يادگيری زبان انگليسی

کلیدهای موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی

انگلیسی کاربردی‌ترین زبان بین‌المللی است. اکثر مقالات علمی و پژوهشی معتبر با زبان انگلیسی نوشته می‌شود. برای فراگیری علم و موفقیت در تحصیلات تکمیلی یادگیری زبان انگلیسی اهمیت ویژه‌ای دارد. بدون اغراق باید گفت یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند موقعیت‌های شغلی و تحصیلی بهتری را برای دانشجو ایجاد کند.

طبق تحقیقات انجام‌شده، تسلط به یک‌زبان خارجی می‌تواند توانایی حل مسئله را بیشتر کرده و قدرت تصمیم‌گیری بهتری را برای فرد فراهم کند. افرادی که توانایی استفاده از چند زبان خارجی رادارند، از عملکرد ذهنی بهتری برخوردارند.

استفاده از تکنولوژی و دنیای اینترنت با یادگیری زبان انگلیسی سهل‌الوصول‌تر خواهد شد. در این میان یادگیری زبان انگلیسی برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کشور دیگری رادارند اهمیت بیشتری دارد. در ادامه با ترجمانو همراه باشید تا کلیدهای موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی را در اختیارتان قرار دهد.

یادگیری زبان انگلیسی هم‌چون زبان مادری

هیچ‌کس از بدو تولد به زبان مادری صحبت نمی‌کرد. با گوش دادن و تقلید از آواهای شنیده‌شده صحبت کردن را فراگرفتیم و سپس اقدام به فراگیری خواندن و نوشتن کردیم. یادگیری زبان انگلیسی نیز بر همین پایه استوار است. listening و سپس speaking، تکرار لذت‌بخش شنیده‌ها می‌تواند یادگیری زبان انگلیسی را ساده کند. پس از طی این مراحل می‌بایست reading و writing را آموزش بگیریم. تکرار در صحبت کردن و نوشتن می‌تواند اکسیر زبان‌آموزی تلقی شود.

زبان آموزان حتی در سطوح بالای آموزشی نیز تمایلی به حرف زدن ندارند. بدون تکرار در صحبت کردن نمی‌توان اشتباهات گفتاری را حل کرد. صحبت کردن به زبان انگلیسی همچون سکوی پرتابی به یادگیری زبان انگلیسی منجر می‌شود. زبان‌آموزی را با زندگی ترکیب کردن، آن را لذت‌بخش‌تر می‌کند. کافی است به فیلم موردعلاقه با زبان‌اصلی نگاه کنید و یا به موسیقی موردعلاقه گوش کنید و بخش‌های جالب را با صدای بلند تکرار کنید.

متن آهنگ‌ها را پیداکرده و با خواننده بخوانید. سعی کنید کلمات را به‌درستی ادا کنید. بارها و بارها فیلم موردعلاقه‌تان را نگاه کنید. تکرار دیالوگ‌ها به یادگیری زبان انگلیسی کمک خواهد کرد. به سخنرانی‌های انگلیسی‌زبان گوش دهید. با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید، سخنرانی و متن آن را در اختیار داشته باشید.

سایت TED سخنرانی‌های خوبی در زمینه‌های مختلف را به‌رایگان عرضه می‌کند. این سخنرانی‌ها به‌صورت صوتی و تصویری باکیفیت متفاوتی وجود دارد که می‌توان با توجه به علاقه دانلود و استفاده کرد. جالب است بدانید که برخی از این سخنرانی‌ها از انگلیسی به فارسی ترجمه شده اند و زیرنویس فارسی هم دارند. سخنرانی تعدادی از برندگان نوبل، قطب‌های اقتصاد جهانی، سیاستمداران و موارد بسیار دیگر در این سایت وجود دارد.

https://www.ted.com/talks

https://www.ted.com/talks?language=fa

از این آدرس می‌توانید به سخنرانی‌های سایت تد با زیرنویس فارسی دسترسی داشته باشید. با توجه به موضوع موردعلاقه و یا رشته تحصیلی می‌توانید سخنرانی موردنظر را بدون هیچ محدودیتی دانلود کنید.

