رفرنس نویسی در ورد

آموزش فهرست نویسی پایان نامه

فهرست نویسی به صورت خودکار در برنامه ورد (Word) وجود دارد و برای نوشتن فهرست نیازی نیست که این کار را به صورت دستی انجام دهید. در این پست می خواهیم شیوه ی صحیح فهرست نویسی در ورد برای پایان نامه و کتاب را به شما آموزش دهیم. با استفاده از این روش می توانید هم در زمان صرفه جویی کنید و هم فهرست مرتب تری داشته باشید.

برای این کار به قسمت مشخص شده زیر توجه کنید.

چگونه در ورد فهرست بنویسیم؟

در قسمت اشاره شده با فلش آبی heading 1 و در قسمت قرمز heading 2 را مشاهده می کنید.

داخل متنی که برای پایان نامه یا کتاب تهیه کرده اید برای مطالبی که “تیتر” اصلی هستند heading 1 و برای مطالب “زیرتیتر یا تیتر دوم” heading 2 را انتخاب کنید.

همانند شکل زیر:

فهرست نویسی در نرم افزار ورد

این کار را برای تمام مطالب خود انجام بدهید. علاوه بر این دو می توانید زیرتیتر سوم نیز انتخاب کنید.

به صفحه ی اول پایان نامه خود مراجعه کنید سپس از قسمت references در منوی بالای ورد باید گزینه ی table of contents را انتخاب نمایید.

 

فهرست نویسی در ورد برای پایان نامه و کتاب

 

با زدن این گزینه فهرست مطالب به همراه صفحه ای که در آن قرار دارند برای شما ظاهر خواهد شد. این فهرست به طور پیش فرض به صورت چپ چین است.برای راست چین کردن آن پس از انتخاب کل فهرست مطابق شکل زیر عمل کنید.

فهرست نویسی در ورد برای پایان نامه و کتاب

در صورتی که نوع فونت ها را نمی پسندید می توانید با کلیک راست بر روی گزینه heading1 و انتخاب گزینه modify فونت و سایز مورد علاقه خود را انتخاب و تنطیم کنید. همچنین ممکن است که بعد از ایجاد فهرست تغییراتی در متن خود ایجاد کنید که باعث اشتباه شدن فهرست اولیه می شود. برای به روز کردن تغییرات احتمالی باید از شیوه ی زیر استفاده کنید.

فهرست نویسی در نرم افزار ورد

ابتدا بر روی update table کلیک کنید.

گزینه ی اول فقط صفحات را به روز می کند و گزینه ی دوم تمامی تغییرات رخ داده در متن را ( از جمله عوض شدن تیترها) اعمال می کند.

همچنین با کلیک بر روی content می توانید آن را به ” فهرست مطالب ” تغییر دهید.

 

فهرست نویسی در ورد برای پایان نامه و کتاب

دانلود رایگان مقاله

۵۹ c دیدگاه ها

  1. باسمه تعالی سلام دوستان گران مایه از لطف بی دریغ شما متشکریم. خدا به شما خیر بده بسیار مفید بود برام. very good

  2. دستتون دردنکنه ،خداخیرتون بده،خیلی کمک کردبه من، تازه فهمیدم فهرست نویسی پایان نامه یک ساعت بیشترطول نمی کشه

  3. وقت بخیر میشه توضیح بدید بعد از آپدیت کردن فهرست(گزینه دوم رو که میزنیم) مطالب بهم میریزه چی کار باید انجام بدیم

  4. با سلام برای پایان نامه ام انگلیسی از فهرست نویسی خودکار استفاده کردم اما دو تا مشکل دارم اول اینکه کلیه حروف حروف بزگ میشدند و مجبور بودم برام جای دیگه کپی کنن وووو اما مشکل دوم بعد از اینکه جای دیگه کپی و درست کردم هنگام پرینت حروف لاتین پرینت نشده و جلوش مینویسه خطا داده شده

