتر است در ابتدا از فیلم‌هایی که کلمات ساده‌تری دارند شروع کنید. طبق تحقیقات انجام شده تجربی، یادگیری مواردی که قابل فهم باشد ساده‌تر است. تماشای فیلم‌هایی که دارای اصطلاحات زیاد و عبارات خیابانی متعددی باشند برای زبان آموزان مبتدی مناسب نیست. فیلم‌های به روزتر برای این منظور مناسب‌تر می‌باشند. فیلم‌هایی مربوط به دوران باستان ممکن است از ادبیات پیچیده و غیر معمولی استفاده کنند که گاه گیج کننده است. پیشنهاد می‌کنم برای شروع از کارتون‌ها و یا فیلم‌های مخصوص کودکان کمک بگیرید.

فیلم بر اساس یک کتاب

فیلم‌هایی که بر اساس کتاب‌های معتبر و ادبی تهیه شده‌اند بسیار جذاب‌تر و قابل درک تر می‌باشند. برخی از فیلم های انگلیسی زبان صرفاً برای فروش بیشتر ساخته شده‌اند و چیزی بر دانش انگلیسی شما نخواهند افزود. به طور معمول فیلم‌هایی که بر اساس کتاب ساخته می‌شوند برای یادگیری مناسب‌تر هستند به خصوص اگر بتوانید اصل کتاب را تهیه کرده و مطالعه کنید. در این صورت با روند داستان و اتفاقات پیش رو تا حدودی آشنا خواهید شد. به این ترتیب پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در زبان انگلیسی پیدا می‌کنید.

چگونه فیلم ببینیم؟

پیشنهاد می‌شود هر روز ۱۵ دقیقه فیلم با زبان اصلی را تماشا کنید. برنامه پیشنهادی ترجمانو برای یادگیری زبان انگلیسی با فیلم به این ترتیب است:

روز اول: دیدن کل فیلم

روز دوم: دیدن بخش اول با زیرنویس انگلیسی

روز سوم: دیدن بخش اول بدون زیرنویس انگلیسی

روز چهارم: تمرین تلفظ از روی فیلم

روز پنجم: اجرای تکنیک سایه با زیر نویس

روز ششم: اجرای تکنیک سایه بدون زیر نویس

دانلود رایگان مقاله

۳ c دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.