بهترین اپلیکیشن های موبایل دانشجویی

بهترین و کاربردی‌ترین نرم‌افزارهای موبایل مخصوص دانشجویان – بخش دوم

در نوشته‌های قبلی و در بخش اول همین پست به معرفی برترین نرم‌افزارهای موبایل دانشجویی پرداختیم. در این پست قصد داریم به معرفی بخش دیگری از نرم‌افزارهای موبایل مخصوص دانشجویان بپردازیم. با ما همراه باشید.

اپلیکیشن موبایل Wolfram Alpha، جامع‌ترین بانک‌های دانش تخصصی و بهترین اپلیکیشن محاسباتی

موتور جستجوی Wolfram Alpha یکی از معروف‌ترین، پرطرفدارترین و نام آشناترین سرویس‌های محاسباتی دانش و یکی از پایگاه‌های دانش بسیار عالی و کامل می‌باشد که با استفاده از آن می‌توانید به‌راحتی و در عرض چند ثانیه می‌توانید به اطلاعاتی که به‌دنبال آن هستید دست پیدا کنید! شما می‌توانید با استفاده از این سرویس سخت‌ترین معادلات ریاضی را حل، پاسخ سوالاتی هم‌چون جمعیت هر کشور را از طریق نمودارهای مختلف مشاهده، یا اطلاعات کامل و جامعی را در مورد کلمه‌ای خاص مثلا IRAN به‌دست بیاورید! میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان از این برنامه استفاده می‌کنند. Wolfram Alpha، یک موتور محاسباتی دانش است. تنها کافی است موضوع مورد نظر خود را وارد اپلیکیشن کنید، تا برنامه اطلاعات جامع و دقیقی درباره موضوع به شما ارائه دهد. اگر رشته‌ی تحصیلی شما از ریاضیات و آمار گرفته تا زمین‌شناسی و تاریخ و فرهنگ و هنر باشد، پاسخ تمامی پرسش‌های خود را می‌توانید در موتور جستجوی Wolfram Alpha به‌دست بیاورید.

یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین بخش‌ها و قابلیت‌های این موتور، جستجو و توانایی آن در حل مسایل ریاضی است. شما می‌توانید به وسیله‌ی این موتور جستجو محاسبات ریاضیاتی را که مورد نظرتان است به‌راحتی و در عرض چند ثانیه حل کنید. مثلا می‌توانید معادله‌ای پیچیده را به ولفرام آلفا داده و جواب آن را بگیرید. یا به‌عنوان مثال می‌توانید برای به‌دست آوردن پاسخ‌های معادلات پیچیده‌ی ماتریسی از آن استفاده کنید. فقط کافی است تا معادله موردنظر خود را در عبارت جستجو وارد کنید تا برنامه برای شما جواب‌ها را محاسبه کند. یا می‌توانید نمودارهای مورد نظرتان را به‌راحتی به این موتور جستجو داده تا آن‌ها را برایتان در عرض کسری از ثانیه رسم کند.

این سرویس فوق العاده و قدرتمند اپلیکیشن رسمی خود را با نام WolframAlpha برای سیستم عامل هوشمند اندروید و ios عرضه نموده است. اپلیکیشن ولفرام آلفا تمامی اطلاعات ذکر شده را برروی گوشی موبایل یا تبلت شما فراهم می‌کند. البته این تنها بخشی از سرویس‌های موبایلی سازنده‌ی این شرکت برای دانشجویان به‌شمار می‌رود. ولفرام آلفا برای اکثر رشته‌ها و به تفکیک درس‌های پایه‌ی هر رشته، نرم‌افزارهای کمک آموزشی را طراحی و عرضه کرده است. بنابراین می‌توان گفت که این شرکت مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های موبایل دانشجویی را به‌عموم علاقه‌مندان عرضه می‌کند. نرم‌افزارهای این شرکت که در قالب اپلیکیشین‌های موبایل دانشجویی عرضه می‌شود به سه‌دسته‌ی «نرم‌افزارهای کمک درسی و کمک آموزشی دروس معروف»، «اپلیکیشین‌های مرجع برای حوزه‌های علمی مختلف» و «دستیاران حرفه‌ای متخصصین» تقسیم‌بندی می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت سازنده‌ی این اپلیکیشن مراجعه فرمایید. لازم به‌ذکر است که کلیه‌ی اپلیکیشین‌های این شرکت پولی است و برای دریافت آن می‌بایست آن را خریداری نمایید. البته نسخه‌‌ی کرک شده‌ی اپلیکیشن اصلی و موتور جستجوی ولفرام آلفا را می‌توانید از منابع فارسی، به‌رایگان دریافت کنید.