ضبط صدا و یادگیری زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی برترین زبان بین المللی

حال وقت گوش دادن به خودتان است. می‌توانید از روی متنی بخوانید و یا آهنگ موردعلاقه‌تان را زمزمه کنید. می‌بایست صدای خود را ضبط کرده و به آن گوش دهید. بدیهی است که با گوش دادن به صدای خود متوجه اشتباهات بسیاری در تلفظ خواهید شد. بار دیگر سعی کنید به‌درستی کلمات را تکرار و ضبط کنید. این امر می‌تواند در یادگیری زبان انگلیسی تسریع ایجاد کند. پس از مدت‌زمانی بسیار کوتاه متوجه تغییر و پیشرفت خودخواهید شد.

زبان‌آموزی به‌صورت گروهی

بدیهی است یادگیری زبان انگلیسی به‌صورت گروهی موفقیت‌آمیزتر می باشد. در جمع دوستان انگلیسی صحبت کنید تا توانایی صحبت کردن را بالا ببرید. صحبت کردن در جمع به یادگیری سرعت بیشتری می‌بخشد. اشتباهات گفتاری و یا گرامری می‌تواند در جمع دوستان برطرف شود. حرف بزنید و از اشتباه واهمه‌ای نداشته باشید.

اندیشیدن به زبان انگلیسی

اندیشیدن و تفکر به زبان انگلیسی تأثیر زیادی در درک زبان دارد. مادامی‌که به فارسی فکر می‌کنید و آن را به انگلیسی ترجمه می‌کنید نمی‌توانید روان و بدون وقفه انگلیسی صحبت کنید. صحبت کردن به زبان انگلیسی نوعی ترجمه هم‌زمان محسوب می‌شود که بسیار دشوار است. در صورت عدم آشنایی با ساختار زبان این ترجمه می‌تواند مضحک و بسیار بی‌کیفیت باشد. با گوش دادن به فیلم و موسیقی و تکرار می‌توانید ذهن خود را به استفاده از کلمات انگلیسی عادت دهید.

لهجه و دشواری در صحبت کردن

دامنه لغات و گرامر قوی می‌تواند صحبت کردن به زبان انگلیسی را تا حدود زیادی ساده کند. این در حالی است که داشتن لهجه‌ای غیراستاندارد می تواند فهم صحبت را با دشواری مواجه کند. برای حضور در مجامع بین‌المللی و دانشگاه‌های معتبر، گوش دادن و درک مطلب به‌تنهایی کافی نیست. باید بتوان به صورتی قابل‌فهم صحبت کرد و منظور خود را انتقال داد. بهترین راه برای یادگیری لهجه و تلفظ صحیح، تقلید از انگلیسی‌زبانان است. آمریکایی یا بریتیش بودن لهجه مهم نیست مهم صحیح بودن لهجه است. لهجه‌ای که استاندارد باشد می‌تواند ضعف‌های گفتار را کمرنگ جلوه دهد.

صحبت کردن رباتی

کتابی صحبت کردن چندان خوشایند نیست. اصطلاحات عامیانه زبان انگلیسی را فرابگیرد. آشنایی با اصطلاحات می‌تواند حرف زدن را روان‌تر کند. به‌این‌ترتیب دیگر کتابی و رباتی صحبت نمی‌کنید. فراگیری اصطلاحات رایج در زبان انگلیسی، حرف زدن را طبیعی جلوه خواهد داد. هرکجا که می‌توانید از ضرب‌المثل‌های انگلیسی استفاده کنید.

تمرین روزانه و یادگیری موثر

هرروز بر روی یکی از مهارت‌های زبان تمرین کنید. تکرار می‌تواند تضمین‌کننده موفقیت باشد. یادگیری زبان انگلیسی نمی‌تواند محدود به یک روز در هفته باشد. با فراگیری روزانه، مطالب مدت بیشتری در ذهن خواهد ماند. ۳۵ دقیقه و یک روز در هفته را به ۵ دقیقه و هرروز هفته تغییر دهید.

دانلود رایگان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.