گرفتن پذیرش تحصیلی

۱۰ نکته مفید برای گرفتن پذیرش تحصیلی

مهاجرت تحصیلی یکی از راه های ارتقاء دانش آکادمیک می باشد که مورد توجه بسیاری از جوانان است. برنامه ریزی صحیح و گرفتن پذیرش تحصیلی می تواند تضمین کننده موفقیت در این امر بوده و آرامش خاطر بیشتری را برای دانشجوی متقاضی تحصیل در دانشگاه های بین المللی به وجود آورد. قبل از هر نکته ای بهتر است بدانید که گرفتن پذیرش تحصیلی کاری زمان بر است و یک شبه حاصل نمی شود.

از آنجایی که این مسئله می تواند بر زندگی آینده دانشجو اثرگذار باشد بهتر است در این مورد تحقیقات لازم را انجام داد. فرایند اپلای باید صحیح و بدون نقص باشد تا بتوان پاسخ مناسب را دریافت کرد. این روند از انتخاب رشته و دانشگاه مورد نظر شروع شده و تا سفارت ادامه دارد. برای نتیجه گیری بهتر و در زمان کوتاه تر با ترجمانو همراه شوید تا نکاتی طلایی برای گرفتن پذیرش تحصیلی را بررسی کنیم.

ارسال درخواست پذیرش تحصیلی

۱-جمع آوری اطلاعات مهم ترین رکن است

ضروری است اطلاعات کاملی در مورد دانشگاه مقصد و برنامه های تحصیلی آن به دست آورید. بهترین منبع برای کسب اطلاعات در مورد دانشگاه، وب سایت رسمی همان دانشگاه است. همه دانشگاه های معتبر، از طریق وب سایت اخبار و اطلاعات لازم را انتشار می دهند. بررسی کنید دانشگاهی که در نظر گرفته اید با خواسته های شما تطابق داشته باشد. آینده شغلی را نمی توان با سهل انگاری و بی دقتی با خطر مواجه کرد.

۲- سؤال از دفتر پذیرش فراموش نشود

در مورد اساتید دانشگاه مقصد اطلاعات کسب کنید. این کار را می توانید از طریق ارسال ایمیل و یا در صورت لزوم با تلفن مستقیم به دفتر کارکنان پذیرش بین الملل به دست آورید. لازم به ذکر است که هر گونه سؤال و ابهامی در ارتباط با چگونگی گرفتن پذیرش تحصیلی و یا اخذ بورسیه را نیز می توان از طریق همین دفتر پیگیری و برطرف کرد. اطلاع از ظرفیت پذیرش و مقدار بورسیه در تصمیم گیری بسیار مؤثر است.

۳- بیش از یک دانشگاه انتخاب کنید

همواره باید برای بیش از یک دانشگاه درخواست ارسال کنید تا شانس بیشتری داشته باشید. همه دانشگاه هایی که مناسب می باشند را در نظر بگیرید. با اطلاع از حداقل نیازهای یک دانشگاه می توانید ارزیابی مناسبی از قابلیت های خود داشته باشید. باید بتوانید مدارک خوبی در رابطه با حداقل معیارهای پذیرش دانشگاه های مورد نظر به دست آورده و در حالت نرمال باید مدارکی در حد متوسط را ارائه کنید. اطلاع از معیارهای ارزشی هر دانشگاه در وب سایت دانشگاه به‌روزرسانی می شود.

۴-پرهیز از بزرگنمایی امری هوشمندانه است

هیئت بررسی کننده مدارک تحصیلی از افراد بسیار با تجربه و متخصص تشکیل شده است که به طور مرتب با نامه های اپلای در ارتباط می باشند. بدیهی است این افراد به خوبی توانایی تشخیص راست و دروغ را داشته و می توانند با توجه به مدارک موجود درستی مطالب ارسالی را زیر سؤال ببرند. هرگز برای جلب نظر دفتر پذیرش اغراق نکنید.

۵- اقدام به پذیرش از یک طریق اشتباه است

همه گزینه های موجود را در هنگام اپلای در نظر بگیرید. صرف اقدام به پذیرش از یک طریق می تواند منجر به عدم پذیرش شود. به طور معمول دفاتر پذیرش دانشگاه ها در مورد نادیده گرفتن قوانین پذیرش بسیار سختگیر می باشند. لذا ضروری است همه اقدامات لازم را انجام دهید.

۶- توصیه نامه ضروری است

توصیه نامه یا Recommendation letter باید از اساتیدی باشد که نسبت به شما شناخت کافی دارند و با ذکر جزئیات و مستندات شما را معرفی می کنند. علاوه بر این استاد مربوط باید وقت کافی برای نوشتن توصیه نامه داشته باشد و این کار را با دقت انجام دهد.

۷- انگیزه نامه مهم ترین نامه زندگی است

نوشتن SOP یا Statements of Purpose نیز باید با نهایت دقت باشد. این نامه جایی است که می توانید از قابلیت ها و انگیزه ادامه تحصیل در دانشگاه مقصد صحبت کنید. انگیزه نامه می تواند مهم ترین نامه رسمی شما باشد که زندگی آینده را تحت تأثیر قرار می دهد. هرگز از روی انگیزه نامه شخص دیگر کپی نکنید. این نامه باید منحصر به فرد باشد.

۸- مستندات اضافی همیشه انتخاب خوبی است

شما می توانید مدارکی اضافه بر مدارک درخواستی دانشگاه نیز ارسال کنید به شرطی که این مدارم قابلیت های بیشتری از شما را نشان دهد. دوره های گذرانده شده و کاراموزی ها مدارک خوبی می باشند. همه این مدارک ترجمه و ارسال شوند.

۹-آمادگی برای آزمون داشته باشید

اغلب دانشگاه های معتبر، آزمون ویژه ای برای ورود به دانشگاه دارند که می تواند در هنگام گرفتن پذیرش تحصیلی و یا حتی بعد از آن برگزار شود. برای چنین آزمونی آمادگی خود را حفظ کنید.

۱۰- Deadline را در نظر بگیرید

بسیار مهم است که همه مدارک درخواستی برای گرفتن پذیرش تحصیلی را طبق زمان بندی ارسال کنید. بهترین مدارک تحصیلی بعد از اتمام مهلت زمان ارسال درخواست، بررسی نخواهند شد. این نکته مهمی است که بسیاری از متقاضیان در نظر نگرفته و دچار پیامدهای آن می شوند.

گرفتن پذیرش تحصیلی
دانلود رایگان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.