هفته پژوهش و فناوری سال 1395

آغاز هفته پژوهش و فناوری سال ۱۳۹۵

ابتکارات، خلاقیت‌ها و پژوهش‌های بشری، راهی است برای شناخت بهتر جهان هستی. قدرت ذهنی و اندیشه پژوهشگران موجب موفقیت روزافزون علمی است. مشکلات، نیازها و خواسته‌ها، فضای جدیدی را در تعاملات میان فرهنگی ایجاد می‌کنند. نتیجه پژوهش‌ها می‌تواند بر توسعه علم و اندیشه انسانی و تمدن بشری تأثیرگذار باشد. در این مطلب به معرفی هفته پژوهش و فناوری پرداخته شده است.

هفته پژوهش و فناوری سال ۱۳۹۵

آذرماه امسال زمان مقرر برای هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری است. در این نمایشگاه پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، وزارتخانه‌ها، مراکز رشد و سازمان‌های اجرائی، همچون سال گذشته، حضور چشمگیری خواهند داشت.

روز ۲۵ آذرماه به نام روز ملی پژوهش در نظر گرفته‌شده است و هرساله در چنین روزی مراسمی برگزار می‌شود. سال ۱۳۹۵ به مناسبت روز پژوهش و به‌پاس گرامیداشت تحقیق و پژوهش، هفته ملی پژوهش و فناوری مراسمی از تاریخ ۲۱/۹/۹۵ الی ۲۸/۹/۹۵ برگزار خواهد شد.

در همین راستا ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری، فراخوان عمومی را برای اولیای امور صادر کرد. بر این اساس از تمامی مراکز علمی و پژوهشی دعوت به عمل میاورد تا دستاوردهای پژوهشی و فناوری‌های قابل تجاری‌سازی و تجاری شده را به نحوی شایسته در قالب نمایشگاهی به مخاطبان عرضه نمایند. مخاطبان این نمایشگاه متقاضیان فناوری، سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر و مؤسساتی که درزمینهٔ تأمین مالی فعالیت دارند می‌باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس الکترونیکی زیر مراجعه نمایید.

https://techtrade-msrt.ir/

پژوهش و فناوری سال 1395

صاحبان طرح‌ها می‌بایست قبلاً طرح خود را در سامانه ارزیابی فناوری ثبت کرده باشند تا پس از ارزیابی مجوز حضور به نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری را اخذ نمایند. ۳۰ آبان ماه آخرین مهلت ثبت نام در سامانه اعلام شده بود و کار ثبت نام متقاضیان در سامانه به اتمام رسیده است.

تاکنون ۱۹۰۰ طرح و فناوری به‌صورت ایده و ابتکار، در این سامانه ارائه‌شده است. هر دانشگاه و یا مرکز پژوهشی می‌تواند یک طرح برتر را در این نمایشگاه رونمایی کند. امسال هم‌زمان با برگزاری هفته پژوهش، نمایندگان ۱۱ کشور اسلامی در نمایشگاه حضورداشته و به مدت دو روز از نمایشگاه و شبکه پارک‌های علم و فناوری دیدن خواهند کرد.

دکتر مجید متقی طلب، رئیس پارک علم و فناوری گیلان و دبیر هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار اعلام کرد:” با تمهیداتی که در برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری امسال اعمال‌شده است، یک فن بازار کامل و استاندارد در هفته پژوهش و فناوری برقرار می‌شود”

شعار هفته پژوهش و فناوری: ” پژوهش تقاضامحور و تجاری‌سازی فناوری، زیربنای اقتصاد مقاومتی “

نظر به اهمیت پژوهش در توسعه فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، برگزاری نمایشگاه‌های ازاین‌دست در قالب عرضه دستاوردهای پژوهشی، می‌تواند راه پیشرفت و تحول را هموار نماید. ناگفته نماند که امر پژوهش و تحقیق همواره با دشواری‌های ساختاری و عملی مواجه بوده است. اسامی روزهای هفته پژوهش و فناوری برای علاقه‌مندان و فعالان در این عرصه به‌این‌ترتیب اعلام شد

پوستر هفته پژوهش

اسامی روزهای هفته پژوهش و فناوری

یکشنبه ۲۱/۹/۹۵: پژوهش، فناوری و مدرسه

دوشنبه ۲۲/۹/۹۵: ایده برتر، سرمایه ملی

سه شنبه ۲۳/۹/۹۵: پژوهش، فناوری و صنعت

چهارشنبه ۲۴/۹/۹۵: پژوهش، فناوری؛ اقدام و عمل

پنج شنبه ۲۵/۹/۹۵: پژوهش، فناوری و حامیان پژوهش

جمعه ۲۶/۹/۹۵: پژوهش، فناوری و دانشگاه کارآفرین

شنبه ۲۷/۹/۹۵: پژوهش، فناوری و حوزه و دانشگاه

اولویت برنامه‌های هفته پژوهش بر نیاز دستگاه‌های اجرایی کشور است و در برای حضور عاملین دستگاه‌های اجرایی و اعلام نیاز آنان هماهنگی‌هایی شده است. در برنامه سال جاری حضور شرکت‌های دانش‌بنیان آسیایی و اروپایی و مدیریت شرکتی آلمانی نشان از هویت جهانی این نمایشگاه دارد. امید است تا با برپایی چنین نمایشگاه‌هایی، خلأ موجود بین ابتکار و تولید از میان برداشته شود.

دانلود رایگان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.