تقویت زبان انگلیسی

راه های تقویت زبان انگلیسی به روش خواندن

با تقویت Reading به طور چشمگیری مهارت‌های زبان انگلیسی افزایش خواهد یافت. توانایی در فراگیری زبان انگلیسی با خواندن نمود عینی پیدا می‌کند. تقویت زبان انگلیسی با روش‌هایی که مغز را فعال‌تر نگاه دارد می‌تواند اثربخش‌تر باشد و خواندن- Reading همراه با درک مفهوم روند کاملاً فعال مغزی است که می‌توان در تقویت زبان انگلیسی از ان بهره جست. شاید تصور شود نویسنده و خالق اثر تمام آنچه را که بایدبه آن پرداخته و خواننده کار زیادی انجام نمی‌دهد. بهتر است بدانید که در حین خواندن یک مطلب به زبان انگلیسی می‌توان مواردی را در نظر گرفت و مهارت‌های انگلیسی را افزایش داد به شرطی که:

در حین خواندن صحنه را در ذهن تصور کنید.

درک صحیحی از منظور نویسنده به دست آورید.

پس از خواندن بتوانید نظر موافق و یا مخالف خود را ابراز دارید.

مزایای خواندن- Reading در تقویت زبان انگلیسی

یادگیری واژگان در موقعیت واقعی

بهتر است متونی را انتخاب کنید که حداکثر ۵ واژه جدید در هر صفحه دارند در صورتی که کلمات جدید بیش ازاندازه باشد درک صحیحی از متن به دست نخواهید آورد. در متون مناسب سطح هنگام مواجه با واژه‌های جدید می‌توان معنی آن را تا حدودی حدس زد. با این روش هم معانی واژه‌های جدید و هم موقعیت واقعی کلمه رادر جمله به راحتی یاد می‌گیرید. اگر در هر جمله متوجه معنی چند کلمه نمی‌شوید این متن مناسب شما نیست و باید از متون ساده‌تر استفاده کنید. استفاده از دیکشنری تنها برای کلمات محدودی مجاز است و نمی‌بایست به طور دائم در حین خواندن به آن مراجعه کنید.

نکته: اشتباهی که در اکثر موافع رخ می‌دهد این است که زبان آموزان در حین خواندن یادداشت برداری می‌کنند!در حین خواندن باید معانی واژه‌ها را حدس بزنید در صورتی که نتوانستید از یک دیکشنری برای ترجمه انگلیسی به فارسی استفاده کنید و زیر کلمات خط بکشید. پس از پایان مطالعه می‌توانید واژه‌های جدید و ناآشنا را در دفتری یادداشت کرده و تمرین کنید.

تقویت زبان انگلیسی با خواندن

 مزایای خواندن- Reading برای نوشتن

هنگام خواندن متون انگلیسی، الگویی برای نوشتن صحیح به شما ارائه می‌شود و با ساختار جملات و نحوه به کارگیری عبارات و اصطلاحات آشنا می‌شوید. کسانی که با خواندن به تقویت زبان انگلیسی می‌پردازند نویسنده‌های موفق‌تری هستند.

تقویت گرامر انگلیسی

در نوشتن باید بتوان از ساختارهای صحیح انگلیسی استفاده کرد. این توانایی در صحبت کردن کمرنگ‌تر دیده می‌شود. با خواندن انگلیسی به ساده‌ترین روش و به طور طبیعی، ساختار گرامری زبان انگلیسی را فرا می‌گیرید. نا گفته پیداست که گرامر تأثیر زیادی در تقویت زبان انگلیسی دارد.

کارکردن با سرعت خودتان

سرعت خواندن بستگی به خود شما دارد برخی ده صفحه در یک ساعت خوانده و برخی صفحات بیشتری را در این زمان و یا زمان طولانی‌تر می‌خوانند. گوش دادن و صحبت کردن ملزم به رعایت زمان است ولی کنترل زمان و سرعت خواندن در دست شماست و برای همه افراد با هرسرعتی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

پیشنهاد می‌شود هر روز زمانی را به خواندن اختصاص دهید ولی این زمان بستگی به خود شما دارد. برخی از افراد هر روز ۱۰ دققه قبل از خواب مطالعه می‌کنند و نتیجه خوبی می‌گیرند. اجباری به خواندن ۱۰ صفحه وجود ندارد، با توجه به سرعت خواندن می‌توان در ۱۰ دقیقه صفحات مختلفی را خواند.

تقویت زبان انگلیسی و علاقه شخصی

می‌توانید موضوعات جالب و جذاب را برای خواندن به زبان انگلیسی انتخاب کنید و اجباری در خواندن متن خاصی وجود ندارد. به جای خواندن ترجمه کتاب و یا ترجمه اخبار می‌توانید متن انگلیسی را بخوانید. با مطالعه متن مورد علاقه انگیزه بیشتری برای یادگیری پیدا می‌کنید.

منابعی برای خواندن و تقویت زبان انگلیسی

روزنامه‌ها

روزنامه‌های انگلیسی زبان به راحتی در دسترس می‌باشد و حاوی مطالب متنوع و جالبی است که برای سلیقه‌های مختلف مفید است. البته خواندن روزنامه برای افرادی با سطح زبانی متوسط و بالاتر کاربرد دارد و در صورتی که در سطوح ابتدایی زبان آموزی باشید خواندن روزنامه توصیه نمی‌شود. پیشنهاد برای روزنامه:

  • The Telegraph روزنامه تلگراف
  • The Times روزنامه تایمز
  • The Independent روزنامه ایندیپندنت
  • The Guardian روزنامه گاردین
  • The Financial Times (business) روزنامه فایننشال تایمز
  • The Sunday Times روزنامه ساندی تایمز
  • The New York Times روزنامه نیویورک تایمز
  • The Wall Street Journal business وال استریت ژورنال

مجلات

مجلات در قالب هفتگی و یا ماهانه چاپ می‌شوند و اغلب باید آنها را سفارش دهید. خوبی مطالعه مجلات در استفاده از تصاویر است که به درک مفهوم کمک می‌کند. برای مطالعه مجلات نیز به دانش زبان انگلیسی در حد متوسط نیاز دارید. مجلات در موضوعات متفاوتی منتشر می‌شوند از جمله:

سیاست (Politics)

ورزش (Sports)

خانه (The Home)

اتومبیل (Cars)

موسیقی (Music)

داستان عاشقانه (Romance)

مسافرت (Travel)

کتاب‌ها

کتاب انتخاب خوبی برای همه سطوح انگلیسی است. حتی افرادی که در مراحل ابتدایی یادگیری هستند نیز می‌توانند از کتاب‌های انگلیسی کودکان شروع کنند. کتاب‌های داستانی بیشتر بستگی به سبک نویسنده دارد و برخی نویسندگان از واژه‌های ساده‌تری در نوشتار استفاده می‌کنند که برای شروع مناسب‌تر است. کتاب هاب انگلیسی زبان در کتابخانه‌ها وجود داشته و در اکثر کتاب فروشی‌ها نیز به فروش می‌رسند.

داستان‌های کوتاه (short stories) انگلیسی انگیزه خوبی برای عادت به مطالعه است. در مراحل پیشرفته‌تر می‌توانید از خواندن اشعار انگلیسی لذت ببرید. درک معانی اشعار نیاز به دانش بالای انگلیسی دارد و گاه با کمک دیکشنری نیز نمی‌توان مفهوم اشعار انگلیسی را درک کرد.

دانلود رایگان مقاله

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.