تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی

چگونه برای آزمون تافل (TOEFL) مطالعه کنیم؟

تافل، TOEFL یا Test Of English As A Foreign Language، آزمونی است بین المللی که برای سنجش تسلط بر زبان انگلیسی در نظر گرفته شده است. دانشجویان در سراسر دنیا برای تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان ملزم به اخذ مدرک آیلتس و یا تافل با نمره مورد نظر محل تحصیل خود می‌باشند. نظر به اهمیت این موضوع شبکه مترجمین ترجمانو نکاتی را برای تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی در آزمون تافل عنوان می‌کند در ادامه با ما همراه باشید.

آزمون تافل چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی را مورد سنجش دقیق قرار می‌دهد الف- مهارت خواندن reading، ب- مهارت شنیدن listening ج- مهارت صحبت کردن speaking د- مهارت نوشتن writing.

تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی

-یادگیری زبان انگلیسی مهارتی است که به زمان احتیاج دارد. برای تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی زمان زیادی را باید برای یادگیری صرف کنید.

-تفکر به زبان انگلیسی یکی از بهترین راه‌های تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی است که در ابتدا دشوار می‌نماید. پس از مدتی عادت خواهید کرد که همواره به انگلیسی فکر کنید. زمان پیاده روی، برنامه ریزی برای کارهای روزانه، هنگام غذا خوردن و همه امور روزمره ذهنی می بایست به انگلیسی فکر کنید.

تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی با صحبت کردن بسیار کاربردی‌تر است. اکثر متقاضیان دریافت مدرک تافل در مکالمه و بخش شنیداری مشکل دارند. بهترین راه مکالمه با انگلیسی زبانان native است برای این کار از طریق اسکایپ و دیگر سرویس‌های مکالمه اقدام کنید. حتی اگر امکان ملاقات با افراد بومی را ندارید می‌توانید به صورت روزانه و منظم با آن‌ها صحبت کنید.

– به پادکست‌های صوتی گوش دهید. رادیو نیز گزینه خوبی برای تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی است که به طور مستقیم بر مهارت شنیداری و به صورت غیر مستقیم بر مهارت مکالمه تأثیر می‌گذارد.

 مهارت‌های زبان انگلیسی

– یادگیری گرامر می‌تواند در تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی تأثیرگذار باشد. باید بدانید که گرامر به تنهایی و بدون ارتباط با مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی کاربردی نخواهد داشت.

-یادگیری افعال، قیود، صفات، ضمایر، اسم‌ها، اصوات، حروف اضافه و حروف ربط ازبنیادی ترین و اصول اولیه کسب مهارت در زبان انگلیسی هستند که باید به آن توجه کنید. تقویت این موارد موجب موفقیت در آزمون تافل خواهد شد.

-برای تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی و تکلم روان‌تر باید ضرب المثل های انگلیسی را فراگیرید. کسب مهارت در این زمینه موجب مکالمه‌ای شیوا و نزدیک به بومی خواهد شد.

-یه انگلیسی مطالعه کنید. روزنامه‌ها، مجلات، کتاب داستان‌های کوتاه و مقالات برای شروع ایده خوبی می‌باشند. حتی اگر بخشی از مطلب را متوجه نشوید نیز خواندن به تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی منجر می‌شود.

– به انگلیسی بنویسید. از جملات کوتاه و پاراگراف‌های چند جمله‌ای شروع کنید پس از مدت کوتاهی می‌توانید ایده‌های خود را نیز به زبان انگلیسی بنویسید. تهیه پیش نویس و استفاده از تکنیک‌های نگارش در این زمینه مؤثر خواهد بود.

تقویت مهارت‌های TOEFL

-برای کسب مهارت در آزمون تافل باید آزمون آزمایشی و تمرینی را انجام دهید. کتاب‌های بسیاری در زمینه آزمون تافل موجودند که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. برای تقویت مهارت‌های تافل، کلاس‌های آمادگی و آزمون‌های آنلاین نیز در دسترس می‌باشند.

-در طول تمرین آزمون تافل، زمان بندی را فراموش نکنید. زمان عامل مهمی در پاسخگویی به سؤالات آزمون تافل است که باید بتوانید مدیریت کنید.

– برای آزمون تمرینی بهتر است هر بخش از مهارت‌های چهارگانه را به طور مجزا در نظر گرفته و بر روی آن تمرین کنید. به تدریج متوجه نوع سؤالات خواهید شد. حدس بزنید چه سرفصل‌هایی بیشتر در سؤالات مطرح شده‌اند.

– کدام بخش از آزمون تافل را مشکل‌تر می‌بینید؟ برای تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی زمان بیشتری را به بخش مربوط اختصاص دهید.

– کتاب‌های کمک آموزشی تافل را خریداری و یا از طریق سایت‌های آنلاین تهیه کنید. در این کتاب‌ها ساختار آزمون تافل به خوبی شرح داده شده است. برای شروع، The Official Guide to the TOEFL Test’ کتاب مناسبی است.

-در آزمون تافل به طور مشخص سوالاتی مطرح می‌شوند که باید با آن‌ها آشنایی پیدا کنید. با تمرین و تکرار می‌توانید نوع سؤالات را حدس بزنید. برای مثال بخش لغات، جزئیات، اهداف، اطلاعات و غیره را به طور جداگانه تقویت کنید.

– بر روی سؤالات چند گزینه‌ای کار کنید در این زمینه جداول و سؤالات بسیاری در دسترس می‌باشد. هر چه بیشتر در پاسخگویی به سؤالات مسلط شوید نتیجه بهتری خواهید گرفت.

-نوشتن بخش مهمی در پاسخگویی به آزمون تافل است. در حدود ۲۰ دقیقه نظرات خود را بنویسید این کار به تقویت مهارت‌های نوشتاری کمک شایانی خواهد کرد.

-تا می‌توانید تمرین کنید. با یک‌بار حل تمرین نمی‌توانید در آزمون تافل به موفقیت برسید. بارها و بارها به طور تمرینی به سؤالات تافل پاسخ دهید. برای اینکه نمره تافل قابل قبولی را اخذ کنید باید به طور مداوم و مؤثر بر روی آزمون‌های دوره‌ای کار کنید. نتیجه آزمون‌های تمرینی به تدریج بهتر خواهد شد. راز موفقیت در آزمون تافل تمرین و تمرین و باز هم تمرین است و دیگر هیچ.

دانلود رایگان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.