مهارت مکالمه انگلیسی

۶ راه برای تقویت مهارت مکالمه انگلیسی

تقویت مهارت مکالمه انگلیسی، بخش مهمی از زبان آموزی است که می‌بایست با جدیت به آن پرداخته شود. بدون داشتن تبحر در مکالمه انگلیسی نمی‌توان ارتباط مؤثری با افراد انگلیسی زبان برقرار کرد. ارتباطات روزانه و بیان افکار و احساسات با تقویت مهارت مکالمه انگلیسی میسر می‌شود. علاوه بر آن تکلم و صحبت کردن به زبان انگلیسی، فرصت‌های شغلی و تحصیلی بیشتر و بهتری را ایجاد می‌کند. در ادامه با ترجمانو همراه شوید تا نکاتی ضروری برای تقویت مهارت مکالمه انگلیسی را بازگو کنیم.

واقع بین باشید و به دنبال راه‌های غیرممکن نباشید

آموزش زبان انگلیسی در خواب، آموزش زبان انگلیسی ساده، چنین مواردی نمی‌تواند صد در صد مفید واقع شود. واقع بین باشید هیچ راه جادویی برای زبان آموزی وجود ندارد. یک دوره مناسب آموزش زبان انگلیسی می‌تواند مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی را تقویت کند ولی این کار نیازمند زمان است. به دنبال راه‌های میان بر و غیر ممکن نباشید. روش‌های آموزشی مختلفی برای تقویت مهارت مکالمه انگلیسی وجود دارد که می‌توانید از آن بهره ببرید ولی صحبت کردن مانند یک بومی، فرایندی است که یک شبه حاصل نمی‌شود. تقویت مکالمه انگلیسی بدون تقویت جنبه‌های دیگر نمی‌تواند مؤثر واقع شود.

 برای تقویت گرامر از مکالمه غافل نشوید

برای شرکت در آزمون‌های زبان انگلیسی باید از نظر گرامری قوی باشید و ساختار لغات را بشناسید. ولی اگر می‌خواهید مثل یک انگلیسی زبان صحبت کنید باید گرامر را فراموش کنید! تعجب نکنید بدیهی است که بدون گرامر نمی‌توان به تقویت مهارت‌های زبانی پرداخت، منظور این است که توجه بیش از حد به گرامر و تمرکز بر روی آن می‌تواند موجب کاهش سرعت در مکالمه شود. زبان آموزانی که تمرکز بیش از حد بر روی گرامر دارند نمی‌توانند روان و به شیوه عامیانه صحبت کنند. هنگام صحبت باید جملات به طور طبیعی ادا شود لذا بهتر است درگیر قوانین گرامری نشوید.

هنگام صحبت کردن به زبان فارسی، هرگز به فعل، صفت، اضافه تشبیهی، استعاره، مضاف، گزاره و قواعد دستوری فکر نمی‌کنیم بلکه بدون رعایت قواعد گرامری، راحت صحبت می‌کنیم. برای تقویت مهارت مکالمه انگلیسی نیز راهی جز این وجود ندارد. بدون اینکه درگیر قواعد پیچیده زبانی شوید به راحتی حرف بزنید و این کاری است که یک انگلیسی زبان انجام می‌دهد. اکثر زبان آموزان قادرند به سؤالات گرامری پاسخ گویند و در مکالمه ضعیف عمل می‌کنند.

تقویت مهارت مکالمه انگلیسی

تقویت مهارت مکالمه انگلیسی با استفاده از عبارات

اکثر زبان آموزان سعی در یادگیری لغات داشته و راه‌های گوناگونی را برای یادگیری هرچه بیشتر واژگان انگلیسی امتحان می‌کنند. جالب است بدانید که بسیاری از افراد حتی با دانستن صدها کلمه، قادر به ادای یک جمله درست نیستند. اشکال در این است که این افراد کلمات را فراگرفته و از عبارات بی اطلاع می‌باشند. برای تقویت مهارت مکالمه انگلیسی بهتر است کلمات و عبارات را در کنار یکدیگر بیاموزید. در یک عبارت و جمله می‌توان چندین لغت را یکجا آموخت. با فراگیری یک عبارت صحیح می‌توان ده‌ها و صدها عبارت صحیح را با کلمات متفاوت ساخت. برای تکلم به زبان انگلیسی، نیازمند استفاده صحیح از عبارات می‌باشید. به جای آموختن هزار کلمه، می‌توان ۱۰۰ و یا ۱۰۰۰ عبارت را یاد گرفت.

ترجمه انگلیسی و ترجمه فارسی به انگلیسی

ترکیب کلمات فارسی در جملات با ترکیب کلمات انگلیسی تفاوت دارد. برای تقویت مهارت مکالمه انگلیسی، جملات را ترجمه نکنید. با یادگیری عبارات و تقویت در این زمینه می‌توانید به کلمات توجه نکنید. فرایند جمله سازی در زبان انگلیسی می‌بایست به صورت خودکار انجام شود. اگر قرار بر ترجمه تک تک واژه‌ها و جمله بندی باشد نمی‌توان روان صحبت کرد. ترجمه از زبان فارسی و تفکر به گرامر در جملات موجب کندی در صحبت کردن شده و این اشتباهی رایج در بین اکثر زبان آموزان است.

صحبت کنید اشتباه جزئی از مکالمه است

ترس از اشتباه مانع ذهنی بزرگی در تقویت مهارت مکالمه انگلیسی است. در این مورد هر چه گفته شود کافی نیست. چه بسیار زبان آموزانی که به دلیل ترس از اشتباه، تمایلی به صحبت کردن ندارند. مکالمه در توانایی برقراری ارتباط نقش مهمی دارد و باید بدانید که بی نقص بودن در مقابل ایجاد ارتباط اهمیت چندانی ندارد. برای یک مکالمه روزمره می‌توان با حفظ آرامش از دانسته‌ها استفاده و ارتباط برقرار کرد. اشتباهات به مرور برطرف شده و آن گونه که تصور می‌کنید مصیبت‌بار نیستند.

خواندن و گوش کردن به تنهایی کافی نیست

تقویت مهارت مکالمه انگلیسی، تنها با خواند و گوش دادن میسر نمی‌شوید. ضروری است تا آنچه را می‌شنوید در صحبت کردن به کار بگیرید. یادگیری یک زبان جدید بسیار جذاب و هیجان انگیز می‌باشد. خواندن، نوشتن، گوش دادن و شنیدن از ملزومات زبان آموزی است ولی اولین نکته‌ای که در فراگیری زبان نمود پیدا می‌کند، صحبت کردن است. مکالمه به صورت روان و عادی منجر به ارتباط مؤثری می‌شود. شاید بهتر باشد به شیوه زبان مادری، انگلیسی را بیاموزیم. ابتدا به روانی صحبت کرده و مکالمه کنید.

به یاد داشته باشید کودک ابتدا حرف زدن را می‌آموزد و سپس خواندن را شروع کرده و به نوشتن می‌پردازد. زبان آموزی به صورت طبیعی شامل شنیدن اصوات، حرف زدن، خواندن و در انتها نوشتن است. می‌توان این الگو را در یادگیری زبان انگلیسی نیز به کار برد. تقویت مهارت مکالمه انگلیسی در این روش اولین رکن آموزشی است و از گرامر اهمیت بیشتری دارد.

دانلود رایگان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.