پنج نرم‌افزار موبایل برای مسافران جهت ترجمه مناسب متون و لغات

در مطالب پیشین راجع به نقش ترجمه در توسعه صنعت گردشگری سخن گفتیم، در این مطلب ۵ عدد از بهترین اپلیکیشن‌های ترجمه را برای مسافرین معرفی خواهیم کرد. در مکالمات افراد مسلط به زبان انگلیسی واژگان و اصطلاحاتی به‌کاربرده می‌شود که حتی رایانه‌های قدرتمند هم قابل به فهم آن‌ها نیستند؛ اما ماشین‌های ترجمه‌ی آنلاین و مبتنی بر نرم‌افزار بهتر عمل می‌کنند. در ماه دسامبر گذشته، Skype ابزاری برای ترجمه‌ی فوری و آنی انگلیسی به اسپانیایی در تماس تصویری، ارائه کرد. در این نوشته قصد داریم ۵ اپلیکیشن ترجمه برای گوشی‌های تلفن هوشمند را که در هنگام سفر به شما در ترجمه‌ی مکالمات و متون از زبانی به زبان دیگر کمک می‌کند، معرفی کنیم.

  1. اپلیکیشن مترجم گوگل برای موبایل – Google Translate

گوگل در سال ۲۰۱۴، نرم‌افزار Word Lens را باقابلیت ترجمه‌ی بصری خریداری کرد. تنها کافی است دوربین تلفن همراه هوشمند خود را در مقابل متن انگلیسی‌زبان موردنظر خود قرار دهید تا از ویژگی مترجم بصری بهره ببرید. مترجم بصری ۶ زبان زنده‌ی دنیا از قبیل فرانسوی، ایتالیایی، روسی و… را پشتیبانی می‌کند و نیازی به اتصال به شبکه‌ی اینترنت ندارد. در به‌روزرسانی‌های جدید قابلیت مکالمه‌ی مجازی، شبیه‌سازی‌شده است. زبان مبدأ و مقصد را انتخاب نمایید، روی علامت صدابَر کوچک ضربه بزنید و گوگل به شکل خودکار صدایی که می‌شنود را به زبان مقصد ترجمه می‌کند. نسخه‌ی آفلاین ترجمه‌ی صوتی گوگل تنها بر روی تلفن‌های اندرویدی وجود دارد و برای کاربران تلفن‌های IOS نیز Yandex Translate در دسترس است.

  1. اپلکیشن ترجمه iTranslate

itranslate تا حدودی پخته‌تر از Google Translate است. دارای ظاهری ساده و واضح برای کاربران و همچنین امکان ذخیره‌سازی عبارات برای استفاده در زمان دیگر را نیز دارد. شما می‌توانید از طریق نوشتن یا صحبت کردن، متن موردنظر خود را به ۸۰ زبان دیگر ترجمه کنید و حتی در برخی زبان‌ها مانند چینی، لهستانی و ترکی، حین صحبت تلفظ درست کلمات نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد. در یک محیط ساکت عملکرد این نرم‌افزار دقیق‌تر خواهد بود. این نرم‌افزار به اینترنت نیاز دارد.

  1. اپلیکیشن ترجمه‌ زبان‌های چینی، ژاپنی و کره‌ای WayGo

ترجمه‌ی بصری گوگل برای متن‌هایی به زبان چینی و ژاپنی و کره‌ای، عملکرد مناسبی ندارد. WayGo مشابه با گوگل عمل می‌کند با این تفاوت که اختلاف متن به زبان‌های کره‌ای ژاپنی و چینی را بهتر درک می‌کند و در ترجمه‌ی این سه زبان قوی است. کافی است دوربین خود را در نور مناسب، مقابل منو یا تابلوی خیابان‌ها و یا هر متن دیگری قرار دهید تا ترجمه‌ی انگلیسی را در صفحه‌ی تلفن همراه مشاهده نمایید. تمام این امکانات آفلاین هستند. به‌طوری زبان‌های غربی نیز به این نرم‌افزار اضافه خواهد شد.

  1. اپلیکیشن موبایل SMS Translator – راهی برای ترجمه پیامک‌ها

یک‌راه آسان برای مکالمه با یک فرد خارجی زبان از طریق پیام کوتاه را برای شما محیا می‌کند. شما متن موردنظر خود را به زبان انگلیسی در تلفن همراه تایپ نمایید، شماره‌ی فرد گیرنده‌ی پیام را وارد کنید، روی گزینه‌ی ترجمه و بعدازآن کلید ارسال را بزنید. در ضمن می‌توانید پاسخ‌هایی را که دریافت می‌کنید، نیز به انگلیسی برگردانید.

  1. اپلیکیشن موبایل iTranslate Voice 2

ایده‌ی این نرم افزار صرفه‌جویی در زمان در عین سادگی است. اپلیکیشن iTranslate Voice 2 قادر است مکالمه‌ی بین دو فرد را بدون نیاز به تایپ جملات در تلفن همراه، حتی اگر به‌صورت بومی صحبت کنند، ترجمه نماید. فقط کافی است در میکروفون تلفن همراه یا iPad خود صحبت کنید و ترجمه را تحویل بگیرید. این نرم‌افزار ترجمه از/به ۴۰ زبان و گویش را پشتیبانی می‌کند.

دانلود رایگان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.