راهنمای استفاده از گوگل اسکالر

می‌توان گفت که گوگل اسکالر بخش ویژهٔ کاوش در مطالب علمی و پژوهشی است. شما با این کاوشگر می‌توانید در منابع دانشگاهی و پژوهشی شامل مقالات، رساله‌های دانشگاهی، کتاب‌ها، چکیده‌ها و متون حقوقی و قضایی به جست‌وجو بپردازید. منابع جست‌وجو شونده از پایگاه‌های ناشران دانشگاهی، انجمن‌های علمی، گنجینه‌های برخط، دانشگاه‌ها و دیگر پایگاه‌های علمی و پژوهشی خواهد بود.

گوگل اسکالر به شما کمک می‌کند که از یک جای مناسب در میان جهانی از پژوهش‌های دانشگاهی و سازمانی به جست‌وجو بپردازید و به اطلاعات مرتبط با زمینهٔ کاری خود دست یابید.گوگل اسکالر می‌کوشد تا اسناد را به همان شیوهٔ پژوهشگران رتبه‌بندی کند، یعنی متن کامل هر سند را می‌سنجد و در نظر می‌گیرد که از کجا منتشر شده، چه کسی آن را نوشته، چند بار به آن استناد شده و تازه‌ترین استنادها از چه زمانی است. گوگل اسکالر شما را با اسناد کلیدی در هر زمینهٔ پژوهشی ‌آشنا می‌کند و از این راه به همگان فرصت می‌دهد تا بر شانه‌های غول‌ها بایستند و در تولید اسناد علمی آینده نقش داشته باشند.

این سرویس توان‌مندی‌های گوناگونی را در اختیار کاربران ارائه می‌دهد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: امکان جست‌وجوی مقاله‌ها بر حسب سال انتشار، مشاهدهٔ ارجاع‌ها و جست‌وجو براساس آن، امکان مشاهدهٔ شمار ارجاع‌ها، یافتن نسخه‌های گوناگون مقاله در اینترنت، امکان ارائهٔ ارجاع قالب‌بندی شدهٔ مقاله با فرمت‌های گوناگون، نمایش اطلاعات نویسندگان و پژوهش‌گران برتر.

 

 

دانلود رایگان مقاله

۵ c دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.