  5. ببخشید من این رو اعمال کردو برای ورد منتها یه مشکلی که دارم اینه که همه عنوان ها رو نشون نمیده تو فهرست. ینی همشونو اوکی کردم اما تو فهرست نشون نمیده. فهرست من از بخش و فصل و مبحث و گفتار و اول و دوم تشکیل شده که این فهرست فقط بخش و مبحث رو نشون میده . میشه یه راهنمایی کنید که چجوری این مشکلو حل کنم؟

  6. سلام و عرض خسته نباشید اموزش خیلی مفیدی بود می خواستم ببینم اگر ما خواسته باشیم شروع شماره بندی صفحات از صفحه اول نباشه چیکار باید بکنیم ؟؟ مثلا اگه خواستیم صفحه سوم زیرش شماره 1 بخوره

  7. با عرض سلام و‌ تشکر از مطالب آموزشی تون من بعد از شماره گذاری عناوین در پایان نامه، وقتی style رو انتخاب میکنم، شماره گذاری ها پاک میشن. لطفا راهنمایی بفرمایید

  8. سلام و عرض خسته نباشید من تمام مراحل رو دقیقا انجام میدم اما فهرست ایجاد نمیشه !! چرا ؟

  9. سلام دستتون درد نکنه! توضيح خيلي خوبي بود. فقط ناراحتم که چرا بعد اينکه درسم تموم شد و همه تحقيق هام رو دستي فهرست زدم، اينو ياد گرفتم!

  10. سلام ممنون از توضیحاتتون فقط چطوری میشه که به همین لیست عدد داده بشه مثلا هدینگ دوم از فصل اول بشه 2-1 و هدینگ سوم همین فصل بشه 2-1-1 هرچی میگردم پیدا نمی کنم که کجا بود

  11. با سلام من از این روش استفاده کردم اما با اینکه تنظیمات فونت را انجام میدم اما بعد از ایجاد فهرست فونت و چپ چین متنم خراب میشه.لطفا مرا راهنمایی کنید.

  12. سلامممممم
    عالی بود
    من هرچی ور میرفتم نمیشد ولی الان شد خیلی ذوق زدم
    خداخیرتون بددده

  13. سلام
    من متن پایان نامم را تایپ کردم و الان می خواهم فهرست ایجاد کنم مطالب شما را دقیق انجام داده ام ولی فهرستی ایجاد نمی کند لطفا راهنماییم کنید

  14. سلام برای من به جای شماره صفحه error bookmark not defined میده و هدینگ های ۴ و ۵ را وارد نکرده چکار باید بکنم؟

  15. سلام . در بخش استایل که میخوام از هدینگ ها استفاده کنم ، مرتب نیستن . اصلا از هدینگ شروع نشده و بعد از چند مورد از کاراکتر و … مثلا زده هدینک ۷ . چ کنم ک مرتب ش ؟

    مچکرم .

  16. سلام خیلی عالی بود. اما من میخوام کل فهرست زیر هم قرار بگیره مثلا هدینگ ۲ دقیقا زیر هدینگ ۱ قرار بگیره میشه لطف کنید راهنمایی کنید

  17. سلام
    خیلی ممنون مطلب تون عالی بود.
    میشه لطف بفرمایید برای درج فهرست “طرح ها”، “جدول ها” و “شکل ها” به صورت جدا از فهرست مطالب، راهنمایی بفرمایید؟

    خیلی ممنون

  18. سلام وقت بخیر. یه سوال داشتم. چرا وقتی کپشن اولین شکل فصل اول رو اضافه می کنم. فصل صفر ظاهر میشه نه فصل یک؟!! هدینگ ها و … رو انجام دادم.

  19. تمام روش هایی که نوشتید را انجام دادم ولی نمی دانم چرا فهرست من را نمی خواند؟
    زمانی که فهرست خودکار را انتخاب می کنم هیچی نم یاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.