دانلود مجموعه نرم‌افزارهای موبایل مخصوص دانشجویان Wolfram Alpha – نسخه‌های اندروید و ios

اپلیکیشن‌های موبایل مخصوص دانشجویان

اپلیکیشن Office Lens – نرم‌افزار اسکنر همه‌جانبه

این اپلیکیشن یک اسکنر فوق‌العاده برای استفاده تمامی دانشجویان در همه‌ی رشته‌ها است. با نصب این اپلیکیشن دانشجویان به راحتی قادرند تا تصاویر اسکن شده را به فرمت ورد، پی‌دی‌اف و یا پاورپوینت تبدیل کنند. قابلیت تشخیص نوشته در این اپلیکیشن به‌حدی بالاست که می‌تواند تصاویر با کیفیتی را از روی وایت برد و تخته سیاه اسکن کند و هم‌چنین اطلاعات نوشته شده روی هر کارتی را از طریق تصویربرداری به شکل فایل متنی تحویل دهد. این نرم‌افزار با حجم ۳۶.۱ مگابایت برای سیستم اندروید و به صورت رایگان توسط مایکروسافت عرضه شده است. برای دریافت اپلیکیشن دانشجویی Office Lens می‌توانید به لینک‌های زیر مراجعه کنید.

دانلود نرم‌افزار موبایل دانشجویی Office Lens – نسخه اندروید

دانلود نرم‌افزار موبایل دانشجویی Office Lens – نسخه ios

نرم‌افزارهای موبایل مخصوص دانشجویان - Office Lens

اپلیکیشن Visual Anatomy Free –  آموزش دروس آناتومی برای دانشجویان گروه علوم پزشکی

این نرم‌افزار قدرتمند برای استفاده دانشجویان گروه پزشکی طراحی شده است. در این اپلیکیشن تصاویر مختلف آناتومی بدن انسان اسکن شده است و می‌تواند به‌راحتی دانشجویان را با آناتومی بدن انسان آشنا کند. با فراهم‌ آوردن قابلیت نمایش سه بعدی اندام های داخلی و خارجی بدن انسان که در نسخه جدید و آپدیت شده وجود دارد و با تعداد زیادی تصویر با کیفیت و بسیار جالب و جذاب که  دانشجویان رشته‌های پزشکی و زیر مجموعه‌ی پزشکی برای آموزش و یادگیری درس آناتومی بدن انسان بسیار به آن نیاز دارند، این نرم‌افزار به‌یکی از مراجع آموزشی بسیار مهم برای دانشجویان این گروه به‌شمار می‌آید. این اپلیکیشن قابلیت زوم کردن روی هر تصویر را دارا است و با بزرگ‌نمایی نه‌تنها از کیفیت تصاویر کم نمی‌شود بلکه جزئیات بیشتری را با وضوح بیشتر نمایش می‌دهد. اپلیکیشن دانشجویی و کاربردی Visual Anatomy Free دارای یک مسیریاب برای رفتن به داخل ارگان‌های مختلف بدن است که بدون هیچ تردیدی تمام دانشجویان پزشکی را شیفته‌ی خود خواهد کرد. علاوه‌بر آن دانشجویان می‌توانند با استفاده از این اپلیکیشن در امتحان مجازی نیز شرکت کنند  و به‌این ترتیب آمادگی و دانش خود را بسنجند. در نسخه‌ی رایگان این برنامه تمامی قسمت‌های نرم‌افزار فعال نیست و برای استفاده‌ی کامل از تمام قابلیت‌ها بهتر است نسخه حرفه‌ای را خریداری نمایید. برای دانلود نرم‌افزار دانشجویی Visual Anatomy Free به لینک‌ زیر مراجعه نمایید.

دانلود اپلیکیشن موبایل Visual Anatomy Free – نسخه اندروید

دانلود اپلیکیشن موبایل Visual Anatomy Free – نسخه ios

نرم‌افزارهای موبایل مخصوص دانشجویان - Visual Anatomy Free

در پست‌های بعدی راجع به نرم‌افزارهای موبایل مخصوص دانشجویان، مطالب بیشتری قرار خواهیم داد. هم‌چنین می‌توانید برای مشاهده‌ی دیکشنری‌های برگزیده‌ی برای موبایل‌ها به مطلب «بهترین اپلیکیشن‌های دیکشنری موبایل» مراجعه کنید.

دانلود رایگان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.